Loppispall blev tidningspall

En helt vanlig pall som jag köpte för en tjuga på loppis
tänkt att vara en sån där bra att ha pall i köket
fick en liten förvandling.
Den skulle bli vit och riktigt shabby men blev i stället så här:

En gammal tidning fick agera dekoration

Det här med decoupage är kul har jag upptäckt

Men lite sliten fick den förstås bli...

Är ganska nöjd, sen är det ett snabbt pyssel vilket jag gillar

Just nu är mitt nystädade minibadrum belamrat med två stolar och
en kista jag fått av en vän.
Dom ska duschas och göras rena innan målning eftersom att dom stått ute.
Sen ska här målas lite igen!
Men först ska jag njuta av ledig Fredag med kaffe och After eight.

Kram Hannis

46 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ibland är det kul och inte bara måla vitt, den blev bra. Läckert med tidningen på sitsen. Jag har ialla fall blivit så djärv så jag målar lite i grått här. Bara maken kommer hem ska vi bära lite nymålade möbler idag.
Ha en fin helg
Goa kramen
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken häftig pall! Ja visst är det kul med decoupaget... man kan göra massor av roligt, och fort går det!
Pallen blev skitsnygg, och förr i tiden hade man ju tidningspapper till att ... ja du vet... och nu hamnar det ju på rätt ställe igen... under... ja du vet... hihi.
Verkligen läcker!
Kram
Marie

Vintage House sa...

Superläckert!
ska bli kul ae dina andra fynd..
har en utlottning av 3 små urtavlor hoppas du vill vara med..
kram och en mysig fredag
sandra

CaramellePastelle sa...

Så fint det blev. Så enkelt. Gillar din stil. Har ju följt din blogg länge, och det är roligt att se hur du utvecklats. Kram Camilla

fröken knopp sa...

Så otroligt läckert Johanna!!! Lite avundsjuk...tihi...

Hoppas att du får en underbar helg!!
Varma Kramar Elin

~mormorshem~ sa...

Tjuuusigt tuff, och mjuk, i en perfekt blandning...!

Go fredagsnjutning med kaffetår och After eight ♥

Kram från Eva

Viveka i Bläckhornet sa...

ME LIKE!!!

Pallen blev jättehäftig! Bryter av på en tufft sätt.

Kram på dig Viveka

Levindas Värld sa...

Snyggt som fasen!! Du är då världens idespruta du :)

Trevlig helg!

lolla sa...

hejsan
tack för din fina kommentar hos mig...decopage är faktiskt riktigt kul din pall blev verkligen bra.
kram lolla

Hipsterlillamy sa...

Men du jisses va snygg den blev!!!
Rolig idé!!!

Hoppas du får en härlig helg!!

PUUUUS

Lantliv i Norregård sa...

Me like!!!
Så snygg pallen är, du kan du!!
Och allt behöver ju inte vara vitt;o)
Trivslig Helg!!

Kram Kram Malin

Änglarnas hus sa...

Tjena tjejen!!

Du den stolen blev bara huur snygg som helst!..vilken idé!!..Svart gjorde sig kanonbra mot de gamla tidningsbladen..
Köpte själv en 20 kr pall i somras som jag ännu inte gjort något åt..

MM..fick nog allt lite inspiration här :)

Ha en riktigt mysig helg nu :)

Kramis Sanne!!

LenaS sa...

Du så snygg den blev!
Ha en jättefin kväll!
Kramis/LenaS

Mamma C sa...

Den blev ju jättecool. Visst är det roligt med decoupage.
Kram Mamma C

Anki sa...

Snyggispall gumman!
Det blev ju skitbra! Vet du, efter att vi pratat började jag flytta om grejer...å flyttade tillbaka...flyttade igen, ja du vet!!...Så nu står allt i en enda röra, haha! Å nu skiter jag i det...nu ska jag självdö på soffan, huvudet känns som det håller på att trilla av!

Ah du käkar väl kola och har det gott du (blink)?!
Mm det är du värd min vän!
Ha det mysigt i morgon nu, så hörs vi på söndag!

Kram hjärtat!

Viola sa...

Hur mkt kreativitet får plats i ditt hjärnkontor....0) så himla läckert det blev, nu önskar jag dig en härlig helg,

KRAM

charmanta sa...

Jättecharmigt blev ju det där med tidningspapper! Snyggt till det mörka träet! Kram Marie..

Cathrin sa...

Den pallen hade fått flytta raka vägen in i mitt kök. Så snyggt. Och snabba pyssel är bra pyssel (då har de chans att bli avslutade, hi,hi). Vilken tur att du samlar gamla tidningar, passade perfekt på pallen. Har funderat på att prova på decoupage men inte kommit längre i funderingen. Kanske borde försöka. När jag avslutat några fler av mina halvfärdiga projekt kanske jag skulle testa...

Ha en härlig och pysslig helg!!!
Kram
Cathrin

Lily´s nya... sa...

Den är jättefin! Jag gillar det slitna svarta, tidningspappret passar perfekt! Fin kontrast till det vita :D
ha en skön helg
Kram Lily

Monkan sa...

Jag har knappt bloggat alls de senaste veckorna, förutom lite i fotobloggen och jag kunde ju inte få en bättre "omstart" än det här, Hannis decoupagar!!! :-) Det blev urläckert, verkligen. Visst är det väl kul att klistra!

Och kul var det att se helhetsbilden av ditt köket, vad fint det är!!! Och vad skönt det måste vara att det är fixat och klart nu.

no47-mia sa...

Du kan du Hannis!!
Så supersnygg! Jisses kvinna, du bara poppar med ideer heela tiden. Fattar det inte.. I min lilla hönshjärna står det ganska stilla för tillfället.. Men, det kommer väll poppa upp nått här med nångång får man hoppas.
Du ger så mycket insperation ska du vet.. Tack för det!
Hoppas du haft en skön ledig dag nu!

Stora kramen Mia

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Vilken rolig blogg du har. Pallen blev jättefin.

Hälsningar Agneta

oumberligating sa...

Hej Peter Olofsson heter jag som tittar in på din fina och trevliga blogg så här på Lördagsmorgonen!
Kanske har du stött på mig och min blogg Oumberliga Ting förut, kanske har du haft turen/oturen (ler) att tidigare fått någon kommentar liknande den här!
Vi kan i ärlighetens namn kalla denna kommentar för något slags "massutskick", fast inte ur reklam synpnkt, för min blogg har ingen reklam och så vill jag att det ska förbli!
Idag är jag ute i bloggdjungeln och letar nytt "villebråd" för att locka in på min blogg, fast idag handlar det egentligen inte om just min blogg som helhet, idag handlar det om drömmar och fantasier! Närmare bestämt 100 miljoner, vad skulle du hitta på i prylväg om det dök upp en sådan vinnst hos dig!
Kanske köper du en fin 1700-tals möbel för 4 miljoner och målar den vit? I fantasins värld så är allt tillåtet! Ja, du kan ju också välja att inte ens komentera denna kommentar, visst är det härligt i bloggvärlden att man får göra som man vill! (ler)
Som sagt dessa rader blir ju inte särskilt personliga, men jag lovar att det blir de så fort det skrivs en svarskommentar! Någon måste ju börja med att "sträcka ut handen" och säga "Hej"!
Oj, blev långt det här!
Vill sjävklart önska en trevlig och fin helg!
Mvh ifrån Oumberlige Peter!
PS: Oumberliga Bloggen startades ifrån början som en "hjälpblogg" för att locka in folk till min medicin blogg www.jernsaxen.blogspot.com , en blogg om att vara bl a långtidssjuk!

Loppisliv sa...

Vad snyggt med svart och slitet istället för vitt. Härliga ideér du alltid har. Trevlig helg önskar jag dig. Kraaaam Paula

Fröken Fräken sa...

Urstilig! Det svarta blev än snyggare när träet under kom fram, det kändes som en riktig 1800-tals klenod av det! Jag har ju bara en vanlig Ikea-pall som jag vill göra om, kanske tapetsera trappstegen?! Men jag undrar om man inte behöver något rejälare lack då om pappret inte ska bli smutsigt direkt?! Några tips??

Anci sa...

Du har både stor talang, mycket kunskap och en otrolig fantasi !!

Kram
Anci

Helena sa...

Hallå!

Pallen blev jättefin!
Alltid lika kul att kika in hos dej!

Ha en toppen dag!

//Helena

Cilla sa...

Så himla läcker pallen blev!!
Ja men visst är det underbart med lätt/snabb pyssleri!! I LOVE!!
Per Morberg boken är hemma nu men jag har inte hunnit läsa.. Tycker han är så cool även om många tycker han är svettig.. Jag heldiggar honom ;0)
ha det bäst i helgen!!
Kramen Cilla

Sjabbig men chic sa...

Helt suveränt fint och så otroligt himla supersmart Hannis!

Kram Lisa

Vita ljuva tankar sa...

Så snygg och charmig pallen blev! Så fiffig du är :)


Kram Linda

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Vad härligt det är att kika in till dig, du har alltid något nytt på gång! Tänk vad du fixar, pallen blev verkligen jätte fin. Personlig och unik!

Hoppas allt är bra med dig. Ser att du tar ett bad om dan, vad skönt. Det blir tyvärr aldrig av för min del, men det är något jag borde ta mig tid till! Nu kanske du inte får plats bland möblerna *skrattar*.

Ha en fortsatt pysslig helg!

Många kramar

Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Din fyndade pall är jätteläcker. Jag blir mer och mer sugen på att försöka mig på decoupage, det finns så mycket fint man kan göra med den tekniken.
Ja den där har du verkligen lyckats med =)
Kram,
Regina

Vita små hjärtan sa...

Men vilken charmig pall!!!! Vilken bra idé att göra så!!!
Ha en mysig söndag!
Kram Agnetha

Fröken Grön sa...

Du är verkligen superkreativ, Hannis! Det där med decoupage verkar spännande. Har du några nybörjartips? Någon bra sida på nätet man kan kolla in, eller är det "trial and error"-metoden som gäller?

Ha en skön start på veckan!
/Anna-Karin

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Hittade hit via Drömmar av silver - å vilken tur!! Här fanns massa fint - blir nog kvar ett tag o kikar runt. Gillade verkligen din pall. Snyggt med svarta möbler som bryter av mot det vita.
Ha en bra söndag,
Marie

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj vännen!

WOW vad snygg den blev med decoupaget! Lagom skavd också! Synd att det ska vara så svårt att få tag på gamla tidningar. Fyndar du dina på antikvariat i U?

Här är målning i full gång. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Tur att Maja sover middag fortfarande, skulle inte vara så dumt om man fick göra det själv ibland!

Hoppas att du får en fin vecka!

Kramar Anna-Lena♥

milla-andante sa...

Hoppas du haft en härlig målarhelg!! Pallen blev ju kanonfin liksom skärbrädan!! Tack för det tipset!:)
Kul att läsa lite om dig också!! En till som fyller 40 snart förstår jag...
KRAM

Lindas Vita Lantliv sa...

såå snyggt Hannis!

Kram!

Nygammalt sa...

Halloj vännen!
Du är för himla pysslig. Varje gång har du lyckats med något nytt spännande projekt. Kul idé med pallen, decoupage är min grej också. Enkelt, me like!

Gillade din ask väldigt mkt, och den gamla kungatavlan. Tror att vi har en stor tavla i färg av samma kung i förrådet i sommarstugan. Får se om jag kan lura fram den, mamma tyckte inte att den passade i stugan, ha ha.

Kram!!!

Anki sa...

FAN...nu MÅSTE jag ju städa å röja!
Hmm, slut på det ljuva livet (blink)
Åh, det ska bli såååå kul!

Ringer ikväll!
Kram hjärtat!

Liten Bod sa...

Kul pall! Visst är det roligt att testa nya tekniker? Nackdelen är väl att jag köpt på mig hela Panduros sortiment av material/hjälpmedel snart :) Det senaste är formsilikon som är ett kladdigt elände att hålla på med... Kram, Tina

Handgjorda drömmar sa...

Hej Hannis!
Kul att du kikade in hos mig!! Ja, faktiskt (tyget alltså..) det fanns hos Stoff o stil i höstas. Tyvärr var jag för "snål" o köpte alldeles för lite. Himla användbart till mycket - både gardiner o annat smått.
Ha en bra vecka!
Kram Marie

sinnlighet sa...

Hannisen, jag tackar för Ditt kontrollbehov vilket gjorde att jag kände mig bekräftad (apropå Ditt goa inlägg hos mig ang. min bloggpaus).

Jag behöver göra så himla mycket andra grejor än att blogga, och har därför gett mig besöksförbud (nja, inte helt men nästan) på bloggisen på obestämd tid...... min ambition är att klara det en vecka ;O

LOL

Agneta

no47-mia sa...

Mmm..nu doftar du ljuvligt va? ; )

Kraam Mia

Mira sa...

Vilken kul idé att decoupaga en pall så, blev fräckt! Har bara testat att göra så på pappersburk, blev lite "knottrigt" liksom, men det kanske var för mycket lim då?

Härligt med mars! Vårmånaden tycker jag.

Kram/Mira

Pysselpalatset sa...

godmorgon Hannis, Det här något jag gillar... lite galet och oväntat. Tar tillvara en gammal tidning ingen mer skulle se... och smatidigt bevarar det typsnitt och känsla till eftervärlden... klart orginellt och vackert... kram Jeanette