Lite julklapp och present

Av min mamma fick jag dom här strutarna som faktiskt är ljushållare.
Gillar att det ser lite ut som hamrat silver.

En större och en lite mindre, skulle vara fint att ha dom i någon hängande växt.
Någon som har förslag på en tålig sak?

Av min ena syster (som jag har hjälpt att renovera)
fick jag en present dagen innan jul.
Den här skålen!Som jag stått och klämt på dagarna innan.

För övrigt så fortsätter den lugna lunken här.
Snön ligger kvar, lagom med minus och snart långledig igen.
Skön känsla just nu=))

Kram Hannis

29 kommentarer:

Annica Manby sa...

Jag har sådana strutar som du fick av din mamma. Inte visste jag att det var ljushållare, vilken tur att jag fick lära mig en ny sak i dag.


Krammmmm

♥ Pia..... sa...

Hejsan..Åhh nu såg jag bilden på dej med..KUL:)..alltid roligt att se VEM som döljer sej bakom....Snygga strutar..blir vackert te nyår ...skålen var inte heller fy skam...lata dagar..nja..ganska lat jag med.ska visserligen städa ur en liten lägenhet idag..men det går i luuugnt tempo..i morn jobbar jag en liten sväng..men det lär bli lugnt där med..säkert inte många ungar som kommer brukar vara så att de blir extralediga.. kallt har vi som sjutton....nää t.o.m 2o minus..brrrr...
önskar dej en go fortsättning..
kram..Pia

Fröken Grön sa...

Piffiga små strutar, Hannis! Jag blir lite sugen på att göra ett nytt försök på stan idag, men skippa alla klädaffärer och satsa på inredning istället.
Märkligt hur snabbt efter juldagarna man redan är trött på julpyntet. Nu vill jag ha vår i stugan!

anne sa...

Hej!
Låter som du har haft det härligt i Jul.
Underbara slappardagar i raggsockor och pyjamasbyxor - underbart!

Fina julklappar - strutarna var mycket vackra.

Kram Anne

Viola sa...

Nog är man inne i en lunk alltid...6 veckor hemma och några till lär det bli, fina gåvor du fick i härligt silver...:) ha det gott, kram

Änglarnas hus sa...

Så fina julklappar du fått..de känner dig väl och din smak ;)!!

Ha en god fortsättning och ett riktigt gott slut på 2009!!

Kraam Sanne!

milla-andante sa...

Både strutar och skål är superfina!!
Den enda växt som överlever här hemma är "Hjärtan på tråd" Den är oslagbar tycker jag, men kanske lite klen för det du tänker..!?
Passar på att önska dig ett riktigt gott nytt år!!!
KRAM

lolla sa...

hejsan
vilka fina ljushållare,jag har åxå liknande men de är helt släta de du fick med mönsteri var jättefina..
vissst är det härligt med systrar ;)
jag älskar min syster..vi har så mycket gemensamt
kramar och njut av den lugna lunken
lolla

Britt sa...

Tittar in för att önska dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt År.
Jättefina ljushållare, har själv en i glas och zink...är så användbara.
Ha de gott
Kramiz Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin skål, så vacker nu till nyår. Och jättefina strutar till värmeljus, tåliga växter är jag dålig på. Är dålig på alla växter tyvärr..
Önskar dig ett gott slut på 2009.
Kramar
AnnaMaria

Marita sa...

Vilka jättefina ljusstrutar!! Helt underbara!
kram, Marita

Mamma C sa...

Jag har några liknande ljushållare som jag fick en gång i en blomgrupp. Skålen var snygg, vilken tur att du inte slog till och köpte den själv.
Kram mamma C

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vilka fina julklappar! Du måste varit riktigt snäll :)

Kram Linda

Cathrin sa...

Fina ljushållare. Jag som är rena blomdödaren har hittils ännu inte lyckats ta livet av hjärtan på tråd, kanske kan det vara något?

Tänk vad konstigt, jag hade föreställt mig dig med långt mörkt hår. Roligt att få se dig!

Önskar dig också ett riktigt gott nytt år!

Kram
Cathrin

Anci sa...

Vad snälla de är som ger dig så fina saker ! Men det är du säkert värd också.

Ha det underbart !

Stor kram
Anci

Anki sa...

Men gumman, vad fina presenter du fått! Det är du väl värd och mer därtill, du är tamejf-n det givmildaste persom jag "träffat"! Strutarna är så fina och skålen...jag bara älskar den! Jag köpte en till mig själv i julklapp, men den är stoooor, eller iaf större än jag tänkt mig! Ja så är det när man inte har huvudet där det ska va, haha...jag är ju läskunnig????
Gottigt att du har den lugna lunken, här springs det runt med dogsen i -20 och dom älskar det! Linda har -28 uppe i skogen så nu är det kallt! Såg att min "glädjemätare" på bloggen visar direkt åt skogen, men men man kan inte få allt!
Jag har ju en fått en RIKTIGT god vän det här året, och jag är sååå glad att jag har DIG!

Största kramen till dig hjärtat!

Lily´s nya... sa...

Jättefina julklappar du fått, gillar både strutar och skål, helt i min smak :D
De tåligaste blommor jag vet är "hjärtan på tråd" och porslinsblomma..
Ha de gott vännen
Kramar från Lily

Lauras gård sa...

Roligt att du har lagt ut bild på dig! Det blir lite personligare då man får en bild på den som har bloggen. Vilka underbara strutar med ljus i! Passar på att önska dig ett riktigt Gott nytt år! Kram Stina

no47-mia sa...

Ja, Så fina saker du fått!!
Allt var jättefint!
Härligt med snö och minusgrader..

Kraam å ha det gott!
Mia

CaramellePastelle sa...

Hannisvännen! Vilka underbara presenter du fått! Ja, det finns så mycket vackert i vår värld.

Ser att du lagt ut en bild på dig själv nu. Undras just om jag skulle våga det framöver...

Kramar från Camilla

LenaS sa...

Åh både strutar och skålen var jättefina!
Jag har träffat fler som är ganska "svarta" men har vitt hemma, undrans om vi har ett behov av kontraster ;o)
Önskar dig också ett riktigt gott nytt år!
Kramis/LenaS

Solveig sa...

Så flotte strutar/kremmerhus du har fått! Det er så koselig å tende lys i mørketiden...det får en liksom ikke nok av:o) Har dessverre ikke så mye greie på inneplanter....
Sjarmerende skål også. den kan jo dekoreres på så mange måter:o)
Ønsker deg og dine en flott nyttårsfeiring og et herlig 2010!!
Klem fra Solveig

Montebello Möbler sa...

Vilka coola strutar! Å fina bilder som alltid.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Kramen från Malin & Peter

Monkan sa...

Vilka ursöta strutar, såna skulle passa fint hemma hos mig, de matchar andra saker som jag har. Undrar var man kan hitta såna, har du nån aning?

Kaffe- och chokladkolan kan starkt rekommenderas, man skulle kunna ha lite mer kaffepulver i. Och tänk så trevligt att det inte är den mest vitaminrikaste ;-) fetaste grädden i den kolan.

Gott Nytt År!

Liten Bod sa...

Så härliga julklappar du fick! Fnittrade åt din julpromenad i dem, sånt gör jag hela tiden :) Ha en skön nyårshelg nu! Kram, Tina

Vita små hjärtan sa...

Hej min vän!
Aha...det är så du ser ut!!! Vad kul o se!
Som vanligt mysiga bilder på vackra saker!
Gott Nytt År
Kram till dig från mig!

Vit som snö sa...

Ljushållarna har jag också, använder dom mest till arrangemang av olika slag.
Skålen är ju så vacker!
Vad roligt att få en skymt av ditt ansikte också!!!
Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År 2009!
Kram Cilla

pysseltanten sa...

Halloj där Hannis...=))
Så de e SÅÅÅ du ser ut...;))
Får väl se om jag oxå vågar mej på att ge mej till känna...=))
Kanske 2010?...hiihi..
Suuperfina saker har du fått..skålen va bara suupernajsig..=))
Nu får du ha ett RIIIKTIGT gott nytt år, gooa vännen...=)))
Såå hörs vi nästa år..;))
Kraaaamizar Git

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!


Jag skulle ju lika gärna kunna skriva under pseudonymen "Flowerkiller" men några hängande växter som verkar överleva mig är "hjärtan på tråd"! De pallar allt! Vilken söt skål du fick av syster yster!

Vill passa på och önska dig ett riktigt Gott Nytt År! Glädjer mig åt att följa din fina blogg under nästa år.

Nyårskramar Anna-Lena♥