Samovar

Loppisutbudet vintertid är ganska uselt i den här stan.
Det är dom här stora loppisarna där pengarna förvisso går till välgörenhet
men priserna är löjligt höga som finns.
Men förra veckan sladdade jag och en väninna in fem minuter innan stängning,rusade in och det första jag såg var den här...

Jag högg som en kobra,priset var inte dyrt,
"färgen"var rätt och den hade svarta detaljer.

Så jag bar den hårt!

Och är löjligt förälskade i alla detaljer.

Men nu då har det börjat hända lite mera i köket.
Gardinerna har kommit upp.

Gardinerna i linne släpper in massor med ljus och det är så jag vill ha det,
ljus massor av ljus!

Var på en sån helmysig tjejmiddag i går,
kom hem efter två och somnade som en stock med tanken:
Nu ska jag sova ut. Vaknar strax efter 07...
Börjar ana ett mönster här! Det är åldern säger en väninna glatt.
Jag som lever i total åldersförnekelse förstår ingenting.
Så nu går jag runt i morgonrock och raggsockor
med ett stort glas kaffe och låtsas vara pigg.
Och väntar på att klockan ska bli så mycket att jag kan börja
spika utan att väcka grannarna.

Kram Hannis

42 kommentarer:

Nettan sa...

underbar sovoar... vill ha........ kram

Lily´s nya... sa...

Vilken skatt! Förstår att du högg blixtsnabbt..
Jag har inte varit på någon loppis eller auktion på länge..Ser fram emot våren då alla bakluckeloppisar börjar..Har märkt på Blocket att priserna gått upp något enormt på gamla möbler..Kan hända att många loppisar också ser möjligheterna nu att tjäna en extra hacka. Lite trist, för det är ju det som är kul med loppisar, att fynda..

Åldern tar ut sin rätt säger de..Hmm! Vill inte hålla med dem så de hör det ;-)) Men visst sover jag också mindre...oavsett när jag lägger mig..pling..ögonen * klarvakna samma tid varje morgon...

Nu ska jag snart sticka iväg och köpa KvP (gillar motorbilagan som finns på lördagar) och bilagan "Leva & Bo". Mitt lördagsnöje :D

Ha en fortsatt skön helg
Kram Lily

LenaS sa...

Den var jättefin! Kan hålla med om att loppisarna inte är helt kul nu bara längtar efter att alla småloppisar och bakluckeloppisar ska komma igång ;o)
Den nya madonnaformen kom igår och de andra madonnorna ser jättesmå ut i ska bara hittabra stöd till formen så kommer jag visa henne ;o)
Ha en fin dag vännen!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Typiskt att du vaknade tidigt, men nu kan du spika. Vilket fynd du gjort, den hade jag köpt direkt om jag varit där. Och jag gillar dina gardiner, vitt vinner alltid.
Ha en mysig lördag
Goa kramen
AnnaMaria

Mamma C sa...

Vilken fin, förstår att du högg som en kobra efter den. Tänker så varenda fredag i morgon ska jag sova länge. Men nog sjutton så vaknar man i ottan i allafall. Det ända som är bra med det är ju att man hinner med lite mera. Ha en toppen lördag.

anne sa...

Hej!
Åh vilken fin! förstår att du höll, hårt, hårt i den! underbara detaljer.

Såg, ljust, fräscht och fint ut i köksfönstret, precis som man vill ha det då man börjar längta efter våren :)

Kram Anne

no47-mia sa...

:))) Håller nog med din väninna om att det är åldern. Men visst är det skönt för man hinner ju göra allt det där som man kanske alltid längtar efter.. Gå runt i morgonrocken och mysa en hel förmiddag.. Loppisfynd! Härligt! Vilken skatt du hittat där du. Håller med! Fina detaljer.. Snart är det vår och sol och det är loppis överallt. Då ska fynda!!

Kram Hannis!

Mia

sinnlighet sa...

Underbara lilla goa skitunge (så har jag alltid sagt till mina goa ungar), jag tror Du har en 'sök och finn fe' i lomman (skånska för ficka).... Sovo eller vad det nu var den hette är äckligt vacker, jag är så avundsjuk så jag måste få berätta det. Den hade varit så snygg hemma hos mig också, bara så Du vet o;)

Lots of love

Agneta

Huset utanför stan sa...

Vilket fynd! Jag var iväg på en sån där loppis i folkets hus här i stan idag. Fann ingenting - så trist. Länktar verkligen efter att den riktiga säsongen ska sätta igång!

Gå runt i morgonrock med kaffemuggen låter underbart. Tänk vad mycket du får gjort! Själv gillar jag att gå runt i pyamasbyxor hela dan men sambon tycker att "det är lite väl". Kan nog hålla med men skönt är det;-) kram

Fröken Grön sa...

Muchos cool samovar!

Köket ser jätteljust och fräscht ut!

Morgonrock och raggsockar är aldrig fel. Ha en riktigt skön helg!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hahaha...jag lever i samma åldersförnekelse tjejen ;) Svårt att fatta att kroppen inte riktigt hänger med på samma sätt hjärnan vill.

Mmmm så mysigt med tjej middag. Det känns som längesen nu!

Vilken tur att du nöp den där samovaren, hur läcker som helst!

Du, jag hade gäääärna suttit på en strand och sugit på en drink med dig idag...

Pöss på dig
Viveka

Anki sa...

Halloj morronpigg!
Allt ok med the New Jersey-girls?...inga tippade bord å så??...haha!
Alltså, hur snygg är den...samovaren?...guud vilket fynd, å det är tur att du hugger som en kobra, hihi! Kan tänka att den passar fint hemma i det nyrenoverade Hannis-hemmet!
Gardinerna är oxå jättefina, det är så snyggt med vitt linnetyg!
Nä nu måste jag rusa, gissa vad jag gör...igen?? Jorå...tvättar!!!
Ingen rast å ingen vila...det är väl så att man ska slita ut en generation i taget...eller??

Gokramen hjärtat!

Nygammalt sa...

Ha ha, ja jag tänker fortsätta leva i min åldersförnekelse. Får fortfarande visa legg på systemet och det är INGEN som kan gissa min ålder! Hoppas det fortsätter ett tag till ;)

Härligt det lät med tjejmiddag! Dock har jag inte kunnat sova länge efter partaj någonsin...ibland blir det 4 h sömn...inte kul då kan jag säga.

Så snyggt det är i köket, gillar det härliga ljusinsläppet. Önskar att jag också hade det i min lägenhet men men. Förra lägenheten kändes som nåt ljusterapicentrum, ha ha.

Kram och ha en fortsatt härlig helg!

Nygammalt sa...

Ha ha, kul att vi skrev samtidigt.
Pensla lugnt ikväll då! ;)

(Och du, fin sak du hittade på loppisen. För som du säger är det grymt svårt att fynda vintertid. Jag väntar tills semestern i sommar)
Kram

Pysselpalatset sa...

Hej grattis till ditt fina fynd.. köpte själv en av Violan i höstas.. och jag älskar den... har den i lusthuset vid en tebricka och har både lagat te och varmakoppen ur den... kram Jeanette

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj!

vilken fin samovar! Dina linnegardiner i köket var också väldigt fina! Härligt med tjejmiddag. Se det positivt med att du vaknar tidigt... tänk vad mycket du hinner med att göra då dygnet får några extra timmar!

Hoppas att du får en fortsatt fin helg!

Kramar Anna-Lena♥

Lantliv i Norregård sa...

Förstår att du var snabb...
Vilken läckerbit;o)
Vad det är kul att loppa när man har sån tur....

Kram Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Utbudet på alla loppisar i den här stan den här tiden på året är uruselt! Det var evigheter sedan jag hittade något... iofs är min källare tacksam för det..
Härlig samovar, och så fin gardinen blev. Jag har idag till slut kommit igång med mina köksgardiner, men kan inte riktigt bestämma mig om det ska bli enligt fuskrullismodellen eller bara helt rak...

Upp 7?!? Ja, du vet ju vad jag tycker om sådant... ;-)

Änglarnas hus sa...

Haha..jag håller med din vännina..Det ÄR åldern..hihi..har börjat känna av det själv..och det känns inte helt bra..hihi..
Vilken underbar samovar!!!Fårstår att du höll stenhårt i den ;)

Ha det bäst!!

Kramis Sanne!!

Vintage House sa...

Åh så härlig samovar ! underbar:) ja loppis utbudet är inte det största men idag hittade jag 2 st gamla shackbrädor som jag är glad över. ha nu en mysig lördagskväll! kram sandra

Ljuva Drömmar sa...

Hejsan!

Kul att du vill vara med i min utlottning!

Vilket fynd du gjorde, jättesnygg!
Jag har varit runt på loppisarna här i stan idag men inte hittat nåt roligt, bara några småsaker.


Hoppas du får en längre sovmorgon imorn;)
Kramar Maria!

Mira sa...

Den var snygg! Men vad använder man den till, ha vatten i ? Kul med tjejmiddag, nyttigt att komma hem sådär sent tycker jag! Då hade ni ju antagligen riktigt trevligt! Jag tycker också om ljus o åter ljus, så härligt med ljusa gardiner!

Ha en skön fortsatt helg,
Kram/Mira

Anci sa...

Det är en fin samovar som du hittade ! Jag blir så sugen på att hitta en underbar loppis någonstans där jag kan fynda massor av vackra saker. Vi får väl se... :)
Det där med sömnen känner jag igen. Är det åldern ??

Stor kram
Anci

Anci sa...

Tack snälla för din fina kommentar ! :))))

Kram
Anci

Fruädel sa...

Hej söta du! Vilket fint hem du har! Va snyggt det blev med plasten i köket, blev ju som nytt! Mycket fint att se! Om du bor i samma stad som mig så håller jag helt med om loppisarna, dyrt numera! Vilken fin samovar! Har en snarlik, något högre och smalare men den fina är nedpackat i någon låda nu eftersom vi bor i ett litet mini mini hus nu medan vi bygger vårt stora hus. Kommer bli som julafton att packa upp gosakerna man nästan glömt bort! Kom å va med i min tävling/ utlottning! Kram på dig !/ Tess

Sköna o Gröna Ting sa...

Hohoho.., är tösabiten öm om sin rumpadumpa idag...?
Du.., det är bara att inse, det är bannimej raggisar som gäller dygnet runt!!!
Så fort vi försöker ta oss en decimeter över jordytan blir det bara så satans vingligt och vi får inse att vi inte är 15 längre:(((

Gillar din gardiner i köket Hannis...(kan ju inte göra annat när jag har likadana själv:)!!!

Hoppas du nu får en skön söndag Hannis.., själv så skall jag ge mig på att baka nästa veckans ranson av bröd.
Kanske ut en sväng med kameran men med dubbla mössor och dubbla vantar på mig förståss...

Kramar i massor
Marianne

The Secret Garden sa...

Oj vad fin den var den där samovaren! Förstår att du dök på den snabbt! Ett riktigt fynd!

Trevlig söndag!

Viola sa...

Hejsan, härligt med tjejfest, men det sliter att vara på fest nu för tiden, orken är inte detsamma, här finns det ett par samovarer här hemma, älskar dessa, ha en bra vecka, kram

Sjabbig men chic sa...

Jättefin samovar!!! Och jättefint i fönstret!!! Och helt superkul med tjejfest!!! Inte lika kul att vakna klockan sju!!!

Kramis Lisa

Mags Romantiska Smycken sa...

Hej
En liknande fyndade jag på återvinningen, där finns alltid något som väntar på mej...

Ha det gott
/Maggan

Cathrin sa...

Hoppas du haft en fin söndag - i raggsockor och morgonrock. Hi,hi - det är åldern. Åtminstone börjar jag ana ett sådant mönster. Men det kanske kan vara värt det om kvällen var riktigt lyckad. (Känner igen mig från min fredag...) Och så vacker samovaren var, förstår att du bara högg den.

Räkna med bilder på fölisen! Väntar och längtar ordentligt nu. Det är ju första gången för mig, så jag är så nervös. Och längtar efter min tös, är lite långt för att se henne så ofta som jag vill. Är minst lika nyfiken på att få träffa fölet som jag var på att få se mina ungar.

Glömde ju skriva att lådan också var ett av fynden. Var så uppfylld av pläden :)

Kram
Cathrin

CaramellePastelle sa...

Men så fin! Förstår att du är glad för den! Kram Camilla

LillaFlisan sa...

Åh så glad jag blir av ditt inlägg!

Så vackra saker och så mycket LJUS!!!!

Vårkänslor är vad man får av dina bilder med solen genom gardinen!!!!

Ha en finfin vecka!
Nu hoppas vi på lite mer sol eller hur?

Kram

Flisan

milla-andante sa...

Vilken ljuvlig skapelse!!!! Det kallar jag årets fynd... och då är vi bara inne i februari månad..!
Kram från en som också vaknar tidigare och tidigare..:)
Kram

annashusidingtuna sa...

Förstår att du höll hårt i den när du väl fått den i dina händer!!!!!
Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!!
Ha ha, du är rolig du!!!! Ja tänk på grannarna, eller strunta i det :)
Ja du, jag är inte heller så gammal...hmmm...eller vilket jag är :)
Charmigt fynd du gjort!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Elisabeth - anyhow.se sa...

men NÄR du hittar - DÅ!
Vilken snygging!

Pilo sa...

Första gången jag kikar in här på din fina blogg. Roligt att få så bra inspiration.

ha en mysig måndag!

Anki sa...

Meeeen vadddå HET?? Jag tycker den är hmm...originell, haha!
Ja du vet, Dfs är inte stort...men här räcker det med att runda husknuten! Så måste jag berätta...pellisarna är uppe nu (blink)
Det har varit liite körigt i helgen, så jag ringer en sväng senare!

Kramis hjärtat!

Vitt hus med svarta knutar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken lycka att hitta en sån godbit! Förstår att du höll i hårt, säkert sneglade du över axeln oxå, man vet ju aldrig det kan ju komma någon och slita den ur händerna;-)
Gardinerna är jättefina! Roligt med tjejmiddag.
Jag vaknade 06.15...en söndagmorgon...hur kul är det? Sen var jag trött på kvällen.
Kram,
Regina

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej på dig!
jag förstår din inställning till ålder, har samma klara insikt om att andra åldras, men inte jag, va! ...men av barn får man höra sanningen. När Let´s dance klingade av i fredags så kommer kommentaren - sponsrat av Vita Pro... då säger min 6-åriga dotter. Mamma dom skall du köpa!
- Va jag varför då?
- Jo då blir du mer rörlig!

Och vissa påstår att reklam inte påverkar!

Härligt, vackert fynd!
Kram Monica