Madonna

Den här vackra Madonnan har jag köpt av Lena Ett vitare hem
Hon gör dom själv och jag är så nöjd med den!

Lite små julkulor får ligga runt fötterna på henne.
Det suddiga med vita fläckar ni ser i bakgrunden är
min pall jag nu har skruvat i hop.
Det går långsamt framåt...

Och när vi ändå är inne på lite sakrala saker
så har jag köpt en julklapp till mig själv.

Ett underlägg till glas som får ligga som en prydnad.

Vad med snö vi fått! Jag är överlycklig!
Det blev ljusare, kallare och julkänsla infann sig.
Det är lite svårt att ta till sig att det snart är jul när regnet faller och det är plusgrader.

Tack för alla era fina kommentarer om köksbordet!
Har bott här i över två år och först nu hittat det bord jag vill ha och dessutom för hela 50:-
Den typen av shopping gillar jag!

Kram Hannis

30 kommentarer:

sinnlighet sa...

Hannishjärtat, har ännu inte fått något besked om att Franks paket kommit fram, men så har han heller ej varit hemma. Men vi får återkomma till det när jag kommer hem. Han kommer säkert att bli överlycklig. Du måste visa lite bilder på det annorlunda hantverket som Du gjorde till mig, på Din blogg!!

Annars, bilderna är så varma & såååå sinnliga, as usual!

Indien-tävling på min blogg i morgon, men Du får present ändå, de vet Du!

Din vän Agneta

Pysselpalatset sa...

men så söt den lilla kakelplattan är med madonna... kram Jeanette

Viola sa...

EN verkligen rar madonna...jodå att du kan fynda det har jag förstått, 50 kr det kan man kalla superfynd det..:) här har det oxå kommit otroliga mängder med snö...och det har blåst en hård nordan hela natten och den kommer att fortsätta hela dagen..tur man inte behöver åka till jobbet, ha en fin dag, kram

CaramellePastelle sa...

50 kronor?? Haha, ja det är du det! Gott med snö! Kan tänka mig hur vackert det är i U-A nu.../Kramar från Camilla

Anci sa...

Hej !
Du visar så vackra saker i dag.
Jag är glad för snön, men jag fryser lite...
Härligt med julstämning.

Kram
Anci

LenaS sa...

Åh blir så glad över att du blev nöjd med madonnan! Tack för de fina orden i min blogg och idag känns det bättre igen ;o)
Ha en fin dag vännen!
Kramis/LenaS

Vit som snö sa...

Så vacker madonna, vad duktig hon är som gör dom själv!
Och lilla glasunderlägget var ljuvligt!!!
Kram Cilla

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Vilka härliga bilder. Å Madonnan är ju så himla fin....
Hoppas allt är bra i allt julestök!
Kram Agnetha

STENLYCKA sa...

Vilken fin Madonna, hoppas jag vinner den fina madonnan hon lottar ut på sin blogg. Underlägget var så vackert.Ditt köksbord passade perfekt i ditt kök,så läckert.
Här kommer det också ner flingor från himlen idag, ser ut som små änglar. Hoppas de inte börjar gråta utan förblir vita.
Kram på dig och ha en fin vinterdag!

Torparfrun sa...

Visst är det härligt med snön!!! Hela jag jublar :-)
Så inte nog med att du hittat ett jätte fint bord du betalade endast 50 kronor ... *s* Inte undra på att du är nöjd.

Kram Torparfrun

fröken knopp sa...

ljuvligt söt madonna..jag har önskat mig en madonna av tomten i år..hm..undra om jag varit tillräckligt snäll?! hihi...

o de små små kulorna ja ju bara sååå söta!!!

o jag njuter va den där snön så mycket jag bara kan...kan de bli mer juligt??

varma kramar elin

Liten Bod sa...

Visst är det härligt med snö :) Trots trafik-kaoset som blir i Stockholm varje år.... Så kul att du hittade ett så fint bord, och billigt också! Jag har själv fått tag i en matsalsgrupp med 10 stolar. Snacka om att penseln kommer att gå varm :) Kram, Tina

S o F sa...

Mysigt hos dig Hannis...och vackert!

Ja, tänk att vi fått snö, vilken skillnad det blir. Stämningen infinner sig direkt.

Ha det gott!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

halli hallå.. Åhh va söt madonna näe nu måste ja gå in hos lena o beställa.. kakelplattan va ju så himla fin mee.. kramisar sussie

Nygammalt sa...

Så jättefina sakrala saker du har fått tag på!
Och vilken fin kökshörna du har, 50 kr är galet bra! Vad har du tänkt ha för klickgolv?

Fin boken är som du fått efter en kär person. Och vilket sekretär, wow!!!!

Kram kram.

Fröken Grön sa...

"Det bästa i livet är gratis", sägs det och visst stämmer det nästan på något som bara kostade 50 kronor!
Här i Skåne är det kallt, men det "bidde" ingen kvarliggande snö igår. - Jag bodde i Uppsala tills jag var 11 år, och jag kan faktiskt sakna min barndoms vintrar där. När jag minns tillbaka var det ALLTID snö på julen då. (Kanske är det en efter-rekonstruktion, men jag vill tro att det var så!)
Nu får du ut och pulsa i din nya fina jacka!
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin madonna hon gjort Lena, otroligt att det går och gjuta så fina. Och så söta små kulor du har, och glasunderlägget är superfint. Såna har jag aldrig sett, skulle jag köpt direkt också.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

lolla sa...

hejsan
fin madonna du köpt passade så fint med de små kulorna.
ang.bordet gäller det att ha is i magen och vänta för rätt som det är dyker det manväntar på upp.
kramar lolla

no47-mia sa...

Ja, det ÄR bra shopping!
Såå fint du har det där hemma..

Stor kram Mia

Änglarnas hus sa...

Helt rätt tjejen!! Shoppa loss på julklappar till dig själv!..då får man ju exakt det man önskar sig!!
Jättefin liten Madonna!!

Kramis Sanne!!

Änglarnas hus sa...

Helt rätt tjejen!! Shoppa loss på julklappar till dig själv!..då får man ju exakt det man önskar sig!!
Jättefin liten Madonna!!

Kramis Sanne!!

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Madonna det är fint ha det så bra kram Agneta

Lily´s nya... sa...

Ljuvlig madonna, vackert pyntat, älskar fattigmanssilver!
Underlägget är för fint att använda under glas..
Ja, här är det också snö. Det var så vackert igår när jag gick och lade mig..Det har blåst som tusan i natt, vaknade och gick upp strax innan kl.4. Nu har vinden lagt sig, tur, för det räcker med "bara" snön och alla bildrullar..:D
Ha de gott
Kram Lily

sara på hedepipan sa...

Å jag som älskar madonner. De och änglar.
Snön förgyller verkligen vardagen nu. Bara att njuta.
kram sara

terese.lantto sa...

Julklappar till sig själv, det är väl det bästa! Man får precis det man vill ha. Jag funderar på att köpa en till Sturehofkruka till mig själv i klapp. Fastän de tyvärr inte kostar en femtiolapp... men om man gjort en massa andra bra fynd för nästan inget alls så kanske det totalt jämnar ut sig?

Anki sa...

Gohjärtat!
Åh har du köpt en sån fin madonna, jag har allt tittat på dom jag med...Men jag får väl lägga slantarna på klappar ist, så det blir julefrid, haha!
Du hittar så fina saker, den plattan är bara för härlig, å dom små kulorna i fattigmanssilver! Nää nu måste jag allt ut i butikerna, innan allt tar slut!Nåt litet kanske jag kan unna mig, eller vad tror du? (blink)

Annars är det väl som vanligt, snorigt och dant!

Kram kram gumman!

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis! Tack för din goa hälsning! Åh så fint du har fått det i köket, det var verkligen ett fint och lite annorlunda bord du fick tag på. Nu blir jag nyfiken på vad du skall ha för golv? Hoppas att du får njuta av snön,
kram Maria

Montebello Möbler sa...

Jösses .. här lämnar man dig ett par dagar å så dyker det upp så här många otroliga skatter!
Först å främst ... VILKET BORD!!!!! Strålande fantastiskt! Vilket fynd alltså - grattis!
Ser urfint ut i köket .. å så med olika stolar till ..oj oj oj.

Sen lyckas du med chiffonjen oxå .. ha haaa .. så vacker så vacker. Älskar dina saker he he. Du är så duktig på att hitta rätt liksom.

kram kram kram
Malin :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, madonnan är jättefin! Hoppas på att ha turen med mig så jag vinner en inne hos henne...
Så roligt med underlägget... det likar mitt som jag köpte på Årstiden... gå in till mig så får du se!
Kram
Marie

Monkan sa...

Ja jag föstår verkligen att du föll för det där bordet, supercharmigt. Jag använder nu min röntgenblick och borrar mig igenom det vita fixet och ja, jag kan föreställa mig. Ingen som helst tvekan, från dystert till jättefint. 50 kronor?! Sånt kap!

När, när, när kommer pallen?! :-) Retas så och bara visa lite diffust i bakgrunden bakom det fina julpyntet va. Jag är ju nyfiken.