En sekretär har hittat hit

Kommer ni i håg att jag skrev om den gamla plantskolan som skulle stänga?
När jag var där på utförsäljningen skulle dom även sälja den här sekretären.
Men då var dom alldeles för dyra.
Nu visade det sig att dom inte blivit av med den och
om jag var snabb så skulle jag få den billigt.

Bästa beskrivningen är nog att jag såg ut som skjuten ur en kanon när jag rusade in.
Rea på stan lockar mig inte ett dugg men sånt här, ja då springer jag!

Och hem kom den, tack vare två grabbar från jobbet för den var tung!

Vackra detaljer och små lönnfack.
Vart den ska hamna har jag inte riktigt bestämt men det blir ett senare lyxproblem=))

Något annat som har kommit hem är den här boken.
Den är ett arv efter en person som jag tyckte mycket om.

Kolla skrivstilen, tänk om man kunde skriva så vackert.

Den kommer bara att få ligga här hemma som ett minne.

Just nu håller jag på med sista piffet runt köksbordet,
som inte blev slagbordet jag släpade hem utan ett annat...
Och slagbordet hamnade i förrådet.
Ja, ni vet ju hur det kan bli!

Kram Hannis

31 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Vilken vacker sekretär förstår att du sprang. Vad roligt du skriver skönt att få lite härlig läsning på morgonen när man är trött och vädret är lika grått idag som det var i går.
Ha en bra dag!
Kram från mig

LenaS sa...

Åh vilken underbar sekretär! Och boken, vilken skatt!
Ha en fin dag och hoppas postis skött sig!
Kramis/LenaS

Hjärtan och linfrön sa...

Hihi... ja, du. Det finns tillfällen när man springer benen av sig! Bra jobbat, den är superfin!

Jag har också en massa, massa gamla böcker från mormor, morfar o deras föräldrar och släktingar. Vi har ingen bokhylla just nu, men jag skulle så gärna vilja ha alla framme, på en gång.. Fantastiska!

Ha en riktigt skön dag,
kram Emma

Viola sa...

Hur får allt plats om du fyndar hem..alltid något som du hittar nästan varje vecka...:) du börjar ju bli som jag...den här sekretären helt underbar, vilka detaljer..ska du behålla den som den är..det skulle nog jag göra..tycker mer och mer om det bruna i inredningen igen, ha en bra dag, kRAM

Cilla sa...

Tro jag att du sprang!!
Den är jätte fin..
Ha det bäst!
Kram Cilla

Millas hem sa...

Grattis till den jättefina sekretären!
Ja du, tänk om man kunde skriva så vackert!

Kraaam

Anki sa...

Jo jag tackar, men jag tror det känns som jag står över! Jag är absolut inte otacksam, vänner delar ju med sig men du kanske ska behålla dom...jag vill ju inte vara självisk eller så!!!
Jag blundar hårt och drömmer ist, haha!

Å jag är inte ett dugg AVIS på din sekretär, det är ju inte så att det är en sån jag letat efter...men jag är såå glad för din skull! Å finns det bättre träning än att ränna efter grejer (blink)...Vad är det för bord, inte det du hittade på loppisen väl?? Nää nu pinglar jag ikväll, jag blir såå nyfiken!
Å vilken härlig bok gumman, den blir allt ett kärt minne!
Haha, ja katten...kan jag sätta han på tåget tror du??

Ringer ikväll!
Kraaaaam hjärtat!

Förresten, är du ledig fortf?

Monica sa...

Hej,
jag förstår att du sprang fort... det skulle jag också göra för den otroligt vackra sekretären. Underbar! Så - Grattis!

Du har ett jätteläckert hem som tilltalar mig, jag är också sån som faller för lite udda saker!

Ha det bra, hälsningar Monica

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Vilket kap! Det var ju en helt underbar sekretär, och så vacker innuti oxå! Ska du måla den vit utanpå eller låta den vara? Ska bli kul att se ditt nya/gamla köksbord när det blir färdigt. Hoppas du får en fortsatt bra vecka!
Kram Maria

pysseltanten sa...

Wooooow....vilken fiin sekretär...=)))
Förstår att du SPRANG dit...=))
Håller nog med dej...rea på stan...neeeh...men såna här FYND...YES...=))))
Ha en mysig kväll, vännen...=)))
Kraaamizar Git

no47-mia sa...

Jaa, jag håller med alla andra!
Hade med sprungit benen av mig..
Gjorde du helt rätt i att inte släppa taget om den..
Stor kram Mia

Änglarnas hus sa...

Ooh..vilken bok!..det är kulturarv på hög nivå!! Ja tänk att de skrev mycket snyggare förr!! vad beror det på?..mer tid?

Sekretären var riktigt najsig!! Fynd!

Kraam Sanne..

CaramellePastelle sa...

Vilken underbar sekretär! Vill också ha en, men vet inte var jag skulle klämma in den. Är man möbelfantast så är man, hihi. Får väl börja ställa dem på varandra...Kramar från Camilla

Vit poesi sa...

Wow vilken fin sekretär! Helt underbar, förstår att du sprang
kram Malin

Lily´s nya... sa...

En sån vacker sekretär! Vilken tur att du är ledig så du kunde snabbt rusa iväg ...
Boken är också en skatt, verkligen jättesnygg handskrift!

Det är bra med mig :D Tack för omtanken min vän!

Ha de gott resten av veckan också
Många kramar Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Wow , vilken sekretär! Kan tänka mig att du hade hög fart för och få köpa den. Vilka söta lådor, det är som små stjärnor på, jättevackert. Boken kommer bli ett fint minne också.
Må så gott
Kramar
AnnaMaria

Torparfrun sa...

Det är ju helt otroligt vilken tur du har!!! Min mormor skulle ha sagt att du var född med matjord i fickorna... varför man nu sa så?! Men med den turen så skulle du nog behöva få bort grannen ur sin lägenhet så att du kunde dubbla boytan *s*

Ha det bäst!

Kram Torparfrun

Fröken Grön sa...

Underbar, sa Bull!
När jag som 19-åring flyttade hemifrån stod en egen sekretär överst på önskelistan, fast den gången tyckte jag att en variant från IKEA:s lite gammaldags serie funkade lika bra som en antik. När mina morföräldrar gick bort, fick jag ärva en RIKTIG sekretär. Den står i vardagsrummet hemma i stan än i dag. Den är förvisso ganska opraktisk, men ÄLSKAD!

Cathrin sa...

Förstår helt och fullt att det blev fart på dig. Fattas bara. Tur du fick hjälp med att få hem den.
Väldigt vacker bok, för ju ett dubbelt värde när den tillhört någon speciell också.

Ha en fin kväll!
Kram
Cathrin

Mamma C sa...

Vilken vacker pjäs du hittat. Den ser tung och bastant ut. Vilken fin bok och vacker gammal skrivstil.
Kram Mamma C

~mormorshem~ sa...

En sån underbar chiffonjé, och så gulliga, och starka arbetskamrater Du har!

Och visst är det vackert med det av handen och pennan skrivna ~~~

Kram från Eva

milla-andante sa...

Vet preciiis hur det kan bli... hihi.. (det är det som är så gott med bloggvänner:))
Vilken underbar sekretär!!! Och hela historien säger ju att den var din från början! Kul!
Kram

lolla sa...

hejsan
förstår din rusning ser dig framför mig...hihi...den var juh kanonfin..passade dig precis.
kramar lolla

Fröken Fräken sa...

Jag var ju redan otroligt avis på dig som var ledig den här veckan (fast den 19/12 ansluter jag mig till semesterslapparna!) och så har du dessutom fått hem denna vackra sekretär!!! Tidig jultomte i år alltså?!

Mina Sturehofkrukor har jag köpt på affärer här i Luleå, finns en butik i stan som har dem och jag har idag åter varit in och suktat efter ännu en.. kanske den ljusgröna?!.. jag hoppas på snäll tomte här med :-)

Monkan sa...

Den ser riktigt bastant ut så jag förstår att den var tung. Vilken lycka att få hem en sån guldklimp, jag är rätt säker på att du löser det lilla platsproblemet :-)

Bordsskivan blev jättefin att hänga saker på, och perfekt att man kan ställa den lite här och var, så kan man ju inte göra med saker som hänger på krokar, om man inte ska ha krokar i heeela köket.

Egentillverkad pall, vaaaaar är den?! Nyfiken :-) O du modiga människa, har du sticksågat igen?

Britt sa...

Vilken otroligt vacker byrå du hittat, förstår att du sprang för att få den. Boken är ju en riktig klenod, tycker att de skrev så vackert förr.
Ha en skön adventshelg och lucia helg.
Kramiz Britt

sara på hedepipan sa...

Jag skulle kunna tänka mig att dela dina lyxproblem
kram sara

Sjabbig men chic sa...

Åh, vilken helt underbar sekretär!!!

Ha det fint!
Lisa

Vita små hjärtan sa...

Förstår att du rusade!!!! Skulle jag också ha gjort, så fin den var!!!!
Å fin bok, härligt med minnen....
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha

Lily´s nya... sa...

Tack vännen :D

Om två veckor precis är min stora dag..:D

Önskar dig en mysig och skön 3dje advent

Kram Lily

Designe sa...

Wow, vilken vacker sekretär och fin bok med vacker skrift oxå! Härligt! Trevlig helg! :)