Present och vinst

Agneta som har bloggen Wabi & Sabi har varit i Indien,
där köpte hon en present till mig.
Jag blev oerhört glad när jag öppnade paketet!
Det här tyget...

som är så vackert!
Men några kuddar ska det inte bli av det här.
Tror det får bli en tunika till sommaren.

Är galen i detaljer och såna finns på just det här tyget.

Sen vann jag ett tröstpris hos Huset mitt i byn
En handduk i vitaste vitt som får agera duk

För den här får man inte torka händerna på.

Det gråa har fått komma fram igen nu när det lilla julpyntet är borta

Och en award fick jag innan jul men seg som jag är....
Den har jag fått från Hemma hos Semlan
Tack du goa för den!

Den ger jag till er som är här och hälsar på!

Nu ska jag till gymmet vid denna härliga morgonstund...
Julkolan ska tränas bort och med tanke på att jag åt dom sista bitarna
i går kan det här bli ett av dom lite mera jobbiga projekten=))

Kram Hannis

39 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, ååå vilken goo vän du har som köper så fint tyg till dig. Du kommer att bli sommarens snyggaste brud i en sån tunika hihi.
Och vilket fint pris du vunnit med din turgumma.
Kram på dig/Ingela.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till vinsten och Awarden. Och vilket tyg du fått, ända från Indien. Det ser väldigt vackert ut, du kommer och få en fin tunika av det.
Ha en fin dag
Goa kramen
AnnaMaria

Cathrin sa...

Jag är småtokig i kuddar. Men jag håller med, tyget verkar bara för fint för kuddar. Det är ju som man säger - detaljerna som gör det. Blir säkert en välidigt fin tunika till våren/sommaren.
Gymmet låter trevligt, (efteråt i alla fall) borde visa samma kurage och ta mig i kragen. Har festat loss på Leilas kakor i helgen så det hade varit behövligt.

Ha en fin start på veckan!
Kram
Cathrin

Viveka i Bläckhornet sa...

Gomorron hjärtat!

Vilkn go vän som gav dig det fina tyget. Såg underbart ut!

Och grattis till awarden!

Kram Viveka

annashusidingtuna sa...

Vilken smart ide att använda gamla tidningar och rama in!!!!
Härligt tyg du har fått och din vinst är ju helt underbart.
Kram Anna

pysseltanten sa...

Meeen..e du heelt GALEN människa...gymmet vid den här tiden??....Shit pommes frites vad dåligt samvete jag fick nu....så egentligen e jag nog lite AVIS...att du orkar...Ska oxå ta tag i de där...Vi e faktiskt ett gäng på jobb som ska gå ihop...peppa varann...kanske de blir nåt då...=))
Grattis till vinst o award....o DUU...missade ju ditt förra inlägg, märkte jag...Shit va fina tavlorna blev...Har oxå några gamla tidningar liggande i förrådet..som vi hittade i vårt förra hus...tror dom e från -30 talet....
Ha nu en riiiktigt bra vecka, Hannisvännen....
Kraaamizar Git

LILLA BLÅ - @nette sa...

Vad du är duktig som tränar då =) Önskar att jag kunde ta tag i det också....Men än så länge åker jag längd skidor och det funkar ettag så länge snön är här


Kramar @nette

LenaS sa...

Åh vilket fint tyg, det kommer bli jättefint som tunika!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

blomsterboden i skanör marie sa...

Så kul att jag hittat din fina och inspirerande blog, jag kommer tillbaka inom kort=)
Kramkram marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vilket härligt tyg! Så snällt av henne att köpa det till dig...
Hoppas vi får se när tunikan blir färdig :)
Och vilken fin vinst också...
Ja det var tursamt!
Jag borde följa med dig till gymmet...
Kram
Marie

Cilla sa...

Vilka trevliga presenter/vinster du fått.. Nej inte kan man torka tassarna på en sådan vacker handduk ;0)
Vad fint det blev med tavlorna nedan, jätte snyggt!!!
Vad duktig du är med gym biten, önskar jag vore det samma.. hmmm
Ha det bäst idag!!
Kram Cilla

A home far away sa...

Men hjälp så fina saker du fått från Indien!

Kram Gunilla i Singapore

Sjabbig men chic sa...

Grattis till awarden! Och åh vad Agneta är gullig, superfint tyg och åh, vilken fin handduk.
Jag brukar också använda fina kökshanddukar som dukar. Dock ingen så fin som din än...

Kramis Lisa

milla-andante sa...

Det där kommer att bli en så fin tunika! Himmel så fint tyg!!
Och dina tavlor... me like!!! Så roligt att du använt dig av de enklaste ramarna och fått alltihop så snyggt!! Tack för inspiration (och snälla tulpanord..:)
KRAM

Anette sa...

Vad mycket fint du visar!!
Kram Anette

Viola sa...

Vilket ljuvligt tyg, så vackert...och nog känner man att det går åt rätt håll, idag har vi bjudits på underbart vinterväder, 10 minus och så en sol som strålat från en klarblå himmel, hoppas dagen din varit bra, KRAM

S o F sa...

Vackert och mysigt Hannis!

Hoppas du får en fin vecka!

Lily´s nya... sa...

Kommer att bli en jättevacker tunnika!

Grattis till fina vinsten och awarden!

Ha de gott vännen
Kram Lily

Fröken Grön sa...

Nämen, julklappar i efterskott! Vilken turgumma du är!
Lycka till på gymmet, -själv har jag inte kommit så långt än...

no47-mia sa...

Vad ljuvligt tyg du fått!! Vilken vän! Vilka priser sen då!
Lycklig dag för dig!

Kraam Mia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!
Du är duktig du som har kommit igå¨ng med träningen igen..jag SKA..säger jag som Alfons :)..

Vilket underbart tyg..Gullig vän!!

Ha det gottis!

Kram Sanne..

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!
Du är duktig du som har kommit igå¨ng med träningen igen..jag SKA..säger jag som Alfons :)..

Vilket underbart tyg..Gullig vän!!

Ha det gottis!

Kram Sanne..

Anci sa...

Hej och grattis till present, vinst och award !
Tyget är underbart och "duken" är vacker. Awarder är inte dumma de heller :)

Kram
Anci

Lauras gård sa...

Vilket underbart tyg du fick! Ingen annan lär ha likadan tunika som dig i sommar! En sådan söt vän du har som tänkte på dig och handlade med det i present!

Handduken hade inte jag heller använt att torka händerna på. Den passar bättre som duk, slät och fin.

Vad duktig du är som tränar. Här har det inte blivit mer än en tanke mellan alla godisar... Kram Stina

lolla sa...

hejsan
kära vän.
mascaran kan man beställa här och det är ingen frakt januari ut.

http://www.electashop.se/sv/artiklar/imju-fiberwig-mascara.html

Och den ÄR fantastiskt bra,enormt långa fransar får man.
oj vilket härligt fint tyg du fått, det kommer att bli underbart till en tunika
kramar lolla

fröken knopp sa...

vilket ljuvligt tyg..måste vara en minst lika ljuvlig vän...:)

o grattis till dina vinster...!!

varma kramar elin

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Vännen!
Vilket vackert tyg! Det kommer säkert bli en helt underbar tunika i sommar! Hoppas att träningen gav resultat ;-)Själv har jag inte lika bra självbevarelsedrift, har precis ätit upp 4 marsipangrisar;-P
Kram Maria

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej!
fint! och vilka snygga tavlor du gjorde, såna där brukar jag alltid fastna framför och börja läsa, he he...
Du kommer att bli så snygg i den där tunikan till solbrännan i sommar!
Kram på dig
Susanne

Elisabeth - anyhow.se sa...

Det känns lite smådags för träning nu & ändå sitter jag just nu & funderar på ischoklad, but why? Vi har inte ens haft det denna jul! :)

Anki sa...

Meeen gumman, vilket tyg!!...gud så gulligt av henne! Du förtjänar det bästa gumman! Å grattis till award och vinst oxå, vilken fin handduk...det är klart du inte ska torka händerna på den! Du vet jag har vita handdukar på badrummet, så kommer killarna från garaget...ja vi kan ju säga så här, vitt och killar...funkar inte!
Inge mer kola...har du blivit tokig?? Jag är sugen på din cheesekake, kan inte riktigt släppa den, hihi!
Japp, på onsdag är jag klistrad framför tvn, haha...spoooky!

Sköt om dig hjärtat!
Kram kram!

AkH sa...

Så mycket fint du har fått, underbart tyg- kommer att bli jättefint till en tunika. Supersöt vinst också, förstår att du inte vill torka något på den!
Ha en skön dag!
Anna-Karin
hemochting

~mormorshem~ sa...

Ett mycket vackert tyg Du fått ~~~~
Och tunikan kommer säkerligen att bli jättefin också!

Kram från Eva

Fröken Fräken sa...

Vilket underbart tyg! Nu blev jag riktigt sjuk av längtan efter något liknande. Har, till min egen stora förvåning börjat smyga in lite guld i små mängder här och där. Vad månde det bliva..?? ;-D

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen...
Vilket vackert tyg!!!! Vilken present!
Grattis till tröstpriset!!!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbart tyg, det blir en snygg tunika till solbrännan i sommar. Gillar brickan med grå saker och grattis till vinsten!
Tänk att orka gå upp på morgon och gå till gymmet...jag som knappt orkar kliva ur sängen...
Kram,
Regina

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilket underbart tyg. Handduken är inte så tokig som duk. Jag har knytlängder och löpare med samma monogram inköpta på Myrra. Nilla

Anki sa...

Gullego!
Hoppas du har en bra dag på jobbet!
Jag ringer lite senare!

Kramis!

Gårdsromantik sa...

Vilken tur du har som har en så snäll vän!

Tyget var underbart!

Kram Maud

CaramellePastelle sa...

Oj, var det en handduk? Tycker som du att den är för fin för det. Men fint på ditt bord blev det. Mysigt med vinster och presenter. Kramar från Camilla