Ännu en låda

Den här inte så vackra lådan stod utanför stallet hos en vän.
Täckt av snö och ganska skitig.
Men tyckte om den och frågade om den skulle vara
kvar och det skulle den inte.
Då fick den åka hem till mig och bli lite omgjord.

Och för att hitta plats åt den möblerade jag om och
tog bort en massa saker.
Före....

Och efter...

Lite mörka bilder men i frånvaron av ljuset så blir det så.
Sparade handtagen som dom var

Min vana trogen, slipa, slipa =))

Zink mot det vita är en favorit!

Har varit ganska trött ett tag och struntar just nu i alla "borde,måste,ska".
Rätt skönt även om det betyder att tvätthögen växer,
dammråttor kommer på besök och disken står lite längre än vanligt.
Det är ju sånt som kan fixas senare.

Nu mera kaffe,sen spika upp skolplanscher.
Fixa i ordning jutesäckar står också på schemat.
Letar alltid efter jutesäckar med tryck på, inte alltför lätt att hitta.
Så nu köpte jag säckar hos Lantmännen och ska försöka fixa till något själv.

Önskar er som tar er tid att kika in en skön helg.
Kram Hannis

42 kommentarer:

Torparfrun sa...

Att du alltid lyckas hitta sådana bra loppisar. De loppisarna som finns här i stan bjuder sällan på de där riktiga fynden.
Idag tänkte jag faktiskt bege mig ut på landet till vad jag tror är emmaus stora loppis. Får se om det ger något.

Vad gäller bloggträff så har jag ingen aning om än vad man skulle kunna hitta på men jag skulle tycka att det vore kul :-) Som jag märkt så finns det en hel del bloggare i uppsala med omnejd...stockholm är ju faktiskt också uppsalas omnejd *s*

Kram Torparfrun

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Vilken tur att du räddade kistan, den fick ett mycket bättre liv hos dig *ler*.

Så du hittade en hel del i Nora minsann. Det är ju en del av behållningen när man är ute och reser. Jag var i Eskilstuna i går och fick med mig en liten fjärilstavla. Inte mycket men väldigt fin ;)

Lycka till med spikandet och fixandet. Hoppas det blir en låååång sovmorgon när du är ledig. Jag minns ju bara hur det brukar bli, vaknar du inte tidigt i alla fall då *ler*.

Ha en skön helg nu min vän!
Många kramar
Karin

CaramellePastelle sa...

Underbart fint som alltid. Vet du, jag ska på lantloppis nu, två mil härifrån. Hoppas jag hittar massa fynd!

Önskar dig en trevlig helg.
Bra att du lägger måsten på hyllan. Nyttigt för själen att få sitt. Kram Camilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumsan!

Vilken tur att du han n rädda lådan. Den blev kalasfin i dina händer.

Så kul att du nämde jutesäckar. För jag har också letat fler av dem utan resultat. Och haft samma tanke som du att fixa egna :)

Ha en fin helg

Kram Viveka

Vitt o Vältummat sa...

Jättefin låda. Zink och vitt är fint ihop, jag håller med!
Kram
Åsa

Lily´s nya... sa...

Superfin låda! Vitt och zink passar bra ihop, det är vackert!

Ibland behöver man unna sig lite lyx, att bara vara!

Jutesäckarna från Lantmännen lät intressant! Spännande att se vad du fixat!

Ha det gott
Kram Lily

Rosor och Spetsar sa...

Vilken tur för lådan att du kom förbi o tog hand om den. Blev jättefin efter ditt målande o slipande.
Och så är det kul när nya saker kommer hem att man får tillfälle att möblera om lite.
Ha en skön helg
Kram
Annelie

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Önskar dig en riktigt härlig helg! Tyvärr så verkar vi få en innehelg, hörde ordet blötsnö nämnas på väderprognosen för söndag *depp* *depp* - men snart...??

Tänk så fint man kan fixa med lite målarfärg!! Läcker, läckert..

Kram Monica

Sjabbig men chic sa...

Och som vanligt jättefint Hannis! Visst är det bara för ljuvligt att det är dags för sommartid. Livet leker.

Kramis Lisa

sinnlighet sa...

Hej hjärtat, ja Du ja.... Jag skulle behöva få lite energi av Dig så kan Du få alla mina låder och kistor i utbyte! Snyggt snyggt as usual!

Agneta

Cathrin sa...

Hej vännen! Mmmm mera lådor! Håller med, vitt och zink är bara så fint ihop. Jutesäckar hos Lantmännen är väl en bra idé, du fixar helt säkert ihop något jättefint. Jag har en gammal tomtesäck utan tryck på som ligger i min "vänta på rätt inpiration"s hög. Så ge mig idéer, snälla!

Har ett par timmar ensam nu och vet inte riktigt vad jag skall ta tag i först. Spika skolplascher låter ju inte helt fel. Måste bara bestämma exakt var de nu skall få husera... Inte det enklaste.

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Cathrin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

From nu är du drottningen av göra-om lådor. Det gäller och ha känsla för hur det kommer och bli, det har du. Så fint, från smutsig utelåda till jättefin låda inne. Jag gillar verkligen dina lådor.
Ha en toppenlördag
Stora kramen
AnnaMaria

LenaS sa...

Åh vilken underbar skillnad!
Köpte på mig några jutesäckar i höstas på lantmännen men har fortfarande inte fått till nåt kul med dem så jag ser fram mot vad du hittar på, behöver inspiration ;o)
Ha en finfin kväll, vännen!
Kramis/LenaS

tre nyanser av vitt sa...

Halloj
Vad fin lådan blev! Helt rätt att strunta i alla måsten och bara göra sånt som man känner för, det måste man ibland. Det finns ju kvar som sagt. Det låter så roligt att spika upp tavlor och fixa och dona jag längtar så tills jag får göra det. Just nu är det bara spackling spackling...
Kram Marie

Vintage House sa...

Vad läcker lådan blev:) Gillar allt du har fixat med:)
ska bli kul att se dina andra fixa saker..
kram
sandra

Fröken Grön sa...

Din givmilde vän kommer att ångra sig bittert när han/hon ser bilderna på din blogg, hehe! Det där blev verkligen kanonfint!

Själv har jag hittat ett gammalt väggvitrinskåp som ska få sig en "kyss" av penseln i påsk. Bara 60 spänn på en loppislada ute på vischan!

Ha det gott!

Lilla hjärtat sa...

Så fin låda. Jag älskar vitt och zink!!
Visst är det skönt att släppa alla måsten ibland!
Jag har också haft en sån period!
Kram från A-K

Vit som snö sa...

Du är en sakletare utan dess like Hannis! Och sen får du till sakerna så fina!
Jag gör som du just nu med måsten. Ganska nyss tog jag en bloggpaus, all min lust o energi dog på 1 minut, trodde inte att jag skulle blogga mer alls faktiskt. Men så upptäckte jag att bloggen gav mer kraft o energi än den tog så jag valde att blogga vidare o stryka andra energikrävande saker ur agendan istället. O dammråttorna är ganska trevliga husdjur;) Hihi
Kram Cilla

milla-andante sa...

Oj så fin den blev!!! Nu kanske de vill ha tillbaka den...;)
Härligt att kaffe och pyssel får gå före disk då och då... det skadar inte, och den springer inte ifrån en, som min mamma brukade säga...!
Pyssla på!!
KRAM

Vaktmästarn sa...

Hej! Hittade just din blogg. Jättefina bilder och inspirerande med allt du fiffar till och gör om! Tittar gärna in igen.

Kram Outi

No.47 Mia sa...

Hej Hannis! Mmm.. jag vet hur det är å vara vårtrött.. Här växer allt på höjden med just nu.. Men så får det vara..
Men du vad snyggt det blev med stallådan.. Zink är snyggt till det mesta.. Men särskillt mot vitt som du skriver.
Tycker du har så god smak och är så händig..

Ha en skön dag!
Kram Mia

Viola sa...

Jag är oxå en lådoman, faller för sådana på loppisarna och en hel del finns nu i gårdsbutiken, tack för rara hälsningen, KRAM

Huset utanför stan sa...

Å vilken perfekt låda! Inte klumpig men ändå ltillräckligt stor för bra förvaring! Vad fin du gjort den! Önskar att jag också var så duktig med penseln!

Hoppas du har en härlig helg! Kram

Skogsfrun... sa...

oj vad fint du gör! Vill också greja... men har inte tid...
Vad kul med så många lådor som du finner! Jag behöver verkligen en snygg låda att ha på nedervåningen, till alla kottens leksaker... Kram pernilla

Inka sa...

Hej, Hannis!

Ja, du är precis som jag. Ingenting behöver kastas. Man kan göra fint av nästan allt. Och det har du verkligen lyckats med. Så fin lådan blev. Kan man kalla oss hysteriska...eller? Alltså, på ett positivt sätt??? Hahahahahaha.


Kram Inka

Pillan sa...

vad du är pysslig och duktig, blir avis av din kreativitet!

kram
pillan

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka fina lådor du får tag i. Jag letar också och målar om.
Du frågade om min fuskbetongmålning. Jag har stöpplat på olika gråa nyanser med en svamp. Sen har jag stänkt på lite svart färg som bubblor i betongen.

Agneta

Ljuva Drömmar sa...

Vilken fin låda du hittade, tur att ägarna inte förstod att den kunde bli så fin!
Härligt med allt vitt nu när vi alla längtar efter ljuset igen. Klockändringen gjorde ju sitt till. Ska bli skönt med ljusare kvällar!

Är oxå ute efter jutesäckar men får nog göra som du och göra egna.

Hoppas du får en skön söndag!
Kramar Maria

S o F sa...

Mysigt, mysigt Hannis!

Hoppas att din helg har varit fin och att veckan blir bra!

Varma hälsningar.

Fröken Fräken sa...

Disken här växer här med! Jag har för fullt upp med att måla och slipa jag med. Vad fin lådan blev! Du har väldigt bra vänner som har så fina grejer som de vill bli av med!!

Stina sa...

Jag letar alltid lådor men det är så svårt att få tag på...kanske är du som norpar åt dig alla :)

Visst är det härligt att nåt så skruttigt kan bli så ljuvligt fint.

Ha det bäst / Kristina

Grön Iris sa...

Hej Hannis,

hoppas helgen varit bra!!!
Oh va du är fixig och pysslig. Och det blir ju SÅ fint. Det är SÅ kul att titta in hos dig. Jag får med mig en massa inspiration. TACK!

Stora kramen till dig,

Linda

Kjeruben sa...

Vakkert vakkert vakkert! Slik ønsker eg meg også... til barneleikar i 1. etg. ;-)
:o)

No.47 Mia sa...

Hej lilla stumpan! Du! brukar ju ha dina ryck.. Då brukar jag sitta här å gäspa å undra.. Hur orkar hon... hihi.. Men du vet.. Det går upp och ner med energin.. Man får passa på. Jag har vart supertrött en längre tid men fått ett litet uppvaknande..

Söta du! Ha en skön dag!
Kram Mia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Den ble jo kjempefin...jeg har en brun stor kiste jeg og...og vurderer og male den hvit:)
god påsk
eddaKlemmer

Vitt för själen sa...

Urmysig låda du fixat till :)
Du det var inte l i t e smart det där med att köpa en säck på Lantmännen!!!

Hihi..ha en bra dag kram Sophia

charmanta sa...

Tack för din fina kommentar! Gamla lådor och träkistor kan man få riktigt fina. Har också målat om en gammal trälåda med lock till vitt, den är faktiskt ganska lik den du har på bilden.
Kram Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Frakten på skyltarna ligger på 150:- och 175:- för den längsta.
Trist att posten tar såna avgifter men det är ju längden som avgör.
Men är du intresserad så hör av dig

Kram Viveka

Eikkala sa...

Ljuvlig låda/kista du har. Det är alltid bra med extra förvaring *ler* önskar dig en härlig påsk kram sari

Sjabbig men chic sa...

Kikar bara in för att säga hej!

Kram Lisa

Nygammalt sa...

Åh vad du trixar och fixar!
Är så imponerad av all din energi och alla fynd du hittar. Good work, och visst kan disken vänta ;D

Kram!!

KroKKoFin sa...

Den talang du har (att hitta nåt riktigt fult slitet och gammalt och göra om det till nåt riktigt fint och tjusigt) har jag alltid önskat att jag också hade. Men jag misslyckas VARJE gång jag försöker. Men gud så bra jag mår av att titta genom din blogg. Blir så inspirerad och längtar tills om 35 år då jag blir pensionär och kommer ha all tid i världen till sånt där.