Ännu en låda

Japp, jag är en samlare av flera olika saker.
Lådor är en av dom.
Den här ringde väninnan på landet om i Måndagskväll.
"Jag hitta en låda på vinden, nåt gammalt skrot.Du kanske vill ha den"
Utan förväntningar från min sida så kom hon hit med den här!
(Lite ljusa bilder men så är det i mitt kök på morgonen)

Gammalt skrot????

Tur att vi alla är olika och uppskattar olika saker!
Fast nu vet jag att även om hon hade velat ha den själv
så hade hon givit den till mig i alla fall.
För att hon tycker om att göra andra glada.
Sån är hon bara.

Jag undrar vad den har använts till, på den finns både en krok
och rester av vad som ser ut som ett läderband.
Kolla in handtagen!

Jag har äntligen fått tag på omklädningsskåp i plåt.
Ni vet såna där man hade i omklädningsrummet på gympan.
Det är vad jag tror ska bli nästa projekt.
Om jag nu inte hittar på något annat under tiden...

Hörrni!
Solen skiner här redan=))
Det hoppas jag att den gör på alla håll i landet så att ni får njuta av den!
Kram Hannis

44 kommentarer:

Vintage House sa...

vilken helt underbar låda, den hade gärna fått hitta hem till mig:)
ha oxå hittat omklädningsskåp ska bara få hem dem..
ha en ljuvlig dag kram sandra

Pysselpalatset sa...

Godmorgon Hannis, inlägget mitt försvann.. så nu kanske det blir två... Vad jag sad var i allafall att man kan inte få nog av lådor. Mycket bra-att-ha-pryl... Så e re bara.. kram Jeanette

Pysselpalatset sa...

Man kan inte få förmånga lådor... så är det bara... ler

~ Mormorshem ~ sa...

En sån go väninna du har!
Och en sån charmig gammal låda!
Jag tycker också om gamla lådor, varför vet jag inte...det kanske är någonting med att de brukats, och berättar om svunna tider...och att de blir så vackra i nuets alla skiftningar...

Småsoligt här också.

Många kramar från Eva

No.47 Mia sa...

Hej.. Vilken go väninna.. Så fin låda du fått.. Lyckost..
Förstår det inte.. många skriver att det är en fin och solig dag idag... hmmm.. här är såå mulet.. Får väll hoppas den kommer snart..

♥Mia

Rosor och Spetsar sa...

Olala vilken låda, så snäll väninna du har som tänker på dig o vet vad du gillar.
Texten på lådan är så annorlunda mot de man sett o handtaget sen.
Blir spännande att se dit nästa projekt.
Ha nu en skön dag i Majsolen
Kramis
Annelie

Anci sa...

Det är en jättefin låda ! Jag tror att jag är som dig, en lådoman :)

Ha en bra dag

Kram
Anci

Stina sa...

Vilka handtag...
Ytterliggare en last *skrattar* finns det någon plats över för Hannis.

Ha det bäst
Kram Stina

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Vännen!
Ja solen skiner - det är underbart! Precis som din låda, den är ju kalasmysig! Säger jag som också är galen i lådor - jag kan definitivt räkna mig som samlare, ja du vet mer än 3...

Jag har hittat såna där plåtskåp i svärmors garage till min sambos stora förtvivlan...så jag ligger och lurar på om de skall få flytta hem eller ej...var ingen naturligt fin färg på dem...så då måste de piffas innan..hallen är mitt kommande höstprojekt...
Ha det gott! Vi hörs kram Monica

Vitbalansen - Helena sa...

Fantastiskt snygg låda, och supersnäll kompis! :-)

Kram från Helena

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Du har goa vänner du!..inte första gången de ringer och vill ge dig heeelt underbara saker!..kanske har lådan tillhört en skomakare?..jag har en liknande som iaf tillhört en!

Spännande med skåpen..skulle passa perfekt hos dig!!

ha det gott!! Kramis sanne..

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig låda! Och vilken härlig vän, som ger bort den...

Ja, solen skiner här också... men det är lite kallare nu tycker jag... Vi får hoppas att det blir bättre igen.

kram
Marie

charmanta sa...

Oj, vad fina lådor du får tag på! Det blir nog något fint du hittar på med dem! Kram Marie

Vita rosor och förgätmigej sa...

Tänk den som ändå hade såna vänner! Helt underbar låda! Nu blev jag lite sugen på att gå ut och snickra ihop en... Handtagen var supersnygga.
Kram/ Anna

Anette sa...

Wow, wow, wow!!vilken fin låda!!Så snäll kompis du har som ville ge dig den...det är otroligt roligt att ha vänner som tänker mer på andra än sig själv=)

Kram min vän/Nettan

CaramellePastelle sa...

Men hallå!? Är du doppad i tur, eller? Hihi! På nåt sätt kommer de mest underbara saker hem till dig.

I ett av grannarnas förråd finns en bitsockerlåda instuvad lite nonchalant sådär. Undrar om jag vågar föreslå att få köpa den? Hmm...Fast helst vill jag ju ha det som du, som alltid blir överöst med massa godbitar.

Ha det gott! Kram Camilla

Anki sa...

Lite som du då, tycker om att göra andra glada...du gör iaf mig glad *ler*
Mm vilken fin låda, snyggt med texten på...jag funderar på om jag ska göra nåt med mina, dom under sängen vet du! Såg ju fina bilder på vad dom gjort av lådor, men här stannar det ju vid idén...jag brukar ju inte komma längre om ingen sparkar mig i arslet, hihi!
Nu har jag suttit på djursjukuset i två dagar så jag är ganska mör, dock inte med mina änglar...tack och lov!
Nu hoppas jag iaf att det är uppehåll ett tag med elände, jag behöver semester!

Slår en pling senare!
Kram hjärtat!

Fröken Grön sa...

Du har toktur du, Hannis! Eller extremt snälla människor omkring dig. (Kanske en kombination av både och?!) Lådan är ljuvlig!

Idag sålde vi lägenheten i stan, så nu är det "no return"! - Känns bara bra, men nu väntar ett hästjobb med att få alla prylar iordning för flytt/försäljning/loppis. Kanske gör jag fynd bland min egen bråte, hehe!

Anonym sa...

Vilka härliga vänner du har som tänker på dig innan de slänger sitt "skrot"!!!!
Lådan är jättefin!!

Soliga hälsningar och kramar
Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jo vi har sol men kallt, här skrapar vi rutor varenda morgon nu. Vilken låda! och vilken snäll väninna som gav bort den. Den ser riktigt gammal ut med sitt trähandtag. Lådor får man aldrig för många.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

LenaS sa...

Men åh vilken underbar låda och så kul att du fått fatt i omklädningsskåp!
Ha en finfin kväll!!!
Kramis/LenaS

Tidsmästarinnan sa...

Hej Hannis,
ååå vilken låda och ååå vilken vän du har!
Kram
Susanne

Mamma C sa...

Sådana däringa lådor kan det väl aldrig bli för många av eller? Så kul med ett gammalt gympaskåp.
Kram mamma C

Cilla - Vit som snö sa...

Du är expert på att nosa upp superduperfina saker!!! Lådan är ju underbar! O ett plåtskåp...som jag letar. Längtar att se ditt skåp!
Kanske det blir en hattbild med tiden, vi får se:)
Nu väntar sängen, det har varit en lååång dag i Sthlm, en härlig dag!
Kram Cilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken mysig kompis du har:) Jätte läcker låda ju! Ska bli spännande att se vad du hittar på med omklädnings skåpet
Kram Susanne

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilken underbar låda... förstår inte hur "folk" kan tycka att så vackra saker är skrot. Flera jag känner skakar bara på huvudet när man stolt visar upp just sådant. Ha det riktigt bra kram Aydan

Grön Iris sa...

Vilken lycka för lådan OCH för dig!

Ps. jag har köpt strykbrädeöverdraget (långt ord) hos Cestlavie. Endast 180:- pix, billigt tyckte jag :)

Kramen till dig,
Linda

Heims lille verdenshjørne sa...

OI:D Den var kjempe fin:D

Nydelig blogg du har, kommer innom og kikker her igjen:)

Silje

Torparfrun sa...

Fin låda! Men vad jag blir tok avensjuk på så är det dina "omklädningsskåp", jag har letat som en galning efter sådana för att ha i sonens rum. Har mailat och ringt till alla ställen (skolor, idrottshallar, olika föreningar)...ja alla jag kan tänka mig men inte fått något napp ännu. Något tips??

Kram Torparfrun

p.s billack verkar vara grejen!

Millas hem sa...

Jisses så snällt! Den hade jag haft svårt att ge bort...urläcker!
Så gott med sådana vänner!

Kram Camilla

sinnlighet sa...

Plåtskåp a'la omklädningsrum.... Det får Du inte visa för då dör jag. Ett sådant har jag jagat i årtionden!!

Agneta

Viola sa...

Jag är som du..går igång på lådor..0) och din senaste verkligen härlig, kramen

Fröken Fräken sa...

Både en underbar låda och vän! Och man kan aldrig ha för många av vare sig det ena eller det andra...
Här vankas det alltså lovande skåp på flera håll.. mitt är i trä, ek, och ganska mörkt. så jag undrar om jag ska måla det. Pappa undrar mer hur vi ska kunna kånka ner det för tre trappor, det är väldigt ordentligt tillverkat om man säger så..

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kul med kompisar som vet vad man gillar och gärna fyller på samlingarna;-) Här är en till som äääälskar lådor. Gjorde ett fint fynd förra helgen, kommer nog bilder så småningom.

Önskar dig en mysig fredag!
Kram,
Regina

Elisabeth - anyhow.se sa...

Lådor i all ära, men dina pallar & stolar - SNYGGT!

Cathrin sa...

Vilka vänner du måste ha! Så rara... Lådan är underbar!!!

Önskar dig en fin helg
Stor kram
Cathrin

Nyanser av vitt sa...

Hej Hannis
Vilken underbar låda och vilken underbar väninna. Ska bli spännande att se dina "gympaskåp".
Ha en fortsatt fin helg
Kram Agneta

Ann-Catrin sa...

Godkväll vännen!!

ojoj här är en till som är såld på lådor..jag bara dras till dom... så himla fin den var.

Stor kram
A-C

Sjabbig men chic sa...

Härligt med fina lådor och fina vänner Hannis! ha en underbar helg!

kram Lisa

Monkan sa...

För första gången på evigheter kikar jag runt bland bloggar, och börjar så klart med de viktigaste :-)

Lådor, kan ju inte få ett bättre hem än hos Hannis :-) Den var riktigt snygg, en sån skulle man ju inte säga nej till. Snygg pall också, efter din makeover.

Läste dina 7 saker om dig, du har väl inte... slängt virkningen?!

Inka sa...

Hej, goa Hannis!

Gammalt skräp? Jo, jag tackar jag. Helt underbar, och vilken snäll kompis du har. Ja, man har ju en del saker man är svag för. Jag kan inte ens räkna upp alla, fniss. Dina pallar och stolar tycker jag också är helt ljuvliga. Och vad smart att använda billackspray. Då sprayar du väl utomhus kan jag tänka? Och de andra stolarna kommer också bli en fin detalj i ert kök.
Fan vad du är kreativ, gumman.

Jättefina bokstäver också.

Jättekram

Inka

Levindas Värld sa...

Oj, oj, oj vilka vänner du har! Otroligt charmig låda med vackra detaljer. Tur att de vet vad du gillar så de inte kastar innan de tillfrågat dig :)

Jadu det där Owes är en lokal butik här i Valbo som har väldigt billiga och bra priser om man säger så! De har gardiner, dukar, bäddset, massor av inredningsprylar, möbler, köksgrjer och jadu, allt man kan tänka sig :)

Kika in på:
http://www.owes.se/

så ser kan du kika runt lite.

Ha en skön söndag!

Cilla sa...

Tjingeling rara vän!!!
Men vilken tur att man har olika smaker!!
Lådan är ju bara såå läcker..
Hoppas allt är bra med dig?
Här är jag matt efter 20 ungar på barnkals..
Ha det bäst & ta hand om dig!!
Kramen Cilla

Gårdsromantik sa...

Nog är det allt tur att man har olika smak :-)

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet