Trasigt kors

Det här korset som är en favorit hos mig åkte i golvet.
Efter en stunds limmande insåg jag att det såg mindre bra ut.
Limmet rann över och gav fula kanter och missfärgningar
som inte gick bort.
Syns inte så bra på bilden men som sagt,bra blev det inte.

För att slippa kasta det så provade jag helt enkelt att smeta på gips

Och då blev det bra igen

Lite ojämnt och utan tanke på hur det skulle bli

Nu syns varken klister eller fläckar

Så jag blev ganska nöjd!

Den här veckan har varit snurrig minst sagt.
Med bara tre dagar på jobbet så blir det många
"måste fixas" som dyker upp.
Men i morgon är jag ledig igen för då ska jag åka till
en riktigt go vän över helgen.
Det blir första gången vi träffas faktiskt, i verkliga livet alltså.
Efter massor av mail och timmar i telefonen så ska jag
åka till Anki Min lilla värld
Lite pirrigt men framför allt så roligt!

Så även om det känns som att jag nyss skrev trevlig helg så önskar jag er det igen!

Kram Hannis

36 kommentarer:

Vintage House sa...

Alltid tråkigt när favoriterna åker i golvet.
Du fixade till det bra lite ojämnheter är bara vackert..
ha nu en mysig helg!
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är fiffig du, det gjorde du bra. Korset är nog finare nu än innan, ser superfint ut. Och så roligt att du ska åka till Lilla världen och hälsa på Anki. Ni kommer och få en toppenhelg, lär bli mycket prat och skratt.
Ha nu en riktigt rolig helg
Stora kramen
AnnaMaria

Stina sa...

Ha en trevlig helg nu....antar att det blir mycket prat och många skratt.

Tur att du kunde laga korset. inte för att jag vet hur det såg ut innan du rev det i golvet men jag tycker att det blev jättefint nu :)

Ha det bäst/ Kristina

Mamma C sa...

Blev kanonfint med ditt fix med gipset. Ha en toppenhelg nu med mycket prat och skratt.
Kram Mamma C

Ellas Hus sa...

Vad fint det blev med gips! Listigt!
Ha en riktigt bra helg. Förstår om det känns lite pirrigt att åka till någon man aldrig träffat. Men det blir säkert hur trevligt som helst!
Ha det gott!
Kram
Ellinor

annashusidingtuna sa...

Hej Vännen!!
Längesedan jag var inne här och hälsade på men nu har jag läst i kapp.
Vad smart att köpa säckar på lantmännen, har jag aldrig tänkt på att man kan göra!!!De blev jättefina!
Din nya hallmakeover blev ju också toppentoppen!!
Kramelikramen Anna

Lauras gård sa...

Tur att du kunde fixa till korset igen. Man blir ju tokig så något man tycker mycket om går i bitar. Här händer det ofta med katter och barn som far runt. Inte allt går att laga. Vet inte hur många lampkupor jag köpt. Det finns en affär i stan där man som tur är kan beställa gammaldags glaskupor, men de är dyra...

Hoppas att du får en jätte härlig helg hos din bloggvän. Jag var in på hennes sida och hon verkar bo helt underbart. Ta lite foton och visa. Må så gott! Kram Stina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!
men så smart du är!!..jag hade nog gett upp och gråtit över min trasiga älsklingssak!
..blev tom ännu ruffigare och snyggare!..

Vad spännande för er att få träffas IRL..ni kommer säkert att få det jättetrevligt..såå...
Trevlig helg!!!

Kramis Sanne!!

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
...det där korset fixade du bra..vad gör lite skavanker?

Oj vad spännande att åka och träffas?!
Lycka till! Jag tror att oftast så oroar man sig i onödan för har man kommit så långt som ni, tja då är det nog klockrent!

Ha en fin helg, Kram Monica

S o F sa...

Men va roligt Hannis - att åka och träffa Anki.
Önskar er en trevlig och rolig toppensammankomst!

Varma vårhälsningar!

Ensam mamma i ett dockhus (FD Lindas Vita Lantliv) sa...

Vad smart gjort (m korset) vet ej om jag skrev det el ej, men guud så snyggt det blev med skolplanscherna :)

Trevlig helg!

Grön Iris sa...

Vilken grej, kleta på gips? och det blev ju SÅ bra, du är ju kanon.

Jo, orkidèjord hittar du i blomsteraffären.

Ha en super kul helg!!!

Kram Linda

Torparfrun sa...

Du lyckades ju fixa till korset alldeles lysande, vilken tur!

Så spännande att åka och besöka någon för första gången i verkligheten, ni får det säkert super bra.
Jag tycker att dina skelett planscher var hur coola som helst.

Ha en trevlig resa!

Kram Torparfrun

Ellas Hus sa...

Vad kul att du gillade mitt skrin! Tack för beröm!
Ha det nu riktigt kul i helgen!
Kram
Ellinor

pysseltanten sa...

Halloooo Hannis!
Vicken smart idé med gipset...=)))
Ååååh va avis jag blidde nu....att få hälsa på allas vår ANKI...
Hälsa henne o ge henne en SUUUPERKRAM ifrån mej....o SJÄLVKLART en till DEJ...=))
Ha nu en riiiiktigt mysig helg...
Kraaamizar Git

Lantliv i Norregård sa...

Tur att du kunde fixa till det!!!
Vad spännande i helgen, förstår att det känns lite pirrigt!!!

Kram Kram Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nöden är uppfinningarnas moder, heter det inte så? Du är så smart som kom på hur du kunde fixa till korset.

Ha en jättetrevlig helgträff!
Kram,
Regina

Ljuva Drömmar sa...

Du är inte dum du;).
Smart idé med gipset! Det blev jättefint.

Hoppas att ni får en underbar helg med massa kul!

Kramar Maria

charmanta sa...

Kul ide med gipset, tack för tipset, ska pröva att gipsa in något om det fäster förståss.
Kram Marie

lolla sa...

hejsan
vilken tur att du kunde fixa till korset,du är påhittig du.
men vad spännande det ska bli för dig i helgen, förstår att det är pirrigt.Jag är lite feg för att träffa nya personer...men det kommer man över om man trivs tillsammans....
ha det toppen
kram lolla

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad roligt att träffa en bloggis i verkliga livet! Måste vara huuur spännande som helst. Korset blev ju jättefint. Tänk vad lite klurande kan resultera i!
Trevlig helg.
Kram/ Anna

~mormorshem~ sa...

Du är bara såå piffig du :-)
Så bra det blev!

Kram från Eva

LenaS sa...

Åh vad trist att det for i golvet men du lyckades ju laga det snyggt, hoppas du och Anki får en underbar helg tillsammans!
Önskar dig en finfin helg!
Kramis/LenaS

Tigris Predikantan sa...

Där lyckades du verkligen!
:)

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej svejs !

Jag for iväg och inhandlade säckarna på Granngården. Men dina ser mycket tätare och finare ut. Mina är ju i jute. När du tvättade dina, lade du dem i blöt med klorin eller rent av i maskin? Och vansinnigt så de fäller strån :O försvinner det efter tvätten? Min kappa såg inte klok ut när jag kom ut från butiken...

Helg kramen Viveka

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

så fint det blev!

Anette sa...

Du är så fiffig du!! Det blev ju jättefint!!!
Ha en skön helg =)
Kraaaam Nettan

Lily´s nya... sa...

Ser jättefin ut! Bra jobbat!

Det låter härligt med besök hos Anki! Kul när man hittar själsfränder i bloggvärlden och kan träffas i verkliga livet också!

Är övertyggad om att ni kommer att ha jätteroligt med mycket skratt och prat :D

Ha det bäst
Kram Lily

Fröken Fräken sa...

Även jag pustar ut för helg. Hur trevliga kollegor man än har så förstår de ju inte riktigt sig på det här med pysslande, så det är skönt att få komma hem och ägna sig åt det.

Jomen, så är det ju, försöker man göra något helt erfekt så blir det inte alls bra, man lägger man till lite för mycket/fel/slarvigt etc kan det ju bli hur snyggt som helst!

Ha det så mysigt i helgen! Jag har redan inlett firandet med att spraya lite :-D

Viola sa...

Du kan fixa du...det vet man ju sedan tidigare...det är du en fena på..ha en fin lördag, här spöregnar det ..hej och hå...kram

Hanna sa...

Fint kors!
Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram
Hanna

No.47 Mia sa...

Vilken tur att det gick laga favoriten. Snyggt blev det med!

Ha en trevlig helg vännen!

Kraam Mia

Cilla sa...

Det blev en riktigt snygg räddning du gjorde..
Hoppas nu du får en underbar helg med din vän.. Så spännande..
Var rädd om dig!!!

Kramen Cilla

sinnlighet sa...

Snyggt Hannis-hjärtat, jag blev påmind om att jag fortfarande inte har hunnit förmedla mitt tankeprojekt till Dig. Men jag har en veckas semester nu och skall försöka får ner det på pränt. Förstår om Du undrar över att jag inte har hört av mig, men det har varit ett riktigt slitande denna sista arbetsvecka för att kunna avsluta mitt arbete (fick ju mitt nya jobb som är som klippt och skuret för mig, skall berätta om det i mitt mejl).

Bara så Du vet vännen!

Din bloggis, vad skall man säga om den då? Finns inte så många fler superlativ att ta till mer än att Din kreativiet är svår att förstå sig på ;)

Agneta with love

Anci sa...

Hej !
Jag hoppas att du just nu har en mysig helg i trevligt sällskap ! Vad bra du gjorde när du lagade ditt kors, fast det förvånar mig inte, du är en begåvad och kreativ person !

Kram
Anci

Levindas Värld sa...

Hej Hannis!

Jo tack, jag och sambon hade det jätteskönt i Sundsvall, man kunde verkligen koppla av och bara vara, jättehärligt :)

Men du, va fiffig du var att laga till korset med gips, blev nog tom snyggare än det va från början!

Du är du full av ideér du :)

Va roligt att få träffa en bloggvän, hoppas ni har det supertrevligt och roligt ihop :)

kram-kram