Soppterrin

En terrin har hittat hem.
Inte för att det äts speciellt mycket soppa i det här hemmet...
Utan bara för att jag tycker den är fin.

I bland faller jag för konstiga detaljer,
en liten krummelutt på locket var det den här gången.

Första advent firades på Skarpö med kalas som ni vet.
I sol och plusgrader, vilket gjorde att det blev aningen svårt att tänka:
Nu bär det av mot jul.

Men jag njöt av den lite dimmiga men ändå soliga dagen.

Det var så vackert nere vid vattnet att jag hade kunnat stanna där ett bra tag!
Och när jag ändå var på landet i närheten av skog gick jag ut och letade efter en minigran.
En hel skog och jag hittade ingen i år heller! Men kottar och kastanjer...
Så något ska jag väl få i hop av det.

Tack för alla fina hälsningar till liten Vidde!
Jag framförde dom och möttes av ett: Daaa och en kladdig napp som hölls fram.
Det tolkar jag som ett tack=))

Kram Hannis

35 kommentarer:

Mamma Su sa...

Tänk vad små krummelutter kan ställa till det för oss :=) me like!

Åsa

Torparfrun sa...

Hej!

Nu är det bara att börja laga soppa :-)

Det var otroligt fint vid bryggan, ser ut som i en saga!

Har en ny fin digital system kamera och gör allt för att få fina ljusa bilder men lyckas inte... *s* ... men att läsa instruktionsboken var ju en bra idé!! Får prova det för en gång skull *s*

Kram Torparfrun

Kram Torparfrun

Karin Lindström sa...

Hej Hannis min vän!

Hoppas allt är bra med dig! Så vackert det är vid bryggan! Idag strålar solen och det är sju minus. Allt är täckt av rimfrost och det är så vackert. Jag satte mig ner en stund på vår veranda och här är det verkligen soligt och ljust.

Men hittade du ingen gran! Kika i dikeskanterna när du är ute och kör, där sitter det alltid små stackare som kapas av så småningom. Men du måste nog ut lite på en mindre väg:)

Tänk att han är ett år nu lillkillen, och det var ju för väl att han startade sin motor. Nu kommer han att gasa många år framöver *skrattar*. Min lilleman är 2 1/2 och här är det gasen i botten tills han stupar:)

Ha nu en fortsatt härlig Decembervecka!

Kramar
Karin

Vita små hjärtan sa...

Vilka vackra bilder!!!
Å så vacker terrin!!! Jag har ingen men tänker skaffa mig en, bara jag hittar den rätta!!! En alldeles vit!!! :)
Ha en bra dag! Kram Agnetha

S o F sa...

Jag njuuuuter!

När vattnet ligger så där spegelblankt så blir jag alldeles (foto)salig!
Det är så fint att det nästan gör ont.
Tack!

Ha det gott!

no47-mia sa...

Men du! Här kan vi snacka om vackra bilder.. Wow!
Terrinen är underbar.. letar med efter en vit..(nog många som gör..)
Minigran finns mycket vid vägkanterna.. kolla där..

Ha en fortsatt skön dag Hannis!

Kram Mia

Hanna sa...

Oj, bilden vid bryggan är sååå vacker. Den som tavla skulle inte va så tokigt. Vet du jag har också letat minigran som en tok i de små skogar vi har här, men inte hittat nån.Så det hela slutade med att jag var bråkig och bröt av grankvistar istället som nu sitter i en fin glasburk.
Min mamma sa att minigranar sitter oftast i diken. Så ja , jag får nog ta en tur ut på landet. Kanske skulle passa på på fredag då maken tagit ledigt för att umgås med frun. Kram på dej

Fröken Grön sa...

Stämningsfulla bilder, Hannis! - You're quite a photographer!
Ha en skön onsdagskväll!
/Fröken Grön

Änglarnas hus sa...

hallojsan gumsan!!

Inte behöver man gilla soppa för att älska terriner..jag har en blomma i min..perfekt!! ;)

Vilka härliga bilder du visar ifrån landet...dimmiga och stämningsfulla!!

ha en mysig vecka!!

Kraaam Sanne!!

Lily´s nya... sa...

Tack vännen :D

Vacker terrin du hittat!

Ja, du! det är konstigt det där med gran...Jag har också försökt..
Fick samma resultat som du..ingen gran. Däremot hitade jag åtskilliga tallar :D

Underbara bilder du tagit från Starkö!

Ha de gott
Kram Lily

♥ Ett ögonblick av mitt liv ♥ sa...

Vilka vackra naturbilder och vilken vacker soppterrin :) Det var en fin liten krumelutt på locket ;)

Så bra att lilla Vidde blev nöjd och glad :)

Kram Åsa

Anci sa...

Underbara bilder !
Inte behöver man väl äta soppa för att ha en terrin. Tänk vad mycket annat det går att ha i den !

Kram
Anci

Cathrin sa...

Får du nappen är du hemma. Inte ger man väl annars bort det bästa (?) man har, eller hur? :)

Och det var väl 17 att jag inte kunde skicka en gran till dig. Nu har nog frosten tagit mina små eftersom de som inte fick plats inne (tre stycken...) fick vara ute.

Underbar bild på bryggan!!!


Kram

Cathrin

Levindas Värld sa...

Men vilka härliga naturbilder! Ljuvligt magiska må jag säga :)

Jadu vart energin kom ifrån trots mörkret är som en gåta för mig med, men det vara bara att köra på när enegerin fanns :)

Ha det fint!

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

Den där bryggan hade jag nog kunnat sitta på en hel dag! Vilken otroligt vacker bild!

Vilken lycka att få fynda en sådan fin soppterrin. Det är inte helt lätt att få tag på helt vita.

Önskar dig en fortsatt mysig vecka!

Kramar Anna-Lena♥

sinnlighet sa...

Hej Hannis, nya grejor igen. Fint ser det ut. Jag är såååååå trött men kan inte somna, har legat i givakt två timmar och stirrat upp i taket.... Det blir en tuff dag i morgon, vad tror Du om Franks skylt? Blir den klar snart? Tycker Du den blir fin?

Kram hjärtat

Agneta

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej sötnos!

Var tvungen kika igenom tidigare inlägg och förundras av dina fina bilder. Älskar potatislådan med texten.
Och soppterriner kan man väl aldrig få för många av ;)

vilka härliga bilder från advent. för mig fick det gärna vara så hela vintern. Jag veta att de flesta längtar efter snö men inte jag. Kallt, snöskottning och halka!

Ha en fin helg raring

Kram Viveka

sara på hedepipan sa...

Vilka bilder wow. Har man ¨ådann utsikt så mår man bra även om det är en grå november.
Kram sara

lolla sa...

ja vissa har öga för små snurriduttar,det är väl tur det....
fina bilder du tagit men inte är det vinter direkt,fast idag har vi ialla fall minusgrader här i hälsingland..
kramar lolla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den krumelutten kunde fälla vem som helst!! Så jättefin terrin, den kan du använda till mycket. Eller bara titta på. Härlig bild från bryggan, nu längtar jag lite till ön.
Ha en mysig torsdag
Stor kram
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin terrin med krumelutt! hihi
Och vilka tjusiga naturbilder du har tagit! Du kan du!
Kram
Marie

Fröken Fräken sa...

Näää, sommarkänslan är det inte här. Vinter med snö och närmare -12. Är det inte nu man ska få stanna hemma under täcket fram till april?

Hm, inte mycket soppa här heller, men det finns ju så mycket annat man kan ha en fin terrin till.
Konstigt ställe det där, där det inte finns någa minigranar.. här är det bara att gå ut i skogen och så står de alla där på rad!

Viola sa...

Förstår väl att du föll för den där lille krumeluren....) ljuvliga naturbilder, hoppas din dag är bra, kram

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

halloo!! men vilka naturbilder du bjuder på underbara!! Åhh va fin soppterrin ja letar oxå efter en.. massa kramar sussie tack för skrivtipset!!

Lauras gård sa...

Vilka vackra bilder! Nej, det ser inte du att vara några veckor kvar till jul då man ser dem... Jätte söt soppterrin. Så fin rund form och lilla knorren på locket! Kram Stina

Livet på Vestergård sa...

Vilka härliga naturbilder, speciellt den vid vattnet!
Soppterrinen var också fin och jag förstår att du föll för krumelutten på den :)
Ha det bra!

CaramellePastelle sa...

Underbar terrin! Och så gulligt du berättade om lille Vidde! Ha det bra, kramar från Camilla

milla-andante sa...

Den sista bilden är helt fantastiskt fin!!!
Ryser när jag läser om Viddes start i livet men ler när jag läser om honom som nybliven 1-åring!
Kram till er båda!

Anki sa...

Du är allt som krumelur du, hihi...fin är den iaf!
Gumman hittar du ingen gran, det finns ju överallt?! Jag röck upp min alldeles utanför, hmm får man ta dom? Näää, men det gjorde jag iaf...Kanske ska sätta en på tåget?
Vilka bilder vännen, bryggbilden är underbar...Vi kan sitta på min brygga vet du, bara den håller, haha...det är nog lite si och så med det!
Skojsigt att du vill vara med i min utottning, håller tummarna för dig!
Förresten, håll koll på the postman!

Kramis hjärtat!

sinnlighet sa...

Hannishjärtat, förlåt att jag inte har svarat på mejlet, men det beror på att jag inte har Franks adress (vilken mor man kan vara va..). Svarar så fort jag har den o;))

Du måste lägga ut bilder på skylten på Din blogg så jag får se den, innan den går iväg till sonen. Jag är såååå nyfiken. Du kan lägga ut bilder när som helst för Frank är ingen bloggartyp så han kommer inte att se den o;)

Kram från Agneta

Pysselpalatset sa...

Hej Hannis, tänk vad små krumelurer kan ställa till det för oss sakletare... ler. Jag har i snart två år tror jag letat efter en helvit soppterrin... men det är som förgjort... Men skam den som ger sig... ha en riktigt god andra advent... kramar Jeanette

Montebello Möbler sa...

Vilka otroligt vackra bilder på soldiset!!!! Blir alldeles lyrisk.

Alltid bra med en soppterrin .. jättegodisskål till julen kanske?

kram kram
Malin :)

Mamma C sa...

Vilken fin terrin som du hittat. Härliga bilder från vinter Sverige. Jag tror jag hittat ett vörtbrödsrecept på bikarbonat. Jag ska nog testa det själv oxå.
Trevlig helg
Kram mamma C

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=651100

sinnlighet sa...

Godmorgon hjärtat, har en sak till Dig på min blogg!!

Agneta

Loppisliv sa...

Ohhh en sån skönhet du fick tag på, med lock och allt, underbar med lilla krumelutten på :-) Superfin där den står i hyllan och samsas bland alla dina vackra ting....en riktig njutning för ögat, själv hittade en utan lock på Maries Brocante marknad, dyr men ack så glad jag är över den.

Fina naturbilder du tagit. En fin helg önskar jag dig. Kraaam Paula