Sekretären

Kommer ni i håg sekretären jag fyndade?
Nu är den äntligen klar och har flyttat in i sovrummet.
Mitt misslyckade kuddtryck som jag ändå blev nöjd med till slut
får vara prydnad även här i hop med lite rost.
Den här är jag riktigt nöjd med,
mest för att den sväljer en massa saker i dom djupa lådorna.
Fuskat fram det slitna i vanlig ordning.
Och hörrni, tack för era fina nyårs hälsningar!
Med alla dessa så kan det ju inte bli annat än en bra start på det nya året.

Nu, dags att börja jobba igen!
En skön vecka önskar jag er alla!

Kram Hannis

34 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din sekretär är underbar, du har målat och shabbat så fint också. Jag är tillbaka på jobbet idag också, ganska skönt efter alla helger.
Ha det gott min vän
Kramar
AnnaMaria

Loppisliv sa...

Godmorgon Hannis! Ohhh så Jättefin den blev din sekretär, och så fin yta du fått på den också. Jag ska också börja jobba idag, trött är jag efter all ledighet men det får gå, blir lite mjukstart denna veckan. Ha det gott. Kram Paula

LenaS sa...

Åh vad fin serkretären blev och kudden är himla snygg!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anci sa...

Sekretären är så fin, så fin !! Både praktisk och vacker. Perfekt !

Misslyckad kuddtryck ?? Det ser i alla fall bra ut på långt håll :)

Kram
Anci

~mormorshem~ sa...

Vad fin Du har gjort sekretären!
Jättebra med djupa, gamla lådor också.

Kram från Eva

no47-mia sa...

Men ååå så fiin!!
Har med två som väntar på att fixas till.. Jag väntar på tid bara.. Du har det såå fint hos dig!
Fågelburen..ursöt..
Ha det så gott på jobbet!
Jag har jobbat helgen så idag (Mån) är jag ledig.. Gott!!

Kram kram Mia

Cilla sa...

En riktigt god fortsättning till dig..
Såå duktig du är!!! Din sekretär blev super fin!!!
Jobb här med idag men som sagt inte så tungt då man har lite semester i sikte ;0)
Ha det bäst!! Kram Cilla

Levindas Värld sa...

Men du, renoveringen av sekretären blev ju toppen! Men det blir ju allt du målar och fixar till :)

Hoppas du får en bra start på jobbveckan och att du känner dig pigg och utvilad :)

kram!

Marita sa...

Vad fin den blev din sekretär! Duktig du är på att få fram det slitna på ett snyggt sätt! Det är banne mig inte lätt!! Kudden blev ju kanonfin! Duktig du är!!
kram, Marita

Pysselpalatset sa...

hej Hannis, så fin den blev... en höjdare... vad su är duktig kram Jeanette

Lily´s nya... sa...

Vacker blev den! Du är duktig på att måla och shabba!
Gillar det du har på den också...
Ha de gott
Kram Lily

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fin den blev! Och så bra att den slukar massor med prylar... förvaring kan man aldrig få för mycket av...:)
Ja nu är det jobbdags igen... tröttare än trött!
Borde ju vara utvilad nu...
Kram
Marie

Anki sa...

Åh jag är inte så liite avis på din sekretär, efter att du lagt en vårdande hand på den är den ju bara helt underbar!
Å vaddå, misslyckat kuddfodral, det är ju skitsnyggt...som allt du lägger tassarna på *ler*
Du är bara bäst min vän!

Hoppas du haft en bra dag på jobbet!
Sköt om dig & kramis hjärtat!

Viola sa...

Under din behandling blir ju allt så himla fint och denna sekretär..suck säger jag bara...ha det gott på jobbet, på torsdag ska jag pröva på att jobba några timmar på skolan efter 7 veckors frånvaro..då får man lite abstinens faktiskt, kram

Lauras gård sa...

Jätte fin sekretär! Visst får man väl fuska fram det slitna, annars tar det ju år innan det blir så... Jag har också jobbat i dag. Kram Stina

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis och god fortsättning!
Så fin din sekretär blev!!! Måste erkäna att det kliar i målarfingrarna nu! Har precis hämtat hem min gammelmormors gamla skåp som vi har fått långtidslåna av min bror, men det ska inte målas! Jag kommer behålla det och den gamla garderoben i sin orginaldrickafärg. Nu skall jag göra iordning lillkillens rum och hoppas på att ljuset håller i sig så att jag kan fota och lägga ut det på bloggen.Tack för tipset om fotoredigeringprogrammet. Skall försöka mig på det såsmåningom!
Hoppas att första dagen på jobbet var lugn!
Kram Maria

Montebello Möbler sa...

Riktigt skitsnygg Hannis!!

Kram på dig
Malin :)

Mamma C sa...

Det var en snygging du fixat till. Skönt med en mjukvecka att starta med. Nu är man ledig på onsdag igen.
Kram Mamma C

Lily´s nya... sa...

Du e go du :D Tack för omtanken :D Godisskålen ska fixas imorgon, har varit så sugen på lakrits länge..
Ha de gott
Kramar Lily

Levindas Värld sa...

Ja mattan var verkligen ett toppenköp, jag absolut ÄLSKAR den! Den är så mjuk och go åt fossingarna :)

Den heter Ayla och finns som sagt var på Rusta för 499:-, ett fynd!

Lycka till!

Mira sa...

Vad fin sekretären blev, o så fint sliten också! Ha en bra vecka!

Kram/Mira

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vad fint!

Kram Linda

milla-andante sa...

Så fin den blev och så fint du gjort uppe på!! Himla snyggt!!!
MYCKET bra när möblerna sväljer en massa också..:)
Ha det nu bra i jobbstarten!
Kram

milla-andante sa...

Jo... de där burkarna... jag mäter ganska noga och sedan klär jag ju aldrig in kanterna.. då brukar det gå bra! Lycka till!

Fröken Fräken sa...

Hur vacker som helst! Och så tilltalas jag av de djupa lådorna också. Hur mycket förvaring man än skaffar sig så nog blir det fullt ändå.. det är ett mysterium!

Jag börjar jobba igen på torsdag... suuuuuuuuuuuuuuuuuuuck! Jag är inte redo! Jag har ju knappt börjat komma igång med ledigheten efter all krasslighet... suuuuuuuuuuuuuck!!

Torparfrun sa...

Sekretären blev super fin. Du måste ha lagt ner lite tid och energi på den!
Du kan få komma hit och måla lite också ..*s*

Kram Torparfrun

Hanna sa...

Fin sekretär.
Kram
Hanna

Inka sa...

Kära, älskade Hannis-gumman!

Trevlig fortsättning.

Det finns några bloggarväninnor som jag inspireras extra mycket av, som jag tycker extra mycket om, som är extra kreativa, som gör mig extra glad...och DU är en av dem. Inte nog för att du gör så fint, ger mig så mycket glädje och kreativitet, du är dessutom en intelligent, ognällig, positiv och varm tjej. Det vet jag.
Jag blir glad av ditt hem, din skaparkraft och av dig.

Du har såååå mycket fint på din sida att jag inte kan kommentera allt för det skulle ta alldeles för lång tid. Kan bara säga att varje bild, i varje inlägg är snygg och inspirerande.
Blev det för mycket??? Nåja, ta åt dig, för jag menar varenda ord.

Jag vill önska dig en trevlig fortsättning.

Varma kramar från

Inka

Vitt hus med svarta knutar sa...

Sekretären blev superfin...med snygga slitningar oxå. Ska oxå prova att göra tryck på kuddar. Det blir första gången så vi får väl se hur det går.
Kram,
Regina

Fröken Grön sa...

Superfint, Hannis! Lådor för sina prylar kan man aldrig få för många av.

Jag gillar dina små "stileben" som du får ihop på hyllor, bord och skåp, och önskar att din talang för det lilla extra kunde smitta av sig på mig lite grann. Ofta ser det mest upptravat ut när jag försöker mig på att arrangera saker...

Ha en bra jobbstart!

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen!

Det var ett tag sedan jag var aktiv med mina kommentarer här i bloggvärlden - menjag lovar bättring.

Hos dig har det hänt massor - jag är så imponerad Hannis - du har det så himla fint och du är e n hejare på att fixa till alla dina fynd.

Jag tackar för tipset om den målade stållampan - ska försöka sparymåla våra också....

Önskar dig en god fortsättning på 2010 och hoppas att allt är bra med dig!

Ha det gott!

Kram Ann :-))

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis,
vad fin den blev! Jag målar vidare på mitt matbord i rummet....

I morgon skall jag åter till jobbet, känns lite tungt - man kommer lätt in i ledighetslunken, men efter ett tag så skulle det nog bli lite halvtjatigt, trots många projekt...
Ha det bra, stor kram från Monica

Monkan sa...

Ja precis, shit alltså :-) visst var kolorna goda! Farligt goda... Fast femminuterskola låter ju ännu farligare, kan man ju hinna göra när som helst... Nu ska jag låsa in mina julgodisrecept med tidslås, så att de inte går att komma åt förrän till nästa jul :-)

Sekretären blev kanonfin, verkligen ett lyft med färgen och en sån möbel skulle jag ju gärna vilja ha, men var... Kudden är jättefin, den ser nött och spännande ut när trycket är lite svagt här och var.

Hipsterlillamy sa...

Men lillevvännen!!
Krama om honom från mig=)