Loppisprylar

Helgen i Nora bjöd på trevligt sällskap, god mat och loppisfynd.
Vännen jag åkte med sa innan jag gick in på loppisen att:
Behöver du hyra släpkärra då är det du som kör hem på Söndag!
Nu blev det inget storhandlande men nöjd är jag ändå.

Lådan fick jag av familjen jag hälsade på hos

Den här är perfekt i mina ögon.

En resväska , en gammal affärsskylt och en liten skolplansch

Gamla tidningar bla från 1928,
lite av dom är tänkta att hamna på den gula stolen.
Och gamla ramar.

Den gula stolen som inte kommer att fortsätta vara gul, såg jag redan på Lördagen.
Lät den vara eftersom att jag inte behöver någon stol
men på kvällen kom jag naturligtvis på vad jag skulle
göra med den så jag åkte tillbaka på Söndagen...
Behagliga lyxproblem som jag brukar kalla det.

Måndag igen och ny vecka med ny snö.
För att se det positivt så är det perfekt promenadväder!

Kram Hannis

49 kommentarer:

HannasVirrVarr sa...

Helt perfekt hop med grejer! :)

fröken knopp sa...

Så mycket fina grejor!!!

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

Kramar Elin

LenaS sa...

Åh vilken härlig helg och vilka fina saker du fått tag i. Vill också säga grattis, du vann andrapriset i min lilla bloggutlottning, har mailat dig ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Rosor och Spetsar sa...

Fin gåva du fick av dina vänner. Och många fina fynd.Ska bli spännande att se stolen i ny skrud.
Ha en bra dag
Kramisar
Annelie

sinnlighet sa...

Ja herregud Hannis, vad faen ska man säga. BESATTHET av gamla ljuvligheter, och vet Du att vi måste vara släkt på långt håll, vi verkar till att ha samma DNA ;)

lol

Agneta, som råkar ha en ledig måndag..

Vintage House sa...

Härliga fynd resväskan hade jag gärna tagit.
Nu blir jag nyfiken på affärskylten och skolplanschen....
ha en mysig måndag
kram
sandra

~mormorshem~ sa...

Fiiina grejer du fyndat ~~~
Och det hörs som att du har solen hos dig också, eftersom du har promenadväder.

Kram från Eva

Mamma C sa...

Mycket bar och fina saker du hittat. Japp, nu är det ny vecka igen och idag lyser solen. Fast det är minus ännu på termometern.
Kram Mamma C

Vit som snö sa...

Härliga fynd! Lådan du fick är jättefin!!! O då får vi se hur stolen ska pimpas....
Kram cilla

Anette sa...

Men duu så fina grejor du fyndat!! Håller med...lådan var jättefin! Gillar verkligen texten.

Kraaaam Nettan

Ljuva Drömmar sa...

Tänk vad mycket fint det finns där ute i "ladorna"...

Förstår din kompis om att det skulle bli du som fick köra med släpet;)
Vissa gånger finns det ju ingen ände på fynden, men det ska ju finnas plats hemma oxå.

Hoppas du får en skön vecka och att solen lyser på dig!
Kram Maria

(kika gärna in till mig och var med i min utlottning)

charmanta sa...

Men nu har du varit på ett riktigt fyndhumör! Spännande att se vad du kommer att hitta på med detta!
kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var väl härliga fynd du gjorde! Och det är ju alltid roligt att åka iväg litegrann, och se lite annat...
Kram
Marie

Vitt för själen sa...

Underbart :) Kram Sophia

milla-andante sa...

Så mycket fint som flyttat hem till dig! Blir sååå loppissugen!

Och vad fint det blev i hallen!! Vilket bra sätt att möta våren på! (det där du skrev om snö det läste jag inte...)
KRAM

Stina sa...

Hej.

Hittade hit från en annan blogg och här trivdes jag...fina bilder och skojig läsning :)
Jag har länkat till dig på min sida, hoppas det är ok.

Ha en fortsatt bra måndag

Kristina

Viola sa...

Verkar ha varit en toppenhelg och härliga saker du fick med dig hem, tack för dina rara ord, dom värmer, ha en bra vecka, kramen

Nygammalt sa...

Fina fynd- som vanligt! Hur stor lägenhet har du egentligen? Eller ska jag säga förråd ;) ha ha.

Kram!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har fyndat på rejält, lådan du fick är jättefin. Det var en bra resa. Här har all den nya snön tinat, men det blev kallt igen! Det är nästan ännu värre, jag vill ha ljumma vindar nu. Och visst har jag otäckt mycket tur, så jag provade köpa lotter. Men si då var det stopp, ingen vinst.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Åhh, sicka fina fynd! Och åhh, så härligt med en riktigt bra loppis! Själv besökte jag också en i lördags, men den var inget att ha. Läääängtar till försommaren nu, när allt drar igång på riktigt!

Såg vilket snöoväder ni hade i Uppsala på TV, när bandyfinalen sändes från Studenternas. Inget vidare kul... Men nu har du ju iallafall några nya inomhusprojekt att ta tag i!

Änglarnas hus sa...

Halloj!

Ja du ser, det blev en hel del saker som fick följa med hem :)..och fina sådana också!
Det är kul att bara titta i butikerna i Nora också!

Ha det gott! Kram Sanne

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
låter som en strålande helg på flera sätt! Och ja nu misstänker jag att det kommer att starta en ny flytta-runtvåg hemma hos dig för att se var de nya skall smälta in. Jag vill också ut på loppis - Jag blir så avundsjuk på alla bloggisar som åker på loppis och fyndar mest hela tiden!

Här i huset så börjar jag nu längta efter att de mesta skall bli klart, så jag bara kan koncentrera sig på piffet.. men det blir en kväll med målarpenseln igen...två lådor till skåpet i skruttans rum är fortfarande kvar att måla.

Härligt att höra att ni håller på rätt lag i er familj! Det var verkligen på tiden att Bajen fick sitt bandyguld!
Kram Monica

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilka loppisfynd ! Nilla

Anci sa...

Åh, vilka fynd du gör ! Du kommer att hitta rätt platser för dem och säkert göra dem ännu vackrare (om det behövs).

Stor kram
Anci

Cathrin sa...

Låter som du hade en härlig helg.
Går igång bara på att få se lådan... Håller med, helt perfekt. Men jag vill se skylten och planschen också ju! (Nix jag är inte alls oförskämt nyfiken av mig)
Har till på skärtorsdagen att känna mig fri som fågeln, sedan drar allvaret igång igen. Fast det skall bli rätt kul faktiskt. Seminariet idag var så inspirerande!
Snö känns faktiskt väldigt avlägset nu. Och konstigt nog är det lite vemodigt.

Stor kram!
Har du sett Kidston-utlottningen hos Marit?

Cathrin

livetpåfyran sa...

lådan var helt uuuunderbar!!

*Har inte varit på loppis på hundra år*ler* snart dax känner jag.

Kramelikram Pia

Helena - ROOM and SERVE sa...

Vad roligt att få fina saker :)

Ellinor sa...

Mmmm... Vilken underbar låda. Jag älskar verkligen gamla trälådor!!
Ha en bra vecka trots snö!
Kram
Ellinor

Skogsfrun... sa...

vilka fina prylar du hittat...
vad spännande med så gammla tidningar, man vill läsa... :)

Kram pernilla

Fröken Fräken sa...

Jag ska iväg på loppisrunda med tygaffärsbesök på lördag, vad sägs om den planen?! Det kan ju bli den mest lyckade bilturnen hittills. Och inte har sällskapet hotat med vad som händer om jag behöver ett släp...
Himlarns fina fynd. Tur att du tänkte om och högg till på stolen också! Det såg ut som en söt sommartorpsstol...

Jo, jag tror också att bakom sådana där kommentarer om mitt pysslande ligger avundsjuka. Eller folk som inte förstår bätre! ;-D Bryr mig ine om deras kommentarer eller deras märkliga intressen..

Anki sa...

Gumman, det är ju bara en massa "måste ha" grejer...lådan är såå fin!
Det ska bli roligt att se vad du gör med stolen...kan det va den tidningen är till?! Det var ju bra att jag fick en guidning i Nora, jag menar jag som bor så nära borde ju känna till det?!...Eller?

Tack för snackisen, det är alltid lika roligt!
Kramis hjärtat!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det var väl nästan på snudd att ni fick hyra en släpvagn;-) Verkligen fina fynd. Tur att stolen fick följa med annars hade du väl ångrat ihjäl dig efteråt. Nu blir det spännande att se vad du ska göra med fynden och var du ska placera dem.
Ha det bäst!
Kram,
Regina

Grön Iris sa...

Härliga ting du hittat, vilken lycka!

Ha en fortsatt bra vecka,

kram Linda

Helena sa...

Å vilka härliga loppisfynd, nu blir jag riktigt loppissugen! Ha en fortsatt skön vecka! Kram Helena

Hanna sa...

Så mycket fint, helt underbart.
kram
Hanna

no47-mia sa...

Hej Hannis vännen!!
Just min typ av saker jag med hade inhandlat på loppis.. We dream the same dream, we whant the same thing.. Oooo.. (Belinda Ca..) tror jag.. Störtsköna saker Hannis!!
Fasen vad kul det är med loppis!! Var faktiskt ett tag sedan nu..

Ha en skön dag!
Kram Mia

Lily´s nya... sa...

Härliga grejor du fick med dig hem!
Och ännu vackrare blir de i dina händer! Stolen kommer att bli super! Jag ska sälja lite "loppor" på söndag..Om jag känner mig själv rätt följer en del nya med hem ;-)) har inte varit på loppis på hur länge som helst..
Ha det gott
Kram Lily

Cilla sa...

Vilka härliga fynd!!
Du har en award att hämta hos mig!!
Ha det bäst du rara :0)
Kram Cilla

Lauras gård sa...

Vad mycket du fick med dig hem. Lådan var jätte fin och resväskan med. Vad händer med stolen då? Fortsättning följer... Kram Stina

Vita små hjärtan sa...

Vad kul med såna fina fynd!!!
Ha de gott!
Kramiz Agnetha

Monkan sa...

Fina gamla saker du fick tag på, framför allt gillar jag trälådan. Och koffertarna, superfina. Gissar att det ska bli nåt fint av stolen :-)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Flotte saker du fikk fatt i:)
eddaKlemmer til deg:)

Liten Bod sa...

Vilka fynd! Lådan tyckte jag extra mycket om... Kanske skulle man ta sig till Nora någon gång? Det ska vara fint där har jag hört. Tack för hälsningen, nu känner jag mig lite bättre idag, men febern hänger med. Skumt... Kram, Tina

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Oohh vilka härliga fynd du gjort lådan var ju underbar...många kramar sussie

Ellinor sa...

Du har en liten award hos mig eftersom din blogg gör mig glad!
Kram
Ellinor

Mycket annat & lite betong sa...

Fina grejor, speciellt trälådan. Undrar vad du tänker gör med den gula stolen.

Agneta

Pysselpalatset sa...

Alla loppisar är härliga... Men de i Nora är något speciellt... Oj vad jag längtar till sommaren. Kram Jeanette

Nina sa...

Tjingeling
Vilka underbara fynd du har gjort och fått ;O)
Önskar dig en härlig helg
Kram Nina

"M" sa...

vilka kuliga grejer....lådan blir fin med blomster i nu till våren,och jag ser att du har en likadan svart kisse som vi har....ha en fin helg