Människoloppan och några fyrbenta

Ni vet ju att jag gillar skelett men jag faller också för
skalbaggar, löss,kackerlackor och andra underligheter.
Av Monica med bloggen Betongkrukan så köpte jag några i
mina ögon vackra bilder.
En guldram fick billacksspray på sig och passade perfekt för
människoloppan!

Även om det inte är så trevligt att träffa på just loppor i
verkliga livet så är den fin inramad

Ramen skulle bli grå men ser mera svart ut

Och helgen hos Anki då...
Som är en av dom mysigaste jag haft på länge!
Det kändes som att vi känt varandra i många år och redan
på Lördagen gick jag runt i mina fula pyjamasbyxor
i hennes vackra hem.
Umgicks med dom här på bilden nedan.
Två stora men jäkligt goa grabbar.

Mitt hem är i kaos nu på några timmar hemma,
kreativt sånt just nu för skallen blev full av ideér under helgen.
Jag är trött men ändå fylld av energi, i kameran ligger det 800 bilder...

Så nu ska jag dricka en laddning kaffe och kika runt
vad ni andra kreativa har pysslat med i helgen.
Så ska jag ställa i ordning mitt diskställ som jag
släpade med mig på tåget hem.
Kan säga att det bjöd på några konstiga blickar från
mina medpassagerare eftersom att jag envisades med att
ha det under mina knän hela resan!

Kram Hannis

26 kommentarer:

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!!
Låter som du haft en toppenhelg!!!
Vilka goa vovvar du fick umgås med!! Stooooooooooora!!!
Gillar din insekter oxå;o)

Kram Kram Malin

Stina sa...

Hahahaaa...trodde du nån skulle sno diskstället eftersom du mer eller mindre satt på det på hemresan?

Usch vilken äcklig loppa men ramen blev snygg "fniss".

Ha en skön måndag
Kram Stina

Vintage House sa...

Vilken härlig helg, ska bli kul att se diskstället..
härlig tavla:)
kram
sandra

Lauras gård sa...

Vad skönt att träffa nya vänner som det känns som har kännt länge.

Loppan skulle jag inte kunna ha hemma på väggen. Jag avskyr småkryp och har svårt att titta även om det bara är på bild:)
Kram Stina

Anki sa...

HJÄRTAT!
Jäklar vilken helg vi haft, det var evigheter sen jag skrattade så! Dom fyrbenta grabbarna är helt slut, det tar att umgås med två "galna tanter", haha!

Men du, vad mycket jag missat...min lilla vila-ögonen paus blev visst längre än jag tänkt mig, hmm...Fint iaf att du fick fix på korset, å dina insekter...mm det är tur att dom bor hos dig *fniss*
Skelettplanscherna gillar jag, dom passade bra över soffan å du har så härliga ideér...Jag måste säga att det är en snygg säck du har där *ler*...det vet ju jag som oxå har en...jippiee!!

Sköt om dig stumpan! Gokramisen!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Nae... någon loppa skulle nog inte komma upp på min vägg men jag måste säga att den var väldans snygg såhär på håll *haha*. Vad roligt att du har haft en trevlig helg!
Kram/ Anna

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis,
låter som om det blev en kanonhelg! Härligt! Det är så kul att stifta nya bekantskaper och få nya vänner..!

Ordet kaos låter bekant, idag så var tanken att jag skulle koncentrera mig på att packa för att slippa göra det i sista sekunden. Men så vände jag upp och ned på min påbörjade fotovägg... ja och sen blev det inte så mycket packande och nu sitter jag här..

Ha det gott, Lycka till med ditt kaos! Kram Monica

PS: Loppan ser strålande ut!

sinnlighet sa...

Underbara doggar och äcklig loppefan, men samma skönsköna Hannishjärta!

Agneta with love

~mormorshem~ sa...

Föredrar Dig framför de där läskiga krypen på väggen :-)

Vilken härlig helg du har haft. Tänk att kunna strosa runt i pyjamasbrallorna så, då trivs man och känner sig som hemma, precis som det ska vara!

Kram

LenaS sa...

Åh det låter som en riktig superhelg!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Millas hem sa...

Fin lilla tavlan blev! Motivet är äckligt charmigt! =))

Kram till dig idag!

Mamma C sa...

Inom ram är väl loppan riktig charmig. Kul att det kändes ok även in real life för er. Ha en bra dag.
Kram mamma C

Vit som snö sa...

Vilken härlig helg du har haft!
O vad kul att få känna sej så välkommen o hemma att man kan springa runt i pyjamas, det är ju såå härligt att göra det på helgen.
Loppor o kryp... jaa ok i en ram då men annars är kryp inte något för mej;)
Kram Cilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Att ni skulle få en toppenhelg ihop visste jag, hör att ni hade mysigt och kul. Och så att få träffa så snygga vovvar, jättefint foto du tog på dom. Jag har också köpt bilder av Monica, din loppa är helt klart häftig. Bra att den sitter bakom glas.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Gott att du haft en toppenhelg, Hannis, det behöver man för att "ladda batterierna" ibland. Själv har jag njutit av vårens första heldag i trädgården, så ljuvligt!

Det där diskstället blir man ju nyfiken på! Bilder snart, kanske? =)

Ha det så gott!
/Anna-Karin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Oj, oj!!..jag tyckte att det var scary med skelettbilderna..men nu blir det ännu värre ;)..skalbaggar..
krypande!!..hihi..
men jag gillar teckningarna..skulle kunna tänka mig sådana med fjärilar på..

Vad kul att helgen blev lyckad!!..
Tänk vad många vänner man skulle missa om inte bloggvärden fanns!!

Ha en bra vecka! Kramis Sanne!!

Cilla sa...

Lite annorlunda bilder i mina ögon.. fniss
Åå vad mysig din helg låter.. Så härligt med nyfunna vänner när det bara klickar..
Hoppas du får en underbar vecka!!
Kram Cilla

Liten Bod sa...

Så kul att ni har funnit varandra! Det är bara fördelar med bloggande :) Tack för dina uppmuntrande ord, jag kämpar på...
Nu vill jag också ha en säck eller två att kladda på! Kram, Tina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, leva loppan kan jag göra... men det är nog bra så... tror jag.
Men jag undrar hur ditt diskställ ser ut... Mitt vet jaghur det ser ut. Det är fullt med disk för jämnan! Trots diskmaskin... vet inte hur det går till...
Och 800 bilder. Nu har du väl bilder så det räcker ett bra tag då...hii
Kram
Marie

Grön Iris sa...

Hallojsan,
va härligt med din helg och en massa ny inspiration på köpet.

Spännande att få se bilderna och diskstället!

Kram kram Linda

Living up North sa...

Kul att man kan använda bilder på allt möjligt till just allt möjligt!

Ellas Hus sa...

Förstår att du längtar ut i solen på dagarna. Hoppas det är ok att jobba i alla fall!
Vad bra att du hade en trevlig helg! Och visst är det underligt vilka osannolika saker man kan släpa med sig på tåg om bara viljan är stor nog!
Ha det så gott i veckan!
Kram
Ellinor

No.47 Mia sa...

Stora goa tuffa grabbar där..
Föredrar mycket hellre dom som sällskap än den mindre på översta bilden... Ysss!! Huuu..
Du är du.. Lite udda smak ibland men hur skön som helst..

Kram på dig Hannis!

Mia

Linda sa...

Hej!

Nu har jag försökt maila dig i flera dagar och tacka för alla fina bilder :)

Men det står hela tiden att det inte funkar, försök igen senare :P Så nu gör jag ett försök här istället...



Tack så jätte mycket för dom fina bilderna, jag är supernöjd :D

Det var jätte kul att få träffa dig i helgen, ser fram emot nästa gång nu :)



Ha en bra dag i solen...

Kramar, Linda & lilla Elsa

Anette sa...

Du verkar ha haft en toppenhelg! Skönt att bara gå i "fula" mysbxor en stor del av dagen;))
Vad skönt att höra att Shabby stilen håller.Jag tror inte heller att jag kommer att lessna=D

Kramen från Nettan

Cathrin sa...

Loppa är väl inte mitt favoritdjur direkt (har haft otrevlig närkontakt med dem när jag bodde på studenthem i Frankrike - bläh) men i ram blev det en annan sak. Jättefint!!!

Och det låter osm en underbar helg! Är så härligt med nya vänner som man klickar med direkt.

Kram, kram!