Jordglob

Äntligen,äntligen är mitt kök klart!
Alltså taket lagat och målat, likaså väggarna.
Efter nästan ett år med olika vattenläckor i köket och
ett hängande tak känns det rätt skönt!

En jordglob köpte jag mig på mellandagsrean.
Först nu har den fått komma fram.

Den är nog inte helt korrekt när det gäller världsdelarnas placering
men fin att titta på.

Min säck från blomsteraffären fick hamna ovanpå en
låda som sällskap.

Så här dagen efter en oerhört trevlig fest så trodde jag att
jag skulle sova länge men icke.
Så nu väntar kaffe och en stund med boken "Skynda att älska"
Sen ska köket fixas!

En riktigt skön dag önskar jag er som kikar in.
Kram Hannis

43 kommentarer:

sinnlighet sa...

Kan jag inte få låna Din kreativitet bara en vecka? Bilderna står det Hannis på... såklart!

Agneta

Vintage House sa...

jag har oxå en jordglob som jag tänkte visa lite senare, har alltid velat ha en och fyndade en på loppis:) ska bli kul att se ditt kök kram och en mysig lördag sandra

Cathrin sa...

Så härligt med ett färdigt kök!

Och kaffe med lite morgonläsning låter underbart. Treåringen tjatar hål i mina öron för tillfället (har defintivt ärvt sitt babbel från modern). Jordgloben var jättefin! Vad spelar det för roll att den inte är helt korrekt? Du har ju kartor också och den är ju så fin! (Det är alltså viktigare att vara fin än korrekt... ; )


Ha en härlig helg!
Kram
Cathrin

no47-mia sa...

Sitter med makrills mackor och en kopp te och kollar in dina alltid så finna bilder med coola saker.. Vilken mysig dag du ska ha idag!
Jag väntar på att mitt träningspass ska börja så jag sen kan forsätta min dag med pyssel å mys.. Ett kalas ska jag hinna med oxå..
Kraam på dig Hannis!

Mia

annashusidingtuna sa...

Skönt att köket ditt är färdigt!! Vi har vårat fortfarande framför oss, först själva renoveringen och det tar ju sådan tid allting...
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt och kunna ställa iordning och fixa till köket, och inget mer som läcker. Det var en fin jordglob, jag gillar den dova färgen.
Ha en toppenlördag
Goa kramen
AnnaMaria

Levindas Värld sa...

Najs med ett tätt kök igen! Mindre najs med vattenläcka låter det som :(

Roligt att få fixa och dona för dig och skönt att få vakna upp rätt tidigt och va pigg efter en kväll ute :)

Själv ser jag också fram emot omtapetsering av hall, kök och vardagsrum, gubbarna kommer nästa vecka och då kommer jag få så fint så :))

Trevlig helg!

Annica Manby sa...

Vad härligt att du äntligen har köket klart.

Superfin jordglob, du har tur som en tok.

Kram trevlig helg.

Mamma C sa...

Härligt att köket äntligen är klart. Jordglob skulle jag vila ha. Vi hade en när jag var liten, men den är borta nu. Jag ska iväg idag och köpa tofflor till min pappa. Blir lite sådant man får göra nu när mamma ligger på sjukhuset. Glöm inte bort min tävling som jag har. Ha en fin lördag.
Kram Mamma C

Mamma C sa...

Glömde att säga att drinken var god. Men är nog ännu godare en varm sommardag ute i en grönskande trädgård.
Mamma C

fröken knopp sa...

Hej hannis!!!

Så fin jorglob, jag har kikat lite på loppisar efter en men inte sett någon..hm..bättre tur i sommar kanske...:)

Ska bli spännande o se ditt kök..!! :) o den nya gardinen...

Hoppas att du får en härlig fortsättning på helgen!!

kramar Elin

LILLA BLÅ - @nette sa...

ha en skön helg på dig, vännen


kramar @nette

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Åhåå Hannis, så skönt att ha köket "ytskikts" fixat - nu har du det underbara flytta runt och hitta rätt plats och pyssel-i-pyssla så att du får det som DU vill...

Vilken underbar jordglob du har hittat. Jag skall ju fixa min lilla dotters rum och en jordglob står på önskelistan till hennes rum.

Önskar dig också en härlig dag. Här i stan har vi -14 idag, brr
Stor kram Monica

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så härligt Hannis att köket är klart!
Jordgloben var superfin även om den är lite "fel" i tiden ;)

Ha det så gott!

KRAM Anita

Anette sa...

Halloj!
Såå skönt att få köket färdigt! Och som vanligt visar du sååå fina saker här=) Tack för din kommentar om min kista. Jo..jag listade faktiskt ut hur du gjorde;) Och nu har jag köpt måånga karbonpapper,hehe. Gissar att det blir fler sådana projekt här hemma!
Kraaam Nettan

Lindas Vita Lantliv sa...

Å jag är på jakt efter en jordglob, men det ska vara "den rätta"...vad fin din var :)

Fortsatt trevlig helg!//Kram!

Vit som snö sa...

Det gör inget att globarna inte har rätt geografi, dom är underbara ändå! Jag har också lyckan att ha en!
Mysiga bilder Hannis!
Trevlig helg till dej!
Kram Cilla

Anki sa...

Hallå där morgonpigg!!
Jag trodde du skulle vara lite "utslagen" idag, men näää...hihi! Goa gumman vilka fina bilder...gillar din glob, färgerna är verkligen dom rätta!
Ja du är väl i fixartagen nu, så vi hörs senare!

Kramis hjärtat!

Sjabbig men chic sa...

Låter som det blir en mysdag då. Jättefin jordglob och det spelar ju ingen roll att världsdelarna inte är helt rätt. Du har väl GPS?;)

Kramis Lisa

Änglarnas hus sa...

Halloijsan!

Vad härligt att du ny ser slutet på renoveringsarbetet..då är det bara det roligaste kvar!!

Älskar gamla jordglobar..eller nya i gammal stil..din var superfin..inge blått hav här inte ;)

Kramis Sanne

Anci sa...

Jag hoppas att du har kunnat ägna dagen åt att fixa i ditt kök. Kommer vi att få ta en titt ??
Din jordglob ser ut som en jordglob ska, tycker jag. Fin är den !

Kram
Anci

Karin Lindström sa...

Hej på dig Hannis!

Hur har du det i kylan? Pysslar och målar läsar jag i alla fall att du gör, men då har du väl det bra:) Vad fint det blev med plasten till bänkskivorna! Tänk vad lite som gör en glad. Ja ghar funderat ett tag på vad jag skulle kunna göra med mina i tvättstugan. Det är såna vanliga ekskivor. Visserligen i trä, med jag har aldrig gillat dem. Så idag sa min kära make, ska vi inte måla dem svart! Det var precis vad jag hade tänkt men inte vågat föreslå honom. Snart blir det måla av här också:)

Ha en fortsatt skön helg och lycka till med pysslandet!
Många kramar
Karin

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vad härligt med ett färdigt kök! Ska bli spännande att få se. Jordgloben var jättefin, tycker mig känna igen den från en affär som börjar på I. Men, det kanske är från en annan. Har spanat lite efter jordglobar till killarnas rum. Det ska bli så roligt när de får egna rum lite längre fram i år. Frågan är bara om de kommer våga sova själva...

Helgkramar till dig!

Anna-Lena♥

Önskedrömmar i hvitt sa...

Så skönt att du äntligen har fått ett helt och fint kök! Ska bli kul att se hur fint det blir efter piffningen! Vi har faktiskt 2 jordglober, en i stora sonens rum som även fungerar som nattlampa och en gammal som vi har i torpet. Din var verkligen jättefin! Tyckte oxå mycket om din fina skylt! Använde du schabloner eller målade du för hand?
Hoppas att du får en fortsatt skön helg,
kramar från Maria

Ljuva Drömmar sa...

Jag har oxå turen att ha en jordglob. Mina föräldrar fick en när farmors syster gick bort och då fick/lånade jag deras. Den har alltid funnits där hemma och nu står den ovanpå tv-skåpet och lyser så fint.
Skulle gärna ha fler, gärna en i dina färger oxå, min är i klarare toner.
Får nog bli ett inlägg om min nån dag, listan blir bara längre och längre...

Ha en bra helg, kram Maria!

pysseltanten sa...

Hallojsan vännen...=))
Såå skönt för dej att köket äntligen e okej...=)) Kan tänka mej att du längtar efter att sätta igång o fixa..=))
Vilken fin jordglob!..O säcken sen...mmm..äääälskar jute...=))
Ha nu en suupernajsig lördagskväll...
Kraamizar Git

CaramellePastelle sa...

Vilken fin jordglob! Och så tar du så fantastiskt fina bilder...Kram Camilla

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Hannis!!

Ja du, här är en till som trodde hon skulle få lite sovmorgon men köss Karlsson, uppe med tuppen och huvudet känns som en melon:(
Festat..., nääää!!!
Jag tittade på Robinson finalen igår vettu och det räcker för att jag skall få skallebank, träningsvärk och känna en extrem hunger!
Nu é det en balja kaffe som gäller...

Låter så spännande med köket ditt, ja, inte läckorna och hängande tak förståss men nu har du ett nytt kök att pynta vacker.., kul!

Du är en jäkel på att ta bra bilder..., gillar den snygga globen du har införskaffat på rean!

Hihihi.., är väl inte så jäkla illa och lukta torktumlargott.
Ungarna här hemma går jämn och ständigt och sniffar i sköljmedels flaskorna och det måste ju vara ett gott tecken!:)

Hannis, ha en skön söndag och ta väl hand om dig!
Kramar i massor
Marianne

LenaS sa...

Åh vad skönt att de äntligen är klara och vilken fin jordglob!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Fröken Fräken sa...

Men så skönt att köket är klart! Mitt linneskåp är nu äntligen färdigmålat och det ska bli underbart att flytta det på plats och flytta in alla högar med handdukar, lakan m.m in i det och försöka få lite ordning här igen!
Häftig jordglob, och just i det här fallet tycker jag att det inte gör något att det inte stämmer exakt med verligheten..

Hem och Lycka sa...

Å vilken fin jordglob! Säg till om du tröttnar *fniss*

kram Mia

Fröken Grön sa...

Visst är det nåt speciellt med jordglobar. Har önskat mig en länge, men de är ju ganska svårplacerade om de är för stora, så det har inte blivit av att jag har slagit till. Får njuta av din på bild, tills vidare!
Skönt att höra att köket är klart, - att leva i renovering och röra blir stressigt till slut. Sitt nu ner vid ditt fina köksbord och bara njut!

Hanna sa...

ha en bra söndag.
Kram
Hanna

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så fina bilder du visar idag!!
Länkar till dig, hoppas det är ok;o) Trevlig söndag!!
Kram Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Inte gör det nåt att man inte hittar rätt på globen, den är ju så fin :)
Härligt att få ställa ordning efter renovering!
Ha en mysig kväller!
Kram Agnetha

Hanna sa...

Ja efter februari så vill vi ha vår, med kvittrande fåglaar, mer sol och den lite dimmiga luften på morgonen. Ihhhhh, va jag gillar det.
Hoppas du får en bra dag på jobbet. Kramis

Pysselpalatset sa...

Aha, dagen efter kvällen före.... Då vaknar jag också jättetidigt..Snygg jordglob... Vill också ha en men gillar inte det plastiga och så blir ljuset olidligt blåå.... Nä din var riktigt fin... Kram Jeanette

Nygammalt sa...

God kväll!
Jag är inte snabb på att svara...
Som svar på din tidigare fråga ang bra cremer för torr hy så kan jag gärna rekomendera Cliniques "Deep comfort body butter" (burk) och Shiseidos lyxiga "Advanced Essential Energy Body Cream" (även den i burk).

Vilken underbar jordglob du har, vart har du hittat den? Är själv ute efter en gammal glob (jag lovar, försöker inte härma dig, hi hi).

Kram.

milla-andante sa...

Det där lät som en riktigt härlig dag..!! Förstår att du njuter av att köket är färdigt!
Vilken vacker jordglob!!
Kram

Anki sa...

Hihi, vad hotar du med??
Ja jävlar vad snö det har kommit, 50 cm bara över natten, hmm...å nu vräker det ner igen!
Igår kväll vid 9-tiden kom iaf plogen, då blev det till att skotta en timma...så nu klarar jag mig utan styltor, haha!

å du har väl fullt upp med att piffa du, det är ju så roligt när det är fräscht...å känner jag dig rätt blir det topp!
Skojsigt att du vill vara med i min utlottning...Lycka till gums!

Kram hjärtat!

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj snygging!

Visst är det bra med mig. Även om det känns som jag spyr åt all vinter.

Vilken fin jordglob du hittat. Jag har också varit framme med mina spanarögon men inte funnit någon - ännu ;)

Härligt att läckorna är fixade. Inte kul när sånt händer.

Kram på dig gumman

Viveka

http://cias-75.blogspot.com/ sa...

Surfar runt och har vind i seglen och kommer in på din blogg...säger Hej!

Love and be proud sa...

Hej Hannis vill bara tipsa om en tävling, välkommen!!

åh så mkt fint du har hos dig!!! :)