En tråkig skärbräda...

Köpte en helt vanlig,billig och tråkig skärbräda.
Men eftersom att jag inte använder den till det egentliga syftet
så gjorde jag om den.

Lite färg och några siffror senare så är den nu till prydnad.

Shabby förstås

Fyndat på loppis har jag gjort, den här skylten.

Den ska få hänga i hallen.
Jag gillar den här!

Har alltså påbörjat projekt hall...
Vilket inte är en helt lätt nöt att knäcka då den är så idiotiskt planerad!
Vill få bort känslan av att bli överfallen av hatthyllan
när man kommer in vid dörren.
Så vi får väl se vad det blir.

Av söta Fröken Grön har jag fått den här.

Till den ska man berätta sju sanningar om sig själv.
Det har jag redan gjort men ska försöka komma på flera
(precis som att det inte skulle finnas...)

1. Av en av väninnorna så kallas jag RIGID när det kommer till det
vita i inredning
Jag kan bara hålla med. Vitt, Madonnor, Radband och shabby
(Fusk eller inte) är jag.
Struntar i om de är uttjatat,inne eller ute.
Jag gillar det och kör på.

2.Som motsats så tycker jag om starka färger hos andra.
Oerhört coolt med orange som ex men inte hos mig då...

3. Älskar ironi! Vi använder det inom familjen på ett sånt sätt
att andra i bland inte förstår om vi menar allvar eller skämtar.

4. En del musik lyssnar jag bara på när jag är själv.
Billie Holiday är en sån, på högsta volym + att jag sjunger med.

5. Kan vara oerhört tjurig. Säg: Det går inte och jag försöker i alla fall.
Tjurighet är både till för och nackdel har jag lärt mig med tiden

6. Skänker pengar varje månad till Läkare utan gränser.
Så länge jag har råd att shoppa så har jag råd att skänka.

7. Är på väg in i vad jag tror kan kallas 40-års kris och har kommit
på mig själv att säga att jag är ett år yngre än vad jag egentligen är.
Ska sluta med det någon gång längre fram...

Ointressant kanske men det var vad jag kom på.
Skickar den vidare till den som vill ha den,
har som vanligt ingen koll på vem som haft den eller inte.

Och till er som så troget tittar in och alltid är så mysiga,
härlig helg önskar jag er!
Kram Hannis

42 kommentarer:

Viola sa...

Härlig läsning Hannis...hahahaha..ett bra tips fick jag från dig..gillade skärbrädan..och skylten verkligen ljuvlig, kommer att passa så bra i hallen, ha en bra helg i snöeländet, kram

Levindas Värld sa...

Snygg skärbräda du har fixat till!

Hoppas du får ordning i hallen så du slipper bli anfallen av hatthyllan :)

Kul att få tal del av lite sanningar om dig!

Ha nu en riktigt trevlig helg i snöyran!

Kram!

Millas hem sa...

Fina fynd du gjort! Skärbrädan var en kul idé!
Ja, lycka till med hallen! De brukar vara konstigt planerade!=))

Kram Camilla

Millas hem sa...

Fina fynd du gjort! Skärbrädan var en kul idé!
Ja, lycka till med hallen! De brukar vara konstigt planerade!=))

Kram Camilla

Anki sa...

Hej min lilla magic-women *ler*...Hmm det vore väl konstigt om du INTE hade fixat till skärbrädan till ett litet underverk!
Så snygg, å den idén ska jag nog sno till mig, har en massa skit i källaren vet du, haha!
Så du har kommit igång med hallen nu, hmm bättre iaf att bli överfallen av hatthyllan än av gullegrisarna *fniss*...Det kommer säkert att bli toppen när du är färdig, du har ju en otrolig förmåga att fixa till det! Snygg skylt, var hittar du allt?!
Å kris vännen?...så gamla blir vi aldrig, hihi...det kan du släppa!

Jag ringer lite senare!
Kram hjärtat!

S o F sa...

Vitt inne och vitt ute...
Mysiga bilder Hannis.

Hjälp vad mycket snö! Nästan så man börjar kunna tänka sig att bo i lägenhet igen. ;)

Ha det gott!

~mormorshem~ sa...

Man kan ju inte annat än vara Dig trogen :-)
Snyggaste skärbrädan jag sett!

Kram från Eva

Änglarnas hus sa...

Hallojsan gumman!!

Spännande att få veta ännu mer om dig ;)..
Håller med dig om det vita..skulle inte kunna ha nnat hemma..men Älskar och kan uppskatta färglad inredning hos andra..

Hallen måste vara det svåraste rummet att få ordning på..oftast minimala ytor..

Här hemma gjorde vi om ett av sovrummen till hall så nu är det kvadratiskt och hela 14 m2

Ha det underbart (inomhus) i snöstormen!!

Kramis Sanne!!

Lantliv i Norregård sa...

Vilken fin skärbräda, bra tips!!
Kul att veta lite mer om dig Hannis!!
Trevlig Helg!!

Kram Kram Malin

tre nyanser av vitt sa...

Kul att veta lite mer om dig...Blir spännande att se hallen senare.
Ha de gott
Kram Marie

LenaS sa...

Åh vad läcker skärbrädan blev och kul att få vet lite om dig!
Ha en fin dag vännen!
Krams/LenaS

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen!
Vilken underbar skylt du hittat!!
Diggar skarpt!! Och skärbrädan blev mycket läcker....

Jag önskar dig en fin helg! Själv håller jag mig inomhus idag - hu vilket väder. Vi kör hemlagad-pizza-party i kväll (måste skryta med att vi lagar världsklasspizza)...

Vi hörs, Monica

CaramellePastelle sa...

Hej vännen! Kul att du ska påbörja projekt hall! Jag håller så smått på med min också. Man har sina projekt...

Fantastiskt fin skärbräda. Du är bara bäst, alltså! Tavlan var super! Skulle också kunna tänka mig en sån...

Kram, Camilla!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skärbrädan blev supersnygg, du är duktig på och shabba. Det är roligt och läsa dina avslöjanden, och vet du, läkare utan gränser är några man kan lita helt på. Där kommer pengarna fram till skillnad mot många andra organisationer. Drar du bara av ett år, jag får börja låtsas att jag inte kommer ihåg alls hur gammal jag är. Ha en fin lördag.
Goa kramen
AnnaMaria

Interiörboden sa...

Hej!

Så snygg skärbrädan blev...jätte fin.. :)

Ha en jätte trevlig helg!!
Kram Sandra/Interiörboden

Vintage House sa...

Hej,
Superläcker skärbräda, det gäller att se det vackra i det fula:)
Ha nu en mysig lördag kram sandrA

Mags Romantiska Smycken sa...

Hej
Vilket loppisfynd, tavlan. Gillar det svarta.
Tack för tippset, jag har alltid sagt att jag är äldre, för att innerst inne känna mej lite yngre. (Jag vet ju att jag dragit på...) Men nu ska jag börja dra bort ett år, måste få känna känslan. Ska göra det när inte min man hör på, för att slippa höra, "vet du inte hur gammal du är...)

Ha en fortsatt skön helg
/Maggan

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!
Kul läsning Hannis..alltod så roligt att få veta lite mer!

men du så snygg skärbrädan blev,, du är ju bara bäst helt enkelt..önskar jag hade lite av din kreativitet


En stor varm kram
A-C

Loppisliv sa...

Kul läsning! Fick mig en tankeställare när du skrev, har jag råd att shoppa har jag råd att skänka, så sant så sant. Jag ger också till Läkare utan gränser men inte regelbundet, ska börja med det nu...

Vacker svart skrädderi skylt du fått tag på och härlig idé med skärbrädan, så fin den blev vit och shabby med siffror på. Kram Paula

Lily´s nya... sa...

Jättefin skärbräda, och skylt!
Jag känner igen mycket i mig själv när jag läser dina rader..Älskar ironi, och Billie Holiday, brukar också lyssna på henne när jag är själv + att jag sjunger med..
"Kan själv, och det ska gå"
Jag är på väg in i 50-årskris, tror jag..Själv tror jag att jag är 30 - 35, tills någon kommer och påminner mig att jag blir 50 nästa år. Totalt förrvirrad är jag mellan varven..

Önskar dig en superhärlig helg
Kramar från en förevigt ung Lily ;-))

Fröken Fräken sa...

Sådan vacker skylt hittar jag aldrig på loppisarna härikring! Däremot finns det en så charmig neonskylt uppsatt i stan, "från tiden då det begav sig" som jag fantiserar om att kommunen plockar ner och skänker till mig. ;-D

Visst är det så att alla har olika smak, och alla gillar inte Carpe diem. Jag är verkligen för att alla hittar sin stil!! Jag har förresten ägnat lördagen åt att få in turkost i hemmet. Ha! Jag faller på eget grepp märker jag...

Lauras gård sa...

Men ljuger du om din ålder *fniss*. Här har du en till som kan vara väldigt tjurig. Min ena dotter är likadan...

Vilken underbar tavla du har fyntat. Den är hur läcker som helst. Den kommer bli så snytt till dit vita.

Jag förstår att det måste varit tufft ute på vägen i dag. Jag var bara ute och gav djuren mat sedan har jag hållit mig inne. Det blev inte ens en tur till Ica Maxi. Min man är en riktig ute människa och var till och med i skogen och högg. Kram Stina

Ljuva Drömmar sa...

Du är inte dum du...tänk så fin en liten oansenlig bräda kan bli! Jag har gjort liknande med blomkrukor i trä så nu måste jag nog härmas lite och gå på mina skärbrädor oxå.

Dessutom är du klok oxå. Det är ju klart att om man har råd att köpa har man råd att skänka!
Tänk ändå hur bra vi har det här trots all snö!

Hoppas nu att ni får en skön söndag och inte blir allt för insnöade, kramar Maria!

Helena sa...

Hej! Vilken fin skärbräda, blev jättesnyggt! Kul att läsa lite om dig! Ha en skön söndag! Kram Helena

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
kram
Hanna

sinnlighet sa...

Hannis-hjärtat, så himla härligt att läsa om Dig på detta sätt. Tjurig och 40 års kris tror jag vad jag vill om. By the way... och vips blev skärbrädan från IKEA ett genuint fynd!

LOL

Agneta

Anci sa...

Skylten är underbar ! Det ska vara du som kan göra om en vanlig skärbräda till något vackert.

Det är roligt att få veta mer om vem du är. Sju sanningar är inte alltid så lätt, tycker jag.

Ha en skön söndag

Kram
Anci

no47-mia sa...

Men du vad läcker den blev! Skärbrädan.. Så snygga bilder tar du med vännen!!

Ha en härlig dag!
Kram ♥ Mia

Mamma C sa...

Du får nog till det i din hall. Du brukar fixa till det mesta till det bästa tycker jag.
Lite kul läsning om dig oxå.
Kram Mamma C

Mira sa...

Hej Hannis!

Men oj, hoppas att du mår bättre efter vurpan... lätt att åka omkull just nu. Så läckert att göra så där med en helt vanlig skärbräda, o den skylten hade jag velat hitta, den var ju så charmig, passar perfekt i hallen!!! :-)

Panduro Outlet ligger i Ullared, de har ju inte lika mycket som i en vanlig affär men ändå väldigt mycket. Vet inte, kanske man kan beställa på nätet därifrån också...

Ha en skön söndag!

Kram/Mira

Torparfrun sa...

Jag använder mig också av ironi i stor utsträckning och blir ofta missuppfattad, vilket jag kan tycka är konstigt. Dels för att det borde vara rätt uppenbart att jag är ironisk dels för att de som känner mig borde veta.

Kul att läsa dina sanningar!

Hallen kommer säkert bli super när du är färdig,dina projekt blir ju alltid det!

Kram Torparfrun

Hanna sa...

Så roligt att du tittar in och följer min resa.
Kram
Hanna

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Jag måste fått hjärnsläpp...
Du har ju redan fått awarden, men jag vill oxå ge dig den!
Tycker så mycket om din fina blogg!!

Kram Kram Malin

Cilla sa...

Såå läcker din skärbräda är!!
Kanon fina bilder!!
Ja den där hallen.. Vår börjar nu likna något efter en styling..
Lycka till med din ;0)
Mysig afton till dig!!
Kram Cilla

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej hannis!
Oj så fin skylt du har fått tag på. Är så sugen på loppis nu men det har inte blivit tid över. Känner igen det där med att ha rum där det känns som om man blir överfallen, så trång är det. Nu har jag börjat försöka få fason på tvättstugan, och har kommit en bit på väg, skönt. Hoppas att du får fason på hallen. Det är ju faktiskt ett väldigt tacksamt rum eftersom man kan ta ut svängarna lite då det är ett genomgångsrum.
många kramar från maria

Vita små hjärtan sa...

Ha ha, det var rolig läsning! Du är ju för go vill jag lova!
Kram på Dig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kanonfin skärbräda!

Sen läste jag om din hall... och läser då fel, förstås...
Läser att: den är så idiotiskt PLACERAD.. och tänkte; Hur menar hon då? En hall är väl alltid placerad i början av både hus och lägenhet... Kan hon ha den placerad någonannanstans????
Innan jag fattar att jag läst fel... hahahahaha...
Förstår inte att det alltid "händer" något med mig när jag kommer in här..

Kris eller ej, så vänder jag på mina siffor ibland för att se om det känns bättre... Och det gör det! iaf ett tag...

kram
marie

Sjabbig men chic sa...

Det är bra Hannis! Stå på dig bara när det gäller din inredningsstil. Det är då det blir personligt och personligt blir mysigt och hemtrevligt. Tänk vad enkelt det är egentligen;)

Kram Lisa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej Hannis!
Supersnygg skärbräda! Jag håller verkligen med dig om dina kloka ord...att har man råd att shoppa så har man råd att skänka! Det är så viktigt att dela med sig.
Vi använder oxå en del ironi i vår familj. Men man får tänka sig för när man skriver t.ex. mejl för mottagaren kanske tar saker bokstavligt, i text är det inte säkert att man kan förstår ironin.
Kram,
Regina

Cathrin sa...

Alltid roligt att få veta lite mer om dig. Och inte är du väl rigid när det kommer till inredning ;)))

Älskar din skärbräda. Och skylten skall vi inte tala om, vill ha om du tröttnar...


Kramen!



Cathrin

Anette sa...

Det är så tur att man kan titta in till dig här och få en massa idee´r. Din stora ide´spruta!! (sitter du någonsin still och inte gör nåt? ;)))

Kraaaam Nettan

Nygammalt sa...

Heej Hannis!
Så himla snyggt du gjorde med skärbrädan. Och cool skylt också.

Roligt att få läsa mer om dig, du påminner en hel del om mig, fniss. Därför jag gillar dig så mycket, ha ha. Dock är jag inte lika generös som du ang. att skänka pengar. Det är väldigt fint av dig, jag gör det någon gång ibland. Skäms på mig :( Men Läkare är utan gränser är det jag också skulle stödja, Röda Korset har jag ingen som helst förstroende för längre. Synd för alla utsatta i världen.

Ja du, nu måste det bli vår snabbt! Just nu känns det som att bo i Sibirien...och med kollektivtrafiken att döma så verkar vi göra just det!

Kram på dig.