Säck...

Jag var ju som sagt och köpte säck.
För att den inte skulle se så ny ut så skrubbade jag den en stund.

Sen använde jag plåtschabloner och svampade dit textilfärg
Nu ska den inte ligga här är tanken men så länge...

Lite siffror kan ju alltid vara snyggt

Sen förde jag över lite annan text med transferpapper

Och det var förstås så roligt så jag är tvungen att göra mig en till!
Inte för att dom går att jämföra med dom gamla fina använda
säckarna men man tar vad man har.

Snart påsk!
Jag har handlat, halvstädat och köpt en ny bok.
Redo med andra ord!
Familjemys blir det på Lördag, syskon och syskonbarn kommer hem.
Vilket betyder att faster(läs jag) på Lördag leker mig fördärvad.
I bland är jag pirat, eller Pippis pappa, ett spöke,en dinosaurie
eller helt enkelt styrd av vad en snart femårig tjej nu kan vilja.
Och det är något som jag ser fram emot!

Till er alla goa bloggisar och andra som kanske kikar in...
Glad Påsk!

Kram Hannis

56 kommentarer:

Vit som snö sa...

Vilken bra idé med säcken! Den blev hur fin som helst!!!
Vad härligt att ha en sån lekfaster som du, inte alla förunnat! Mys på i påsk nu!
Kram Cilla

Lily´s nya... sa...

Härligt Hannis!
Det låter alltid så när du berättar om familjemys med syskon och syskonbarn..

Jättefin säck! Bra idé att fixa en själv...

Ha en glad påsk

Många kramar
Lily

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte snygga säckar du gjort!!!!
Kram Susanne

Lauras gård sa...

Men vad läcker den blev! Vart ska du ha den? Jag förstår att du är popis bland barnen om du ställer upp på pippi och piratlekar. Hoppas att ni får en underbar påsk! Kram Stina

Lantliv i Norregård sa...

Blev ju kanon!!! Bra idè!!
Glad Påsk Lekfaster;o)

Kram Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Oja! En arbetsdag och sedan fem dagar ledigt! Ja, inte pysselledigt förstås ;-D Närå, här smider jag planer, måste bara se till att handla hem allt som kan tänkas behövas innan, för få färgaffärer har öppet på långfredagen när man kan komma på att man behöver spackel..

Det var väldigt fina säckar du skapat. Gör man de själv för man ju fördelen att själv få bestämma vad som ska stå på dem.

Levindas Värld sa...

Shit vilken snygg säck du har pysslat till! Ser ju ut som en gammal "riktig" en :)

Och en mysig påsk låter det som att du ska få också, härligt!

Själv påbörjar jag min arbetsvecka imorgon och kör tom söndag ut. Så påsken får firas där! Blir säkert lite godis, något gott till fikat och lite god mat även där :)

Glad Påsk!

Hipsterlillamy sa...

Åhhhh myyyys. Tänk om min lilla T hade fått leka me dig....!!!!=) Tror jag hon hade uppskattat!!
Vi måste ses snart.....kan du inte komma upp o hälsa på!!!!!!!
Jag vet en helg då jag är själv!!!!!

GLAD PÅSK!!

PUSSS

Hipsterlillamy sa...

Åhhhh myyyys. Tänk om min lilla T hade fått leka me dig....!!!!=) Tror jag hon hade uppskattat!!
Vi måste ses snart.....kan du inte komma upp o hälsa på!!!!!!!
Jag vet en helg då jag är själv!!!!!

GLAD PÅSK!!

PUSSS

Hipsterlillamy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rosor och Spetsar sa...

Snyggt, riktigt snyggt. Bra ide.
Ha nu en fortsatt bra påskvecka
Kram
Annelie

Hipsterlillamy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Skogsfrun... sa...

vad duktig och fiffig du är!
Den blev ju superfin ju!

Hoppas du får en fin vecka innan påskafton!

Kram pernilla

Anki sa...

Mmmmm...mee like, fast det visste ju du redan! Jag blev ju alldeles till mig när jag såg din skapelse, hihi!
Jo det tog ju lite tid innan jag fick fingrarna ur...men nu är jag här! Å nu har jag sett lådan oxå, du har allt en jäkla tur du...För att inte tala om en mästare på att fixa, så snyggt!
Bok??...hur ska du hinna läsa...du verkar ju fullt road ändå, haha!
Idag har jag varit till läkaren och fått ny salva...så nu håller jag alla fingrar att det ska hjälpa!

Vi hörs på tel!
Kram hjärtat!

Vitt för själen sa...

Vart precis så bra som jag hade trott :)
Riktigt fin. /S

Vintage House sa...

Men vad läcker den blev, gillar väldigt väldigt mycket:)
en riktigt mysig påsk till dig oxå..
kram
sandra

Tidsmästarinnan sa...

Tjena Hannis,
vad du trollar med allt du får i händerna vännen!
Jag gillar dina loppisfynd längre ner massor också.
Härligt att kika in och inspireras!
Kram på dig och glad påsk!
Susanne

Annica sa...

Jättefin säck, siffror och bokstäver funkar på det mesta=)Ha en härlig påsk/Annica

Ellinor sa...

Vilken otroligt bra ide!! Och så fint det blev! blev genast sugen. Och så fin din låda blev i förra inlägget. Jag gillar skåp i hörn väldigt mycket så jag tycker omöbleringen blev hur bra som helst!
Ha en riktigt mysig påsk! Det låter som att det ska bli kanonbra!
Påskkram
Ellinor

Torparfrun sa...

Säcken blev ju jätte bra och om 50-100 år så är ju även den gammal:-)

Intressant begrepp "halvstädat" *s*

Ha en härlig påsk!

Kram Torparfrun

Änglarnas hus sa...

men så fin den blev..ser inte alls ny ut!..

jag är också faster till tre småkillar..älskar att busa med dem..och göra det roliga..sedan lämnar jag tillbaka dem..hihi..

ha den riktigt mysig påsk!!

kramar Sanne!!

Stina sa...

Härlig säck du fixat till...men vad menar du med skrubba? Jag har funderat på att köpa nya säckar så som du gjort men jag tänkte prova att tvätta dem i maskin före målning....men det kanske inte går.

Du verkar vara en riktig busfaster, förstår att du är poppis :)
Jag har tingat mitt andra barnbarn (2,5 år) torsdag-fredag och då ska vi busa och spela "memolly".

Ha en skön påsk / Kristina

Cathrin sa...

Hittade du säckarna hos Lantmännen? Blev ju hur fint som helst!!! Blir målarsugen nu :).

Och en faster som du låter perfekt! Bor tydligen en teaterapa i dig också, förutom allt annat du kan.

Stor kram och ha en fin påsk om vi inte hörs av!

Cathrin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hallå där, vilka fina säckar du har gjort. Du är superduktig och kreativ!

Kan tänka mig att du är favorit hos syskonbarnet. Det är tur att det finns barn i närheten när man har barnasinnet kvar, så man får en möjlighet att stoja av sig ibland ;-)

Ha en fin påskvecka!
Kram,
Regina

lottens vita och gröna sa...

hejsan svejsan!
guuu så fin säck, alltså det var bara så grejt, tycker det blev kanon ja, inte är det värt en tusing de man ser på nätet, din är precis lika fin ¨goa hannis!!!

ha nu en härligt busig påsk varmkram lotten

LenaS sa...

Åh wow vad snyggt, får se om jag vågar göra nåt med mina ;o). Din madonna står här och torkar nu, skickar henne efter helgen ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Mamma C sa...

Så snyggt det blev på säcken. Så kul att få leka lite. Ska träffa våra barnbarn i påsk, blir nog lite bus då. Ha en glad Påsk du med.
Kram mamma C

Anci sa...

Tack detsamma !!
Åh, vad du kan ! Du är fantastisk duktig på att skapa. Allt du gör är vackert, underbart och begärligt :)

Kram
Anci

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Säcken blev ju kanonfin! Precis lika fin som en köpesäck tycker jag...
Jag fick en ide till lek som du kan göra med en femåring...
Hoppa säck!
Nu har du ju både säck och en femåring, och det tror jag nog hon gillar... :) och längst fram lägger du ett påskägg med godis, så får vi se vem som kommer fram först... hihi
Kram
Marie

~mormorshem~ sa...

♥ Glad Påsk ♥

Och vad härligt använd den nya säcken ser ut...!
Du är helt otrolig på att få till det, med allt ~~~

Stor Kram från Eva

Cilla sa...

Men du är ju bara så fiffig ;0)
Kanon fint!!
Ang mina dörrar så rollar jag dom..Har nu rollat 1 dörr 3gånger och 1 lager till behövs.. suck
Det tar längre tid än jag hoppats på.. hmmm
Nåja jag har ju hela påsken på mig..hihi
Ha det bäst rara du!!
Kram Cilla

"M" sa...

BLEV JU JÄTTESNYGGT....HA EN FIN HELG

CaramellePastelle sa...

Åh, så fin! Ja, vad du kan! Du inspirerar så mycket. Du överträffar alltid dig själv, fast jag inte förstår hur du bär dig åt! Ibland undrar jag "undrar om det blir ett lika fint inlägg nästa gång" eller "hur ska hon lyckas bräcka det här?" Men det gör du! Ja, du är bara bäst, vännen. Önskar dig en glad påsk! Kram Camilla

Fröken Grön sa...

Attans, så snyggt! Inte klokt vad du är kreativ, Hannis!

Själv sitter jag på Solhäll och häckar, uppkopplad på Internet för första gången! (Känns lite skumt... Det här ska ju egentligen vara ett ställe där man knoppar av omvärlden.)
Glöm inte att käka lite påskgodis mellan alla lekar!

Ha det så skönt

S o F sa...

Tack Hannis för Påskhälsningen. :)

Önskar dig också en riktigt fin, lång och Glad Påsk!

Nygammalt sa...

Så snyggt!!! Tycker att du kan börja sälja dina fina säckar. Du kan ju det där.

Och vad härlig helg du kommer att få, är riktigt avis :) Alltid lika mysigt att få tillbringa lite tid med familjen och särskilt syskonbarn.

Vårjackan har kommit fram och jag planerar INTE att använda min vinterjacka mer denna säsong!

Glad påsk önskar jag dig.
Kram.

Anette sa...

Wow så snygg säcken blev!! Som vanligt får man tusen idee´r av dig=))) Tack för det!! Lådan i förra inlägget blev väldigt fin den med.

Ha en skön påsk !!
Kram Nettan

Grön Iris sa...

Oj, oj så snyggt. Äh, jag lägger till ett Wow också!!!

Jätte kul att du gillade Idas myshörna. Kul att få inspirera!

Ps glädjen är delad!!!

GLAD PÅSK till dig,

Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh jag tycker dina säckar är finare än alla jag har sett. Du lyckas alltid få till det så bra, jättefin färg på själva säcken också. Det kommer och bli en rolig påsk hos dig, pirater låter kul.
Ha en riktigt fin och Glad Påsk.
Stor kram
AnnaMaria

Pillan sa...

Så snygga säckarna blev, du är så duktig!

ha nu en riktig skön och härlig påsk!

kram
pillan

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej i PÅSK stugan:))))

Önskar dig en fantastisk påsk och hoppas den blir solig, mättande, social och helt UNDERBAR!!!

Påskkramar
Marianne

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilka vackra säckar du gjort! Du är verkligen en sann inspirationskälla, hur kommer du på allt bra?!?

Visst är det härligt när man har barnasinnet kvar. Själv var jag påskkäring på skolan. Gjorde succé bland våra nyanlända elever, arbetar i förberedelseklass men min outfit uppskattades också av de andra på skolan med. Rektor kom till och med in i klassrummet och lyssnade på häxans historier. Det hade jag väl inte räknat med, hihi.. Vad gör man, trollar med knäna helt enkelt.

Hoppas att du får en underbar påsk tillsammans med din familj!

Goa påskkramar från märstahäxan!

Anna-Lena♥

Mycket annat & lite betong sa...

Vad kul att jag fick dig på bra morgonhumör!
Säcken blev minst lika fin som de gamla. Det är så kul när man kan fixa själv. Jag måste också försöka.

Glad Påsk!
Agneta

Eikkala sa...

Vilken härlig faster du är, vill du låna mina små en dag *ler* Vilka fina säcker. Vilken inspiration du är. Önskar dig en riktigt skärtorsdag kram sari

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men Hannis Åhh va fina säckar du gjort!!! önskar dig en underbar påsk m nära o kära massa påskkramar sussie

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, du skulle inte vilja komma över till mig och agera lektant lite då och då??? ;0) Har en fem, tre och tvååring...

Vilken fantastiskt fin säck du gjort. Var har du fått tag på de plåtschablonerna du pratar om? Blev ju huuuur snyggt som helst!
Kram/ Anna

No.47 Mia sa...

Så snyggt Hannis!! Fasen vad du är duktig på att fixa själv..

Låter kul med barnbus.. Härligt med ungdomliga fastrar ; )

Ha en Skön och Glad Påsk nu vännen!
Kram Mia

Hanna sa...

Glad påsk!
Kram
Hanna

Interiörboden sa...

Hej!!

Jag vill önska dig en GLAD PÅSK!!
Hoppas att du får en jätte fin helg, med mycket god mat och mycket, mycket påskgodis :)

Kram Sandra/Interiörboden

sinnlighet sa...

Hannis-hjärtat,
Säcken blev naturligtvis en juvel i Dina händer.... och Du....jag skulle behöva Dina råd i en inredningsangelägenhet. Kan vi ringas eller kommer Du ner till mig någon dag i sommar och bor över?

Glad.. vad det nu var... (får man lov och hata både snön och påsken tro).

LOL

Agneta

sinnlighet sa...

Faktum är att jag även har en liten affärsidé som jag vill bolla med Dig!!

A

charmanta sa...

GLAD PÅSK på dig! Du gör ljuvliga saker av allt du hittar! Kram Marie

Loppisliv sa...

GLAD PÅSK!! Ohhh så duktig du är, säckarna blev ju helt underbara, ser precis ut som de gamla "äkta" Snyggt!! Jag är likadan, det behöver liksom inte vara äkta utan man tar vad man har, bara det ser rätt ut är huvudsaken. Ha det gott nu och förta dig inte när du leker runt :-) Kramis Paula

Ljuva Drömmar sa...

Hej!

Vilken fin säck du har gjort! Trodde att jag redan skrivit här men tydligen inte, hjärnan har inte hängt med det senaste...

Vad roligt att du gillade mina smycken, hoppas du kommer trivas i dem.
Tack även för kommentaren om min keramik, kul att höra eftersom jag lätt är kritisk med vad jag gör själv;)

Jag önskar dig den bästa påskhelgen med massa gôtt soligt vårväder!
Kramar Maria

lolla sa...

hejsan vännen
så fint du gjort med säckarna och det blev juh kanonbra när du flyttade skåpet tyckte jag.
nu vill jag önska dig en riktigt härlig påsk helg!
kram lolla

Monkan sa...

Tryck på säckväv är ju så fint. Fiffigt att göra egna, och så snygga!

Glad påsk.