Bokstäver & Award

På Granit hittade jag bokstäver i vad som påminner om zink.
Allt som påminner om zink eller är i zink släpar jag gladeligen hem!

Dom är inte så stora, ca 20 cm

ABC i ett paket, C får stå i fönstret

Jag fnissar lite åt mig själv för att jag kan
bli så till mig av bokstäver...

Award har jag fått, både från fina Huset utanför stan
och härliga Hemma hos Semlan
Tack till er goa!!

Så 7 saker om mig...Inte vet jag om det är så intressant men
1. Är fascinerad av skelett och småkryp!
2.Som kontrast är jag paniskt rädd för råttor...
Då kan jag springa!
3.Älskar att försvinna in i böckernas värld i timtal
4.Har ett stort behov av att vara ensam och i tystnad i bland
5.Tror på mottot,
"Peka inte finger åt folk på vägen upp,
för det är dom du kan få vinka farväl åt på vägen ner"
6.Är äldst av fyra syskon och
ganska överbeskyddande kan man kalla mig,
Eller kontrollerande kanske syskonen skulle säga
7.Skulle vilja kunna handarbeta men får bara inte till det!
Tålamodet räcker inte till utan jag kastar det i papperskorgen.

Skickar den vidare till er alla som besöker mig trots att jag för
tillfället är en ganska dålig bloggvän...
Tiden rusar fram just nu och det känns som att jag kastar mig
mellan jobb och andra saker.
Saker ställs på hög här hemma för att fixas senare...
Men det är ingen negativ stress än så länge utan bara
den där tiden när allt börjar röra sig igen efter vintervilan=))
Även om jag längtar efter att få göra klart mina projekt!

I dag är det dags att gå och se och lyssna på
" Dyngkåt och hur helig som helst" med Mia Skäringer.
Det kan bli både skratt och gråt efter vad jag hört,
sämre kan man ju ha det en solig Söndag!

Kram Hannis

43 kommentarer:

Hipsterlillamy sa...

Jag ska lära dig handarbeta min vän!!

PUSS

Vita ljuva tankar sa...

Fina bokstäver, det är något jag också går igång på.
Om du gillar småkryp, insekter och sånt ska du nog passa på att kika in till mig...


Kram Linda

Vit som snö sa...

Söta bokstäver! Håller med, svårt att stå emot zink!
Låter som en trevlig föreställning du ska på! Ha så kul!
Kram Cilla

Rosor och Spetsar sa...

Visst är det härligt med bokstäver,det kan man nog säga att jag är en småsamlare av också. De du fått med dig hem är urläckra o i den storleken lättplaerade.
Ha en fin dag, låter härligt att s den föreställningen.
Kramis
Annelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina bokstäver, har aldrig sett i zink förut. Grattis till Awarderna, det är jättekul och läsa listor. Själv är jag himla dålig på och göra listor. Det är min morbror som hjälp mig med skåpet, då när jag fick det skulle det ju absolut inte vara ljusgrått. Det skulle jag ha gillat nu! så vi lutade av det och då blev det för ljust. Han använde just kokt kaffe och så vaselin, då fick det en mörk fin färg. Nu tyckte jag det såg ut som en stor mörk klump i vardagsrummet så det blev vitt.
Ha så kul på föreställningen.
Stor kram
AnnaMaria

Hanna sa...

Så fina bokstäver.
kram
Hanna

Lantliv i Norregård sa...

Grattis till dina awarder!!!
Vad spännande att se Mia Skäringer!!

Kram Kram Malin

Fröken Grön sa...

Vilka jättefina bokstäver! - Granit är verkligen en trevlig affär, där kan man hitta det man minst anade att man behövde!

Helgen har varit toppensolig i Skåne, och jag har påtat i trädgården. Inga frön sådda än, men nästa helg hoppas jag ha grävt upp en passande rabatt.

Ha en bra start på veckan som kommer!
/Anna-Karin

sinnlighet sa...

Underbara bokstäver, kan Du få ihop till Agneta tro?

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

ja men både zink och bokstäver är en hit! så din kombo var perfekt!!

Såg en intervju om Mia i morse och snuttar ifrån föreställningen..gillar henne skarpt så ni får säkerligen en härlig kväll!!

ha det gott!! Kramis sanne..

My garden poetry sa...

Ja det är verkligen nacigt med alla dessa bokstäver!
Hoppas att du haft en skön helg!
Kramar Malin

Annica sa...

Mmm bokstäver,siffror och Granit en storfavvo även i det Lagerqvista hemmet.Lyllo dig ska du få se min absoluta favorit skådis också=)Jag skrattar bara jag tänker på henne,så träffande i allt hon säger. Ha en skön vecka/Annica

No.47 Mia sa...

Grattis vän till din award!!
Väl värd!!
Snygga ABC!! Gillar färgen MYCKET i inlägget innan..
Tokig i färg för tillfället.. Sköna 80 tals pasteller.. Mmm.. det glada 80 talet.. hihi..

(Jag behövde bara en liten paus från kommentargranskningen)

Ha det gott!
♥Mia

Fröken Fräken sa...

Ja, här lägger man många grejer på hög! Helgerna bara svischar förbi och man hinner ingenting av det inplanerade, och på söndagkvällen så stressar man runt och försöker städa.

Jag har ett zink-B i den där serien, och de är så fina med sina seriffer! Jag försökte skicka en manlig bekant till Granit för att spana in vårnyheter, men han hade ju ingen koll på vad som var gammalt resp nytt (märkligt nog!) så det gick inget vidare...

Mycket annat & lite betong sa...

Grattis till awarderna! Snygga bokstäver.

Hälsningar Agneta

Ljuva Drömmar sa...

Vilka fina bokstäver du har hittat. Konstigt nog äger jag inte en enda liten bokstav ännu... kanske kommer snart nu när jag såg dina.

Jag är så glad att det troligen blir kurs igen till hösten.
Tycker absolut att du ska gå en kalligrafikurs, det är jättekul. Jag kunde välja till det när jag gick gymnasiet och lite sitter i trots att det var många år sedan nu.

Hoppas att du får en underbar vecka! Kramar Maria

pysseltanten sa...

Halloj där...=)))
Oooo...zink får mej att "gå igång" som allas vår Ernst skulle ha sagt...=)))
Känner oxå att jag vill göra såååå mycke....så den här helgen har jag...laserat köksluckorna..målat kaklet vitt...nya handtag...o så e fläkten på G att bli svart....istället för nikotinbrun...hihi...ja..de e inte vi som har nikotinerat ner den, utan de förra hyresgästerna...=))))
Såå...tycker nog att jag e GAAANSKA nöjd med helgen...o ja just de...lite LOPPANDE igår oxå...o kalas idag...=))))
Ha de gött du Hannisvännen...
Kraamizar Git

~ Mormorshem ~ sa...

Tjusiga bokstäver!
Och bokstäver har något visst, vad vet jag bara inte heller ;*)
Jag har alltid älskat bokstäver, och siffror blir jag bara orolig av :-)

Hihi, din lista där...vilken rysare nr1 är! Nr4 delar jag helt och hållet med dig :-)

Hoppas Mia Skäringer-grejen var som du förväntade dig. Ärligt talat så har jag inte ens hört om den jag är nog väldigt insnöad bland mina garnhärvor nu ;*)
Så där ser du, det kan vara bra att vara i farten med annat också :-)

KRAM

Grön Iris sa...

Så snyggt, igen!!!
Bokstäverna är gôr snygga.

På tal om handarbeta så är bonaden snart klar, och du är ju så himla bra på att måla och fixa. Du skulle kunna måla korsstygn på något istället...? fniss...

Hade du en kul kväll, Mia är ju bara FÖR bra.

Ha en härlig måndag,
kram Linda

Nyanser av vitt sa...

Hej Hannis
De där bokstäverna är superfina. Jag kan inte heller handarbeta :O(
ha en fin dag
Kram Agneta

Hanna sa...

Så glad jag blev när du skrev att det var ordning och reda. Idag har det varit en sådan där dag när allt går på tok så det gjorde mig så glad att något såg bra ut.
Kram
Hanna

Hanna sa...

Så glad jag blev när du skrev att det var ordning och reda. Idag har det varit en sådan där dag när allt går på tok så det gjorde mig så glad att något såg bra ut.
Kram
Hanna

Levindas Värld sa...

Jadu bokstäver är snyggt! Jag har en hel jädra drös jag med...haha!

Jasså bor du i Uppsala, det visste jag inte :)

Men att du missade Vikstamarknaden, va synd!! Det var ju så himla trevligt väder att strosa omkring på åkern på i lördags så vi hade en kanonmysig dag som sagt :)

Och du har sett Mia Skäringers show, hon är så jädrans kul! Hoppas du hade skoj!

Brukar du åka till Fullerö Handel och shoppa emellanåt då kan jag tänka mig om du bor i Uppsala eller drar du hellre till Sthlm?

Kramkram!

Cilla sa...

Tjingeling rara vän!!
Underbara bokstäver du köpt!!
Absolut är det någont visst men bokstäver...
Ååå vad jag gillade ditt motto ordspråk!! Så bra!!
Ha det bäst & var rädd om dig!!
Kramen Cilla

Mira sa...

Gillade bokstäverna, fint med zink. Hur var Mias show, har sett att den går, gillar hennes humor.
Kram/Mira

Anki sa...

Vadddååååå min färg??? Mm nu kommer du verkligen att överraska, för du tänkter väl visa din senaste galenskap??, haha!
Åh dina bokstäver är så fina, du hittar alltid guldkornen du! Eller ja, går man utanför dörren skulle man kanske göra det, hihi...men här hålls det hårt i börsen, fast liiite loppis skulle sitta fint nu!
Ah får väl ta det när du kommer?!

Mm du hade det väl bra i söndags, föreställningen var väl topp förstår jag...passar lite in på...näe det kanske man inte skriver på bloggen??, hihi!
Här tittar solen fram...efter en regnig fm, så jag ska riva runt lite i rabatten tänkte jag...se om jag hittar nåt kul annat än kattskit!

Kramis hjärtat!

Anki sa...

GRATTIS till din award krypet, hihi...bara lite vilsen...som vanligt!

Kram igen!

Anette sa...

Instämmer med de andra. Grattis till awarden!! Du är verkligen värd den! Ja, det är inte lätt att få tiden att räcka till ibland till sina projekt. Men man får ha dem liggandes tills tiden kommer. För det gör den någon gång=)

Kraaaaam/Nettan

Sally och jag sa...

Så söta bokstäver! Förstår att du hade svårt att motstå dom.
Grattis till din fina award!

Många kramar från
Sally och jag

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Du hade säkert en härlig söndag!
Och visst går tiden fort just nu... man hinner inte allt som man vill.
Några av dom punkterna på din lära-känna-lista, tycker jag nog att jag har förstått, åtminstone punkt 1! hihihi
Och handarbetandet har du ju ändå, i form av målning och annat pyssel som du håller på med... Det behöver ju inte vara nål och tråd precis...

Kram
Marie

Mamma C sa...

Mycket söta bokstäver du hittat. Har en bekant som varit och sett på Mia. TYckte det var jättebra. Känner samma som dig just nu. Tiden räcker inte till helt enkelt. Har inte suttit vid datorn sedan i söndagskväll.
Kram mamma C

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
Min helg blev så seg. Tillbringades inomhus med sjukt barn, suck!

Bokstäverna från Granit är jättefina, älskar Granits grejer. Skall gå på klubbkväll på torsdag, en snabbis får ta med skruttan för gubben jobbar.

Vi hörs, ha det gott! Monica

Vaktmästarn sa...

Jättefina bokstäver, och väldigt fina bilder du har tagit på dem!

Kram Outi

charmanta sa...

Grattis till din award! Snyggt med stora zinkbokstäver, de pryder sin plats! Gillar också zink,tycker att det blir så bra tillsammans med vitt. Just nu tillbringar jag mycket tid i trädgården med att rensa, och gisses vad jag blir stel i kroppen, ovant antagligen.
Kram till dig! Marie

Torparfrun sa...

Gillade mottot....Så sant!
Schyssta bokstäver :-)

Kram Torparfrun

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej svejs i vårstimmet.....
Tack snälla för din underbara hälsning hos mig, jag blev glader:)
Här hemma är det VÅR så det står härliga till.., lerig hela jag och ryggont efter allt grävande men jisses vad roligt jag har!!!!!

Gillar dina bokstäver.., och jag gillar att du fått en award till, dom är du väl värd vännen!!!!!


Hoppas du har massor med tid att njuta av våren....
Kram kram
Marianne

Viola sa...

Härlig läsning, jag har oxå ett stort behov utav tystnad och gillar att vara ensam emellanåt i veckorna, ha en fin helg, kram

Ellas Hus sa...

Vilka fiiina bokstäver. Jag bor för långt ifrån Granit!!
Kul att du tyckte om mina stolar!
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram
Ellinor

Grön Iris sa...

Tittar in för att önska dig en härlig Valborgsmässoafton.

Här har det åskat ikväll...lite tidigt för det tycker jag...åskmoln eller askmoln...man blir ju förrvirrad av mindre :)

Vintern rasat...jippi!

Kram Linda

Skogsfrun... sa...

åh Mia är huuuuuur braaaa som helst! Hade kramp i magen och kinderna efter hennes show här i Kd!

hahaha... varför just skellet och småkryp! Vad kul!

Ha en fantastisk Valborg!
Kram pernilla

Hanna sa...

Ha en bra valborgsmässoafton.
Kram
Hanna

Stina sa...

Önskar dig en trevlig avslutning på April och en härlig första Maj.

Kram Stina

Anci sa...

Hej !
Nu har jag alldeles kommit av mig med kommenterandet också, så en liten en till dig.
Bokstäver (och böcker) i inredning är fint.
Grattis till dina awarder ! Du är väl värd dem !!

Kramis
Anci