Lådor...

Har någon slags "kärlek" till lådor av alla de slag.
Olika material och former men är det en låda , ja då faller jag.
På skåpet stod tidigare grå korgar i hop med gråblå dynor.
Nu ser det ut så här...

I den här som egentligen är en drickaback hamnade flera filtar.

En sockerlåda som fick en annan nyans med lite vax.

Vad är det här då??
En tjuvtitt på mitt egensnickrade skoställ=))

Inget avancerat men nu fick jag ett i rätt storlek.
Billigt blir det när man snickrar i hop enkla saker,
men framför allt är det roligt!

Nu, dags att hoppa på cykeln och halka fram till jobbet!

Kram Hannis

46 kommentarer:

Cathrin sa...

Godmorgon! Delar din lådpassion!!! Lådor, backar, ja förvaring på olika sätt är bara oemotståndligt på något sätt. Och framförallt om de ser ut som dina. Så fina! Har hittat och beställt en korg nu. Väntar med spänning... :)

Tror jag skall våga måla en av dörrarna med den grå tavelfärgen nu när jag fått lite uppmuntran också. Och visst hade det väl varit en dröm att inte glo in i en lucka (målad eller ej) när man jobbar i köket...

Ha en fin dag idag

Kramar!

Madame Petite sa...

Men åh, är det inte underbaringen Le Pavillon från butiken! :) Så ljuvlig träback... med den underbaraste patina! Vilken härlig överraskning att hitta den här inne hos dig!

Kram från Jenny

Lilla Blå sa...

Dina lådor är jätte fina. Nu blev jag ju nyfiken på skostället.... Men det tänkte du visa snart ,va? Hoppas nu att du tog det sakta på cykeln till jobbet för här ser jag snön dala sakta ner från himlen idag.

Kramar @nette

annashusidingtuna sa...

Det var fina lådor du hade, vad använder du för vax när du vaxar dina lådor?
Nu blir jag ju nyfiken på din sista bild...riktigt bra cliffhanger där!!!
Kram Anna

Vintage House sa...

God Morgon,
Underbara lådor, det är så fint emot vårat vita:) ska bli roligt att se ditt skoställ alltid roligt med hemmabygge.
Kram och en härlig dag till kära dig
sandra

Pysselpalatset sa...

Härligt med dina lådor... Men du var bra snål på bilden av ditt skoställ.... Vill se mer.. ler kram Jeanette

Huset utanför stan sa...

Underbara lådor! Så snyggt och praktiskt! Smart att ändra nyansen med vax!

Vad duktig du är som snickrar ett eget skoställ! Ska bli spännande att se lite mer av det;-)

Sköt om dig! Kram

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Ja du Hannis, tänk att vi delar också den passionen! "fniss" fniss" Lådpassionen! .... jag har redan ett antal och väntar på en ny lådleverans snart, snart ... fler lådor som jag fyndat..

Och så är jag nu jättenyfiken på ditt skoställ... spännande, spännande..

Slira lugnt! Önskar dig en toppendag! Kram Monica

S o F sa...

Riktigt snyggt med kontrasten där, Hannis!

Kör försiktigt. ;)

Anci sa...

Ta det lugnt i trafiken !
Jag gillar också lådor,skåp och burkar. Jag är kanske lite ordningssam ändå ...

Ha det bra

Kram
Anci

Vitbalansen - Helena sa...

Kanonsnygga lådor! Och vad bra det blev med vaxet. Här finns en till som gärna hugger på allt som är lådliknande :-).

Kram från Helena

~mormorshem~ sa...

Cykla försiktigt ♥

Snygga lådor.
Ser sådär charmigt robusta ut, tycker jag.

Nyfiken i en strut...på skostället :-)))


Kram ~ Eva

Viveka i Bläckhornet sa...

Jaha, ännu ett bevis på att vi är lika. Gamla lådor är en av mina stora passioner. Och dottern vet det så hon spanar överallt efter såna till mig.

Ett skoställ! Ja en bra kvinna reder sig själv :)

Kramar

Viveka

lolla sa...

hejsan
gud så duktig du är som snickrar det är något jag aldrig skulle våga mig på.
finfina ljus du gjort åxå ser jag i inlägget nedan...det pysslet passar mig...hihi..
kram lolla

LenaS sa...

Ja lådor är nåt visst ;o) Spännande att se din skohylla sen!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det väl härligt med lådor! Dina var jättefina... Skulle också kunna ha en hel hög... någonstans.
Det var en gång en liten gube som bodde i en lådda med sina drängar bådda...bara dök upp i huvudet just nu...
Ja, du känner ju mig vid det här laget... Jag är som jag är, inget att göra åt...
Kram på dig!
Marie

pysseltanten sa...

Hmm...va e de nu du hittat på....du e såååå uppfinningsrik...=))
Bra kvinna reder sej själv...ELLER?...hihi...
Jepp...jag e OXÅ en sucker för lådor...vet inte va de e som får mej att gå igång...men de gör jag iaf...på LÅÅÅDOR...=))))
Ha en bra dag på jobb...själv jobbar jag kväll....
Kraaamizar Git

Anette sa...

Wow så fina lådor! Tycker också det är så fint...men du! vad du är duktig- kan du snickra också!! Skulle gärna gå en snickarkurs hos dig;)

Kraaam Nettan

Sköna o Gröna Ting sa...

Är det hon.., handywoman??:)
Har du verkligen snickrat ihopa ett eget skoställ..., du är en fantastisk kvinna Hannis!!

Hur gick det att ta sig till jobbet, inte cyklar du väl när det är så isisgt på vägarna? Svara nu ärligt Hannis.., använder du hjälm?
Hmm.., misstänkte väl det!!

Ha en underbar onsdag och ta väl hand om dig vännen..
Kram kram
Marianne

Träbackarna belv super duper bra där uppe.....

Plupps krypin sa...

Så coolt!
Kram Yvonne

"M" sa...

å vilka fina lådor....fröjd för ögat.....gillar patinan...

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men Oohh va fint du gjort m lådorna!! va e de för vax de skulle ja behöva till mina lådor på landet.. men va duktig du är som snickrar o donar vill se mer av din skoförvaring.. kram sussie

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Vilka fina lådor du har fåttt tag på. Nu är jag jättenyfiken på din skohylla!
Hoppas att det gick bra att ta sig till jobbet!
Kram Maria

Lily´s nya... sa...

Jag delar också din kärlek till lådor :D
Ska bli kul att se din skohylla..ser spännande ut..
Ha de gott
Kram Lily

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så snygga lådor, Me like!!
Ha en trevlig kväll!!

Kram Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du lyckas alltid få så fina kontraster mot det vita. Som nu med lådorna, så himla snyggt. Ser franskt ut, mycket chiqt. Hur stavar man till det egentligen??
Ha en fin kväll vännen
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Jättevackra lådor! Håller fullständigt med dig om att det är något speciellt med sådana.
Skostället blev man ju nyfiken på nu, hoppas på fler bilder!

Fröken Fräken sa...

Hihi! Jag ägnade delar av söndagen åt att stapla gamla trälådor och några plåtlådor ovanpå mina bokskåp. Till slut undrade herr Fräken om det verkligen var så noga..? Joho! sade jag. Lådor är bäst!

Anki sa...

Mm halka ja, nu får du allt vara rädd om dig!
Åh vilka lådor, sockerlådan blev ju skitsnygg! Å skostället måste du ju visa hela, du är ju värsta snickarń gumman!
Tänk om jag vågade ge mig på sånt, det skulle ju vara roligt om det kunde bli en tallrikshylla iaf...med lite hjälp ska det kanske gå, hihi!
Näe, nu är det dags att hänga framför tvn en stund!

Kram hjärtat!

Mamma C sa...

Vilka fina lådor du har. Vill se hela skostället oxå. Nog halkar man fram alltid. Moddigt och slaskigt som det är.
Kram Mamma C

fröken knopp sa...

Ohh Johanna visst är det väl underbart med lådor..jag bara älskar det!! tihi.. E man knasig eller??

Varma Kramar Elin

Sjabbig men chic sa...

Jaså, du snickrar du. Mycket duktigt tycker jag. Och du, vilken fin låda!

Kram Lisa

Cilla sa...

Ljuvliga lådor.. & visst är det såå underbart att kunna stänga in lite saker här och där!!
Skoställ?? Du är e´så duktigt och fiffinurlig ;0)
Ha det bäst!!
Kramen Cilla

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

ja det 'är lite ku

när man "såsar in sig" på något!! så lådor är din grej?!! kanske en av dem!?.. Snygga var de ialla fall.. Bryter av mot det vita!

Ska bli spännande att få se hela skohyllan..ser kanon ut..den lilla detaljen ;)..

ha det bäst och cykla försiktigt!!
vinterdäck??

Kramis Sanne!

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Ja men du är ju så händig!!!! Duktig!!!
Vilka härliga gamla lådor! Bra att ha till förvaring och prydnad!
Kram Agnetha

Viola sa...

Visst är det vackert med gamla lådor, gillar den dära bruna färgen mot det vita, blir så vackert, hoppas du inte har snöat bort idag, här blåser det en kall vind genom hela huset, kramen

no47-mia sa...

Tjen bruden!

Åh! Så fina lådor!! Nu blir jag lite avis.. ; ) Vax?! Vad för vax har man då?

Kraam ♥ Mia

Skogsfrun... sa...

men vad duktigt att snickra sådär själv!! Önskar jag kunde och hade tid! :)

Kram pernilla

jakt,skor,barn,inredning sa...

Ta det lugnt på cykeln, är jättehalt ! Nilla

Torparfrun sa...

Tjuvtitt :-) vilken spänning, får vi se resten?

Lådorna var jätte fina. Vax...berätta mer??!!!!

Kram Torparfrun

Hanna sa...

Jätte fina lådor.
Kram
Hanna

Torparfrun sa...

Super tack för vax infon :-)

Kram Torparfrun

jakt,skor,barn,inredning sa...

Tjingeling ! hoppas du inte cyklar i det här busvädret ! Krukorna har jag köpt på Plantagen och kopparna som jag satt våreld i kommer från Duka en gåva från "lantligt inrett" . Nilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jajamen här är en till som är insnöad (*fniss*) på lådor!
Var rädd om dig när du cyklar i det här väglaget. Jag har en kompis som halkat ikull med cykeln och brutit armbågen. Inte kul:-(
Trevlig helg, vännen!
Kram,
Regina

Lily´s nya... sa...

Ville bara titta in och önska dig en skön helg!
Kram Lily

Mira sa...

Hej! Fina lådor! Men...cyklar du till jobbet nu?
Farligt? Ta det försiktigt!

Kram/Mira