Tidning som tavla

Köpte gamla tidningar för ett tag sen och har funderat på vad jag
egentligen tänkt att ha dom till.
Men med dom billigaste ramarna jag kunde hitta så blev det tavlor av dom.

Kladdade mer än vanligt på ramarna för att dom skulle bli lite skitiga

Sen skar jag ut lite olika bitar med annonser och reportage.

Fixade till passpartou(stavas det så??) för att det
skulle bli lite kontrast.

Sådär ja, då var en av pysselpunkterna från 2009 avklarade!

Har en fundering på att bygga ett bord av en av dom gamla bordsskivorna jag släpade hem.
Så just nu så letar jag efter olika designer på ben.
Är det någon som har nåt tips?
Ska ju helst vara en enkel konstruktion förstås.

Nu ska jag ut i denna härliga men bitande kyla!
Jag är ingen vintermänniska men eftersom att den tillhör en av årstiderna
så är det så här jag tycker att just vintern ska vara,
snö och kallt.
Jag är i alla fall vaken när jag kommer till jobbet efter en uppfriskande cykeltur.

Kram Hannis

49 kommentarer:

Cathrin sa...

Å, jag gillar! Har ju själv en några tidningar (främst Hemmets journal från 40-50 tal) som jag inte kunnat motstå men mest haft diffusa idéer kring vad jag skulle göra. Annonser och texter är ju så härliga!
Nu skall jag ta och rota runt lite i arbetsrummet (som jag måste städa så att jag börjar hitta mina saker...) efter ramar. Jättefin idé!

Och visst, är det vinter så är det. Lika bra att gilla läget. Även om det är lagom kul tidigt på morgonen...

Så fin sekretären blev när du fått gå lös på den!

Ha en fin dag!
Kram

Hanna sa...

Go morron, är du tokig som cyklar i den här kylan! usch, jag skulle hellre promenera eller ta bussen. Va mycket ideér du har, du får gärna smitta av dej lite energi på mej. Det blir mycket kaffe idag om jag ska komma igång och storstäda. Bamsekramar till dej/ Hanna

~mormorshem~ sa...

Vad fint det blev!
Och visst är det härligt med den här tydliga skillnaden mellan årstiderna, även om det är bitande kyla.

Kram, Eva

LenaS sa...

Åh så läckert det blev! Kanske kapar din ide lite om det är oki?
Ha en fin dag och så hoppas jag verkligen postis har med sig nåt kul idag ;o)
Kramis/LenaS

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
dina tavlor blev jätteläckra!! Gillar idéen skarpt. Charmen med Sverige tycker jag också är just den stora skillnaden mellan våra årstider och när det är vinter så föredrar jag snö och kallt istället för regn och slask... och som sagt "det finns inga dåliga väder....."

Stor kram Monica

Huset utanför stan sa...

Det blev ju jättefina tavlor! Vilken bra idé!

Jag gillar inte heller vintern något vidare... med visst är det fint med snödrivor och snö på tträdens grenar! Och ljust blir det ju också!

Hoppas du får ett fint slut på veckan!

no47-mia sa...

Du är så fiffig på allt. Önskar jag kunde tänka som du. Vad snyggt det blev! Köpte med en massa gamla tidningar i sommras. Kan va bra att ha till nått tänkte man då. Nu har jag fått ett tips! Om man får apa efter..
Till dina bordsskivor du köpte har jag ett tips till dig..faktiskt ; )
Du kan inhandla dom på IKEA och är bockar som bordsben. Kolla under skrivbord så får du se..

Kraam Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är en mästare på och måla och shabba. Blev jättesnyggt, årets första pyssel blev toppen. Ska bli kul och se vad du hittar på till bordet, jag kommer inte på något bra tips.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Underbara tavlor!
Vi hittade själva gamla tidningar från 40-talet när vi rev upp ett hallgolv på Solhäll, - det kändes lite speciellt att hålla i dem och veta att människor som bodde i vårt hus för mer än 60 år sedan lade dit dem.
Jag gjorde också ett tavelprojekt med gamla tidningar förra året, fast med framsidor av "Vår Värld" från 1958. Älskar dem!

fröken knopp sa...

så fint!!! du kan du!! :)

jag är som du..tycker ju att det hör vintern till med snö o kyla..men när man har små barn som ska på å av med kläder så tröttnar man rätt snabbt..hihi... men vist det är härligt med..:)

varma kramar elin

Lily´s nya... sa...

Jättefint! Jag kom på att jag har några gamla veckotidningar från 50-, 60-talet, kanske de kan bli fina bakom ram..
Tack för inspirationen :D
Så fin din ♥ på tråd är..

Var rädd om dig
Kram Lily

anne sa...

Hej!
Men du vad fint!!!
Vilken bra idé! jag har också ett gäng gamla tidningar ligger.... mycket möjligt att jag härmar dig på den här punkten, jättefint!!!

Hoppas du inte får frostskador av att cykla till jobbet,
Kram Anne

no47-mia sa...

Hej igen!
Nej den är köpt på den blyga violen i jönköping förra året..

Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!
Härligt, vilken kul idé med tidningarna...hmmm...kanske man ska härmas lite... :)
Ha en bra dag!
Kram på dig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej svejs, jag igen. Sockersäckarna har jag köpt på Inredningskompaniet i Karlstad. Ligger på kasernhöjden. Dom finns att köpa på inredningskompaniet.se, under fliken trädgård. Kostar bara 25:- styck. Jag gillar dom för de är lite mindre.
Lycka till
Kramisar
AnnaMaria

Anette sa...

Hejsan!
Tack så hemskt mycket för all inspiration du ger! Du är en riktig ide´spruta!

Kramar från Anette (ny i bloggvärlden)

S o F sa...

Skrattar gott åt kommentaren hos mig.

(om det där med att visa tulpanbild istället för vinterbilder)

"Uppfriskande cykeltur" låter tufft. :)
Jag vågar knappt sticka näsan utanför dörren.

Ha det gott Hannis - fina bilder på fina saker!

Sjabbig men chic sa...

Mycket fint Hannis! Vilken jättebra idé! Och det där med att få se mitt målade bord... Det är på gång;)

Kramis Lisa

Hanna sa...

Så fina
Kram
Hanna

Anci sa...

Kul idé ! Det blev fint också. Jag tror att jag har en gammal trasig bok någonstans... Tack för idén !!

Kram
Anci

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefina tavlor och ramarna med. Gamla tidningar med gamla annonser är fint, gulnat papper och härliga typsnitt. Bra idé!

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilken härlig idé! Me like :)

Du här biter kylan hårt i kinderna. Tempen står på 25 minus. Tror inte jag sticker ut näbben idag!

Varmkram Viveka

Vit poesi sa...

Finfint!! Gillar verkligen detta!
Så bra att året börjar bra med pysslet...här också faktiskt
kramar Malin

Krydda Livet sa...

Ja det blev verkligen jättefint! Tack för tipset :) Hoppas du haft en bra start på 2010 så här långt. Många kramar från mig

Fröken Fräken sa...

Snitsigt snitsigt! Och passpartouten gör ju hela skillnaden! På mindre tavlor ska motivet inte gå ut till ramen (enligt min egen vetenskap), det blir ju så mycket snyggare med en rejäl enfärgad passpartout.

Jag försöker komma på något snyggt att hänga ovanför mitt svarta skrivbord - några idéer?

lolla sa...

åhhh så fyndigt och fint, vilka fantastiska ideer du har vännen.
de blev mer än snyggt..något att ta efter...hihi..
kramar lolla

sara på hedepipan sa...

Ja det är ju positivt att vara vaken när man kommer till jobbet, kanske skulle ta cykeln istället för bilen!
tavlorna vart ju super läckra.
kram sara

Önskedrömmar i hvitt sa...

Halloj vännen!
Enkelt är ibland bäst! Superfina tavlor! Välkommen in och stilla lite av din nyfikenhet ;P
Kramar från Maria

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Åh vad fina tavlorna blev, gillar dem verkligen. Du är så duktig och visar så mycket fint! Tack! Må så gott kram Marie

Hipsterlillamy sa...

Men sååå snyggt det blev. Va du är uppfinningsrik=)
PUUUSSS O KRAAAM

Mamma C sa...

Blev jätte häftigt, kanske man norpar den idén. Armbandet är gammalt, min mormors var det. Det är Norrköpings Rådhus på det. Nog är man vaken alltid när man kommer till jobbet efter en cykeltur.
Kram Mamma C

Millas hem sa...

Supertuffa! Gjorde själv för ett tag sedan tavlor av gamla notblad!=)

Kram till dig!

Hem och Lycka sa...

Vad smart, det blev ju jättefint!

kram Mia

Viola sa...

Det ska ju vara du Hannis som kommer på något sådant...:) blev så himla läckert..hur du löser det med bordsskivorna...de ser jag fram emot, ännu en svinkall dag, den här månadens elräkning vill jag inte tänka på...ha en fin fredag och helg, stor kram VIOLAN

AkH sa...

Oj, så mycket fint du gör. Härligt med inspiration.
Ha en fin helg!
Anna-Karin
hemochting

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefint med tavlorna! Ja, jag hade ju också en ide om att rama in en tidningssida från Kina... tyckte det var så häftigt med alla kinesiska tecken... Men jag har inte kommit till skott ännu. Men nu fick jag en spark i baken! Får se om det hjälper...hihi
kram
Marie

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

God fortsättning önskar ja dig.. Åhh du såå himla fint med tavlorna o skåpet.. massa kramar sussie

CaramellePastelle sa...

Men Hannis, så lyckat! Vet du, min pappa och hans fru har röjt ur sitt förråd, och där var ett helt gäng gamla tidningar. Tanken var att jag skulle sälja på Tradera åt dem, men vill hellre behålla själv, hihi!

Kul att du kallar det för "pysselpunkt". Precis vad jag hade kunnat säga, för jag gör mina planeringar i punktform.

Kramar till dig!/Camilla

Gammalt o nytt sa...

Så otroligt underbara tavlor...vilken kanon ide.

Kram och ha en skön fredag Irene.

Anki sa...

Stumpan, du är allt som bara käka kola du!
Vad snygga dom blev tavlorna, du har så härliga idéer...å skönt att du kunde pricka av på förra året!
Här händer det nada med pysslet, fast jag har börjat träna rejält med hundarna! Kompisens hund gick genom isen häromdan, hon fick åla ut på mage för att kunna få upp honom...fan dom kunde ha drunknat båda två, det är en hemsk tanke! Å den "andra" kompisens pojkvän ringer heeela tiden, så nu sitter jag i klistret, haha! Jisses nu händer det grejer!

Japp det är skåpet med "fel" färg, å vet du..idag har jag kastat ut granen!
Lite tomt är det allt, men skönt att slippa alla barr!

Pinglar i morgon! (Mitt gamla nr funkar igen)
Kramis hjärtat!

jakt,skor,barn,inredning sa...

Gamla tidningar är helt underbara. Vi har två stora tavlor i sommarhuset som har en massa att berätta. Nilla

promenader på landet sa...

Vilken mästerpysslare du är det blev såååå fint! Må så gott! Kram Maria

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Hannis!

Vad fina dina tavlor blev! Det är som Ernst säger: "det enkla är det vackra"!

Jag har nog ingen bra kransteknik är jag rädd. Eucalyptuskvistarna lade jag lite omlott och fäste med grön bindtråd från blomsterhandeln. Bindtråd är väldigt bra, ett litet tips i alla fall. Jag fick en hel bukett med eucalyptus kvistar för 39 kr på Blomsterlandet i Uppsala, ca 15 kvistar. Hos mig skulle de ha 15 kr per kvist, rena rånet så jag köpte inga! Lycka till med dina kransar.

I morgon startar en liten utlottning hos mig så kika gärna förbi.

Hoppas att du får en skön lördagkväll!

Kram Anna-Lena♥

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Men vilken bra idé och vad fint det blev!

Och du, din sektretär är såå vacker...njuter.

Kram
Mia

Mira sa...

Hej Hannis, åh vad fina de blev , o snygg tatt "kladda ner" ramarna så som du gjort! Gillar skarpt!

Kram/Mira

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Nej nu stannar jag inne såå mycket som möjligt..det är som om kylan har fryst min kreativitet lite..är just nu ute på en liten inspirationsresa..får se om det lossnar:)

Superfina tavlor..Bra idé..älskar att göra tavlor själv såå tack för tipset!!

Kramis ifrån Sanne..

Nygammalt sa...

God dagens Hannis!
Och god fortsättning :) Klackarna i taket blev det så nu har jag fått vila upp mig lite ;) Ha ha.

Fiffigt med de gamla tidningarna så där. det är bara dålig fantasi som kan sätta stopp och det har ju verkligen inte du iaf :)

Sekretären på inlägget nedan är ju bara sååå fin. Perfekt med förvaring också, det har man aldrig för mkt av.

Kram!

Eikkala sa...

Så fint du har "kladdat" det vart bra. Benbockar finns på ikea... Köpte ett par sådana och "kladdade" ner dem... perfekta ben till en gammal dörr som blev ett bord.. kram sari

Lo sa...

HEjsan! Var ett tag sen jag var inne och kollade på din sida! Jag gillar din ide´med att rama in gamla tidningsblad! Eller varför inte en hel sida. Jag har funderat på att kopiera min pappas gamla betyg från 30-talet, och kanske förstora och rama in. Annars ligger det ju bara i en byrå och blir bortglömmt!
Må så gott!
Lo