En annan hörna

När jag ändå släpade runt på kartan i vardagsrummet så passade jag på att
röja bort en massa saker.
Tidigare så stod ett skåp och lite annat ovanpå symaskinen.

Men eftersom att Olivträden måste flyttas från fönsterbrädorna
och värmen från elementen så får det bli blombord ett tag.

Nu får dom ordentligt med ljus
men jag tror att det finns en risk att det
stora trädet kanske inte klara övervintring inne i lägenheten.
Hoyan som står på kanten vägrar konsekvent att blomma så
nu provar jag att ha den här ett tag så får vi se om den gillar det bättre.

Spegeln som även den fått flytta runt en del.

Kortet kommer från Gabrielle Lilla Trollbacken
Köpte en brevlåda av henne och det här skickade hon med.
Jag gillar det!

Har haft turen att komma över en dörr, lite fönster och annat smått.
En väninna stoppade sin granne som var på väg till tippen.
Grannen förstod inte riktigt varför jag skulle vilja ha hans sopor
men det förstod väninnan som tur var.
Dom sakerna får ni se nästa gång.

Kram Hannis

35 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Vilket vackert blombord du arrangerat! Vilken tur du har som har så förstående och modiga väninnor som vågar fråga om lov att få ta sopor av folk...hihi!

Ska bli skoj att se på bild dina sopfynd :)

Ha nu en riktigt fin dag!

Pysselpalatset sa...

Så fint med silverramen och olivplantorna... Verkligen snyggt. Har du olivträden inne i stugvärmen hela säsongen???? Jag trodde att de behövde stå kallare.. så min står i källaren... och det är himla tråkigt... man ser den ju bara när jag vattnar!!! Kram Jeanette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var mycket franskt över ditt bord, växterna blev så jättefina när du sätter dom i grupp. Hoppas dom klarar värmen i vinter, dom är ju så fina. Du har så mycket fint på bordet, och spegeln passade fint till. Och vilken bra granne, sån tur att hon såg i tid, ska bli kul och se.
Ha en bra torsdag
Goa kramen
AnnaMaria

Cathrin sa...

Vilket härligt blombord! Så fint symaskinsbordet blev som vitt. Stod och kikade på ett liknande i går men kunde inte föreställa mig hur det skulle bli. Undrar just om det är kvar.
Ang din granne säger Petson (han som har katten Findus i böckerna): "skräp för somliga är skatt för andra". Ja, jag är småbarnsmamma ;). Men visst stämmer det?
Tack och lov!


Kram
Cathrin

pysseltanten sa...

Supernaaaajs på bordet...=))
Ser att vi målat våra symaskinsbord lika...=))Snyyyggt...
Usch ja..nu kommer en svår tid för växterna...de torkar ut på nån timma...o jag som e så SEEEEG med vattenkannan...mina växter lever verkligen på SVÄLTGRÄNSEN...hihi...
Ha en härlig dag, du Hannisgumman...=))
Kraaaaaaamizar Git

Huset mitt i byn sa...

Åh så fint du har dekorerat ditt blombord, hoppas oliven klarar sig undervintern nu för den ser så stor och fin ut.

Spännande att se dina fönster/dörr fynd, ibland ska man ha tur, vilket du hade där.

Kram Pernilla

Helena sa...

Vad fint du gjort Hanns! Förstår att du gillar kortet du fick, jag hänger också upp sånna saker här och där hemma hos mig. Ha en skön dag! Kram Helena

Krydda Livet sa...

Så fint du har! Ibland kommer jag inte på mer att säga här. Det är bara så fint :)

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så fina olivträd. Själv har jag lyckats eller snarare misslyckats med två. nilla

Annica Manby sa...

Vad fint det blev.

Vilken tur du har fönster och en dörr.

Kram annica

Hanna sa...

Vilket fint blomsterbord du har gjort iordning.
Ha en bra torsdag.
Nu skall jag gå och ta hand om en kraslig liten tjej.
Kram
Hanna

sara på hedepipan sa...

Tur man har bra vänner, det är ju med sådann tur man gör de riktiga fynden.
kram sara

LenaS sa...

Åh vad fint du gjort, ska bli spännande att se vad vännens granne hade för skräp ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej svejs jag igen. Äppellyktorna är nog världens snabbaste pyssel. Men gräv ur äpplena med en liten sked, annars brister kanterna lätt. Sen klämde jag i ståltråd från rulle i bägge sidor. Voila, klart!
Dom hänger på insidan fönstret, fast det ser ut som ute. Står sig inte så länge, men ett tag.
Ha en bra torsdag
Kramis
AnnaMaria

Camilla sa...

Hej

Nu har Du har chansen att vinna en snygg tröja från Jumperfabriken, besök gärna min blogg!

http://emring.blogspot.com/2009/11/tavling-vinn-en-troja-fran.html

Mvh Camilla

Hjärtan och linfrön sa...

Jättefint! Där kan nog inte blommorna annat än trivas... ;)

Kram Emma

Lily´s nya... sa...

Åh, så fint! Blir lyrisk när jag ser allt fint! Mina olivträd står i mitt kök, mest ljus där. Jag är lite orolig att det är för varmt här i lägenheten, att de inte klarar det. Det var betydligt svalare i min förra bostad, och de trivdes bra.
ha de gott
Kram Lily

Änglarnas hus sa...

det blev ju finnemang med flytten ;).. ja Olivträden kan vara lite kinkiga..inte för mörkt, inte för varmt, inte för mycke vatten, inte.....
riktigt gnällig växt.. men uuunderbart fin!! Min bor ute på Glasverandan.. hoppas på det bästa!!

Tur att du har en vaksam kompis!!..ska bli spännande att se vad du trollar fram av dessa saker..!!

Ha det riktigt goottiis i helgen vännen!!
Kram Sanne..

Anci sa...

Hej !
Åh, vad många vackra saker du har !
Jag är nyfiken på vad det kan vara för "sopor" som höll på att bli slängda :)

Kram
Anci

Viveka i Bläckhornet sa...

Såååååå himla mysigt det ser ut hos dig :)

Din soffhörna ser så inbjudande ut att jag tror jag kommer över och myser ett tag.

Ska nog ställa bort mina olivträd från fönstren också. Vill ju inte att de slokar.

Du har nåt hos mig...

Kram Viveka

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilken underbar vännina! Vilken tur du har som har en sådan vän! Det blev jättefint på ditt blombord. Ja, det kan vara svårt att övervintra olivträd. De vill ju stå ljust och svalt men jag hoppas att du får till det på något sätt. Jag funderar på att låta mitt lilla flytta till svärföräldrarna ett tag! Förstår att du blev förtjust i kortet. Det var väldigt fint!

Önskar dig en härlig helg!

Kramar Anna-Lena♥

sinnlighet sa...

Hannis, Du är HELT otrolig!! Hinner Du verkligen med att få min sons födelsedagspresent klar.. blir lite orolig när jag ser hur många järn Du har i elden...

Jag bara skojade hjärtat, men Din klocka måste ha fler siffror än min!

Älskar Ditt kära lilla hem!

Agneta

Millas hem sa...

Hej!

Vilken fin hörna du fått till!
Ja, jag hoppas verkligen att mina olivträd finns kvar efter vintern också!

Hoppas att du får en fin helg!

Kram Camilla

Lantligt i stan sa...

Det blev ju jättefint där på blombordet! Fina saker och blommor! Olivträd skulle jag också vilja ha. Vilken omtänksam granne!
Kram Anki

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Du har det så fint och smakfullt, det är så roligt att titta in här till dig!
Kram på dig!

Anki sa...

Haha, jag kan skicka kräket till dig, han skulle trivas som fisken bland dina grejer!
Gud vad fint du har på symskinsbordet, härligt med alla blommorna och den kandelabern är så stilig! Jag skulle så gärna vilja ha ett olivträd, men det skulle jag döda direkt, haha...hoppas ditt klarar sig iaf! En sån fin spegel har jag oxå, fast jättemodellen som jag inte vet var jag ska göra av...som såå mycket annat! Men nu får vi börja smida planer om dom gamla dörrarna, gissa om jag behöver all hjälp??...å du har ju snickarbrallor, hihi!

Pst, jag fnittrar fånigt jag med!
Kramis hjärtat!

AkH sa...

Vilken fin blogg du har, kul att hitta till nya. Välkommen till ming blogg hem och ting.
Anna-Karin
hemochting

Hjärtan och linfrön sa...

Och tack för din fina kommentar hos mig ang mina mammatankar! =) Skönt att de inte kom ut så deppigt som det kändes den dagen.
Ja, det är verkligen mycket att fundera på när man inte bara ansvarar för sig själv längre...

Hoppas du får en riktigt fin helg!
Kram EMma

lolla sa...

hejsan hannis
vilka fina olivträd du har, har du drivit upp dem själv??
vilken förstående vännina du har ;)
ska bli spännande att se vad det var hon hittade.
kram lolla

Hanna sa...

Åhhhh, va fint det blev!!! Nu måste jag ta in mitt symaskinsbord från balkongen. Ojoj, va jag fick inspiration. Kramis

~mormorshem~ sa...

Alltid roligt när Du kikar in hos mej,och jag önskar Dej en fridfull helg också ~~~

Målar lite vitt härhemma idag, har ju tänkt att ha allt färdigt till...den här Julen...;*)

Kram från Eva

Fröken Fräken sa...

Ja, egentligen får man ju vara väldigt tacksam över alla de där galningarna som ska slänga finfina grejer. Så att hyvens folk som du och jag, bland andra, kan komma över dem! ;-) Men förstå hur de tänker, de lär jag aldrig göra!
SÅ fint på bordet, det kändes som en fläkt av sommar kom över mig! Här står olivträden parkerade i köksfönstrena och elementen är avslagna under. Man får ju offra lite värme för att klara olivträden!

Ja, det var sååååå tråkigt på Arlanda! Men jag tog igen bristen på shopping idag på Kupan. Och jag hade kunnat handla än mer!!

Lily´s nya... sa...

Hej Hannis vännen!
Tack för din omtanke och rara ord! Det betyder så mycket :D
Varma kramar från Lily

Viola sa...

Haha...så vännerna hoppar på grannarna och vill ah deras sopor som du tar hand om...visst är vi härligt galna, fint i hörnan med alla olivträden, är mör efter en tuff vecka, vi är på g... men långt ifrån friska, blir att skynda långsamt i helgen, ha det gott, kram

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Vad fint det ser ut...jättevackert med olivträden och kandelabern!

Kram
Mia