Piffat kök...

Så här såg det ut förra veckan, plast överallt.

Taket upprivet och såg inte allt för fräscht ut

Mycket av det här har ni sett förut men nu är det klart!

Hyllorna som förut satt ovanför varandra får nu sitta bredvid
varandra som en lång hylla i stället.

På den här väggen nedan satt hyllorna förut, där
hyllorna sitter var tallrikshyllan+ små tavlorna med gamla tidningar.
Tallrikshyllan får bo i förrådet ett tag,likaså tavlorna.

Fattigmanssilver är en favorit så det åkte fram igen

Gillar av någon anledning inte blankt svart i vanliga fall
men den här föll jag för ändå.

En gammal glasburk med andra burkar i...

Skålarna med silverrand passar till samovaren

Loppisburken en present från ena syrran.

Mormors mjölkkanna från landet som då var vattenuppsamlare,
sen hamnade i min hall till alla halsdukar och nu står i köket...
Det enda som jag vill göra är att byta ut klockan,
den passar inte där riktigt.

Siffrorna på mjölkkannan var det jag föll för...

Vad skönt det är när allt är bortplockat, städat och klart!
Nu ska jag bara njuta av det här för om några dagar
så är det garanterat lite mera rörigt igen=))

Kram till er//Hannis

46 kommentarer:

Cathrin sa...

Åh så härligt fräscht det ser ut! Och vilken skillnad. Det där fina köket är du verkligen värd efter allt trassel, njut. Många fina detaljer och allt bildar en sån harmonisk helhet.

Ha en bra tisdag!!!
Kram
Cathrin

annashusidingtuna sa...

Så fint du har fått det i ditt kök!! Skönt när all byggplast är bort och man får greja litegrann.
Jag längtar så tills vårt kök är färdigt men först så måste vi ju börja med det också...
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nyrenoverat kök är en önskan här också, det blir så ljust och fråscht. Gillar väldigt mycket att du har så mycket vitt. Och den planchen med svampar passade så bra, du har jättemånga fina saker.
Ha en fin dag vännen
Kramar
AnnaMaria

Kristin sa...

Hej du! Å så fint det blev! Fräscht och härligt nu till våren. Så många fina saker på dina hyllor... och härlig plansch!

Du lyckas igen du! :-)

/Kristin

Pillan sa...

va fint du har fixat, mjölkkannor är väl härliga. Du är så duktig på att fixa!

kram pillan

LILLA BLÅ - @nette sa...

Mycket fint du har fått det .

Jag gillar klockan, passar bra där den står tycker jag ;)

kramar @nette

Huset utanför stan sa...

Å vilket härligt, fint och ljust kök ni har fått! Vad snabbt ni jobbat! Annat är det här...hihi. Ska lämna in luckorna för omlackering idag - då kommer det att bli en stor förändring i alla fall!

Hoppas du får enmysig tisdag, kram

Anette sa...

Hallå min vän!
Men vad du är duktig på att piffa! Det blev verkligen helfint!! Jag tycker också att klockan passar bra där den är...men du ser ju "helheten"..
Kraaam Nettan

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen..., vad fint det har blivit i ditt kök Hannis!!!
Så ljust och vackert, precis så som vi vill ha det nu:)))
Kan inte du känna så här ibland att man skulle vilja vara en fluga på andra bloggares axel och få smygtitta in i allas hem, klämma och känna på ALLT???:)

Där är mycket jag skulle vilja klämma på hemma hos dig Hannis.., din svamptavla tex.., älskar den!!!!
Mmmm.., soppterrinen på hyllan hade oxå fått sig en lätt smekning.., mmmm och lampan.., ja lampan var ju bara hur häftig som helst!!!

Hmm.., får nog hitta andra utryck istället för klämma, känna och smekning.., kan lätt misstolkas det där:))))

Nu skall jag i alla fall ut och klämma på snön en stund.., försöka ta mig fram till vårt garage som ligger vackert inbäddat under en meter höga drivor.

Hannis.., ha en underbar dag och ta väl hand om dig!
Kramar till dig vännen
Marianne

fröken knopp sa...

God Morgon Hannis!!

Så fint!!!!!!! Jag bara älskar det!!!
Njut av att kaoset är ut världen..tihi...

Hoppas att du får en härlig tisdag!!

Kramar Elin

Viola sa...

Vilket härligt kök du har! Det blev så fint med hyllorna med alla härliga ting...ser så ljust och fräscht ut, så skönt att det är klart, ha en bra dag, kram

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Vad skönt att det är klart, och sååå fint det du har det. Tänk om jag också kunde piffa lite i köket och plocka bort alla saker. Det blir lätt för mycket pryttlar i ett kök, det finns ju så mycket bra att har grejor:)

Ha en bra vecka min vän!

Karin

pysseltanten sa...

Godmooorgon Hannisgumman....=)))
Såå skönt att äntligen fått köket färdigt!...
O fiiint som snus(???)...bidde de....
Älskar mjölkkannan...
Meen du...tyckte du verkligen klockan var så fel där?...För mej såg det heelt okej ut...
Vill oxå ha öppna hyllor...fast samtidigt fasar jag nog liiite...tänk så dammigt de måtte bli...hihi..ja inte som du har de...men vissa har ju BARA öppna hyllor...o shiiit...jag tycker jag har damma så de räcker o blir över...hihi...Skicka lite till dej, kanske??...inte de...nähäää....
Ha nu en häärlig tisdag...=))
Kraaamizar Git

pysseltanten sa...

Ooops...damm ska de va såklart...inte damma...hihi..
Kraamizar Git

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Hannis!

Ditt kök är så fint!!! Snyggt med de öppna tallrikshyllorna. Fin avvägning och balans i hela köket tycker jag. Jag tycker också att klockan är fin men jag förstår om du vill ha en annan som kanske mer går åt industrihållet, kan det vara så... Jag skulle gärna sitta där och dricka en stor kopp te och mysa. Vilken energiboost det skulle vara när det är så ljust och härligt.


Sonen i huset mår bättre idag men själv har jag åkt på migrän, alltid är det något.

Goa kramar till dig!

Anna-Lena♥

Nina sa...

Det blev så fint i ditt kök och alla dessa underbara saker du har där... mjölkkanna & samovar...ooooh!
Trevlig tisdag
Kram Nina

no47-mia sa...

Å vad fint där är!!
Gillar allt! Tänk vad mysigt att få sitta där.. Njutbart..
Mycket ögongodis.. Like..

Kram till dig!
Mia

S o F sa...

Så fint, så fint Hannis!

Grattis till fräscht och nytt!

Ha det gott!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Wow så fräscht och fint det blev! Så skönt att det är klart... det är ju lite jobbigt under tiden. Men när resultatet blir så här bra så är det klart värt det...
Kram
Marie

LenaS sa...

Åh vännen så fint du gjort det, underbart!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Å vilket härligt fräscht kök du har och med så många fina detaljer. Gillar verkligen helheten! Du har gjort ett jättebra jobb.

Ha en bra dag, vi hörs!
Kram Monica

PS: skickade bilderna i morse.

Vintage House sa...

vilket härligt och fräscht kök ni har fått, njut njut. Här är det kaos men snart ska det börjas fixa.. ha nu en njut tisdag kram sandra

Fröken Grön sa...

Fräscht, sa Bull! Gudars, vad jag blir sugen på att göra om... Kul med så många detaljbilder, gillar mjölkannan jättemycket!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hannis!

Väl vart all vänta och slit!! Supersnyggt!.. Det bvästa med att göra om väggar är att man kan tänka om lite med hyllor och annat!!

ha det bäst!

Kramis Sanne!

STENLYCKA sa...

Vad fint ditt kök blev.Gillar det vita ljusa och så mycket fina saker du har.Där måste du väl trivas.
Ha en bra kväll för mig blir det en stund framför TV, måste kolla Bygglov.
kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Jag tror det är 3:e gången jag försöker få skriva en kommentar, jag blir hela tiden störd av små pojkar som vill att mamma ska leka ;-P
Ville bara säga att du har fått det så fint i ditt "nya" kök. Jag har oxå köpt den svarta lampan. Min stora kille har den på sitt skrivbord. Om du vill göra dig av med klockan så säg till, den skulle passa perfekt hos oss ;D
Hoppas att du fåt en fortsatt skön vecka ,
kram Maria

Nygammalt sa...

Såååå snyggt! I'm very impressed! :) Gillar den gamla skolplanschen också. Hela köket ser så himla stilrent och fint ut.

Förstår att det var skönt att få renovera, kom ihåg hur mitt förra badrum såg ut. Usch!

Har ett till superbra tips för torr hud. Det grekiska märket Korres (säljs på Kicks och iaf Åhléns City) body butter doftar fantastiskt och är väldgit mjukgörande. Rekomenderas! :)

Kraaam!

Jes/Vita villa vila sa...

Heeej Hannis,

Å vad det var länge sedan jag var och hälsade på här! Jag lägger in din sida som favorit nu på studs så jag hittar tillbaka :)

Hoppas allt är bra! Ljuvliga bilder på ditt vackra hem visar du som alltid!

Kram Jes ♥

Ljuva Drömmar sa...

Vilket härligt och fräscht kök du har fått. Jag tycker det är fint när inte allt bara är vitt, vitt.
Bordet är underbart, måte nog kolla med pappa om vi kan göra ett nytt till mig...

Här skule det passa perfekt att baka brödet från mig. Jag ville bara tala om att jag har gjort en ändring i receptet! Det ska var 1,5 dl sirap, inte 0,5 dl.

Lycka till om du försöker dig på det!
Kramar Maria!

Hipsterlillamy sa...

Va fint det blev ditt kök!!!=)
Jag reagerade på hur fin köksklockan var och sedan läser jag att du ska göradig av me den!! Galning där. Tyckte den passade perfekt!!

Kraaam

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så mycket fint du visar!!
Bara riktiga villhasaker....
Skönt att det är färdigt!!
Njut nu så länge det varar;o)

Kram Kram Malin

Husmys sa...

Vad fint och ljust det är i köket.
Mycket fina saker att vila ögonen på visar du också. Tycker inte att det är något fel med klockan där.
Kram Anneli

Anki sa...

OM jag har ringt??? Jag har massor att avhandla, livsviktiga frågor...hihi, ja som vanligt vet du!

Åh vad fint det blev, du har bara en massa härliga saker gumman! Visst är det fint med fattigmnssilver, mina två ljusstakar rev katten i golvet för ett tag sen...men jag vill gärna skaffa nya!

Å den där klockan ser allt bedrövlig ut där den hänger...du kan ju ta med dig den när du kommer, hihi!

Jag provar att pingla i morron!
Kramis hjärtat!

CaramellePastelle sa...

Men, men, så mycket snyggt. Och vilket underbart ljust kök du har!

Ja, klockan är väldigt snygg, men passar nog bättre nånannanstans. Den och mjölkkannan drar lite åt olika håll.

Somliga tycker att allt man gillar passar ihop, men det tycker inte jag, och det verkar inte du heller tycka, Hannis, och det är väl därför man ändrar och pular så in i det oändliga ibland. Man söker nog perfektion, helt enkelt.

Ha det gott, kramar från Camilla

Millas hem sa...

Kanonfint!

Haha, den svarta lampan och nummerplåten påminner om min sons rum, där har han den
kombinationen!=)

Kraaam

Carina sa...

Hej

Vad snyggt det blev...
Blir riktigt avis faktist...
Jag har så svårt att få tiden att räcka till...
hoppas att det kommer att gå lättare, nu när jag lite mer fritid.
Ha en underbar dag.
Kram

Mira sa...

Hej, jäklar vad fint det blev i köket, o så bra bilder på alla detaljer! Mjölkkannan var charmig! Njut på av det fina köket, o ha en skön vecka.


Kram/Mira

lolla sa...

åhh så fint och fräscht det var i köket nu...
kanon alltså...
fina små detaljer du har i köket ,det gillar jag.
kram lolla

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vad kul att höra att du också älskar dem - nu är jag så nyfiken på vad du skall hitta på. Kanske hittar du på nåt som jag inte tänkt på, hmmm spännande - du får visa...

Kram Monica

Sjabbig men chic sa...

Underbart, härligt, hemtrevlig och ljust!

kram Lisa

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!
Ja njuuuut.... så fint du har det, skönt när allt är klart!!!! Å vad jag gillar din väggklocka! Å alla andra saker också förstås!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad fräscht och luftigt köket blev! Du har mycket fina saker som passar så bra ihop och jag tycker faktiskt att klockan passar bra oxå.
Skolplanschen är jätteläcker.
Kram,
Regina

Fröken Fräken sa...

Vad fräscht, rent (och med det menar jag inte att det inte är smutsigt utan mer att det är sparsmakat) och ine minst underbart att de äntligen varit och fixat ditt kök. Det har ju varit en del turer...

Men, åh, tack för dina snälla ord alldeles nyss! Visserligen jobbar jag ju lite med skapande nu, men det känns inte riktigt så eftersom man gör det mot betalning så då blir det inte lika fritt...

Jo, jag tycker ju som att man ska ha rätten att känna sig sårad... jag hoppas att allt beror på ett missförstånd! För det vore himla tråkigt om den här personen visar sig inte vara så trevlig som jag trodde att han var..

no47-mia sa...

Hej igen goding!

Dom är med köpta på alvas hus utom Mor koppen som är från Julias vita drömmar. Gillar dom med.. blir nog fler tror jag..

Bamsekram och trevlig helg!

Mia

Lily´s nya... sa...

Visst är jag duktig ;-))
Kul att du gillade dem :D

Sönt att få köket fixat!
Tycker jag upprepar mig hela tiden..men du har det så enormt fint och mysigt! Du får till det så bra..

Ha en go helg
Kram Lily

Levindas Värld sa...

Ja visst är det skönt när rusten och kaoset äntligen är över och man får göra fint :)

Du fick det skitsnyggt i ditt kök!! Ditt kök är planerat precis som mitt. Jag har också själva matplatsen sådär längst in och sen spis och skåp sådär på sidorna av gången in till köket. Men jag har ju en kökssoffa också som jag envist har gjort plats åt...haha!

Ha det fint och njut av ditt nyrustade kök :)

Hoppas också att du haft en trevlig Alla Hjärtans Dag!

kram!