Urnan,krukan,skålen

Kärt barn har många namn...
Den här saken köptes även den på plantskolan.
Var inte helt nöjd med den gulaktiga färgen så jag målade förstås.

Något bättre blev det.
Den lilla dörren jag hittade på loppis i Nora fick plats på bordet.

Nu målade jag med svamp för att det svarta inte skulle försvinna.

I den hamnade sånt som är tänkt att bli framtida pyssel.

Har inte bestämt mig för om jag tycker om den.
Känns inte som att den passar riktigt in just där.
Vissa saker kan man ju flytta runt i en evighet innan det
till slut hamnar i förrådet.
Och vad är nu detta?

Jo, det är en del av det som är tänkt att bli skohylla/pall till hallen.
För den ska göras om lite, hallen alltså.
Om jag lyckas överföra tanke till fungerande handling när det gäller det här återstår att se...

Känner mig inte på speciellt bra humör för tillfället.
Jag är sjuk igen, vilket i sig har blivit en tråkig evighetshistoria...
En bagatell som irriterar!
Och i morgon ska jag på begravning.
I och med det så väcks tankar om livet och människor man bryr sig om.
Sorg är ju en del av livet, inte en speciellt behaglig del men ofrånkomlig.

Nu ska jag inte dämpa er med mitt depp!
Så mitt i detta gråa väder så önskar jag er sol i sinnet.

Kram Hannis

31 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Vad tråkigt att du är sjuk. Det är vi också, hela familjen men nu är det mest jag som hostar och låter. Men det är bara en vanlig förkylning och de går ju över:)

Även om du inte är på så bra humör så piggar du i alla fall upp mig med ditt fixande. Tänk om jag också kunde ta mig för med mitt största problem här hemma, vår hall! Jag hoppas på en fortsättning av din så småningom så jag kan få lite fart:)


Krya på dig och ta väl hand om dig.

Varma kramar
Karin

pysseltanten sa...

Halloj govännen...=))
Usch va trist att du e sjuk....
Men du vet...efter grått o regn...kommer SOL...=)))
Begravningar är ju en del av livet, tyvärr...Känns lika trist varje gång...själv tror man ju på nåt vis att man e ODÖDLIG...eller så vill man bara inte inse att man ska den vägen vandra...
Just nu på jobb, har vi en man som kämpat mot döden i en vecka...han VILL verkligen inte vandra vidare...Känns hemskt o fantastiskt på samma gång...Värst för anhöriga dock....
Sådär...lite MÖRKA ord (eller ljusa, beroende på hur man ser de)..såhär på tisdagsförmiddagen...
Själv kämpar jag med mitt PYSSLANDE...=))) Har slängt ihop något...inget AVANCERAT alls...
Ha en så bra dag du kan nu, kära Hannis...=)))
Kraaamizar Git

Lily´s nya... sa...

Hej Hannis!
Jag tycker den passar perfekt där den står! Den blev ännu snyggare i vitt! Du har så enormt fint och vackert hem! Borde visa upp det i Vakre Hjem eller någon annan tidning/ar, samt, du är så enormt duktig och uppfinningsrik o kreativ och det borde ju komma fram och belysas ordentligt.
Jag blir alltid så glad och hänförd när jag tittar in till dig!

Trist att bli sjuk igen fast det är ju inte så konstigt vid den här tiden..
Krya på dig
Kram Lily

LenaS sa...

Vad tråkigt att du är sjuk! Vad urnan blev fin!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Lauras gård sa...

Urnan är jätte fin! Du kan ju sätta en växt i som hänger ner lite över kanten. Trist att du känner dig risig igen. I bland vill det inte riktigt ge med sig... Begravning är så jobbigt. Men som du skriver en del av livet... Många tankar går ju runt i huvudet... Hoppas det blev en fin begravning trots allt! Kram Stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tyckte att jag var här alldeles nyligen :)
Men då var du på G under tiden...
Jag tyckte om krukan du målat, och på bilden så ser det bra ut. Men så där är det ju, man måste känna in vissa saker innan det stämmer.
Så tråkigt att du är sjuk. Och begravning låter ju inte heller något vidare. Hoppas du piggar på dej snart igen!
kram
Marie

S o F sa...

Jag tycker i alla fall att urnan blev supersnygg! ;)

Varma hälsningar!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu tycker ju jag att din kruka blev himla fin, det är ju så snyggt på ditt bord!! Den lilla dörren är en riktig önskedörr. Titta en gång till så ser du så fint du har. Inte kul och bli sjuk igen, hoppas du blir bättre till imorgon. Du får en lessam dag.

Goa kramen
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Hej!

Tråkigt att vara sjuk och dessutom ha en begravning framför sig...

Men du jisses vad fin urnan blev!!
Inspirerande!! Och notkransen var helt i min smak!!
Ha det gott och lycka till med hallen!!
Kramis Sanne

PS..Nora är en riktig fyndstad..brukar shoppa loss där då och då!!

Fröken Grön sa...

Åhhh, dörren är helt bedårande! Varför hittar aldrig jag sådant på loppis?

Lilla Blå sa...

Jag tänker på dig! <3
kry på dig och ta det lugnt.

kramar @nette

Mamma C sa...

Så tråkigt att du är sjuk igen. Krya på dig ordentligt. Tycket urnan var jättesnygg.
Kram mamma C

Fröken Fräken sa...

Vad är det med kruktillverkare som är så förtjust i sådan där gulaktig färg? Helt rätt att måla över den! Tycker att den blev stilig där, men ibland kan man ju tycka att något känns lite fel och så får man ranta runt och leta den rätta platsen..

Nämen, sjuk! Det var himla trist! En kollega har gått och fått svininfluensan så nu går jag omkring och hypokondriskt känner efter hur jag mår hela tiden.. men jag hoppas att jag klarar mig.. Krya nu på dig!

Hjärtan och linfrön sa...

Hej Hannis!

Vad kul att du kikar in hos mig ibland! Jag tycker skålen blev fin vit, men jag vet hur du känner - vissa saker känns inte helt rätt hur man än vrider och vänder på det.

Jag skrev också ett inlägg idag som min sambo tyckte var jättedeppigt. Det var inte min mening, men ibland blir det bara så. Ingen är ju glad jämt, eller hur?

Jag hoppas begravningen går bra och att den blir ett fint minne.

Kram Emma

Viveka i Bläckhornet sa...

Hopas du piggnar på dig hjärtat. Inte bra att dra på sig influenser nu....

Och på det en begravning. Ingen rolig vecka alltså. Men det måste man ju får skriva om också. Livet består ju av både sorg och glädje. Skönare då att få dela med sig med andra.

Imorrn ska mannen iväg på älgjakt. Jag hoppas att de skjuter MINST en kalv så vi får oss lite älgkött i vinter. Jaktledaren sa att det kanske blir sista jakt tillfället.
(Hoppas du inte är vegetarian nu så jag trampar dig på tårna :o )

Ha det gott

Kram Viveka

S o F sa...

Tack Hannis för att du tittar in till mig och tar dig tid att kommentera. Det uppskattar jag.

Den här kursen är på Sensus (som främst har kurser inom livsfrågor, etik, kultur och musik) och har startats av en person som är intresserad av Här och Nu-tänket och då speciellt av Eckhart Tolle.
Enormt givande att träffa människor som har liknande tankar. Det blir en härlig dynamik i gruppen när vi bollar tankar hit och dit.

Varma hälsningar!

Lantligt i stan sa...

Urnan blev verkligen superfin! Tråkigt att vara sjuk, hoppas du snart piggar på dig och att det går bra på begravningen. Alltid jobbigt att gå på sådana, speciellt om det var någon nära. Men säga farväl vill man ju.
Gillade diskstället i föregående inlägg!
Kram Anki

Sjabbig men chic sa...

Men jag älskar den Hannis. Helt bestämt! Skicka den till mig du.;)
Tyvärr så är det så att sorg och begravning är en del av livet. Fast jag är en feg stackare och försöker tänka bort det så mycket som möjligt för annars oroar jag ihjäl mig för mina nära och kära.
Krya på dig gumman!

Kramis Lisa

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

VAd tråkigt att höra att du fortfarande inte är frisk. Du vet att det bästa botemedlet mot evighetsförkylningar är VILA! Var rädd om dig!Jag tycker att urnan blev superfin och dina pysselsaker däri gjorde inte det hela sämre... Begravningar är inget vidare men det är som Lisa och du skriver en del av livet. Efteråt brukar det kostigt nog kännas lite bättre...

Jag ska tänka på Dig i morgon!

Kram Anna-Lena♥

Anki sa...

Skruttan!
Jag tycker det blev så fint...ranta runt du så hittar den nog sin rätta plats *ler*
Sköt om dig nu...och andas!

Du vet att jag tänker på dig!
Kram Hjärtat!

sinnlighet sa...

Du hjärtat, Du gjorde precis min ökentidiga morgon lite lättare. Måste in och slå en liten flukt hos Dig då och då!! Skönsköna bilder som vanligt!! Snart är det GRAND FINAL i vår tävling!

Kära hälsningar Agneta

~mormorshem~ sa...

Vad fin den är, urnan...jag tycker att den blev ännu finare i vitt...
Jobbigt med det återkommande sjuka, och begravning på det...förstår jag rör vid ett mörkare djup.

Jag tycker inte alls att Du dämpar med något depp, det är ju så att även det mörka inslaget måste få finnas i livsväven, och att bara få ta del av ljus yta, skulle i längden inte alls tilltala mej, då jag också söker känslan av livets verklighet där jag hälsar på ~~~

En varm KryapåDejKraaam
från Eva

Vita-hjärtan sa...

Hoppas att du snart känner dig på bättre humör...

Å, vad jag gillar kransen som du har gjort med notpapper och tråd.. riktigt fiiin!

Kram på dig! /Evelina

sara på hedepipan sa...

Alla blir vi deppiga, jag är hyfsat pigg nu så jag delar med mig. Snygg krans med noter. Ska göra. Man kan göra så mycket med en krans.
Krya på dig kram/sara

Eikkala sa...

Fy vad tråkigt att vara sjuk, verkligen slöseri med tid. Hoppas begravningen inte var allt för jobbig. Kram sari

lottens vita och gröna sa...

såååååå vackra saker du gör hela tiden hannis, du är verkligen en stor källa till inspiration för mig! vad fint det blev med förren där och krukan är ju superduper! hmm tänker såå på dig idag, det är hemskt vad en begravning kan sätta igång känslot, här kommer en stor styrkekram, varmkram lotten

Cathrin sa...

Hoppas du mår lite bättre idag. Begravningar är aldrig något särskilt behagligt. Men kan vara tankeväckande på bra sätt också.


Kram
Cathrin

Viola sa...

Hoppas du mår bättre idag...och du får alltid till det så fint med det du fyndar, kramen

Anki sa...

Ja jädrar vad tiden flög iväg snabbt, dom timmarna skrattade vi bort fort, hihi...Men tiden flyger allt nu oxå, slit å släp!! Nu är det tvättstugan...igen?!...sen ska jag slänga mig över spacklet, puh!!
Har verkligen NOLL tid till detta, men nyfiken vet du *fniss*

Ha en härligt dag så hörs vi senare!
Kram hjärtat!

Ann-Catrin sa...

Stackars dig Hannis... sjuk igen..inte kul och sen på det begravning
Ja livet är en berg och dalbana!
Men duktig är du i allafall.. en sann inspiretionskälla är du gumman

så vackra saker!!

Stor varm kram till DIG♥
Ann-Catrin

Vita små hjärtan sa...

Ja jag säger bara...å vilka härliga bilder!
Å du...GRATTIS
Kram på dig!