Praktisk pall

Praktiska pallar kan man aldrig få för mycket av.

Där skolplanschen sitter satt tidigare en knoppbräda,
tycker att planschen gjorde sig bättre i hop med pallen så brädan åkte ner.

Pallen var full med hack och repor, den har nog använts flitigt.
Jag lät allt sånt vara kvar, känns som lite av charmen med den.
Gillar såna måleriprojekt där det går fort!

Nu ska mitt kök fixas!
Fick i går veta att taket ska lagas och då målar dom även om väggarna.
Tack sa jag, och hoppas på att det ska vara klart innan jul =))

Helgen ska tillbringas i Stockholm med renovering hos syrran.
Vi ska riva inbyggd garderob och måla om.
Och kanske ,kanske har jag tiden att springa förbi Panduro och shoppa lite.
Något julpynt ska väl även jag slänga i hop!

Kram Hannis

32 kommentarer:

lolla sa...

morning
gud vad härligt pallen assade in iditt kök både praktisk och fin,charmigt att du lät alla hacken sitta kvar..
Klart att du ska in på Panduro...hihi...
kramar lolla

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vad skönt att få nyrenoverat...även om jag tycker det ser fint ut som det är :)

Pallen är underbar..har en liknande jag med!

ha så trevligt i Stockholmia :)

Kram Linda

Mamma Su sa...

Pallen blev jättefin! Bardomsminnen från sextiotalet väcker den hos mig :=)

Cathrin sa...

Så nu får du både ett nystylat kök och ett som är helt ;). Härligt.
Pallen var verkligen kanonfin. Och det skadar ju inte att den dessutom är himla praktiskt. Farmor hade en exakt likadan och den var toppen (undrar just vart den försvann, tippen tror jag tyvärr).

Ha det fint!
(Och du, jag har en minigran över. Tror du den överlever en resa till dig? Om jag packar in den ordentligt alltså?)

Cathrin

sara på hedepipan sa...

Känns som du har det bra i livet med mycket kul och fix. Glädjer mig. Ja panduro ja, dit skulle jag med behöva gå. Tänkte jag skulle göra sådanna där man gjorde när man var liten med barnen, något vitt klet som torka och så satte man ett bokmärke i mitten.
Må gott sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hur fint som helst med pallen och planschen. Och härligt att du får fixat taket, slut på utställda byttor när det regnar. Ha nu en jättebra resa till huvudstaden.
Kram kram
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig pall! Jag har en liknande som står och väntar på mig på ett ställe här i stan... Snart så ska jag hämta den, och nu fick jag lust att göra det meddetsamma, när jag fick se din!
Det blev jättefint med skolplanschen ovanför också!
Kram
Marie

Vitbalansen - Helena sa...

Helt underbar pall, Hannis!

Ha en härlig Stockholmshelg :-).

Kram från Helena

Anonym sa...

Ljuvligt som vanligt, när vi ses en gång så skall Du få en gammal skolplanch av mig som jag tror att Du hade älskat, om än lite 'jesus-varning' på den!

Agneta

Ps. har inte fått adressen. Ds

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar plansch och pallen är jättefin, så härligt med saker som använts flitigt.

kram Mia

pysseltanten sa...

Snygg pall hörru...blink blink...=))))
Min e OXÅ fliiiiitigt använd kan jag säga...den står nedanför mitt "medicinskåp" där jag förvarar plåster od...så du kan ju bara tänka..jag menar barna MÅÅÅSTE ju ha plåster på vartenda litet sår...hihi..o så får dom ju tillfälle att klättra på stegpallen oxå...hihi..
Va skönt för dej att taket ska lagas..hopplöst med dropp...
Jepp...det är metallfönstret på bilden...superfint är det...o TUNGT!
Vi överlevde stormen...=)) några granar som lagt sej, o lite granris på vift...men annars helt ok...=))
Ha en bra dag, vännen...här jobbas det kväll...o seeeen ledig 5 ! dagar...
Kraamizar Git

LILLA BLÅ - @nette sa...

Det var en söt och praktiskt pall du har där.
Ha det så skönt i stockolm

kramar @nette

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallo!! Va härligt och få ommålat pallen e ju för fin.... kramkram sussie

Fröken Grön sa...

Ja, visst är det märkligt att man aldrig kan få nog av pallar! Ditt fynd är jättefint och passar jättebra tillsammans med den gamla skolplanschen.
Ha en trevlig helg i Stockholm, och happy shopping på Panduro! (Vi hoppas naturligvis få se eventuellt ihoppysslade alster i bloggen framöver.)

Hjärtan och linfrön sa...

Vilken fantastiskt charmig liten pall!

Ha en riktigt skojig sthlms-helg!

Kram Emma

Fröken Fräken sa...

En sådan snajdig pall skulle jag behöva! Inte bara för att den är så fin , men jag har märkt en klar brist när jag ska försöka ta mig upp i världen, tex för att montera upp lampor. Man kan inte balansera hur länge som helst på lådor...

Joo, jag tror att man inte kan lägga till andra typsnitt i headern än de som blogspot valt ut. Om man inte kan knäcka det på något html-vis om vilket jag kan nada...Så man får nog göra bilder och text allt i ett i något bildredigeringsprogram..

Måla i helgen? Jag är också med på det!!!

Monkan sa...

Vad kul att det går lite framåt med virkningen :-) kanske du ska göra paus i mormorsrutandet och testa att virka lite julpynt, lite olika snöstjärnor? Jag tänkte göra lite såna, om jag hittar beskrivning till några fina modeller.

"Skolgrejen" är nog Värmeljusjakten, det är IKEA, passande nog :-) som arrangerar tävlingen för skolorna och insamlingen av värmeljuskoppar går lysande för killen här i huset, han följde mitt tips och satte upp en lapp och en påse och jag har sett att han får massor varje dag.

Pallen är kanonfin. Jag såg en sån till salu nånstans och den var dyyyyr. Nämen ska taket lagas, är det inte charmigt med lite takdropp? Rustikt liksom ;-)

Jo man kan ha silver framme men då oxiderar det, men det vill du ju kanske iofs att det ska göra :-)

Aha, Stockholm i helgen. Ja klart du ska till Panduro, och hämta julkatalogen om inte annat. Jag ska dit på söndag, så vi ses väl :-)

Anki sa...

Meeen, ska dom fixa taket...och måla?? Gud vad bra, man ska ju inte behöva bo med hinkar och byttor bara för att det regnar...å det gör det ju f-n hela tiden!
Jag är sååå trött!!
Men fint blev det med pallen och planschen...nu fick jag ju se din hörna oxå, ser ut som hos mig fast bakvänt! Fattade du det där?
Åker du imorgon? Jag ringer en snabbis, hihi...

Kramis hjärtat!

fröken knopp sa...

Vilken charmig pall..ur läcker!!

Hoppas att du får en härlig helg!!

kramar elin

Anci sa...

Hej !
Praktiska OCH fina pallar kan man aldrig ha för många av :)

Hoppas att du får en skön och mysig helg i Stockholm.

Kram
Anci

Torparfrun sa...

*s* gillar också målar projekt som går snabbt ... alltså sådana med minimal eller ingen slipning. Sådan tur att det är charmigt med patina .... :-)

Hoppas att du får trevligt i Storstan!

Kram Torparfrun

Anki sa...

Det kommer att gå skitbra ska du se, du är ju en hejare men hammare och såg, hihi!
Vänta bara tills vi ska sätta sågen i min vägg, hmm...eller inte??! Njaaa, vi får väl se! Men du vad bra att dom fixar köket, dyra hyror borde väl bekosta renoveringar oxå??! Åh du kommer att få så fint till jul! Jag hade ju tänkt fixa hallen, men jag har så förb.... ont i nacken så jag får vänta lite!
Ha det så skojsigt hos syrran...så hörs vi söndag på tel!

Kramis hjärtat!

Britt sa...

Hej! Kul med renovering, hoppas de blir klara före jul.
Man blir nästan lyrisk när man se denna pall, hade en sådan i mitt föräldrahem där man kunde vicka tillbaka steget, var länge sedan man såg en sådan.
Kul att åka till Stockholm, var där för ett par veckor sedan och låg på hotell.
Har idag varit till Uppsala och Liljeforstorg till tandläkaren, inte kul men måste göras.
Ha en skön helg.
Kramiz Britt

Lily´s nya... sa...

Åh, vad skönt att de fixar väggar och tak i ditt kök!!!!

Härlig pall..

Renoveringen hos din syrra låter spännande och ett perfekt projekt för dig min vän kan jag tänka..*ler*

Hoppas du hinner inom Panduro..

Ha det bäst
Kramar
Lily

CaramellePastelle sa...

Vilken fin kökspall! Även ännu finare som målad. Snyggt! Trevlig kväll/helg./Camilla

sinnlighet sa...

Hannishjärtat,

Jag har skickat kuvertet idag. Eftersom jag skrev till Dig på min jobbe-mejl så får jag inte något svar på hela helgen om Du skriver dit.

Jag undrade över vilken sorts färg Du använder när Du målar typ Dina skyltar. I min okunniga värld gällande sort av färg, finns det bara lackfärg.... Jag vill fixa ett par stolar, men behöver Ditt råd!

Agneta

Ps. får jag en tjuvkik på Franks skylt nu i helgen? Ds

Husmys sa...

En sån pall har min mamma i turkost, den har alltid funnits där känns det som, men kanske dags att den får ett nytt hem, varför inte hos mig, ha,ha drömma kan man ju.
Ha en bra helg i min hemstad!
Kram Anneli

Vitt o Vältummat sa...

Va kul att få lite renoverat och jag hoppas verkligen att dom blir klara till jul!
Ha det så kul i Stockholm
Kram
Åsa

Änglarnas hus sa...

Ja planschen passade kanon där..och jag håller med dig..fort skall det gå..och då passar det lite ruffiga..med gropar och sådant bra!!

ha det bra i Stockholm!!

Kram Sanne!!

Hanna sa...

Så praktiskt med pall och så fin.
Kram
Hanna

En Doft Av Lavendel sa...

Hejhej!
Pallen din är otroligt charmig, å ser ut att passa toppen i köket under den fina planchen.
Hoppas att renoveringen hos din syster gick bra & att du hann njuta av solen..för den lyste väl i huvudstaden åxå under lördagen hoppas jag.

Varma Kramar från Benita

"oroshjärta" sa...

ÄLSKAR SÅDANA SKOLPLANCHER! SPECIELLT DE MED BLOMMOR PÅ! KRAM!

HA EN FIN DAG!