En lucka

En av sakerna som skulle till tippen,
tror att det är en lucka till ett skåp har blivit omgjord.
Den var inte i sitt bästa skick.

Nu hamnade den i sovrummet.
Den skarpögde kan se att symaskinsbordet har hamnat i sovrummet
så den här luckan bidrog med en ommöblering.

Tycker om den här, lite fulsnygg på något sätt

Lite piff och puff är ju ett måste.
Jag gillar sakrala saker ,men det visste ni redan.

En flaska får ha örhängen hängandes på sig

Om ni tycker att bilderna ser konstiga ut så är det inte fel på eventuella glasögon...
Jag provade ändra lite på vitbalansen och leka med blixten i detta mörker.

Och nu är det Söndag, det regnar som vanligt vilket i sin tur betyder
att det regnar även inne hos mig.
Så med två hinkar på spisen som tar emot regnvattnet från taket ska jag nu
njuta av veckans sista dag och kolla om mina sprayade lampor har torkat=))

Kram Hannis

43 kommentarer:

Anki sa...

Regnar det fortf? Ja det är tur att det finns hinkar...bedrövligt är det! På landet njuter vi av solsken *ler*
Vad fin den blev luckan, å jag tycker dina bilder blir jättebra...det är ju skitsvårt att fota nu! Å med noll tålamod blir det ju som det blir, hihi! Ska se om jag får till nåt senare!
Nu blir det till att städa lite efter grisarna, sen ska jag försöka packa mina lådor...om jag inte kommer på nåt roligare *blink*
Å gumman, tack för igår! Alltid lika skojsigt! På tal om det, fick ett skojsigt sms i natt oxå??! Vilken idiot!!

Kramen till dig hjärtat!

sinnlighet sa...

Hannis Hannis Hannis, Du skulle kunna bli miljonär på Din stil & utsökta känsla för god smak! Ska vi slå oss ihop och göra något dejligt tillsammans. Jag är skittrött på att arbeta med biologisk massa (läs människor i nöd). Skulle mycket hellre vilja ha en uberskön butik med Dig... helst på Österlen förstås. En sommarshop, för Du vet väl att alla tyskar och Stockholmare flyttar hit i början på juni!

Agneta

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloo!! De där blev sååå himla snyggt o me alla smycken!! Du är en fena på o få till det.. SUPERDUPERSNYGGT.!! Ja på tal om vädret så känns det inte kul grått fuktigt regningt här mee... önskar dig fortsatt myssöndag kramisar sussie

♥ Pia..... sa...

Hejsan..regnar det in hos dej??..vad tråkigt...som om det inte räckte med regn ute utan du har det inne oxå...hm..
Vilken snygg dörr..du får till det bra ser jag...mycket piffande och puffande hos dej..och väldigt fint..hos mej blir det inte så mycket sånt just nu..bara pysselverkstad..du vet julmarknaderna ...ha en skön söndag och hoppas det slutar regna snart..kram..Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men jösses så fin lucka!!! Där ligger jag i kraftigt lä med min jalusi. Du har målat och shabbat så himla snyggt också. Och så fina foton, du har fått till sånt vackert vitt ljus. Inte kul att det regnar in, här har det slutat nu.
Goa kramen
AnnaMaria

Vero sa...

Men jösses så fantasifullt och så snyggt!

CaramellePastelle sa...

Fulsnygg?! Bara snygg. Fortfarande avis på dig för dina fynd, haha!/ Flaskorna du undrade om, har jag limmat med vanligt Karlssons klister sort "glasklart" lustigt nog. Diska dem, hmm, wouldn't think so. Möjligen om man även limmade utanpå bokmärket, som man gör med découpage, du vet. De får bli vaser annars...

Vit som snö sa...

Nämen, regnar det in hos dej?! Din lilla stackare!
Så fint du har arrangerat, jag tycker inte dörren är fulsnygg, bara ursnygg! Och allt det vackra runt om, gillar ALLT!
Härligt ljus i dina bilder!!!
Kram Cilla

sara på hedepipan sa...

Jag tycker den skit fin, verkligen.
Var på tippen igår och det nästan med något hem men det var för mycket folk.
må gott
kram sara

Vitaboet sa...

Åh nu blir jag lite avis här. Letar som en galning efter gamla fönster, dörrar och luckor, men icke sa nicke. Det där blev hur vackert som helst. Kram

"oroshjärta" sa...

GUD ÄR DET DITT HEM? SER UT SOM EN BUTIK/ SHOWROOM...SÅ HIMLA FINT!
JOBBAR DU MED INREDNING? KRAM!

STENLYCKA sa...

Hej!
Men så fint det blev med luckan och allt vackert på ditt bord. Så himla duktig du är och vad vackert du alltid gör i ditt hem.
Kram på dig och ha en bra början på nästa vecka!

Fröken Grön sa...

Luckan ser ut som en ikon eller ett dyrt konstverk. Me like!

Therese sa...

Mycket fint hos dig! Gillar verkligen luckan som du piffat. Tur att det den ena tycker är skrot kan få nytt liv hos någon annan som ser det med andra ögon! =)

LenaS sa...

Ja denna luckan är ju bara så himla snygg, du är helt otrolig på att få till den ena saken vackrare än den andra!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Huset mitt i byn sa...

Usch vad trist att behöva ha regn inne också, det räcker ju att ha det ute, hos regnar det för fullt och allt det vita far bort lika fort som det kom.

Så fin lucka ´n blev, snyggt shabbat och pyntat...fast nåt annat kan man inte vänta sig av dig :)

Kram Pernilla

♥ cloudberrie ♥ sa...

Du har bra smak! Det är alltid så fint hemma hos dig, gillar dina foton på allt det vackra.


KRAM från Eva

Snuttan sa...

Hej
Så finurligt med luckan.
Helt underbart blev det ju med
Kram
Åsa

Lauras gård sa...

Så fint det blev! Tur att du tog tillvara det som skulle slängas! Vilken jätte söt ostform i förra inlägget! Menar du att det regnar in? Bor du i hus eller i lägenhet? Här har det ju också regnat, dock inte inomhus hos oss... Hund, barn och alpackor är leriga. Hagen ser ut som en leråker... Inte kul! Ja, i morgon ger vi oss in i vaccinationskön. Skönt att ni har ert gjort! Kram Stina

LillaFlisan sa...

Jättefina bilder, jättefin lucka!

Önskar dig en supervecka!

Kram

Flisan

Viola sa...

Det har varit ett riktigt skitväder hela helgen, dimma och regn...riktigt novemberväder och du får till det som vanligt ..så fint det blev med luckan..) ha en bra vecka som kommer, kram

Anki sa...

Gumman, jag började fnissa redan när jag såg ditt namn, hihi!
Jaså du har ritat nu, å klippt då förstår jag! Blir det bra?
Haha, putta husvagn...det fixar vi galant!! Sonen har puttat Vilde Bill idag...från pizzan, hihi...Ja en bit iaf, jämt så vi fick igång han! Men sen puttrade han allt på som vanligt...tror det är startmotorn som ger sig! Aja, småsaker, inget att bli ledsen för...det blir en tripp till handlarn!
Å tack mitt hjärta för gosiga ord, det värmer!
Hoppas det slutat regna hos dig, det är ju förb--- att dom inte fixar det där!

Ha en bra dag i morgon!
Natti natti & kramis!

Husmys sa...

Du kan verkligen konsten att förvandla saker till något som ögat gillar att se på!
Fina foton också.
Kram Anneli

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

Vilka underbara bilder! Tycker att det är fin balans i dina bilder. Det där skulle man kanske prova sig på. Du har verkligen sinne för att ta fram det vackra i det enkla. Vem hade kunnat tro att en skåplucka skulle kunna bli så där fin!

Ja, visst är det ett eländes väder med allt regn och det verkar som om att det kommer mera... Suck! Längtar efter både sol och snö.

Önskar dig en skön start på veckan!

Kramar Anna-Lena♥

Hanna sa...

Nej Hannis nu måste du flytta hit. Du kan inte bo sådär längre. Vasakronan är en mycket bättre hyresvärd förutom att vi väntat sen februari på porttelefonerna. Men det är en annan sak. Man får bara lite extra motion. Kramis

Lily´s nya... sa...

Underbara bilder från ditt hem! Din lucka går inte av för hackor!!!
Supersnygga armband du dekorerat med..
Trist att din hyresvärd inte fått tummarna loss och fixa taket!!!!

Jag har bara staplat murblocken.
Ska fixa en träskiva också att ha överst, vitmålad.
Hade jag bott i ett hus hade jag murat blocken, putsat och vitkalkat den ;-)
Nu kör jag på det enklaste och hoppas det fungerar o blir snyggt :-D
Ha de gott
Kram Lily

Cathrin sa...

Det är ju det som är det bra med regn; man får vara inne och pyssla. (Men det är nog det enda bra, när jag tänker efter). Blir så inspirerad av dina bilder. Hm, nu måste jag nog flytta om lite hemma...

Ha en fin start på veckan!
Kram
Cathrin

Hjärtan och linfrön sa...

Fint det blev! Jättevacker lucka. Helt rätt att behålla den tycker jag!

Ha en riktigt skön måndag.

kram Emma

fröken knopp sa...

det var riktigt gott med jul mat vill jag lova..:)

tallrikarna jag dukade med är nya..jag älskar dem!! det tråkiga är bara tt de inte går in i diskmaskinen(för stora)..så det är lite jobb efter maten..hihi...

Gud vad fin lukan blev..lite annorlunda utformning!! det har helt klart hittat sin plats!!!


Hoppas att du får en bra start på veckan!!!

kramar elin

Anki sa...

Du är bäst hjärtat!

Ha en bra dag!
Kramen!

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja här regnar det på som bara den. Jättetrist väder!

Men så synd att de eldat upp den. Ja jag lyssnade ju på gubben min för några år sedan också och kastade min gamla trägunghäst som jag hade haft som liten. Gissa om jag ångrat mig...?

Kram Viveka

Nygammalt sa...

Hej Hannis!
Med mitt bloggande i snigeltakt så hinner jag ju missa såååå fina saker hos dig. Tur att man kan läsa ikapp!
Hoppas att allt är bra med dig. Men regn inomhus låter ju inte så skoj, man får ju nog av allt utomhus :(

Kram!

Inka sa...

Hej Hannis-vännen!


ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH, vad vackert. Jag sa ju det. NEJ...INTE FULSNYGGT, utan bara vackert, snyggt som bara den. Jag tycker också om sakrala saker. Vad snyggt med de vita enkla tavelramarna också. Och vilka vackra smycken du har.
Du är så duktig, Hannisflicka.

Men du hur går det med läckorna egentligen??? Ska de inte komma och fixa det? Har du krävt avdrag på hyran?

Ha en riktigt mysig vecka nu Hannis.

Kram Inka

Fröken Fräken sa...

Men vad är det för eländigt tak som du har.. eller ska jag säga - eländig hyresvärd!
Du vet ju att den dörren är jag redan så avis på!

Roligt att du uppskattar mitt ställningstagande kring reklam, en hel liten debatt tog visst fart på min blogg :-) Jag kan också välja att skriva om någon grej eller affär, som med hyacintvaserna, eller om något som inte var bra med en affär. Men då väljer jag ju det själv, det är ingen som betalar mig för det och då känns det okej!

milla-andante sa...

Vilken jättefin blogg jag hittade här!! Så underbart när man tar tillvara på "skrot" och förvandlar det till guld!! Jättefint!
Avis på dina olivträd också...
Tittar helt klart in igen!
Hoppas det har slutat regna..:)
Mvh Milla

Anci sa...

Hej !
Du lyckades förvandla luckan till något väldigt fint och det andra är lika underbart det :)

Kram
Anci

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Ja tycker bilderna blev kanon fina.. Jag har så himla svårt nu att knäppa kort, de är ju kolsvart hela tiden.. =(
Så himla fint på bordet.. Så fina färger..

Ha det gott
kram!!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Du är så duktig på att få till det, superfint! Har inte du heller tätt tak hi hi.
Kram Marie

Vita små hjärtan sa...

Men hallå så snyggt!!!!
Vilken lucka! Å vilka vackra bilder!
Ja du kan då få till det!!!!!
Kram Agnetha

Torparfrun sa...

Luckan blev hur fin som helst med lite vitfärg.
Låter dock inte så kul att det regnar in hos dig, speciellt inte med tanke på hur mycket det regnar i Uppsala...Suck.

Kram Torparfrun

Liten Bod sa...

Jag tycker att den är bara snygg jag :) Fina bilder blev det oavsett hur du gjorde, jag bara svär när jag försöker fota så här års! Du har så mycket fint att jag måste kolla igenom hela bloggen vid tillfälle, brukar göra det när jag hittar en ny... Kram, Tina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej men reganr det in hemma hos dig??? Det låter ju inte alls bra, det där... Fick mig att tänka på... men jag har bara regn hos mig...lalalla...
Det blev fint när dörren fick sig en makeover, men så är det ju ett proffs på sånt också!
Kram
Marie

Roberta Granada sa...

Hi, I love your blog,I am from Brazil, I have a blog about craft in general and now I'm offering my readers to download the magazine found the net, http://agulhaetricot.blogspot.com, e visit me my blog about food http://alatitacarre.blogspot.com ,visit me, and also appears in my online shop Maison Carré by Tita, http://maisontitacarre.blogspot.com, kiss.