Bordsskivan...

Fick hem två bordsskivor som jag först tänkte att
det skulle få bli köksbord.
Men med mitt minikök skulle det bli för stort.
Så i stället...

fick det bli något av en dekoration.
Nu står den i vardagsrummet,
dekorerad med en duk gjord av handdukar och min julstrumpa.
Julstrumpan som jag fått av Anki.
Känner mig oerhört bortskämd när den här typen av
presenter landar i min brevlåda som en överraskning.

Slarvmålade för att det bruna skulle lysa igenom.

En av mina favoritkorgar som innehåller extra myskuddar.

Den här ståtliga killen bor hos mig över helgen.

Med jordens tålamod ligger han bredvid när jag målar,
ser något undrande ut men smackar belåtet i sig grisöron under tiden.

Nu, skruva i hop egentillverkad pall!

Fortsatt trevlig helg önskar jag er!
Kram Hannis

41 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men vilken snygging du har på besök, han ser så go och snäll ut. Så jättemysigt och få passa en sån fin vovve. Och så superbra det blev med bordsskivan som dekoration. Du har målat så där härligt shabby. Och Anki hon kan hon!! Jag har försökt ta foto idag på en fin sak Anki gjort, men det är ju hopplöst. Dina bilder är så ljusa och fina, önskar lite sol och ljus nu!
Ha en fin adventskväll
Kram kram
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Alltid lika fascinerande att ta del av dina fynd och hur du omvandlar dem till något helt fantastiskt! Jag är själv på jakt efter det ultimata köksbordet, men det har visat sig vara svårare än jag trodde. The search goes on...
Ha en skön helg!
/Fröken Grön

Lily´s nya... sa...

Vilken go kille du har besök!

Du, vilken bra idé!! Det blev jättesnyggt! Underbar gåva du fått av Anki! Härligt med överraskningar :D

Önskar dig en mysig andra advent
Kram Lily

S o F sa...

Hos dig pysslas det ser jag - och bra blir det. Mysigt, som vanligt.

Hoppas din andra advent-söndag blir fin!

LenaS sa...

Men du så snyggt det blev, kanske skulle kunna få pappa att spika ihop nåt liknande och måla den ;o), urläckert!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

CaramellePastelle sa...

Nej ,men vilken underbar idé! Sååå fint som vanligt! Trevlig kväll!/Camilla

Vitt o Vältummat sa...

Det var ju en fin dekoration. Nu ska här jagas bordsskivor.
Ha en bra kväll
Kram
Åsa

Mamma C sa...

Blev ju kanon med köksbordet mot väggen ;-). Du kan verkligen fixa till det så himla snyggt. Vilken sötnos du har fått tag i. Vår prinsessa är jätteförtjust i grisöron oxå. Ha en bra lördagskväll
Kram Mamma C

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
Kram
Hanna

Lauras gård sa...

Vilken snygging du har hos dig över helgen! Vad är det för ras?

Bordsskivan blev ju bra även om det inte blev något bord...Bra då man kan hitta använda det till annat! Kram Stina

Hanna sa...

Ja jag är mycket nöjd med servisen och tycker förstås att det var ett fantastiskt pris.
Ha en bra fortsatt helg.
Kram
Hanna

Anci sa...

Hej !
Ja, det är en snygg kille du har på besök.
Det ser jättefint ut med bordskiva, strumpa och handdukar m m.

Kram
Anci

Hjärtan och linfrön sa...

Oj, sicken verkstad du har och vad fin bordsskivan blev! Ska bli kul att se nästkommande projekt ;)

Fortsatt trevlig helg!
Kram Emma

Torparfrun sa...

Bordsskivan blev fin men den slår inte hunden!!!! :-)

Kram Torparfrun

no47-mia sa...

Hej!
Det blev ju vitsnyggt! Å vilken ursöt strumpa!
Hunden är ju verkligen stilig..
Mysigt att få passa ibland kan jag tro.
Ang. Lustfyllt.. Ja, dom säljer det mesta runt omkring dig där..
Ha en helhärlig andra advent!
Jag ska på julmarknad å julkonsert.
Kram Mia

Huset mitt i byn sa...

Du det var inget dåligt killbesök du har i helgen, visst är det mysigt med en hund som sällskapar med en medans man pysslar på med än det än det andra?
Så läckert det blev med bordet upp efter väggen....

Ha en skön helg
Kram pernilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej min sköna!

Underbar "dörr" du visar. Dina ideér har inga begränsningar.

Och vilken snygging du har hemma. Vem behöver karlar när sån finns ;)

Mängder av kramar

Viveka

Hipsterlillamy sa...

Heeej! Allt är bara toppen!!!=) Snart jul juh!!
Själv då puman? Bakat nå mer=P

Sikken snygging du har där hemma...jättefin hund!!=)

KOmmer ner nästa helg...fre-lö....=)

P&K

Ainosofia sa...

Så mycket skönhet finns i din blogg <3

Hipsterlillamy sa...

Japp landra 10.30på Bromma. Kommer att på på Rica City...åker hem lördag kl 15.15

Vi hörs i veckan!
PUSS

Nina fick föressten en tjej i fredags=) Nu är hon 2 barns-mamma

Karin Lindström sa...

Hej kära Hannis!

Även om du inte har så mycket julinspiration kanske så har du ju desto mera måla och donainspiration:) Vad du fixar och målar. Bygger du en egen pall, vad spännande. Du är ju så händig:)

Härligt med så ståtligt besök i helgen! Han ser verkligen lugn och fin ut.

Hoppas du får en riktigt härlig adventssöndag!

Många kramar
Karin

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vilken sötnos :)

vad fint det blev m dörren, har en liknande på g jag med..men vet ej än var den ska stå...vaddå lyxproblem ;)

Kram linda

Husmys sa...

Fint du gjorde med dörren, fint dekorerat också!
Ska bli spännande att få se din pall sedan.
Ha en bra 2:a advent.
Kram Anneli

Anki sa...

Snuttan!
Gud vad fint du gör! Finns det nån som är mer händig än du tro?!
Men vad mysig han är, inte går det att motstå dom ögonen...blicken! Uff, man smälter ju direkt, hihi!
Hur går det med målningen? Å du, ingen Hannis-bild...hmm, vad hände??

Kramis hjärtat!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Fy fabian va snyggt de där blev!! oj vicken pampig sötnos du har på besök... massa kramar sussie

~mormorshem~ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
~mormorshem~ sa...

En sådan vacker pälskling Du har på visit därhemma ~~~

Och Du kan då förvandla allt gammalt till ljuvaste skönhet Du!
En riktig fröjd är det att få komma in här och hälsa på.

Kram från Eva

lolla sa...

hejsan
ohlala vilken kanon fin vovve så himla snäll han ser ut, det måste vara trevligt besök.
skivan blev kanon fin till dekoration passade dig perfekt sådär shabby som du gillar ;)
ha en fin andra advent
kram lolla

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Det blev hur fint som helst!!..en riktigt bra idé..
Det ser ut som en riktigt stooor hund!!
Lite att hålla in när man går ut..hihi..

Ha en mysig 2:a advent!!
Kraam Sanne!!

Viola sa...

Vilken snygging du har haft som sällskap..:) och du det där blev ju så himla fint..., ha en bra vecka som kommer, KRAMAR

Cathrin sa...

Vilket trevligt sällskap du haft i helgen! Snäll verkar han, av bilden att döma också vara. Hur lyckas du med allt fint? Underbara kuddar i korgen. Måste få tid att sy lite av alla mina fyndade lakan, är så svag för gamla spetsar och brodyr som sitter på.

Kram
Cathrin

Fröken Fräken sa...

Åh, den hade ju blivit jättefin som ett bord OCKSÅ.. men som dekoration blev det finemang med!

Jag har också varit hundvakt i helgen. Väääldigt arbetsamt, han låg mest under sängen och sov! ;-)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Vilken söt helgdate du har haft! Lite äckliga matvanor dock ;)
Så fina bilder du hade i förra inlägget, magiskt!
Nu har jag hittat kamerasladden, men ljuset är ju så dåligt att det är svårt att få till några vettiga bilder, SUCK. En lite en blev det dock, så välkommen in och titta! Hoppas att du har haft en skön helg och får en bra start på veckan som kommer,
kram Maria

Anki sa...

Sweetie, samma här!
Det ska bli sååå roligt...dogsen dreglar redan när jag säger att Hannis kommer, hihi! Men du är väl förberedd, grisöron i fickan å så?!

Pinglar i veckan!

Kramis hjärtat!

Millas hem sa...

Riktigt fint! Det är väl härligt att vi alltid hittar på någon annan lösning om det inte blir som vi tänkt från början! =)

En önskan om en bra vecka och en kram från mig!

Helena/ROOM AND SERVE sa...

OJ så snyggt det blev :)

milla-andante sa...

Vad nyfiken jag blir på egentillverkad pall...! hade också kunnat ligga brevid med jordens tålamod och titta på när du skruvar... hihi... (dock utan grisöra...)
Kram

Pysselpalatset sa...

Aha, du har gjort det igen... hitat användning för något.... man trott var oanvändbart... så snyggt och så praktiskt. ha nu en god vecka kramar Jeanette

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!!
Oj så vackert!!!!! Du kan då få till det så vackert!!! Du är duktig du!
Kram Agnetha

Stina behöver inredningshjälp sa...

Hej, jag behöver hjälp med inredning i vår matsalsdel, kika gärna in!

=) Stina

Cilla sa...

Hej!! Det var väldigt länge sedan jag kika in hos dig och jag hoppas allt är väl med dig.. Vilken ljuvlig förvandling.. Jätte fint!!
Ha en bra dag!!
Cecilia