Madonna

Att jag är galen i madonnor är ingen nyhet.
Och nu har den som Lena Ett vitare hem gjort landat.
Blev en av favoriterna på en gång!

Kolla detaljerna...

En lykta utan ljus får göra sällskap

Mera zink

Det här är vad som blev kvar av ett av mina Olivträd efter nedklippning...
Tänkte att det är nog dött så jag kan lika gärna kapa ordentligt.

Förvåningen blev stor när jag upptäckte att det kommit ett
skott på stammen...
Den kanske kommer igen ändå.

För tillfället försöker jag återhämta mig efter magsjukan
som slog till i Tisdags.
Kan säga att det är nog den värsta cykeltur jag någonsin gjort
när jag skulle ta mig hem från jobbet!
Men nu är det över och jag väntar på att energin ska återvända.
Och på att Olivträdet ska vakna lite till...

Kram Hannis

39 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Det där kallar jag klippning! Vad roligt att det kommer ett litet skott. Och madonnan är jättefin!

Kram Lisa

LenaS sa...

Åh vännen vad trist att du åkte på den eländes sjukan, hoppas du snabbt återfår orken igen. Tack för de fina orden om madonnan, de värmer gott ska du veta och så håller jag tummarna för att olivträdet tar sig rejält!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis, Huu för magsjuka, det är verkligen pest!!

Hoppas du snabbt kryar på dig och jag får önska samma sak till Olivträdet. Jag skulle gärna vilja ha ett träd, men jag har inte inhandlat nåt för de kostar ju några slantar och så har man hört att det är så svårt att få dem att trivas.

Nu skall jag snart ge mig iväg till mässan, ska bli mysigt. Vi hörs Monica

Carina sa...

Hej
Usch vad tråkigt med magsjukan.
Finns ingen värr sjukdom.
Man får nära döden upplevelser varje gång.
Snygg klippning.
Och madonnan var super snygg
Ha en underbar dag
Kram

milla-andante sa...

Hoppas verkligen att både du och olivträdet mår toppen framöver!!!
KRAM

Levindas Värld sa...

Hej!

En sån där madonna har jag också som en tjej i närheten har gjort själv, superfin!

Nu har jag också latexformar så jag kan göra mina egna madonnor ;)

Har bara inte fått tid att läsa igenom instruktionerna och testat än, men snart så!

Blev ett madonna-köp på favvo - hemindredningsbutien idag, skitbillig och skitfin...hihi!

Du får se på bloggen när jag laddat kameran!

Ha det fint!

CaramellePastelle sa...

Ja, visst är de fina! Få se om man vinner hos henne.

Olivträd är jag sugen på. Min pappa har ett som han haft i 8(!) år. Det är ganska stort nu, och jättefint.

Besvärligt med magsjuka. Hoppas du mår bättre.

Kram Camilla

Skogsfrun... sa...

krya på dig! Hoppa både du och olivträdet står i full blom snart! :D

Kram pernilla

~mormorshem~ sa...

Jaa, krya på dig ♥

Mycket fin madonna.
Med både allvar, och någonting milt, och vänligt i blicken.

Spännande med det lilla skottet på olivträdet ~~~

Kram från Eva

fröken knopp sa...

Underbara Madonnor!!!

Hoppas att din olivträd tar sig..snacka om klippning..tihi..

Varmaste kramarna Elin

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Ja håller m dig Madonnor är underbara,, men va fint m allt zink du har också,, du ja vet precis hur den där magsjukan känns hade den förra veckan o fort kom den också,,, hoppas ditt olivträd tar sig,,, krya på dig kramar sussie

Fransk inredning sa...

Är också galen i madonnor! Den är jättefin! Vilken fin blogg du har! Kram susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom är jättefina dina madonnor, kul och se dom hemma hos dig. Jag tog ju i betong för och kunna ha i uterummet. Har en jesus som ligger i Karlstad och väntar på och bli hämtad också. Lena är jätteduktig. Och tänk att det kom ett litet skott på olivträdet, mer liv i dom än man tror.
Ha en fin kväll
Goa kramen
AnnaMaria

Hanna sa...

Jätte fin madonna.
Kram
Hanna

livetpåfyran sa...

Hej Hannis!

Åh va jobbigt med magsjuka... Madonnan är jättefin och va kul att olivträdet satt skott. Ibland är verkligen det som ser dtt ut fullt av liv!

Kram Pia

Rosor och Spetsar sa...

Jättecharmig madonna du fick hem, förstår att det blev en favorit.Vistt är det härligt med madonnor och man hittar alltid en plats för dem. Kul att olivträdet skjuter nya skott.
Krya på dig
Kram
Annelie

Lantliv i Norregård sa...

En sån Madonna vill jag haaaaaaaa, hoppas på att vinna en nu i utlottningen!!!!
Hoppas att ditt lilla olivträd tar sig;o) Krya på dig!!

Kram Kram Malin

Anette sa...

Hej min vän!
Men du vilken fin madonna! Riktigt fina detaljer!
Jag hoppas att du har återhämtat dig från magsjukan...det är det värsta som finns nästan. Är hemma i en förkylning nu...men det är ingenting om man jämför med magsjuka!

Kraaaam Nettan

Cathrin sa...

Men fy, din stackare!!! Magsjuka är ju bland det värsta i sjukväg tycker jag. Ta hand om dig ordentligt - raggsockor, mys och choklad är mitt tips ;) -så att du blir bättre. Åtminstone jag känner mig rätt slutkörd ett bra tag efteråt. Tur du har mycket fint att njuta av (man mår ju lite bättre av fint att titta på enligt mig).

Och man får verkligen säga att ditt träd har livsvilja!

Krya-på-dig-kram!

Anci sa...

Hej !
Hoppas att både du och olivträdet piggar på er. Jobbigt med magsjuka.

Vackra bilder idag (igen) ! Madonnor får det gärna vara fler av i mitt hem.

Stor kram
Anci

Önskedrömmar i hvitt sa...

HEj Hannis!
Stackare som åkte på magsjuka! Jag vill inte ens tänka mig den åkturen-bläää. Hoppas att du nu mår mycket bättre. Min pojke blev så dålig att vi fick åka in till barnakuten för att han skulle få dropp-då känner man sig inte så kaxig som mamma. han var så duktig trots att de fick försöka 4 gånger för att få in infarten...Tack och lov funkade det så vi fick åka hem. Även om jag arbetar inom sjukvården så vill jag inte vara på sjukhuset om jag inte får lön ;-P
Den där madonnan var verkligen helt underbar, och de vita sittkuddarna var urfina-var har du fått tag på dem?
Stor krya-på-dig kram vännen,
Maria

Lily´s nya... sa...

Me like!!!
Wow! Vilken lycka att se olivträdet vakna till liv! Mina har nog somnat in för evigt! Såg däremot lite livsgnista i en av pellisarna! :D
Hoppas du snart kurerat dig från magsjukan, finns inget värre..
Krya på dig o sköt om dig
Många många kramar fån Lily

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja madonna var verkligen fin..och så detaljrik!
Usch fy, har du varit magsjuk :(..finns nästan inget värre..då det gäller "vardagssjukor"..
Krya på dig!

Ha en mysig helg! Kram Sanne..

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej!
Jag har flera i min omgivning som råkat ut för en ganska aggressiv maginfluensa under den senaste veckan. Det är väl bara att hålla tummarna att man slipper.
Vad kul att ditt olivträd har satt fart, nog finns det växtkraft alltid.
Du frågade om mina svarta boxar, de kommer från IKEA. Jag köpte dem som är till CD-skivor 2-pack 49:-, men det finns mängder av storlekar och andra färger.
Ha en skön fredag och en trevlig helg.
Kram,
Regina

Vintage House sa...

Madonnor är så himla vackra. Din är jättefin.
Hoppas du får energin tillbaka och ha en mysig fredag
kram
sandra

no47-mia sa...

Hej Gumman!

Nää, har du haft den skiten! Stackars dig!! Kan tänka mig den cykelturen..huu..

Men, omg! Vilken underbar Madonna!
Måste titta in till henne..
Fina zinksaker har du med.

Kraammm Mia

Ljuva Drömmar sa...

Vilka fina madonnor du har! Jag funderar på om jag skulle kunna göra en enkel på min keramikkurs men det får nog bli utan alla fina detaljer du har på dina.

Håller tummarna för dina små olivpinnar, härliga små gröna blad.

Visst är det underbart med väskor...

Hoppas du får en skön fredag, kramar Maria!

Viola sa...

Här snöar det för fullt....:0( vad glad man blir..visst är dessa madonnor underbara, har gjort en jättebeställning till gårdsbutiken, ha en skön fredag,

KRAM

Ellinor sa...

Oj, vad glad jag är att jag hittade hit! Vilken fin blogg! Lycka till med olivträdet!
Ellinor

Pysselpalatset sa...

Tack för dina rara ord... de värmer ska du veta... hoppas ni repat er från magsjuka.... usch och fy.. det är nog det värsta av alla småsjukor... när magen slås ut så golvas man.... Vad skoj med olivträdet... ser riktig fram mot att få ta upp mitt... det står i källaren för övervintring... kram Jeanette

Fröken Machuna sa...

Tittar in här för första gången . Vilket fint hem du har. Tummen upp. Hit kommer jag gärna tillbaka.

Madonnor kan man inte har för många av. Säger En som inte har någon :( Men jag letar och letar. För min boyta är liten sen till hösten. Så måste verkligen köpa Madonnan med stort M :)

Jag har med råkat ut för kräk sjukan. Uch, det är inte kul. Kan tänka mig att det inte va kul att cykla hem om du mådde dåligt. Krya på dig.

Kom gärna och hälsa på i min blogg. Jag är ny här!

Fröken M

Karin Lindström sa...

Hannis!

Jag visste väl att det var någon som saknades på min lista. Har gått och känt det på mig hela dan och så var det du *ler*. Dig vill jag ju absolut inte vara utan *ler*.

Usch pch fy för magsjuka. På cykel också, nästan värre att se dig än mig på skidor i kjol (om du läste om min tur hos mig).

Nu hoppas jag att både du och ditt olivträd repar sig fort:)

Det kommer ska du se. Så fort det blir varmt så ställ ut det i solen i lä så börjar det snart växa igen. Om än långsamt, de växer inte snabbt direkt.

Ha en bra dag. Nu länkar jag igen:)

Många kramar
Karin

Fröken Fräken sa...

Jag har en kollega som har magsjuka.. dagen innan fikade vi tillsammans, länge och väl, så gissa om jag har gått och känt efter om hans magsjuka har smittat mig...?! Men det verkar lugnt, ta i trä.... Tur att du börjat piggna till iaf! Och kan komma med så väldigt bra råd när det gäller att våga söka ett nytt jobb! Det är inte så mycket annorlunda mot det jag gör nu, men mer ansvar och planering... ja, nu har jag sökt iaf, vi får se vad som händer!! Iiiiiih! ;-D

Fröken Fräken sa...

Nu glömde jag ju! Mina halvdöda olivträd har äntligen vaknat upp och fått skott också !!! Jag jublar!!

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Hannis!

Hoppas att du mår bättre nu! Mister mean har också slagit till i huset, tre utslagna barn. Stackars krakar. Men de mår redan bättre.

Din nya madonna är superfin, passar bra hos dig!

Önskar dig en skön helg!

Kramar Anna-Lena♥

Anki sa...

Men nu är jag vilsen förstår du, jag trodde jag kommenterat hos dig häromdan...hmm, ja du vet minnet?!
Hoppas du är bättre nu från sjukan, det var ju inte roligt...stackars dig!
Jag tänkte ringa dig, men så började det snurra så förbannat...det blir inge lugn och ro!

Vilken snygging du har skaffat! Å ett olivträd vill jag ha, men det skulle väl dö direkt, haha!

Jag slår en pingel i morgon!
Kram hjärtat!

Mycket annat & lite betong sa...

Kul att olivträdet lever. Vad fina krukorna blev som du patinerade.

Trevlig helg
Agneta

Mamma C sa...

Jättefin madonna, och vilken tur du har med olivträdet. Vi var hos mamma o pappa idag för dom skulle skriva på deras nya kontrakt på lägenheten. Men där härjade det magsjuka på deras avdelningar. Så jag hoppas verkligen inte någon basilusk hoppade på mig. Hoppas du fick en skön stund på balkongen
Kram mamma C

Grön Iris sa...

Din nya madonna är verkligen fin, super fina bilder!

Krya nu på dig, vet precis hur det är men inte cykelturen...stackare!

Kram Linda