Termos...

Eftersom att jag verkar ha skrämt bort en del av er med
skelett och loppor så kommer nu en kontrast.
(ni förstår väl att jag skojar va?)
Chockade faktiskt mig själv när jag föll för den
här färggranna gamla termosen.

Den sticker ut rätt bra i mitt hem så...
jag har köpt färg för att testa ytterligare en kontrast.
Alltså inte vit färg den här gången.

Hur det blir har jag inte en aning om.
Men man kan ju alltid måla om igen=))

Tycker det finns så mycket fina färgklickar men det blir alltid fel
när jag försöker föra in det här.
Troligast för att det inte finns något som håller i hop det.
Men försöka bör man ju i alla fall....
Lite ljus, lite färg och ganska mycket vår just nu känns det som!
Härligt kan man kalla det!

Kram Hannis

43 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag förstår varför du föll för den termosen, det är en fin grön färg. Annars är jag som du, provar med någon färg, och så åker det bort eller målas. Ska bli jättekul och se vilken färg du har i burken.
Ha en fin torsdag
Stor kram
AnnaMaria

Vintage House sa...

Även jag vill ha mer färg i mitt hem det måste vara våren som gör det:) tycker den ser rikigt läcker ut.....
kram och en ljuvlig dag till underbara dig.
sandra

fröken knopp sa...

Så läcker!!

Hm..på våren blir allt jag med sugen på lite färg men jag som du får aldrig riktigt till det..Hm..vad gör vi för fel tro?!

Varma Kramar Elin

sinnlighet sa...

Så resonerar en kritisk och sann konstnär...

By the way, älskar den fesna gröna 50 tals färgen, så mycket så jag skulle kunna måla om ett av mina vita trägolv i den.

Agneta with love

~mormorshem~ sa...

Haha, mig skrämde du visst inte bort så lätt ;*) Klart jag förstår att du skojar :-)

Tjusig termos!
Läcker, och samstämd i sina färger.
En färgklick som jag tycker passar in väldigt bra därhemma hos dig genom alla fina bilder jag skådat här.

KRAM från Eva

Stina sa...

Jag blev nostalgisk när jag såg din fina termos, minns min barndoms utflykter med bad och sol :)
Jag tycker det är fint med färg men har också lite svårt...just nu har jag lite rosa inslag men tycker att naturfärger är finast.

Ha en härlig torsdag.
Kram Stina

Ellas Hus sa...

Men oj vad fin! Helt underbar grön färg och jag förstår om du blev förälskad direkt! Hoppas ditt färgprojekt lyckas! Jag målade en pall blå till altanen förra året. Mest för att göra sambon glad. Men den känns liksom lite fel varje gång jag tittar på den. Hmmm... Får se hur jag ska lösa det!
Ha en bra dag!
Kram
Ellinor

jakt,skor,barn,inredning sa...

Precis en sån fast röd, hade min farfar till jobbet varje dag. du har inte skrämmt bort mig hi,hi. Ha en skön dag ! Nilla

Fröken Machuna sa...

Den där termosen är ju jätte fin. Och jag tycker den gör sig bra där på hyllan. Tummen upp.

Fröken M

S o F sa...

Hannis, den är ju helt bedårande!

Känner igen mig i det du skriver, om att försöka föra in lite färger i inredningen. Det brukar "skava" lite...och ta emot på nåt sätt.

Men undrar om inte loppor är ännu svårare. ;)

Sooooliga hälsningar!

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj där!

Tyckte den var helfräck i både färg o design.

Först så provade jag att lägga säckarna i en hink med klorin o vatten. Då blev de bara flammiga. Sen körde jag dem i maskin på 40 grader tillsammans med remol och sist sköljmedel. Då blev de hefina.
Men de fäller fortfarande. Inte så kul. Längtar tills jag får tid att sitta och texta dem. Men just nu har jag fullt upp med skyltarna. Är inne på tredje leveransen nu...

Kramelikram

Viveka

LenaS sa...

Men den var ju urläcker! Förstår att du föll för den ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Livs Lyst sa...

Så kuult!! Og jeg som elsker den kuule grønne 50-talls fargen!!

Hilsen Liv

Fröken Grön sa...

Den är ju hur fin som helst! Den är ju GRÖN!!!
Om du tröttnar vet jag en adress i Skåne som du kan skicka den till =)

/Anna-Karin

Anki sa...

Hallå morgonpigg!
En till termos??...vad hände med den du fick förra året?...den borde väl vara en färgklick *fniss* Ups, nu var jag elak!
Mja, jag måste säga att jag gillar oxå den gröna termosen, härlig färg...även om jag inte gillar färg jag heller!
Vad ska du måla nu...å i vilken färg?...nu är jag nyfiken...så jag ringer ikväll!

Kramisen hjärtat!

Vit som snö sa...

Härlig grönfärg tycker jag!
Det behövs ju lite kontraster också emellanåt!
Kram Cilla

Carina sa...

Hej

Vilken fin termos.
Jag gillade i alla fall färgen.
Man måste ha någon färgklick i bland.
Ha en underbar dag.
Kram

Anonym sa...

Härlig fin färg på termosen!
Gör sig bra..

Planscherna i du köpt är jättefina även om jag inte är så jätteförtjust i hoppeloppor (irl) :D

Våren är underbar :-)))

Kramar
Lily

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Aah! Den var härlig din termos! Färgen var superskön, eller ska man säga supergrön...? Det var iaf en snygg grön färg...och det ser ut att passa bra in tycker jag.
Men jag undrar vad det är för färg du ska måla i nu... och vad det är som ska få den färgen?
Du visar väl?
Kram
Marie

Pysselpalatset sa...

Älskar den här gröna färgen.. jag blir aldeles till mig... vilken härlig termus... grattis och ha en skön helg. kram Jeanette

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

nej inte har du skrämt mig inte ;)..inte helt ialla fall..smög lite försiktigt in här idag..Och vad ser jag då!! Jomenvisst är det en underbar färg..och en häftig termos!..Min äldsta loppistokiga dotter köpte en likadan, samma märke som faktiskt också satt kvar..men i mörkgrönt!..
Kan det vara så att du har låtit bryta till färg i den gröna färgen??..skulle vara fint att shabba möbler med!..Spännande..du har gjort mig riktigt nyfiken nu!!

Ha en härlig kväll!!

kramis Sanne

pysseltanten sa...

Sådärja...I´m back...lättskrämd som jag e...hihi....
Gillade färgen på termosen...
Ska bli spännande att se vad de e du tänker måla...o i vilken färg...=)))
Ha de gött vännen...
Kraamizar Git

Grön Iris sa...

Min favvo färg och så snyggt hemma hos dig = fin kontrast till det ljusa.

Jag är så loppis sugen...

Kram och hej

Linda

Lantliv i Norregård sa...

Den där termosen passar perfekt på din hylla!! Så fin färg;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Rosor och Spetsar sa...

Härlig termos i go färg tycker jag. Kan det kanske vara den fina gröna färgen som ska få komma fram på något mera, spännande.
Ha en skön helg
Kramar
Annelie

CaramellePastelle sa...

Toksnygg termos, ju! Hur bär du dig åt för att hitta allt snyggt?

Kram Camilla

Hanna sa...

Söt termos.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

No.47 Mia sa...

Men den är ju helt perfekt Hannis!!
Skulle gärna vilja ha en likadan här.. Underbar färg!
Pricken över iet ; )

Trevlig helg på dig!!

Kram Mia

Anette sa...

Hller med alla andra! Den termosen var helläcker! Trevlig helg!
Kramar från Nettan

Sally och jag sa...

Underbar termos! Älskar också den där söta färgen.

Hoppas du får en fin helg!

Kramar från
Sally och jag

Nygammalt sa...

Snyggt med färgklick specillet i grönt/turkost! Me like!

Ha en riktigt skön helg nu!
Kram!!!

Tigris Predikantan sa...

Jag skulle behålla den i den färgen ... åtminstone ett tag!
:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Termosen är jättefin och den svagt turkosa färgen är underbar tillsammans med vitt. Du verkar inte bara gilla skelett utan småkryp också (förra inlägget). Kan bara säga att fästingar och kackelackor är det vidrigaste jag vet...uuhg.

Ha en mysig fredagskväll och en härlig helg!
Kram,
Regina

Ellas Hus sa...

Vill önska dig också en riktigt bra helg!
Hoppas solen lyser på dig nu när du inte jobbar!
Kram
Ellinor

milla-andante sa...

Vilken jättehärlig färg det var på den termosen!! Den hade jag också slagit till på direkt om jag hittat den, och jag tycker att den gör sig så bra där på hyllan bland det vita!!
Vad roligt att träffa en bloggvän i verkliga livet, jag kan tänka mig att samtalsämne inte saknades...:)
Så smart och snyggt att laga med gips, det ska jag lägga på minnet!!
Kram och pysslig helg önskar jag dig!

Loppisliv sa...

Det var allt en grön liten skönhet du har där på hyllan, håller med dig, det är så snyggt med kontraster. Och små färgklickar i ett för övrigt vitt hem, det får ögat att stanna till lite...Snyggt!! Kramis Paula

Cilla sa...

Vilken häftig färgklick!!
Den är jätte fin..
Ja får man inte vår ute får man fixa det själv inne ;0)
Ha det bäst du rara..
Kramen Cilla

Cilla sa...

Vilken häftig färgklick!!
Den är jätte fin..
Ja får man inte vår ute får man fixa det själv inne ;0)
Ha det bäst du rara..
Kramen Cilla

Hem och Lycka sa...

Underbar termos!

kram Mia

Änglarnas hus sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt härlig helg!! :)

Kraam Sanne!!

Ps : tack goa du för de fina orden om min keramik :) det värmde!

Living up North sa...

Den där färgklicken var iaf helt ljuvlig!

Cathrin sa...

Hej vännen!
Hoppas du har en härlig helg!

Har en sak till dig. Se det som en länkning av uppskattning och inte som ett måste.

Kram

Vitt för själen sa...

En behaglig fin grön färg det där..så jag förstår att du föll för den!
Må så gott, kramkram S