Hattask

Efter att ha sett priserna på en del hattaskar så hade
jag slutat fundera på att köpa en.
Så jag skulle egentligen leta efter någon typ av träback.
Men när jag klev in på loppisen och såg den här för billigt pris så
glömde jag raskt bort ev backar.

Vissa hävdar att man inte kan bli "förälskad" i saker
men det håller jag inte med om alla gånger,
hur ytligt det än kan tänkas vara.

Jutesäcken släpas runt och får ligga där
den passar in för stunden.

Av Monica med bloggen Betongkrukan
(har ni inte varit in hos henne än så kika in!)
köpte jag för ett tag sen dom här fina bilderna.

Så nu funderar jag på vart dom som bäst ska komma till sin rätt.
Ram eller inte, ett behagligt funderande kan man säga.

Tack för alla era fina ord om pallen.
Den har blivit ett avvikande smycke här hemma=))

Ha en bra dag!
Kram Hannis

44 kommentarer:

Vintage House sa...

god morgon,
jag blev oxå så glad i helgen hittade 2 st hattaskar till billigt pris:)
visst är det underbart när man fyndar något man vill ha så länge
kram
sandra

Cathrin sa...

Visst 17 kan man bli förälskad i saker! Har några som bara gör mig lycklig när jag ser. Ytligt eller ej, jag blir en trevligare person av att omge mig och min familj med saker som gör mig (och ibland dem, fast kanske bara ibland) lycklig. Så fortsätt förälska dig, det är bara nyttigt (utom kanske för plånboken)! ;)


Ha en fin dag idag
Kram

Rosor och Spetsar sa...

God Morgon
Vistt är det härligt med så fin förvring som en hattask. Din var jättefin med mönster o allt. fina bilder du hitat också
Kram
Annelie

Nettan sa...

undebar ask .. jag hittade lite resväskor en en hattask på ett loppis i förra veckan .... så kul....
kram NETTAN

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin hattask, och jodå man kan bli dökär i en sak. Varje gång man tittar blir man lite glad och varm, som du nu när du ser din hattask. Jag har också köpt bilder av Monika, dom är jättefina.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

~mormorshem~ sa...

Såklart att man kan bli förälskad i saker!
Och den förälskelse som Du har till saker & ting, kan inte liknas vid ytlighet, utan det handlar om just förälskelse, och en mycket stor kreativitet.

Väldigt söt hattask.

Kram från Eva

Millas hem sa...

Klart man kan bli förälskad i saker! Jag faller som en fura när jag hittar något som gör att det "klickar" till lite extra i hjärtat!=)

Din hattask är superfin och jag förstår att du är glad nu efterom du letat länge!

Det brukar ju vara så att när man "släpper" tankarna kring något, då dyker det upp som ett brev på posten!

Kram Camilla

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

Vilken tur du hade! Jag har också en förkärlek för hattaskar men har tyvärr bara en. De där korten är riktigt fina. Jag såg i ett inredningsreportage en gång att de satt upp en massa fågelbilder i lite större metallklämmor för papper som de sedan satte upp direkt på väggen. Det var superfint. Kanske kan vara en variant för dig.

Hoppas att du får en fin dag! I morgon ska jag en snabb sväng till Himlas utförsäljning som öppnar igen. VIP 10-20. Har du något bra loppistips förutom Myrornas som jag hittar till?

Goa kramar till dig!

Anna-Lena♥

LenaS sa...

Åh då kanske man inte ska ge upp tanken om att hitta en hattask då, jättefin är den! Bilderna är också vackra ska genast skutta dit och titta.
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

no47-mia sa...

Vilken attans tur man kan ha ibland du.. Den är ju så fin!

Det här är hemskt.. Men, min farmor hade en hattaffär och jag fick för många år sedan en massa hattaskar.. Har med årens alla flyttar gjort mig av med dom en efter en.. INTE KLOKT!! Jahapp.. nu sitter man här utan..

Ha en härlig dag!!
Kram Mia

S o F sa...

Hannis - vilket lyckat fynd. Så glad man blir när sånt där händer.

Tack för länken till Betongkrukan, bloggen ser jättefin ut så den ska jag återkomma till.

Varma hälsningar från ett underbart soligt Västergötland!

milla-andante sa...

Den där förälskelsen som är så underbar...!!!
Nä hattaskar hittar jag sällan och OM så är de som du säger inte sådär loppisbilliga... GRATTIS till detta fina fynd! Nu blir jag sååååååååå loppissugen!!! En liten förälskelse sitter ju som sagt aldrig fel...:)
Kram

anne sa...

Men vem i hela friden har sagt att man inte kan blir förälskade i saker???
Jisses, det blir man ju stup i kvarten :)

Jättefin hattask, jag har en jag med, fast av ett annat snitt.
Kul twist på pallen i inlägget innan, kan verkligen tänka mig att den är ett utmärkand einslag hemma.

Ryggen gör sig påmind mest hela tiden, i varierande grad... men konstigt nog lär man sig att leva med och hantera värken.

Kram Anne

fröken knopp sa...

Så fin Johanna o jag förstår att du är lycklig!!

Det klart att man kan förälska sig i saker..I alla Fall Jag kan det!! tihi.. :)

Varma Kramar Elin

CaramellePastelle sa...

Oj då, jag blev också kär i den, hihi! Det är faktiskt så jag beskriver det själv. Man bara...tja, blir kär helt enkelt! Och ytligt vet jag inte...Tror att vi blir trevligare som människor om vi tillåter våra hjärtan att mjukna, t ex av sköna ting.

kram på dig, och ha en skön kväll. Njut av dina fina skatter! (Har du inte dammsugit Uppsalaloppisarna vid det här laget?*fniss*)

Camilla

Änglarnas hus sa...

Ja du ser..plötsligt händer det!!..det är bara att vänta ..ibland väldigt tålmodigt!
Jag tycker inte alls att det är ytligt att bli förälskad i saker..tvärtom..hjärtat är öppet!..
Blir själv handlöst kär..då och då..i saker :)

Ha en mysig tisdagskväll!
Kramis Sanne..

Fröken Grön sa...

Visst kan man älska saker! Den som påstår något annat ljuger. Hattasken är kanonfin och kommer bli toppen för förvaring. Jag har själv ett liknande loppisfynd (fast med gamla klistermärken på) som står på hatthyllan, fullproppad med scarfsar och vantar.

Angående boken av Ann Heberlein, så var den klart läsvärd. Verkligen gripande, även om det (tack och lov) känns väldigt långt från min egen verklighet. Boken finns som pocket.

Ha det gott!

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej vännen!

Tack för tipsen om loppisarna. Två sekel kände jag till men det tog faktiskt rätt lång tid innan jag upptäckte källaren där. Ska bli spännande att kika in i de andra.

Önskar att jag fick ta åt mig äran för tavlan men den har jag beställt från en kvinna som heter Eva, hennes make Johann har snickeri och gör sådana. Tyvärr verkar det som om att hon har slutat blogga för jag hittar inte hennes blogg längre.

Ha en skön kväll!

Kramar Anna-Lena♥

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej vännen!

Tack för tipsen om loppisarna. Två sekel kände jag till men det tog faktiskt rätt lång tid innan jag upptäckte källaren där. Ska bli spännande att kika in i de andra.

Önskar att jag fick ta åt mig äran för tavlan men den har jag beställt från en kvinna som heter Eva, hennes make Johann har snickeri och gör sådana. Tyvärr verkar det som om att hon har slutat blogga för jag hittar inte hennes blogg längre.

Ha en skön kväll!

Kramar Anna-Lena♥

Ljuva Drömmar sa...

Vilken underbar hattask, förstår att du blev förälskad. Jag önskar att jag oxå hittade så fina grejer..

Tack för kommentaren hos mig. Jag har älskat all snö vi har fått här hos mig men det var härligt när solen lyste hela dan idag!

Har påbörjat min rotfyllning så även det känns bättre nu.

Hoppas du får en vårig vecka, kramar Maria!

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
här har det varit fullt upp och är fortfarande, dygnet har alldeles för få timmar! Vilken läcker hattask du har hitta, de är så dekorativa. Skulle verkligen vilja ha!

Din pall var jättehäftig. Och det skall bli jättekul att se hur du kommer att använda alla din aläskiga men vackra kryp.
Stor kram Monica

Anci sa...

Åh vilken fin hattask ! Jag förstår till fullo din förälskelse.

Stor kram
Anci

Pillan sa...

visst får man bli förälskad i ytliga saker, själv går jag igång på gamla fönster. Inget kan få mig så varm i själen (nu pratar vi prylar allstå) som fönster med bubbliga glas, kan ha hur många som helst utan att veta vad jag ska använda dom till. Men en dag så dyker det upp någon tanke, eller hur!

kram
pillan

Anki sa...

Gumman, jag blir kär hela tiden...nu senast i vad som fanns i paketet jag fick idag *ler*
Bortskämd IBLAND???...mm du är allt rolig du!
Vilken hattask, bara såå fin och passar dig perfekt! Jag får nog ta mig en tur mot Uppsala-loppisarna snart, det verkar vara där guldklimparna finns! Även dom på två ben (blink)

Ringer senare!
Kram hjärtat!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hattaskar är ett hett eftertraktat byte på loppisarna numera... Det är riv och slit efter sådana. Och ibland så lyckas man hitta en sådan... och det är väl då man har gjort ett hat-trick? Uuuu, så dåligt!
Bilderna är också fina, även om inte jag själv är så förtjust i varelser som har fler ben än två... Ja, möjligtvis fyra också, men sen får det vara bra...
Kram
Marie

Torparfrun sa...

Du gör som vanligt fina fynd :-)
För att inte tala om pallen, vilken super idé!

Kram Torparfrun

Fröken Fräken sa...

Visst kan man bli förälskad i saker! Och det är dessutom så mycket mindre komplicerat, för sakerna älskar en alltid tillbaka, säger inte ens massa knepiga saker som man får ligga vaken om nätterna och fundera över vad de menade och snusar inte heller. Bara det! Det var en väldigt fin hattask. Jag har sagt det förut, du måste ha de bästa loppisarna i landet!!


Tja, det gäller helt enkelt att säga snabbt som sjutton till expediten på HM Home, "Men då kan jag köpa dem i skylten!" när hon säger att handdukarna är slut. Och snabbt kapa åt sig dem innan hon hinner tänka efter.

Lantliv i Norregård sa...

Visst kan man bli förälskad i en underbar hattask!!! Hur lätt som helst!! Din är så fiiiiiiiiin;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Husmys sa...

Visst kan man bli förälskad i saker! Jättefin hattask.
Du hittar nog på något att göra med bilderna, fina de med.
Kram Anneli

Vit poesi sa...

Åh vilken läcker pall nedan. Skitsnygg! Älskar dessa insektsbilder. Vann faktiskt en ien tävling som hon hade för ett tag sedan.
På tal om tävling så har jag en just nu.
kram Malin

Grön Iris sa...

Vilken fräsch blogg du har!!!
Pallen blev hur läcker som helst, blev nyfiken på vem Hannis var. Tittar gärna in igen.

Kram Linda

Cathrin sa...

Godkväll Vännen!
Köper mina C Kidston krämer i en liten butik här i Lund. Har tyvärr ingen webbdito, men vet att jag såg någon annons någon stans om nätbutik som skulle ha liknande. Annars får jag väl skicka till dig. Helt beroendeframkallande är de i alla fall.

Kram

Vita små hjärtan sa...

Härligt!!! Så fin ask, kul att göra fynd då man minst anar det!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Viola sa...

DU...här är det en som blir störtkär gång på gång, visar några förälskelser idag, underbara saker du fått tag i ...nu måste jag in och hälsa på betongkrukan...KRAM

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej!
Vilken fin hattask du hittade. Jag tycker att de är jättefina, speciellt de gamla, men eftersom jag inte är ensam om det så är de ju så svåra att hitta!
I hallen har vi en gammal hatthylla med ankarkrokar och allt, där skulle det vara ursnyggt med en liknande ask som din, önska mig lycka till i jakten ;)
ha en riktigt skön dag,
kram Maria

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej!
Vilken fin hattask du hittade. Jag tycker att de är jättefina, speciellt de gamla, men eftersom jag inte är ensam om det så är de ju så svåra att hitta!
I hallen har vi en gammal hatthylla med ankarkrokar och allt, där skulle det vara ursnyggt med en liknande ask som din, önska mig lycka till i jakten ;)
ha en riktigt skön dag,
kram Maria

Inka sa...

Hej, Hannis!

Ja, tänk vilken tur man kan ha ibland. Som när man letar efter något och hittar något annat som man letat efter en längre tid. Grattis till hattasken. Den är så fin. Och jutesäcken också.

Måste berömma dig för den urläckra pallen på ditt förra inlägg också. Den blev helt suverän.

Sen vill jag önska dig en trevlig helg...lite så här i förskott.

Kram Inka

Tezz från Kungens Kurva sa...

Jättefin ask! Klart man kan bli förälskad i saker, även om det inte är samma typ av känsla som för en person. Tror att alla inredningstokiga där ute vet att man kan förälska sig i fina ting :)
Kram

Mamma C sa...

Visst kan man bli förälskad i saker. Denna ask var verkligen fin.
Kram Mamma C

anne sa...

Hej!

Ville bara önska dig en trevlig helg och tala om att det finns lite solsken att hämta hos mig :)

Kram Anne

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej hopp pi..e sn..p!!!!
Nääää..., fy dig Hannis, vilka tankar du har, inte skulle jag väl få för mig att skriva något sådant oförskämt!!!!

Du.., jag ÄLSKAR din pall, så jädrans häftig den blev och jag är glad för att se att den vita färgen fick ge vika:)))
Hattasken förstår jag om den trollade bort dina planer om backarna, den var så fin ju!!!

Hannis, önskar dig en underbar helg och hoppas solstrålarna kommer värma dig gott!
Kramen till dig...
Marianne

Helena sa...

Hej! Vilken fin hattask! Jag har en gammal röd här he
hemma. Kram Helena

Lily´s nya... sa...

Gomorron Hannis!

Så fina saker du hittar! Hattasken är super! Kul att hitta något man längtat så efter.. Hur lätt som helst att förälska sig i saker, därför har jag inte varit ute på skattjakt på länge. Nu känner jag att det måste vara dags. Får sån abstinens...

Ha en skön helg
Kram Lily

Anonym sa...

Just want to say what a great blog you got here!
I've been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!

Thumbs up, and keep it going!

Cheers
Christian, iwspo.net