Kartan klar...

Kartan som blev målad i tre olika färger innan det
till slut blev vitt i alla fall är klar och uppsatt.

Och så här blev den.

Tog bort alla speglar jag hade hängandes på den väggen förut.
Svårt att se på bilden kanske men grundfärgen är turkos.

Min favorithörna i vardagsrummet fick komma med på bild
när jag ändå bökade runt med kameran.

Och det här, kors i taket gjorde jag i Lördags.
Bakade bröd! Tack vare tips från Åsa
Enkelt och otroligt gott!

Sen ett stort TACK till Agneta Wabi & Sabi ,för att du har tagit hand om våran gemensamma tävling på ett sånt bra sätt.
Har varit ganska frånvarande ett tag av olika anledningar så även i tävlingen...
Men nu börjar energin och optimismen komma tillbaka=))
Så tack Agneta!
Och grattis till vinnarna av skyltarna!

Kram Hannis

33 kommentarer:

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så fin kartan blev! Blir så inspirerad varje gång jag kikar in hos dig. Ha en skön dag! Nilla

lolla sa...

hejsan
men så fin den blev tavlan med den vita slitna ramen...helt perfekt....
passade ju så bra ovanför soffan där hos dig.
ha en bra start på veckan!
kram lolla

Levindas Värld sa...

Härlig hörna du har där i rummet!

Gillar skarpt jalusin jag skådar längst bak i hörnet :)

Ha en bra måndag!

Annica Manby sa...

Jag förstår att det är en favorit hörna den är jätte fin.

Tallrikarna har jag hittat på Himla det är värt ett besök. Tallrik med "kunga krona" är köpt på Biskopsgården.

Kul att jag får komma med tips till dig ;-).

Ha en underbar vecka
Kram annica

S o F sa...

Så lyckat det blev med kartan till slut. Och så himla snyggt med turkos (som jag gillar) som grundfärg - bra tänkt!

Mysigt hos dig!

Önskar dig en fin vecka!

RANA sa...

Jag är så glad i dig och så tacksam för alla fina ord. Tack. Du vet att jag inte orkar så mycket nu. Men du ska veta att jag är glad för att du finns, underbara kvinna.

Jag vill veta allt om din magtatuering.

KRAM!!!!
Rana

LenaS sa...

åh vilka härliga bilder och kartan blev också fin med den ramen!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Lindas Vita Lantliv sa...

Men gud så snyggt det blev med kartan, verkligen!

Å vad duktig du är som bakat bröd, ser verkligen gott ut-lämna gärna recept :)

Kram Linda

Torparfrun sa...

Hej Hannis !

Så fint du har i ditt vardagsrum!!! Tavlan blev super fin.
Härligt att du känner dig optimistisk och med mer energi. Finns inget jobbigare än när livet suger musten ur en av olika anledningar.
Något kul på gång i vår gemensamma stad?

Kram Torparfrun

sara på hedepipan sa...

Vad duktig du är som såg att den skulle bli så fin i vit ram. Snyggt.
kram sara

Anki sa...

Stumpan!
Gud så snyggt...kartan blev himla fin där över soffan!
Gillar din hörna skarpt...Skåpet!! hur snyggt är inte det??!
Mailar dig senare ikväll...jag står upp till halsen i "skräp"...så bara jag lyckas trassla mig fram så, haha!

Kram hjärtat!

Hanna sa...

Så fint det bev och vad gott du har bakat.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snyggt! Visst blev den super i vitt. Hela rummet är jättefint, mysigt. Och ditt bröd ser gott ut, hembakt är godast.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

pysseltanten sa...

Halloj govännen...=))
Kartan blev ju suuupernajs...=)))
O den hörnan e ju bara hur fin som heelst...=))
O bröden....mmmmm....jag känner ÄNDA HIT hur de doftar....jag blir suuuugen juu....hihi...
Köpte hem jäst igår...så kanske dax att baka lite gott bröd här i det pysseltantska palatset...=)))
Ha det gott, vännen....
Kraaaamizar git

Fröken Grön sa...

Tack för inspiration!
Blir så nyfiken på hur du gör för att få nymålade grejer att se så där härligt antika ut. Vad använder du för slags färg? Hur slipar du grejerna?

Lily´s nya... sa...

Härligt att energin och optimismen är tillbaka!
Kartan blev jättefin i vitt, härligt med turkos grundfärg...
Bröden ser goda ut! Jag gillar att baka men gör det ytterst sällan. Det varar inte så länge för jag kan inte låta bli det...
Visst var lådan bättre än en blomma ;-)
Ha de gott
kram Lily

Lauras gård sa...

Kartan blev jätte fin! Det blev nog bra med vit ram till slut! Bröden så goda ut. Var hittade du receptet? Kram Stina

Fröken Fräken sa...

Nämen så bra att inspirationen är tillbaka! Här går det upp och ned med inspirationen - mest är man så himlarns trött bara...
Världen ser mycket bättre ut i en vit ram, det är ju helt klart! ;-)

Hm, tejp framför blixten? Kan vara värt att pröva! Lättare än att ordna soligare dagar iaf :-)

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Du har det så fint och smakfullt!!!!
Å vilket härligt bröd....gott...
Kram på dig!

Home No.1 sa...

Hej Hannis!

Vad snyggt!
Turkost mmm.......i like it!

Kramen till Dig ...Annica=))

sinnlighet sa...

Jag ger mig Hannis, jag som skulle gå i döden för att den skulle bli turkos... MEN så mycket Hannis över den...

Agneta


Ps. Hinner jag beställa en liknande tavla till min äldsta son, ungefär som Gustafs, innan jul.. Typ samma stuk Ds

Änglarnas hus sa...

Säger bara..WOW!!..vad snyggt det blev.. Vitt var helt rätt färg!

Ha det goottiis!
Kram Sanne!!

Viola sa...

Kartan blev pricken över i:et som man säger och du nog har du fått energi, brödbak och piffning...) hopps även dagen varit bra, här snoras det rejält, kramen

Fröken Grön sa...

Tack snälla Hannis för "receptet" på din måleri-magi! Jag ska testa, så fort jag hittar ett lämpligt testföremål, och får återkomma med rapport om hur det gick.

tre nyanser av vitt sa...

Hej hopp
Vad duktigt du är, ramen blev superfin. Önskar jag hade din energi men just nu är det tungt...jobbar...hem sent...trött...sova...vakna...jobba ja du vet det berömda ekorrhjulet. Samlar energi till att få komma in i huset och börja inreda tralala...
Kram Marie

Grindelunda sa...

Gokväll!
Hälsar på så här på kvällskvisten. För det var ju ett bra tag sedan nu. Jag har inte prioriterat datorn speciellt mycket den senaste tiden, men nu känns jag ha tid och lust att hälsa på lite här och där.

Må så gott!
Kram från Gunilla

Huset mitt i byn sa...

Ja du Hannis du inspirerar mig lika mycket varje gång.....Så fint det blev med kartan i ram på väggen, mysigt har du också i ditt V-rum.

Kram Pernilla

Vit som snö sa...

Wow! Superfin!!! O där den sitter blev den såå rätt!
Härligt rum!
Kram Cilla

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

Karttavlan blev superfint! Tänk att vitt blir aldrig fel! Vad roligt att du vill delta i in utlottning. 2 lotter ligger i potten för din del!

Kram Anna-Lena♥

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jag förstår absolut att du gillar den kartan - vad är det med kartor som gör dom så helt supervackra!?

Helt fel tid på dygnet att se gott hembakt bröd, jag blev hungrig NU :)

Anci sa...

Hej !
Tack för grattis !!
Kartan är så fin och brödet får mig hungrig. Jag vill också baka !

Kram
Anci

Vitaboet sa...

Vacker blogg, vackert hem, och kartan blev superbra.

Kram Camilla

Hipsterlillamy sa...

Men gumman där....har du bakat bröd....!! Inte illa!!
vet du va jag kom på att jag saknar nu...
Dina fatastiskt goa bregottkakor...
VÄGRAR baka dom själv...dom ska va gjorda av Puman!!