Skolplanscher

En ny lek skapades i helgen i hop med lilla Vidde 16 månader.
Det är väldigt kul att stå framåtlutad med rumpan upp i vädret,
händerna i golvet och faster tittar in mellan benen och hojtar Tittut!
Att sen faster känner sig som en fullkomlig galning är en annan femma...
Det är också kul som femåring att ligga i farmors säng med sina tre
fastrar och förklara att man egentligen vill ha 60 stycken fastrar.
Så min kära mamma lär få börja jobba på den saken...
Det är en gåva att ha en stor familj nära och tacksam är jag för dom allihopa.
Nu ska jag inte tjata på er mer om det=))

Jag är ingen tavelmänniska.
Eller rättare sagt jag lyckas aldrig hitta dom där som jag vill ha.
Men dom här skolplanscherna med skelett...
Som troligast inte alla tycker om dom skulle jag bara ha!

Och jag är galen i dom!
Lite knäppt kanske en del tycker att ha skelett på väggarna
men sån är jag.

Hovdjur och rovdjur, bilden nedan från hovdjur

Sen vann jag ett sånt fint pris hos Ljuva drömmar
Armband och halsband. Så fina och välgjorda!

Och av raraste Ellas hus fick jag den här söta awarden.

Som vanligt är jag sent ute och har inte en aning om vilka som fått den
så jag skickar den till alla som kikar in här!

Vilken härlig känsla det är att de är Söndag men det ändå är ledigt i morgon!
Tror jag ska ta och måla lite.

Kram Hannis

49 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Sverige Tingelingeling...!

Har påsken varit bra vännen?
Visst är det väl härligt att få äran att vara faster/moster, själv är jag moster till två gangstrar på tre och fem år gamla killar,, tjo flöjt vilket liv dom rackarna kan hålla:))))

Grattis till både utmärkelsen och den fina vinsten Hannis, vilken lyllos du har då!!!!

Och du..., jag gillar dina skelett tavlor skarp.., COOLA!
Ha en underbar söndag
Kram
Marianne

Vintage House sa...

Skolplancherna är ljuvliga:)
ha en fortsatt härlig påsk ska bli kul att se vad det är du målar...
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till jättefin vinst och Award. Bra att vi är flera med tur. Vidde, det var ett fint namn, så rolig påskafton du fick. Jag gillar dina planscher, det är smäckra och vackra skelett.
Ha en fin påskdag
Stor kram
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Häftiga skelettplancher du fått tag på. Jag tycker de passar alldeles utmärt där på din vägg.Och Grattis till din fina vinst.
Ha en skön påskdag
Kramar
Annelie

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!!
Låter som din påsk är mysig!!!
Jag skulle gärna ha dina planscher!!! Snygga;o)

Kram Kram Malin

~mormorshem~ sa...

Hihi, gillar barnasinnet som finns hos dig :-) Och förstår att du tycker mycket om dina nära ♥

Kram från Eva

Levindas Värld sa...

God Morgon!

Javisst är det underbart att leka med småttingarna, de har så många roliga lekar för sig :)

Barnasinnet tror jag aldrig kommer att försvinna hos mig och det verkar det inte göra hos dig heller och det ska man nog vara grymt glad för :)

Man får så mkt roligare med det kvar!

Va härligt att du har sån stor familj att njuta av, familjen betyder mycket!! Umgås jättemycket med min jag med och det ger mig såklart jättemkt glädje och ny energi *ler*

Jag gillar dina planscher faktiskt, de gjorde sig skitsnygga över soffan.

Sen blev jag dökär i ditt vardagsrumsbord, åååhhh nåt sånt är jag ute efter!!! Lyllos dig :)

Njut nu av din påskdag, själv ska jag iväg och jobba sista dagen för påsken, sen är jag ledig imån iaf.

kram-kram!

LenaS sa...

Grattis till vinsten och skolplanscherna är ju urfina!
Ha en fortsatt finfin påsk!
Kramis/LenaS

Vita ljuva tankar sa...

Planscherna är jättefina! Jag har letat efter en sådan till sonens rum. Är väl lite lustig jag med som vill ha skelett i ett barnrum ;)

Önskar fortsatt glad påsk!

Kram Linda

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja det är underbart med stora familj..en av anledningarna till att jag har valt fyra barn :)..hoppas på måååånga barnbarn i framtiden :)

Jag gillar också skolplancher men skulle kanske inte ha valt skelett..
mer på blommor..hihi..

Här nedan får du veta mer om cremefraichtårta och receptet följer med
ha det gott!!

..det är väldigt smidigt!

Cremefraichtårta har vi på buffébordet vid alla högtider då det vankas sill ..enklare än ägghalvor med fyllning.

Koka ägg och hacka dem. Rör ihop dem med smält smör(inte margarin) så att det blir kladdigt, men inte för blött
Bred ut detta på ett fat. Tjockleken skall vara 2-3 cm.
Ställ in i kylen så att det stelnar till ca 10min.
ta fram och bred på ett lager med creme fraich. Garnera med räkor, kräftstjärtar, rom, dill och tunna citronskivor. Mums!!
Garneringen ovanpå kan varieras efter tycke och smak.

Den kan göras hur stor eller hur lite som helst beroende på antal gäster. Jag brukar räkna med 1,5 till 2 ägg per person.

Lycka till!! Kramis Sanne!!

sinnlighet sa...

Hannis-hjärtat, tack för Ditt mejl, jag kommer att ringa eller skriva tillbaks och utveckla mina tankar kring det!

Din beskrivning över Din påskhelg är underbar och jag föll som en fura för namnet Vidde, helt UNDERBART. Heter han så eller är det ett smeknamn?

Som vanligt är Dina bilder helt galet Hannis-unika, och tro mig, även jag har mitt vardagsrum möblerat med skolplancher... fast de står på golvet ;)

Peace & Love

Agneta

Huset utanför stan sa...

Jag är precis som du. Hittar aldrig rätt tavlor till våra väggar. Så det är många kala väggar hemma hos oss eller så sätter jag upp en list eller hylla istället så kan man ju ha anra grejer på väggarna! Men de där skolplanscherna var häftiga! Lite läskiga samtidigt som de är vackra!

Hoppas du får en fortsatt härlig påsk! Kram

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka snygga plancher,passar så bra där i sovrummet!

lottens vita och gröna sa...

du är härlig du hannis, kan tänka mig att det är härligt att hälsa på hos dig!
jooooooooo jaaaaaaaa yeeeeeeeeees
tavlorna är helt underbara, jisse så balla!
god fortsättning på påsken!

varmkram lotten

Anci sa...

Det är underbart med en stor familj (60 fastrar eller inte !).

Jag tycker att det är kul att hitta något man vill ha på väggarna. Jag har nog för mycket :o

Jag hoppas ditt nästa inlägg kommer snart, för de är så braaaaa !!

Kram
Anci

S o F sa...

Tycker du är fullkomligt normal som vill ha de där skeletten. ;) Hur fina som helst. Gillar färgtonen mot det vita.

Har du en ny header tro? Ja, hur som helst är den fin.

Ha en glad fortsättning på Påsken!

Fröken Grön sa...

Låter som du har haft en mysig påskhelg med nära och kära omkring dig. Själv har jag inga syskonbarn, men likväl tre små guddöttrar som jag uppskattar att få låna emellanåt. (Fast jag måste erkänna att det är nästan lika skönt när man får lämna tillbaks dem till deras föräldrar igen, hehe!)

Skolplanscherna är finfina! Håller med om att tavlor och väggprydnader överlag är lite klurigt. Fast det häftiga är ju att man inte riktigt vet vad man faller för förrän man ser det framför sig. Skeletten gör sig iallafall bra på din vägg!

Ha ett skönt slut på påsken!

Vitt för själen sa...

Jättefina planscher!!
Älskar att de matchar säcken så bra =)
Må allra bäst /Sophia

Loppisliv sa...

Ohhhhh så fina, de skulle jag också köpt på studs. Ser superfint ut där bakom soffan, underbar färgskala på dem. Så milda och fina. Jag köpte ett par skolplancher också häromdagen, mina första och jag har letat som en tok efter några jag skulle gilla, för jag är lite kräsen jag...hihihi. Den ena med smörblomma på och den andra liknande dina fast min har stora flugor på, dottern tycker den är fullständigt horribel :-) Men men såna är vi, loppistokar eller hur? Ha det gott nu. Kramis Paula

~mormorshem~ sa...

Hej igen :-)

Jo, det är min vovve, sen lite över ett och ett halvt år tillbaka...
Hon fyller 11år nu i maj ♥

Hennes husse och jag hade varit goda vänner på nätet i några år, men aldrig pratat i det verkliga livet med varandra, och så en dag skrev han och frågade om jag kunde ta hand om henne...och jag sa förstås Ja:-)
Hon är en underbar gammal sällskapssjuk vovve, som kört grävmaskin med sin husse i hela livet, och han tyckte att det var dags för henne att få komma till ett äldreboende ;*)

Och så har jag tre till, och fyra kattor ♥
De har hållit mig flytande när det känts för tungt att leva ibland, så min kärlek till dem alla är stor ♥

Kram

Living up North sa...

Såna gamla planscher är ju hur häftiga som helst!

amelie sa...

Jättefina skolplanscher du har fått tag på! Vad avis man blir :) Ska bli kul och se vad du målar! Ha en fortsatt skön påsk! Kram amelie

amelie sa...

Jättefina skolplanscher du har fått tag på! Vad avis man blir :) Ska bli kul och se vad du målar! Ha en fortsatt skön påsk! Kram amelie

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Jag tycker de var jätteläckra de där planscherna. Tyvärr är alla mina väggar upptagna nu. Jag skulle verkligen behöva en utbyggnad...

Du säckarna i förra inläggetr, var har du köpt dem? De jag sett är så glesa.

Och slutar med att berätta att ditt paket är på väg... :)

Kram Viveka

Lilla hjärtat sa...

Fina bilder, tavlorna är häftiga....snyggt!
Kram A-K

Ellinor sa...

Jag är väl inte riktigt skelettypen men de passar urfint hos dig ovanför soffan! Visst är det härligt när man hittar just den där grejen som känns så rätt!
Vad härligt det låter med familjen. Jag är också faster till ett par små killar och visst är det fantastiskt!
Ha det så bra med resten av ledigheten!
Kram
Ellinor

Mamma C sa...

Vilken härlig påsk du har haft. Tycker planscherna var jättetuffa. Dom passade jättebra där över soffan.
Kram Mamma C

CaramellePastelle sa...

Tycker det är härligt när du skriver så varmt om din släkt och familj, så mig gör det inget. Jag blir bara glad över sånt.

Ja, det låter som du har en skön påsk. Så är det här med!

Kram Camilla

Nyanser av vitt sa...

Hej Hannis
Hoppas du haft en mysig påsk. Titta in till mig. Har en liten utlottning på en söt termometer.
Kram Agneta

jakt,skor,barn,inredning sa...

Hoppas du haft en skön påsk ! Tavlorna är jättefina. Kram Nilla

livetpåfyran sa...

Skolplanscherna är underbara!!

Ha det gott, kram Pia

Hanna sa...

En fin fortsättning på påskhelgen önskar jag dig!
kram
Hanna

Cilla sa...

Låter som en kanon påsk ;0)
Kunde inte låte bli att le då jag så dina plancher!! Det är ju bara så du i din inredning #ler#
Så himla häftigt!!!!
Ha det bäst..
Kramen Cilla

Nygammalt sa...

Hallå i stugan! Så himla mysigt med små syskonbarn. Det är en gåva att få ha sin familj nära. Men 60 fastrar...oj oj oj, låter jobbigt för din mamma och för er syskon ;) hi hi.

Skitsnygga planscher, lite ovanliga motiv så det är ju kul. Passar så snyggt in i ditt hem med färgerna också. Gillar ju ditt kistbord så mkt, vill ha! :)

Kram.

Lilla hjärtat sa...

Halloj!
Sängkappan har jag köpt från Ellos!
Ha det så bra
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Jodå, Björn Skifs var bra!
Grattis till vinsten av smyckena. Jag tycker nog att dina skelettbilder är lite läskiga.

Hälsningar Agneta

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Underbara tavlor. Jag har oxå svårt att hitta nåt som jag vill ha på väggarna men jag gillar florabilder. Hoppas din påsk har varit fin.
Kram Marie

Lily´s nya... sa...

Jag tycker som du, att det är svårt att hitta något man gillar, och hänga på väggen!
Dina gillar jag, skulle inte ha något emot några med blommor(flora) eller en karta på ;-))
Härligt att ha en sån galen faster som du :D)
Jag ska träffa min lilla gullunge på lördag. Hon fyllde 1år i onsdags!
Grattis till vinst och award!
Ha det bäst
Kramar
Lily

Husmys sa...

Grattis till din fina vinst!
Du verkar ha haft en trevlig helg med små roliga krabater.
Fint du har gjort med säcken, ser faktiskt gammal och sliten ut efter att du bearbetat den.
Kram Anneli

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tittut! Är du där? Så du har lekt färdigt nu? Förstår att du haft fullt upp med två små som vill leka hela tiden... Men roligt är det ju!
Ja, skelett är väl kanske inte det första man tänker på när det gäller skolplanscher... Det brukar ju vara alfabetet och blommor och annat... Men hos dig på din vägg, där blev dom ju super!
Kram
Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Barn = lycka. Det är underbart att leka med barn, att få stoja, busa och vara lite knasig;-)

Dina skolplanscher är sååå häftiga, jag förstår dig preciiis.

Kram,
Regina

Mira sa...

Hej! Låter som du haft en skön o pysslig påskhelg. Inte dum kombination. Fint att trycka text så på en säckväv. Budapest var härligt med solen som strålade, o många fina byggnader o god mat. Har hunnit städa garaget här hemma i påsk, underbart att rensa ut en massa som man inte behöver.

Kram/Mira

Stina sa...

Det verkar som att det går att kommentera nu iaf. Men jag fattar inte vad som händer jag har vänt ut och in på bloggen flera gånger men kan inte hitta något konstigt.

Häftiga planscher du hittat, passar alldeles utmärkt ovanför soffan.
Dax att återgå till limpbaket :)

Ha en skön dag / Kristina

Pillan sa...

såna tavlor vill jag också ha, superläckra!


kram
pillan

No.47 Mia sa...

Så snyggt hannis!! Gillar det starkt..

Kram Mia

Anette sa...

Många kommentarer....och här kommer en till=)
Grattis till awarden!! Den är du verkligen värd!
Ja, det är härligt med en stor familj...har själv sex syskon...

Kraaam Nettan

Grön Iris sa...

Roliga plancher, både lärorika och snygga!

Vilken härlig och stor familj, och va mysig kommentar. 60 fastrar hihi!

Må så gottit, själv är jag på benen igen och kan möta våren,
Kram Linda

milla-andante sa...

Grattis till fin vinst, award och planscher!! Himla läckert!!!
Hoppas allt är bra du sköna moster!
Kram

Leigha sa...

These pictures (and that room) are to die for! Just discovered you via Splendid Willow. Off to explore.
Leigha