God Jul!

Lite julbilder från mig...
Har inte lagt något större krut på julpyntandet i år.
Annat har fått gå före.
Hyacinter på väg att blomma ut får bli snittblomma i stället.

Hyacintglas är något jag gillar så när jag hittade
billiga såna då blev jag ju tvungen att ta hem dom.

Julstrumpa, undrar om jag ska lägga dit ett paket åt mig själv...

En kotteslinga på en jalusidörr fick bli ett "jultillbehör"

Blockljusen med en madonna och jesus.

En liten mix av en del av det ni sett förut!
Målarburken är tillfälligt undanställd men åker troligast fram på annandagen igen=))
Nu väntar bakning av julbröd minsann och godis ska fixas.
Men det blir i morgonkväll när det är färdig jobbat.

Passar på att önska er som kikar in en riktigt,riktigt God Jul!

Kram Hannis

41 kommentarer:

fröken knopp sa...

underbara bilder!! :)

Önskar dig detsamma.. En riktigt GOD JUL!!!

Varma kramar elin

LenaS sa...

Åh vilka fina bilder och jättekul att sen "min" madonna!
Ha en riktigt fin dag!
Kramis/LenaS

Anci sa...

Dina bilder stärker min julstämning ! De är underbara.

Jag vill också önska dig en GOD JUL & ett GOTT NYTT ÅR !

Stor kram till dig
Anci

Änglarnas hus sa...

Det enkla är ALLTID det vackraste!!

En riktigt God Jul
och ett Gott Nytt år
vill jag önska dig !!!

Kram Sanne!!

Krydda Livet sa...

Vad fint du har pyntat nu till julen. Jag hoppas att du får en fin jul du med! Och vilka vackra blockljus. Har du klistrat på bilderna eller köpt ljusen färdiga? Det är så fint!

Kram Josefin

Sjabbig men chic sa...

Mysiga bilder! Och jag vill önska dig en riktigt, riktigt skön jul!

Kram Lisa

Cathrin sa...

Så fint du har det (säger jag ju ofta)! Alldeles lagom juligt, tycker jag. Klart du skall stoppa i en julklapp i julstrumpan :). Gilar din kotteslinga väldigt mycket.

Och med förnuftet vet jag ju att julen inte sitter i det yttre, men du vet, jag VILL ju så mycket...

Önskar dig en riktigt god jul!

Stor kram

lolla sa...

ja nu är et inte långt kvar,häärligt med lite ledigt och umgås med sina nära och kära..
min son och hans hund kommer i morgon ..längtar...
kram på dig lolla

Nina sa...

Fina bilder! Önskar dig en härlig och god jul. /Nina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir finast när det inte är en massa pynt, jag tycker du har jättefint och alldeles lagom. Julen är så fin hos dig, gillar dina Hyacintglas skarpt.
En stor julkram till dig vännen
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Ditt hem är så vintervitt och fint, så med enkla metoder har du lyckats bra med att skapa julstämning! Blir alltid så avundsjuk när jag ser att andra kan ha hyacinter inne, - sambon här hemma är superallergisk, så hos oss blir det aldrig några... Då är det extra trevligt att få titta in hos dig och ta del av dina!
En riktig god jul önskar jag dig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tycker det ser jättefint ut! Jag har inte heller tagit fram så mycket pynt, det mesta står kvar i sina kartonger och skåp...
Och nu ska jag ut och handla julklappar! Haha, det är likadant varje år... tänker att jag ska vara ute i god tid, men så blir det aldrig!
Ha nu en riktigt God Jul vännen!
Kram
Marie

Viola sa...

Här är en till som är sparsam med julpyntandet..mest från växtriket blir det, den där kotteslingan var himla fin...kottetok som jag är..sänder en STOR julkram, Violan

Hem och Harmoni Marie sa...

Lagom är ju bäst..:)

Önskar dig en riktigt god jul! Kram Marie

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

GOD JUL HANNIS ÖNSKAR SUSSIE

livetpåfyran sa...

Hej Hannis!

Det var längesedan jag skrev til dig...

Jag vill önska dig en riktigt God Jul!

kram Pia

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej vännen!

Vilka underbara bilder du bjuder på! Jag tycker att du har mycket "julstämning" hemma! Här har jag äntligen gått på julledighet och det ska bli sååå skönt. Dessutom väntar jag med spänning på vår nya kamera så att jag kan börja fotografera igen. Gissa om att den är efterlängtad!
Hoppas att du hittar något fint att lägga ned i din strumpa!

Vill passa på och önska dig en riktigt God Jul!

Kramar Anna-Lena♥

~mormorshem~ sa...

~ GOD JUL Hannis ~

Och vad roligt att Du visar Dej, jag har ju haft en kreativ yrvädersbild av Dej i min fantasi, så nu ska jag lägga till det söta i den också bara :-)

Hyacintglas...vackert!
Förstår inte varför jag tog gamla koppar istället...jo, jag hade inga glas som passade, och då blev jag lite tvär ;*)

Julkram från Eva

Hipsterlillamy sa...

God Jul älskade vän!!!!!


PUSSS

Lily´s nya... sa...

Så vackert hos dig! Älskar din kotteslinga på jalusidörrarna, är svag för kottar, i synnerhet lärk..

Härligt att få en bild av dig!
Du är vacker!
Min inre bild sa mig att du hade ljusare hår..

Jag gillar också hyacintglas..

Önskar dig en riktigt fröjdefull och god jul

Julkramar Lily

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis!
Jag önskar dig en underbar riktigt God Jul!!
Sköt om dig vi hörs, kram Monica

Mamma C sa...

Jag har inte heller plockat fram så mycket julpynt i år. Det är fina bilder du visar. En riktig GOD JUL till dig oxå.
Kram Mamma C

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att du fått till jättefint julpynt! Bara för att det inte är den traditionella tomteparaden så kan man uppnå sin egen julkänsla med olika dekorationer.

Låter bra att målarburken snart åker fram igen. Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag redan har kliande pysselhänder och planerar för allt jag vill göra efter jul. :-)

Silversprayen heter aluminiumfärg, men i mina ögon så ser den mer ut som silver. Däremot skulle jag även vilja ha blank silverfrg, men den enda sprayfärg i den nyansen som jag hittat (på Biltema) tålde tydligen inte beröring.. hur ska man då kunna använda den???

En riktigt härlig och mysig jul önskar jag dig!!

Solveig sa...

Så fin julepynt du viser:o) Jeg synes såvisst du skal legge en pakke til deg selv i den nydelige julestrømpen:o))! Det er det mening i:o)
God jul til deg, Hannis:o))
Klem fra Solveig

Millas hem sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul!

Så sött med kottarna på rad!

Stor kram Camilla

Monkan sa...

Hyacintglas är ju så fint, men det är lite omständigt att får bort jorden fast man kanske ska köpa lökar och inte färdiga plantor? Och jag har fått för mig att de blir lite tunga i toppen och kan tippa lätt... Men det är rysligt fint!

Klart att Hannis ska lägga ett paket till Hannis i strumpan! :-)

Hos mig pågår också julgodistillverkning, i stora lass, så dags att sova nu så att jag orkar fortsätta imorron...

Önskar dig en underbart God Jul, i dubbel bemärkelse då :-)

Lindas Vita Lantliv sa...

Tittar på alla dina inlägg (som du vet), men varit dålig på att kommentera den sista tiden...

Hoppas du får en riktigt god jul!

Kram Linda

Levindas Värld sa...

Jag har tagit itu med julbestyren nu occkså och känner mig bara så lugn och harmoniskt inombords och ska bara myysa *ler*

Vilka fina hyacintglas du har, det var verkligen vackert!

Vill passa på att önska dig en riktigt God Jul också!!

*kram*

Hanna sa...

God Jul!
Kram
Hanna

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Hoppas att du får en riktigt skön poch mysig GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
Kram Maria

CaramellePastelle sa...

Önskar dig en riktigt God Jul! Kramar från Camilla!

Vit som snö sa...

En riktigt God Jul önskar jag dej sötigaste Hannis!!!
Kram Cilla

Gårdsromantik sa...

En riktigt ♥God Jul!♥ till dig och dina närmaste!

Julkram Från Maud

Gårdsromantik sa...

En riktigt ♥God Jul!♥ till dig och dina närmaste!

Julkram Från Maud

Nygammalt sa...

Heeej!
Skön inställning du har till julen, det innebär så mkt stress ändå.
Vilken fin bild på dig, kul att få se ett ansikte på dig :)

Önskar dig en sköööön fortsättning på julen.
Kram!!!

no47-mia sa...

Heej!!
Jag vill önska dig en fortsatt härlig och God Jul Hannis!

Varm julekram Mia

Karin Lindström sa...

Hej Hannis min rara vän!

Hoppas du haft en jättemysig julafton! Så fina bilder du tagit, och en jättefin bild på dig själv har du också:)

God fortsättning! Ha en skön helg!

Många varma kramar

Karin

Lily´s nya... sa...

Tack vännen!
Hoppas du har det bra!
Visst är det märkligt ändå, att man kan känna en samhörighet med någon man aldrig träffat i verkliga livet :D
Kul att du tänker på mig varje gång du köper en blomma! Hoppas du gör det ofta..*ler*
Varma och hjärtliga kramar från Lily

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
God fortsättning! Hoppas att du hade en riktigt mysig julafton och att Tomten kom med många fina paket! Jag är lite sugen på att ändra om i min blogg för att få en liten nytändning och tycker att din layout är så fin! Jag undrar hur du har fixat din rubrik med tre bilder brevid varandra sådär snyggt?
Kram Maria

Anki sa...

Hej snyggisberta!
Jag är inte så lättskrämd ser du, hihi...sist är jag däremot, hittills iaf!!
Jisses vad jag är seg, har noll koll nu för tiden?!
Fian bilder gumman, gillar dina hyacintglas...Jag hittar aldrig fina och i år behövde jag ju inte ens slänga hyacinterna...jag kände ju inte lukten för nästäppan, haha!
Hoppas du haft det bra och att du myser i snöstormen!

Kram till Dig hjärtat!

Anki sa...

Hmm jag igen! Glömde ju...MEGATACK...LOVE YOU!!