Köksbord klart

Ni får föreställa er bordet före i mörkbrunt,
för så såg det ut innan.

Jag föll handlöst för det här, trots att tjejen på loppisen såg ut
som att hon tyckte att jag var en
mycket märklig person som ville ha det överhuvudtaget.

Olika stolar till funkade nu också.
Och fuskslitage förstås.

En bricka med lite fattigmanssilver och kottar får bli julpynt.

Jag börjar äntligen känna mig nöjd med köket,
det enda som är kvar att göra nu är att lägga in klickgolv
men det får bli efter jul och när hyresvärden har målat om.

Nu bär det av till Stockholm igen för fortsatt renovering av syrrans lägenhet,
och nybakade lussekatter hoppas jag=))

Kram Hannis

39 kommentarer:

LenaS sa...

Ja det vart verkligen supersnyggt men som mörkt måste det sett mindre kul ut ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Cathrin sa...

Uddastolar är jättefint! Hade nog haft det om jag inte förälskat mig i Lilla Åland (och sedan fått dem av svärföräldrarna). Visst är det skönt när saker och ting börjar bli färdiga.

Ta det försiktigt nu när du renoverar!

Och ha en mysig helg! (Nybakade lussekatter låter härligt)

Cathrin

sara på hedepipan sa...

Bordet har sådann charm. Jag har ett ärvt bord och stolar menjag gillar det, min man skulle inte förstå mig om jag skulle vilja ha in något rustikare.
Må gott kram sara

Lily´s nya... sa...

Du har verkligen blicken för saker som blir skatter i dina händer! Det är jättecharmigt och ditt kök ser väldigt tilltalande ut. jag förstår att du är näjd. Gilla ditt julpynt, enkelt och vackert!

Ha det så kul hos syrran o en mysig tredje advent

Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Häftigt! Det är lite franskt lantkök över ditt nya bord, mycket bra blev det. Du kan måla och fixa till det där lilla extra du. Härligt shabbat också.
Ha nu en mysig lördag
Lussekram
AnnaMaria

Mamma C sa...

Supersnyggt ditt nya köksbord. Men innan måste det varit sådär. Du är duktig på att hitt rätt grejer.
Kram Mamma C

Levindas Värld sa...

Men gud vilket fantastiskt bord!!!

Du har som vanligt gjort ett strålande jobb med målarfärgen :)

Förstår att du föll för det, ser så charmigt ut :)

Trevlig helg!

Fröken Fräken sa...

Men människa, hur tidigt är du uppe egentligen på en lördag?!
Snajsigt bord, och inte såg det trångt ut i ditt kök. Finns nog ett och annat gammalt furubord som faktiskt kan bli hur fint som helst om man måla det vitt, men då gäller det ju att man har öga för att se sådant, som du har! Och det är väldigt bra med försäljare som inte fattar varför man vill köpa något, för då kan man få det väldans billigt :-)

Här pågår apelsinskivstorkning och planerar att skapa ett juligt doftpotpurri med dem och kryddnejlikor :-) (för att maskera lukten från mitt sprayande...)

~mormorshem~ sa...

DU kan förvandla till skönhet Du!

Ha det så gott i Stockholm, med lussekatter och pysslandet ~~~

Kram från Eva

Hanna sa...

Åh bordet blev riktigt fint.
Kram
Hanna

no47-mia sa...

Ah..Läckert!
Det gjorde du snyggt..
Stockholm?! Oo..va kul!
Längtar dit ibland..
Ha det gott!
Kraam Mia

Plupps krypin sa...

Hej.
Lyckliga du, både sekretär och köksbord. Tala om högvinst! Det blir ju så fint hos dig.
Ha det gott!
Kram Yvonne

Änglarnas hus sa...

Det blev riktigt fint bordet ;)..var säkert murrigt mörkt innan..Vit färg gör underverk!!

kramis Sanne!!

Torparfrun sa...

Det blev jätte fint med det nya bordet och de udda stolarna!
Vilken fyndare du är!
Hoppas att du får det trevligt i Sthlm hos syrran.

Kram Torparfrun

Monica sa...

Hej svejs Hannis,
Humor! ...vi e verkligen lika, just nu har jag " just det" också slipat och jobbat med mitt bruna bord som nu är vitt, snyggt shabby chic...men det är matbordet i vardagsrummet...

Ha en riktigt fin helg här i Stockholm (snöade för en liten stund sedan) redan borta, ha det hoppas du får lussekatter i massor!! Jag skall baka i morgon!!

Hälsningar Monica

Anki sa...

ÅÅÅÅÅH...nu förstår jag vad du menade...skitsnyggt!! Nu måste jag leta bord jag med, mitt ser värsta dassigt ut nu, haha! Snyggt med udda stolar oxå, tröttnar du kan du testa järnsäng, hmm...mycket praktiskt??? Jag tycker du har såå fint i ditt kök och bordet gjorde verkligen sitt!
Hoppas det går bra hos syrran, hälsa!
Ringer i morron kväll...en snabb, hihi!

Kram hjärtat!

pysseltanten sa...

Halloj där vännen...
Viiiicket fint bord...=)))
Blev supernajs när det kom i dina händer...hihi..
Synd att du inte bor närmre...då kunde JAG bjudit dej på nybakade lussekatter...=)))
Stoooora kraaaamizar...Git

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

Bordet blev sååå fint! Kan inte du komma hem till mig och måla lite, hihi... Har tonvis med saker som behöver lite ny finish! Hoppas att jag hinner med lite måleri på jullovet! Hoppas att du får en mysig Lucia tillsammans med syster yster!

Goa adventskramar till dig!

Anna-Lena♥

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!
Hoppas du har det bra i renoveringen och att du fått ånga lussekatter:)

Så fint bordet blev och tänk att det bidde ett annat, så det kan bli ibland!

Ha nu en mysig advents och luciasöndag:)

Många kramar
Karin

Vit som snö sa...

Hur fint som helst!!!
Jaa, det är ganska ofta man får märkliga blickar när man köper sina loppisprylar tycker jag...
Men dom skulle bara veta hur fint det blir när vi svingat vår trollstav;)
Kram Cilla

milla-andante sa...

Jättefint!! De skulle bara veta vad du gjort med det bruna som ingen annan ville ha!
Kram

Anonym sa...

morning!! jag äääälskar ditt bord!! jag tycker d e ditt finaste fynd på länge..ha kul hos sis, o fastna inte bakom nån möbel o få inga plankor i skallen hehe! te quiero mil cucaracha mia!

Fröken Grön sa...

Det blev helt perfekt, Hannis! Jag är själv på jakt efter det ultimata köksbordet. Håller tummarna att jag får lika god tur som du!

Cilla sa...

Men såå fint!!
Du kan vara så nöjd!!
En mysig söndag kring det vackra bordet ;0)
Kram Cilla

lolla sa...

wow jag gillar ditt köksbord!!!
hoppas ni hade det trevligt hos syrran
kramar lolla

Millas hem sa...

Läckert!!

Gillar udda stolar kring bordet,tycker också att bordet var mysigt!

Kram Camilla

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad underbart fint! Vad du är duktig!

kram Lisa

fröken knopp sa...

vilket bord!! duktiga du!!!

varma kramar elin

Anki sa...

Hej min sköna!
Så det gick bra, kan tänka det blev skitsnyggt! Ringde dig en snabb igår, men det var bara upptaget så jag gör att försök senare! Nu måste jag ge upp det här, näsan rinner och huvudet dunkar...japp värsta förkylningen däckade mig i söndagskväll! Men jag är ju sååå nyfiken så jag måste kolla lite (blink), men nu kan jag inte sitta med näsan i vädret längre, hihi!

Kram hjärtat!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej min skatt!

Vilket bord! Perfekt med sitt slitna utseende. Ja det är inte lätt för alla att förstå våra infall när de kommer...haha. Jag älskar ditt kök. Ser helt underbart ut.


Såg skåpet och boken i förra inlägget. Klart man rusar när det finns möjlighet till fyndchans.
Boken är ju en skatt precis som du :) Önskar att du och jag får möjligheta tt träffas IRL. Skulle vara så roligt. Kanske nån bloggträff...


Må bäst vännen

Kram Viveka

Annica Manby sa...

Det var ett superfint bord. Jag förtår att du slängde ut det gamla och tog in detta.

Krammmm

Lina sa...

Massiv charm låter väl som passande ord?
Fint!
/Lina

Britt sa...

Hej! Ja här har det oxå snöat, man får skotta så man får ut bilen från garaget. Skall till Uppsala till 9 så man får väl åka i god tid idag. Men det är ju så vackert ute nu.
Ha en mysig dag
Kramiz Britt

Systrarna vitt sa...

Jätte fint köksbord. Kan tänka mig hur bordet såg ut innan. Det är ju förändringen som är såå underbar. Den vita färgen bara äger helt enkelt.
Kram
Marina

anne sa...

Hej!
Åh så mycket fint du har hittat och tagit hem sedan jag var inne och kikade sist!

Bordet passade ju perfekt i köket - charmigt vackert!

Fint du gjort med de gamla bordsskivorna som dekoration och DU, sekretären - vilken juvel!!

Kram Anne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev med köksbordet! Och det är inget man ser i varje hem... och sånt tycker jag är kul!
Och sen har det ju fått en behandling av dig också :) och då kan det ju inte bli annat än bra!
Kram
Marie

Viola sa...

Det blev ju supert...) men det blir ju allt som du tar hand om och förtrollar...här vräker snön ned..det är så vackert med orörda fält..är ju mest van vid stadens blask, ha en fin dag, KRAM

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halli!! de där bordet va såå himla fint.. krakram sussi

Cilla sa...

Ville bara säga att receptet på Marianneglassen ligger på dagens inlägg på min blogg..
Kan varmt rekomendera den..
En mysig kväll önskar jag dig..
Kram Cilla