Städfynd och award

Tänk att man kan fynda i sin egen klädkammare...
Om man bara tar sig tid att börja gå igenom hörnen.
För där stod den här, som man gjorde ost i förr.

Jag var envis som en åsna och skulle bara ha den när jag såg den
på Vaksala torg i våras eller var det förra våren,
och sen dess har jag inte haft den framme...
Nåväl, även solen har sina fläckar kan jag alltid gömma mig bakom.

Vacker är den i alla fall.

Mitt pris från rara Vita små hjärtan har kommit.
Och jag är nöjd, väldigt nöjd!
Den här fina hjärta skålen har fått plats på kökshyllan.

Perfekt till kakformarna.


Sen har jag fått en award av Anki Min lilla värld
Det värmde ända in i hjärtat och du är en riktig glädjespridare och vän för mig.

Sen ska den skickas vidare och ni är många som sprider glädje i min vardag.
Nu har jag inte en aning om vilka som fått den eller vilka som kanske inte vill ha awards men ta den med er ni som vill!!
För att det behövs spridas lite glädje!
Så ta den!

För övrigt så har jag i dag cyklat hem i regn med en 120 cm lång planka snett över cykelkorgen,
en stor lampa stack upp ur själva cykelkorgen i hop med handväskan,
gymväskan och betongkrukor på pakethållaren.
Kanske dags att skaffa cykelkärra??

Kram Hannis

Ps. Tack till dig anonyma som lämnade en kommentar i förra inlägget.
Blev glad över det!

41 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Imponerande vad man faktiskt kan frakta hem på en cykel! För några år sen var jag på resa i Uganda. Där tappade man nästan hakan ibland när man såg vad folk kom cyklande med. Trodde priset var en kille med en stoppad tresitssoffa slängd över cykeln, men dagen efter kom en annan man som balanserade en likkista på pakethållaren! Huuu, jag säger då det...
Ska iallafall bli spännande att höra vad du ska ha din planka till!

Kram! /Fröken Grön

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker osthanteringsmojäng och skålen var jättesöt!

kram Mia

Änglarnas hus sa...

HAHA..LÅTER SOM OM DET HAR VARIT LIVSFARLIGT ATT VARA FOTGÄNGARE PÅ DIN HEMORT IDAG!! CYKELKÄRRA VAR EN BRA IDÉ..

SUPERFIN "OSTGÖRARE" DU HITTADE PÅ LOPPIS OCH IGEN I KLÄDKAMMAREN..

HAHA.. SER NU ATT HELA TEXTEN ÄR I VERSALER 0).. ÄR INTE ARG ,)....ORKAR INTE SKRIVA OM BARA..

KRAAM SANNE!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ojojoj! Du är tydligen en riktig balanskonstnär! Men finns detinte såna cyklar med stort "bagage"?...
Eller är dom på tre hjul?
Ja, jag hade gärna sett en bild på dig iaf. Tur att det gick bra också!
Och ostformen är fin! Ja, ibland blir det så där med en del saker... Men sen så...
Kram
Marie

Sjabbig men chic sa...

Grattis till awarden! Du en sån där ostgrej har jag också någonstans kom jag precis på nu. Ute vid vedhögen kanske. Men varför har jag det kan man ju undra de är ju jättefina och jag köpte den för att ha som en liten hylla i badrummet. Tack för påminnelsen!

kramis Lisa

Viveka i Bläckhornet sa...

Grattis till både award och vinst!

Ja du ibland hittar man igen grejer man glömt bort att man hade. Här är samma fenomen. Tror du det betyder att man har lite för mycket?
- Nej det tror inte jag heller...fniss.

Tack för awarden. Den tar jag med mig för den har jag inte fått :)

Hannis gumman, ha en alldeles underbar kväll

Kramar Viveka

pysseltanten sa...

Halloj Hannis...
Vilken fin ostmekapär....=))))
O den där brädan, ska bli spännande att se vad du ska använda den till...
Själv går jag här med en fönsterram i metall...en gammal en...som guuben kom hemdragandes med....=)))
Vet inte riiktigt vart jag ska placera de..meeen de löser sej säkert...
O du...nu e jag KRY igen...=)))))
Kramelikraaaamizar Git

Betongängeln sa...

vilka fynd och vilken cykelfärd***
kram
annelie

fröken knopp sa...

låter som en kämpig cykel tur..hihi.. kanske tomten kan komma med en cykelkärra..:)

Din ost mojäng va riktigt charmig o ja förstår varför du kämpade för den!! :)

kramar elin

Anki sa...

Hihi, du e allt go du!!
Men det var en fin ostmojäng, den passade bra där på din hylla!
Kan tänka du var en syn för gudar när du kom där på cykeln...men vad ska du med brädan? Jag trodde det var en pall som var bytet nu?
Å grattis till din vinst, den är så söt den skålen!
Nu har jag "bloggat" dig vet du, hihi!

Ha en göttig kväll gumman & kramisen!

HannasVirrVarr sa...

En hel del kan man frakta på cykeln men det finns som sagt gränser. En cykelkärra vore ibland riktigt praktiskt, så kunde man få hem större möbler :P

Anci sa...

Hej !
Jag är glad att jag har hittat din blogg för jag gillar den. Mycket !!
Underbara bilder !

Kram
Anci

Livet på Vestergård sa...

Grattis till din award! Det var en mysig blogg jag hamnade på!
Den där cykelfärden måste ha varit ett äventyr ;o) Det låter som att en cykelkärra vore en bra ide´:) Ha det bra!

"oroshjärta" sa...

hej!
vilken vacker blog! hamna här via marie-kommer igen! kram!

Gammelbålsta sa...

Hej!
Det är bra att rota i sina gömmor i bland. Jag brukar också hitta "bortglömda" saker när jag städar. "ostformen" är underbar. Ja... jag tror du borde investera i en cykelkärra låter det som. Ha det så bra Kramar Aydan

Viola sa...

Den som spar han har...) jodå visst kan man överraska sig själv ibland och fin den var den ditt eget garderobsfynd, KRAM

Birgitta sa...

Hej! Hittade hit idag till den fina blogg. Det skulle varit roligt att se dej komma cyklande med allt du hade med dej. Cyklar är väldigt bra transportmedel.
Hit kommer jag gärna åter.
Ha en skön torsdag.
Kramis Birgitta

Cathrin sa...

Lite får man lida när man är inredningstokig ;). Och vad härligt att kunna fynda hos sig själv. Förstår att du bara skulle ha den den där gången.

Ha en fin kväll!
Kram
Cathrin

sinnlighet sa...

Ja Du ja Hannis, Du överträffar Dig själv....

Du är värd varenda award Du kan få, och Din blogg är i en klass för sig själv, älskar att besöka den!!

Gonatt hjärtat

Agneta

Vitaboet sa...

Hej hej. Så fint. Tänk vilka skatter man förvaltar i sitt eget hem, som helt plötsligt dyker upp:).

Önskar dej en fin kväll! Kram

Anki sa...

Aja, du är ju näst intill 08 a, haha...sånt får man räkna med då!! Du har väl kollat stövlarna oxå?? Viktigt på landet vet du, hihi!

Så det blev ingen pall, jag trodde nästan du skulle ha den till tavlan?! Brädan menar jag!
Mhm, du ska skylta...jag sitter här med mina tyglappar jag, å ingen lust har jag! Det gick liite överstyr det där klippandet tror jag, hmm...
Nu verkar dom snart klara med stegen iaf, så då kan jag stå på huvve i färgburken igen!

Ha den bra dag i morgon gumman!
Natti natti!

S o F sa...

Vilken tur att du hittade den där gamla fina ostformen. Den gjorde sig verkligen toppenfint där på hyllan, bland det ljusa.

Den där cykelturen skulle jag velat se. ;)

Ha det gott!

CaramellePastelle sa...

Hej Hannis! Det var jag som skrev anonymt i ditt förra inlägg. Nu har jag startat en egen blogg. Pirrigt som ögat, och inte lätt att få till det så här i början. Ville göra ett inlägg där jag skulle visa lite sömnad, men funkade symaskinen? Nixpix. Då ska man veta att den varken blivit bortskämd med service eller för mycket vila de få 11 åren jag haft den...Vet du jag har bott i U-A, nämligen på Vaksalagatan 55, Salneckehuset. Bodde där i två år. Då och då återkommer jag till stan. Hoppsan! Har nog lite skrivabstinens. Hade ju hoppats på att sy och ha nåt att visa och skriva om. Jaja. Har kollat igenom HELA din blogg några gånger, så mig lär du inte slippa undan, haha. Lite beroende av att se allt fint du gör. Du har ju sån känsla!/Camilla

LenaS sa...

Men du vad fin den var, förstod att du promt ville ha den!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Kul du blev nöjd med skålen!!!
Du har så fint så....
Ja skaffa en cykelkärra du, då får du med dig mycke hem :)
Kram Agnetha

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Kul du blev nöjd med skålen!!!
Du har så fint så....
Ja skaffa en cykelkärra du, då får du med dig mycke hem :)
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till Awarden du fått av Anki. Och så roligt att ni träffats, tror ni är som knoll och tott, ni passar jättebra som vänner. Den ostformen är jättefin, vilket mönster den har i botten. Måste ha varit superfina ostar gjorda i den.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

exklusivvardag sa...

Vill välkomna er till min nylancerade webshop nu inför julen! www.exklusivvardag.se /kram Linda

Britt sa...

Hej! Vilken cykelfärd med alla saker, men det gäller att vara envis. Jättefin ostmakapär...
På Vakasal torg kan man fynda ibland. Bor själv 4,5 mil norr om Uppsala.
Mysig blogg du har.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Kramiz Britt

sara på hedepipan sa...

Ja glädje är nog det vi behöver mest och den kan spridas på så många sätt.
kram sara

Lily´s nya... sa...

Du e´för härlig :D)))
Härligt när man gör såna fina egnafynd!:D
En cykelkärra hade kanske inte varit så dumt..;-))
Grattis till den fina awarden!
Ha de´ gott
Kram Lily

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll!! ja skrattar den cykelfärden lät kul ha ha.. ja man kanske ska börja rota i sina vråer man kan säkert fynda.. under min säng där finns de massa smått o gott..kram to you sussie

My Lovely Things sa...

Hej!
Oj , ja en scyklkärra är dig nog förunnad. Vilken last! Vad ska du nu hitta på med brädan!!!!

Vilka fynd du visar i förra inlägget. Verkligne skatter..
Ha det så gott..
kram Anna

Fröken Fräken sa...

Aha! Det låter som att jag fått en medtävlande i kampen om hur mycket man kan lasta på en cykel och ändå cykla på den. Man kan bli förbålt envis!
Och ibland är det ju så att man faller för en sak som är så vacker, men man vet inte riktigt var man ska ha den...

Jo, jag tog mig utan förseningar från Arlanda denna gång. Fast de had tydligen problem med gaten, själva övergången mot planet ville inte fungera och jag hann börja funder apå hur länge det skulle försena oss.. men det löste sig!

Inka sa...

Hej, Hannis!

Ja, tänk vad man kan hitta i sina egna gömmor. Ibland blir man överraskad...ja, just det, den här fina, som man inte sett på kanske evigheter. Helt plötsligt passar den in. Jättevacker är ost-grunkan.
Grattis till awarden. Den var både annorlunda och vacker.

Ja, du får skaffa en jättestor dragkärra bak cykeln...kanske med motor, så kan den ju putta på cykeln med sin kraft också, hahaha.


trevlig helg på dig raring.


Kram Inka

Hanna sa...

Så fin.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Anki sa...

Jaså du ska måla och sy du...hmm, ja det skulle ju jag med innan ilskan slog till!
Men nu skiter jag nog i det där och köper gardiner ist!
Nu ska jag trösta mig med lite hallonpaj och mycket grädde *ler*

Kramis hjärtat!

Hanna sa...

Jag har ju inte träffat den på riktigt än, men är ganska säker på att om jag ser en tjej cykla med plankor eller stora saker runt här så bara måste det vara du. Hihi!!
Jag skulle vilja bo i ditt förråd, du verkar ha så mycket fint där. Fast det kanske blir lite trångt. Kram på dej

jakt,skor,barn,inredning sa...

Ha,ha jag hade verkligen velat sett när du cyklade! En kärra låter som ett bra köp, vi vill ju inte att du cyklar omkull med alla saker. Ha en skön helg! Nilla

Vitt o Vältummat sa...

Grattis till vinsten och "ostmakapären". Har aldrig sett en sådan förr.
Ha det bra
Kram
Åsa

Anonym sa...

maste kolla:)