En bok för kontroller

Hos raringen Viveka såg jag en bok som jag föll för.
Raskt klickade jag mig in där hon handlat och fann den här.

Det ser faktiskt ut som en riktig bok

Sen är det ett favoritmotiv på den dessutom.
Fanns flera olika motiv men jag gillar det lite sakrala.

Den sväljer fjärrkontrollerna men även tv-tidningen får plats!
Jag avskyr när sånt ligger framme hos mig.

Köpt hos fina Hjortgården.
Jag gillar när saker går fort och på två dagar hade jag min julklapp.
Det kallar jag service!

Nu känns det att helgerna är över och allt återgår till det ganska vanliga.
Om inte annat märks det på det kaoset som återigen är skapat hos mig...
Började göra om mina köksbänkar på billigast möjliga sätt vilket
ledde till en kedjereaktion så jag började pyssla med andra saker också.
Men bra tror jag det blir, med köksbänkarna alltså.
Det kan jag förhoppningsvis visa nästa gång.

Kram Hannis

40 kommentarer:

Loppisliv sa...

Godmorgon! Vilken bra idée, för det ser verkligen ut som en gammal bok. Jättefin! Ska bli spännande att se dina köksbänkar :-) Ha en toppendag. PS: Underbart tyg i förra inlägget, en tunika blir nog såååå vacker med de vackra mönstret på, en Hannis designad typ Odd Molly kreation :-)Kraaaam Paula

Anci sa...

Hej !
Den idén gillar jag. Först vet man var fjärrkontrollerna finns och så är de inte så synliga. Dubbelt bra !!

Jag är nyfiken på dina köksbänkar :)

Kram
Anci

annashusidingtuna sa...

Så smart förvaringt till fjärrkontrollerna som på något vis alltid är "borta" när jag ska ha dem och fula är de också så då är det ju toppen att man kan gömma dem lite.
Kramkram Anna

Cathrin sa...

Tror jag skulle starta ett ritigt krig om jag försökte gömma undan fjärrkontrollerna här hemma. Å andra sidan tycker jag boken är genial och vi pratar jämt om att varje sak måste ha ett och samma ställe att "bo" på. Hm... (funkar ju så där...)
Nu blir jag nyfiken på vad du gjrot med köksbänkarna! Jag försöker göra bästa möjliga "makeover" av ett 90-talskök utan att det skall kosta skjortan men det är inte så enkelt...
Ha en finfin dag!
Kram
Cathrin

Anette sa...

Godmorning!
Ja det där var en jättefiffig sak! Oj vad mina pojkar här hemma skulle få leta.Fniss! Jag tycker oxå det är störande att ha fjärrkontroller överallt på rumsbordet...men vet inte om det skulle gå här hemma. De skulle nog fortfarande ligga på bordet. Suck!!
Kramisar/ Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Perfekt, nu är det ju fint istället. Jag gillar inte heller såna prylar som ligger och dräller. Och många har dom blivit, så den här var en bra idé. Någon har tänkt till här. Idag ska jag börja sy hissgardiner, kommer bli en del svordomar. Är inte såå jättebra på och sy!
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

~mormorshem~ sa...

Helt rätt!
Härhemma får lådan i en gammal kommod gömma sånt, men det är ju ting det där som liksom letar sej fram, när det tittas på teve ;*)

Kram från Eva

no47-mia sa...

Jaa, visst är dom praktiska. Är inte heller så förtjust i när kontrollerna ligger framme. Det ska bli kul att få se hur köksbänkarna blev!
Kram på dig Hannis!

Mia

Cilla sa...

Men såå fin!! Håller med dig att det är vidrigt med fula kontroller som ligger huller om buller..
Kanon smart!!
En underbar dag till dig!!
Kram Cilla

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
Vilken läcker "bok" verkligen en jättebra grej!! Att dölja de tråkiga kontrollerna i nåt så vackert..gillar skarpt!

Svar på din fråga om lökar. Jag tycker de är dekorativa under ganska lång tid och jag gillar den enkla formen och utseende i löken.
Det som är så läckert med lökar är att "all" näring finn i löken, så jag brukar ta bort jorden och sedan bara stoppa ned löken i ett glas eller nåt annat snyggt. Lite vatten vill de ha när de börjar blomma. Efter ett tag när blommorna skjutit upp så kan man knipsa bort löken och ha blommorna i en vas, så står de ganska länge..Tazetter är nya för mig, men löken skall stå i lite "typ" marmorkross med rötterna i lite vatten....? Sedan blir det långa vackra blommor som luktar ganska mycket, skall bli kul att se hur det blir... Stor kram, lycka till med köket!

anne sa...

Hej!
Vilken fiffig pryl!
Jag tycker inte heller om när kontrollerna ligger framme och skräpar...
hade de andra motiv också? jag är inte så där överförtjust i sakrala motiv...
Hm, man kanske kan snickra ihop något liknande själv *funderar*

Kram Anne

Viola sa...

Visst är dom fina dessa "böcker" ha en liknande fast med ett madonnamotiv på..den har sin plats i tv-rummet..så här är det nya projekt på g...då ser jag fram emot dom köksbänkarna...ha en bra dag, KRAM

Ljuva Drömmar sa...

Hej!

Har länge önskat mig nåt att lägga de där hemska kontrollerna i, har funderat på att göra en sån låda av en riktig bok men det har aldrig blivit av. Nu gav du mig inspiration så jag får nog testa.

Vill även sända dig ett stort TACK för din gulliga kommentar hos mig! Jag börjar förstå varför så många bloggar...det är sååå kul!

Ha en underbar dag, kramar Maria!

Hipsterlillamy sa...

Men duuuu vilken häftig bok!!=)
Coolt att förvara fjärrisarna där. Jag är ju likdan, hatar när det ligger framme. Köpte ett nytt bord me låda i=) Toppen!

Ser dock inte så ljust ur för Joker tyvärr....vi väntar bara på vad ortopeden kommer me för utslag...!

Kraaaaaam o Pussss

LenaS sa...

Jag jagade en innan jul här men de var slut överallt men även jag har en på väg från Maud på Hjortgården.
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

fröken knopp sa...

gud vilken idee!!! ska genast kika in o se om det finns en kavr till mig med...:)

ska bli spännande o se dina köksbänkar!!

kramar elin

Fröken Fräken sa...

Vilken ovanligt snygg gömma! Fast herr Fräken skulle nog tycka att det räcker med att lägga kontrollerna i en plastpåse, och så är han nöjd... ;-)

Göra om köksbänkarna? Nu är jag ju nyfiken av bara attan!

Liten Bod sa...

Kanonbok/låda! Min att-göra-lista blir oftast bara längre och längre.... :) Nu gav jag mig den på att bli av med lite som stått i flera år ibland. Främst för att få plats med nytt så klart.... Håller med dig om privata funderingar, jag försöker också hålla mig till inredning och vara positiv på min blogg, vilket inte alltid stämmer med verkligheten. Apropå dina bordsben så köpte jag en gång en hel låda med diverse bordsben som någon hittat i en lada på Tradera. Kanske kan du titta där? Kram, Tina

Vit som snö sa...

Dom är såå fina dom där, har varit sugen på en själv o nu kom vill-ha-känslan tillbaka!
Kram Cilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej söta ! :D

Jaa, jag älskar boken. Äntligen slipper man se "fulingarna". Nu skulle jag bara haft plats att bygga ett fint tv skåp åt platt tv:n. Par dörrarna har jag. Men för att få plats behövs en utbyggnad. Men mannen är inte lika "på" som jag...undrar varför? ;)

Önskar dig en fin helg

Kram Viveka

Gammalt o nytt sa...

Den där idén gillar jag.Här ligger dom jämt på bordet.
Kram Irene

Änglarnas hus sa...

Ja det var en smart liten låda..kontroller passar liksom inte in i min inredning heller :)

Ha det gottis!!

Kram Sanne!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Boklådan är superfin, jag har sett den oxå hos henne. Smart och fint sätt att förvara inte så fina saker i.
Kram Marie

Lauras gård sa...

Vilken fin boklåda att gömma fjärkontrollerna i. Det är ju inte bara en fjärrkontroll till varje TV/DVD/box... Toppen att kunna gömma undan dem. Kram Stina

Monkan sa...

Men åh vad smart!!! Jag kanske har en gammal fuskbok i förrådet, jätteful och overklig :-) som jag haft sen jag var liten. Hade tänkt slänga den men funderade på om jag skulle vänta och fråga syrrans barn om de ville ha den. Kommer inte alls ihåg hur jag gjorde, måste kolla i förrådet, för man kan ju faktiskt piffa till den :-) Den är nog för stor för fjärrarna, och de har en annan låda, men den kan vara till nåt annat bra ju. Om den finns kvar, kan faktiskt t.om finnas två.

Vilket superfint tyg du fått, sy en tunika låter kanon. Jag passerade Kapp-Ahl idag på väg till en annan affär men liksom drogs in av en massa fina broderade tunikor som hänge preciiiis så att ingen skulle missa. Och det var många innan mig som inte heller missat... för det fanns ju bara väldigt stora kvar. Och egentligen är jag inte en tunikaperson, men broderadekläderperson.

Och vilken söt duk du vunnit, broderat och spets, hur fin som helst. Grattis :-)

Pillan sa...

Hej!
Vilken fiffig bok, skönt när man vet var alla kontrollet till TV är, konstigt det där att man nu för tiden behöver flera stycken.

Härlig blogg med fina bilder. Hit kommer jag att återkomma fler gånger.

pillan

Mira sa...

Det var ju riktigt bra grej, jag avskyr också allt sånt tekniskt som ligger framme... o sladdar ska vi inte tala om... pyssla på, skönt att ha "vanliga" dagar igen tycker jag!

Kram/Mira

Vitt hus med svarta knutar sa...

Varför är fjärrkontrollerna så fula? Dom har ju dessutom sett ut lika från första början, ingen designutveckling där inte. Har aldrig sett någon vit, med vackra siffror på;-) Det är tur att det finns så fina lådor att gömma dem i.
Kram,
Regina

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Det är ju en toppenidé! Så man slipper se dom! Såg en sån på Nice, å inte köpte jag den heller, ångrade mig sen. Ska kolla om de har nån kvar!
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha

CaramellePastelle sa...

Smart med den där "boken". Hjortgårdens fina service har jag hört talas om mer än en gång. Alltid trevligt när folk har yrkesstolthet.
Lycka till med dina projekt!Kram, Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Dom där "böckerna" är jättebra! Jag har en sån jag också... och faktiskt så åker kontrollerna ner där när vi använt färdigt dom!
Tänk att man ska behöva vara ett "kontrollfreak" för att få undan de här sakerna...
Kram
Marie

Anki sa...

Hej stumpan!
Nu är jag tillbaka, det gick som en dans och var nemas problemas, hihi!
Åh det var fiffigt med boken till kontrollerna, jag hatar oxå när det ligger och dräller överallt...vill oxå ha!
Så såg jag en sååå fin klocka, så nu sätter köpsuget in...igen!!!
Tänkte göra en snabb uppdatering men fastnar ju hos er andra, haha...huuur det kan bli! Jaja, jag får uppdatera lite senare, nu finns det massor att göra...som vanligt!

Hoppas allt är väl med er?!

Kramis hjärtat!

Å gumman, TACK...igen!
Hörs senare!

Lily´s nya... sa...

Jättefin idé och bok! Jag gillar inte heller när kontrollerna ligger framme och skräpar..

Jo, det märks att allt börjar bli som vanligt igen ;-))

Ha en skön helg
Kramen
Lily

Sjabbig men chic sa...

Men vilken läcker liten låda! Hur smart och fin som helst.

Kramis Lisa

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hihi... jag blev också inspirerad och klickade hem en liten bok jag med. Till maken, han blev väl sisådär måttligt förtjust. Karlar vill ju mest ha teknikprylar medan en annan kämar förgäves med att gömma undan den... Teknik ska finnas men inte synas är mitt motto.

Väntar med spänning på att få se dina köksbänkar.


Hoppas att du får en skön helg. För egen del sliter jag mitt hår med att försöka få till en fönsterbeställning till vår utbyggnad, vilket inte är helt lätt.

Kramís Anna-Lena♥

Anki sa...

Men gumman...soooover du aldrig???? Vaken före 6 en lördag??? Hmm, då kramar jag kudden som aldrig förr, hihi!
Å vad snurrar du i skogen i mörkret för?...Låter både mysko och skoj!

Ringer sen!
Kram hjärtat!

Hanna sa...

Vilken bra idé.
Ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll den där boken var ju såå fin!!! vill ha.... kram sussie

Zink & vita ting sa...

Tänk att jag inte visste hur mycket jag behövde en "dosgömma" innan jag såg din;)

Härlig blogg du har, så full av inspiration!

Kram Mimmi

Lo sa...

Hej. jag har också en "kontrollbok"
Köpte den hos American Classics i Stockholm. Den fanns i flera motiv och två storlekar.
Den skulle ha varit djupare bara...för alla kontroller fick inte plats.
Din blogg är jättefin.
Jag hittade en liknande kista vid stugan vi renoverar. Det tråkiga var att förra ägaren hade låtit den stå ute, så den var halvrutten. Vi sparade en del av kortsidorna dock där handtagen är kvar. Ska försöka fixa till dem lite och ha de på väggen som tavlor.

Må så gott!
Lo