En skylt

När jag höll på med min utrensning så hittade jag
bland annat den här träbiten.
Kommer inte ens i håg vad planen var när jag tog hem den
men nu fick det bli en skylt.

För tillfället står den bara lutad mot väggen.

Blev bra i hop med den mörka kistan i det vita.

Här råder just nu lite kaos kan man kalla det...
Taket i köket blev rivet i går för att åtgärda vattenläckan som var tidigare,
samtidigt som dom kom för att byta fönstret i sovrummet som sprack när elementet släppte från väggen och rasade i golvet...
Och då lagade dom den väggen också när dom ändå höll på.
Japp, kaos var ordet!
Så nu hoppas jag att dom snabbt som 17 ska komma hit och måla om köket,
både väggar och tak.

Fördelen med det här är att jag blev så förvirrad att jag sydde klart köksgardinen,
nackdelen är att jag inte kan sätta upp den innan köket är klart.
Ett behagligt problem känns det som.

Kram till er goa//Hannis

47 kommentarer:

Cathrin sa...

Oj, full fart låter det som. I alla fall på rivningsdelen i ditt hem. Gillar skylten! Norpade med mig lite brädor från helgen som gått. Nu skall jag bara få tid att leka lite med dem. Den fina korgen som står bredvid din bärda, var kommer den från? Letar och letar just nu, men inte ens trädgårdsbutiker har lövkorgar som påminner om sådana. Börjar bli lätt desperat :)...


Kram
Cathrin

Loppisliv sa...

Godmorgon Hannis! Du har fullt upp hör jag :-) Vad bra att du blev så förvirrad att gardinen blev klar...hihi Skylten var jättecharmig och korgen jämte också. Och du...så fint du gjorde med bänkskivorna i köket, det blev superfint!! Vilken skillnad!! Ha en underbar dag. Kraaaam Paula

Viola sa...

Hos dig händer det ju verkligen saker på en gång...både trevliga och otrevliga men i slutänden så kommer det att bli så bra så...skylten...underbar! KRAMEN

annashusidingtuna sa...

Smart med folien till köksbänken och fint blev det också!!!!
Vad det händer grejor hos dig!!! Fin planka.
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin bräda, blev toppen med texten på. Och som du skriver, den passar perfekt till kistan. Det var mycket på gång hos dig, fast det är lika bra och ta allt på en gång. När det ändå är rörigt, sen får du allt fixat och klart.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket som händer hos dig! Men det kanske blir till det bättre när allt är färdigt och klart. Det värsta är att man ibland kan få vänta så länge på hantverkarna... Hoppas att det inte blir så i ditt fall.
Ska bli spännande att se din gardin sedan. Det kommer att bli som ett nytt kök...
Och skylten var ju bara helt underbar!
Kram
Marie

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
Oj det händer verkligen massor hemma hos dig! Hos oss känns det som om allt står still eller går för långsamt i min smak! Jag är svag för gamla plankor/brädor - har en gisten sak stående i hallen just nu - skall antagligen bli en krokbräda så småningom..det måste dock mogna lite .. din bräda blev störtläcker...

Ha en fin vecka, kram Monica

LenaS sa...

Åh jisses snacka om att det är fullt ös runt omkring dig, skylten är jättefin!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Liten Bod sa...

Vad händer hemma hos dig egentligen! Element som rasar och läckor... Har det varit en lokal jordbävning? Brädan var ju en kul idé! Hoppas du får allt fixat nu, så du kan fortsätta dona :) Kram, Tina

lottens vita och gröna sa...

hej hannis, skylte är heeeeeelt underbar stående bara så där!!!
låter som du har det jobbigt i köket, ur kaos kommer ordning, eller hur var der marx sa...
lycka tilll med allt, varmkram lotten

fröken knopp sa...

oj då..här ligger vi inte på lat sidan inte..fullt ös verkar det som..!! o inte illa att få en gardin klar mitt i röran...du kan du!! :)

älskar skylten!!

varma kramar elin

S o F sa...

Snyggt Hannis - precis som vanligt alltså. :)

Vattenläckor...inte kul alls!!

Ha det gott!

milla-andante sa...

Jisses, hos dig händer det grejer! Säg åt dem att akta dina nya köksbänkar nu!!:)
Så snygg bräda!!!
Svart kista hängde jag inte med på...=O
Kram

Anette sa...

Halloj Hannis!
Jag säger som de andra: de händer då grejor hos dig!
Hoppas att allt ordnar sig snabbt...
vilken fin bäda du har gjort!! Vad använder du för att få dit texten? (teckensnitt/färg)
Kram Anette

Anki sa...

Sweeeetie!!
Jag bara sitter här och gapar, är du bra...eller är du bäst??! Sä snygg skylten blev, å vilken fin bräda du hittat!
Jag måste säga det igen...jag är såå impad av det du gör!
Jaha kaos, är det inte det som är verkligheten??!...det trodde jag, haha!
Hoppas dom får fix på det hela snabbt, så att du får upp din gardin...Å skönt ändå att dom tar allt på en gång, så det blir gjort!

Pinglar senare!
Kram hjärtat!

Hem och Lycka sa...

Oj då, låter inte alltför kul det där men hoppas att de är snabba! Urfin skylt!

kram Mia

CaramellePastelle sa...

Haha, du är för rolig, Hannis! Så förvirrad att du sydde färdigt!? Och skylten-så cool!-med hard weather(vattenläckan då, eller?)*Hihi*

Kramar från Camilla

sinnlighet sa...

Oj så förvånad jag blev över att skylte fick lova att vara i sin naturella färg..... Men vackert blev det!!

Agneta

Sköna o Gröna Ting sa...

Härligt att vi kan få varandra att skratta Hannis.., tack för din härliga men något frågande hälsning nyss!!!:)
Nu har du allt klurat på hur en bh-förlängare ser ut, nu vet jag inte riktigt vilken del på bhån som du tror går att förlänga:)..., men det är tyvärr bara den delen som löper två decimeter över midjan.., inget annat!
När dom envisa valkarna börjar flytta högre och högre upp blir det ganska tajt med plats så då är där en finurlig herre eller dam som kommit på denna lösning.
En tre/fyra centimeter bred resårbit som du kan bestämma längde på själv, typ 3-5-8 cm lång och så sitter där dom här konstiga hakarna på du vet, två eller tre stycken.
Dom som brukar jävlas med en och man hittar inte öglesatan!!!
Kort och gott.., du kan förlänga en 80 b till 85 b (tyvärr ökar inte kupstorleken då..)med hjälp av denna lilla sak.
Lovar att skicka dig en bild om jag hittar den igen...!

Ser du det framför dig nu då..?:)
Hahaha.., kroppsstrumpa och en rejäl bh-förlängare.., ja, vilket lyft!!

Du.., skylten var ju bara helt underbar, gillade den naturella färgen:)

Du, inte smussla nu vettu, jobba vidare fröken!!!
Kram kram
Marianne

Lily´s nya... sa...

Jisses vad det händer mycket hos dig! Inget ont som inte har något gott med sig :D

Superfin skylt! Önskar att jag hade en skattkammare här hemma..

Jag ska hålla tummarna för att mina små oliver bara vilar sig...

Kramar
Lily

Fröken Grön sa...

Oj, vilken kalabalik! Mitt i köksröran kan du ju iallafall njuta av dina fina bänkskivor.
SKylten är spännande, "Hard Weather Hotel" låter dramatiskt. Finns det på riktigt, månne?

Änglarnas hus sa...

Hihi..jisses vilken soppa!!..
men det låter som om Hannis kommer att få det snyggt sedan!..Kul att gardinen blev klar!

Ha en bra vecka trots röran ;)!

kramis Sanne!!

Sjabbig men chic sa...

Oj! Ja, det låter som lite kaos. Men du! Skylten är superfin!;)

Kram Lisa

Lockas lilla längtan sa...

Oj vad det händer saker hos dig! Hoppas inget mer inträffar så ni kommer i ordning nu i lugn och ro. Ska bli spännande att se slutresultatet!!

Kram Veronica

Ljuva Drömmar sa...

Verkar bra med lite lagom kaos för du fick ju ändå saker klara... Verkar dock lite "farligt" att bo hos er, hihi.

Tack för din söta kommentar hos mig. Kram Maria!

Hanna sa...

Vad du är pysslig! Så fint , så fint. Imorrn ska jag köpa lite pysselmaterial , måste ju göra lite vårliga saker till mammas butik nu. Kan ju inte ha mina tomtar där nu heller. Kram på dej

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken jätte fin planka!!!!!!
Usch vad jobbigt när det grejas överallt samtidigt, förstår att det är kaos. Men sen blir det FINT :)
Kram Susanne

no47-mia sa...

Hihi..lilla vän vilket kaos ja!!
Men det kommer bli nymålat å nytt!
Fast vi kanske inte vill ha det nytt.. Men kolla brädan då!!
Superhäftig! Tycker den står snyggt där lutad mot väggen..

Kram på dig Hannis!
Mia

Mira sa...

Hej, det där låter som att det blev mycket på en gång.. hoppas att det ordnar upp sig - o tänk vad fint det blir då! Nytt kök! :-) Snygg bräda, kul namn!
Ps: kul att vara hemma igen så jag kan ha koll lite på vad som händer på bloggarna!

Kram/Mira

Inka sa...

Hej, Hannis-gumman!

Men stackare där, med läckor och allt.

Ja, jag vet vad du pratar om...vi bor också i hyres, fast radhus. Men skillnaden mellan dig och mig är att jag...hm...målar. Jag har målat alla väggar. Jag har tagit bort ett skåp. Jag har målat alla dörrar vita och textat på dem. Jag kan väl aldrig flytta härifrån för det skulle jag aldrig ha råd med. Det skulle bli väldans dyrt, hihi.

Men var har du fått tag på den fina skylten. Vilken härlig. Är den från det hotellet, eller? Hit med den. BUMS!!!

Ha en fortsatt trevlig vecka gullunge


Kram Inka

Skogsfrun... sa...

oj vilken charmig skylt!
Och vad snyggt det blev när du gjorde om bänkskivan!!
Vi målade om våra som var fläckiga och fula, men tyvärr blir det kaffefläckar igen... skit!

Kram pernilla

Anci sa...

Jättefin skylt ! Jag gillar den.

Hur gick det med kaoset ? Mindre kaos nu ?

Kram
Anci

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Men så härligt att få nytt lite här o var!
Vilken toppenfin bräda! Den skulle man inte ha nåt emot!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Första gången jag kikar in på din finfina blogg!!
Låter som du har en del att dona med....Hoppas målaren kommer snart!!
Hälsar Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej. Visst går klänningen eller om det är ett nattlinne att använda. Tyget är gammalt och ganska tunt. Nu är det ju inte många tillfällen jag skulle kunna vara ljuv i den, den är ganska lång också. Men mycket vacker där den hänger nu.
Ha en fin dag
Goaste kramen
AnnaMaria

Ann-Catrin sa...

Hallå där vännen!
Lät inget vidare det där.. hua.. hoppas det ordnat upp sig lite!

Superfin skylt.. jag älskar gamla brädor.. så dekorativa!

Stor kram
A-C

Pysselpalatset sa...

Hej, jättetack för tipset om urmakaren.... ska banne mig göra en liten förfrågan... kram Jeanette

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men stackare va rörigt du fick det.. men va fint o få ommålat sen.. träskylten lovely!! överkastet är från Ellos.. massa snökramar sussie

Fröken Fräken sa...

Hur går lägenhets uppfixandet? Man vet ju aldrig med hantverkare.. det här med att komma på bestämda tider verkar inte ligga för det skrået.. ;-D
Superfin skylt, den ska få inspirera mig till att ta tag i mina två skyltar som står och blänger på mig, halvfärdiga..

Torparfrun sa...

Okej, du har tydligen haft lite otur med lägenheten sista tiden... men å andra sidan så har du ju alltid fyndar tur :-)

Förstår dock att det är lite kaos, men vad skönt det blir när det blir klart. Och fint!

Kram Torparfrun

AkH sa...

Oj, lossnade elementet- jösses!
Hoppas det blir ordning med detta snart!
Ha en skön helg!
Kram Anna-Karin
hemochting

Gammal Kärlek sa...

Hej :-) hur har Du det i kaoset, som ändå verkar väldigt kreativt...?

Kram ~~~

Rikke sa...

Rigtig flot side, dejlige ting du har på.
Venlig hilsen Rikke
WWW. Honningogflora.dk

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tack goa Hannis för att du tittar in till mig titt som tätt och skriver så fina saker.
Visst är det konstigt att stök ofta gaddar ihop sig så att det blir kaos. Känner igen det.
Skylten blev jättetuff, snyggt textat.
Kram,
Regina

Hanna sa...

fin skylt.
ha en bra helg.
Kram
Hanna

jakt,skor,barn,inredning sa...

Låter som det är fullt ös hos dig. Kan man inte säga här, maken lovar såååå mycket. Men inte ens hälften är gjort hi,hi. Nilla

Anki sa...

Japp...helt klart knäpp!!!! Näää, gå du på tjejmiddag, ta dig ett par kalla och rumstrera om i morron på bakisen ist, haha! Jag ska tänka på dig!
Hoppas dom blev klara med lägenheten idag, jag kan tänka det blir skitbra!

Ja du är väl ute och rumlar nu så...
hörs i morrn!

Kramis hjärtat!