Trälådor

Jag och vännen J åkte en sväng i går. Det slutar oftast med att vi shoppar...
En plantskola i Uppsala slår igen, en av dom mysigare.
Visst är det bra med stora varuhus med billiga priser men den
där personliga känslan försvinner.Det är lite trist.
Utförsäljning var det men jag köpte inga växter...
Trälådor fick följa med hem.

Vet inte vad det är som gör att jag går i gång på slitna trälådor.
En jutesäck hängde med

Två skålar, eller den ena, den undre är väl mera en blomkruka,
dock inte så djup.

Betongsnäckor som man kan göra något fint med.

Har funderat på om man kan börja borra på en Fredagskväll precis innan Idol startar på tv.
Men jag tror att jag ska bespara mina grannar det så i morgon åker tallrikshyllan upp!
För nu är både den och väggen klar.

Kram Hannis

26 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina saker du har köpt!
Ha en bra helg!
Kram
Hanna

Änglarnas hus sa...

hihi.. nej inte under Idol!! hihi..
det är ett säkert kort för att göra sig osams med ALLA barnfamiljer.. och 40+ are ;)

Synd som sagt att härliga buriker slår igen..men du fick ju fynda i alla fall!!

Ha det gott i helgen!!

Kraam Sanne!

Pia..... sa...

Hejsan!..Lite smått och gott det där..vackra trälådor förresten..skulle kunna tänka mej en eller annan jag med...trevlig helg..kram..Pia

Lily´s nya... sa...

Jag går också igång på trälådor! Fick riktigt behärska mig idag när jag gick förbi några i en blomsteraffär ;-))))
I morgon ska jag försöka bli av med lite saker på en bakluckeloppis. Tänkte inte köpa något nytt förrän nästa månad...Har ju mindre plats nu...Får se hur lätt det är att hålla ;-)))))))

Visst går tiden snabbt!!!!
Skönt när det är fredag :D
Jag jobbar två veckor till sedan har jag lite semester...LÄNGTAR!!!!

10 sanningar om mig kommer på söndag :D

Ha de gott
Kram Lily

Plupps krypin sa...

Ja, du har ju försökt att förgifta grannarna så lite borrning är väl inget. Men för grannsämjan så......
Trevlig helg, må så gott.
Yvonne

Anki sa...

Haha...tror du dom misstycker?? Äh, skit i det...det går väl i repris eller?
Vilka snygga lådor, å skålarna bara mmm...
Tråkigt när dom små mysiga ställena slår igen, snart blir det bara stooora varuhus kvar! Gillar oxå den där mysiga, personliga känslan man får i en liten butik!
Näpp fredag. då är det badet...sen ska jag maila, hihi!

Kramis!

Vit som snö sa...

Klokt att skippa borrning en fredagskväll- för grannsämjan;-)
Vilka fynd du gjort! Såå fin låda o krukorna var härliga. Visst är det trist att små företag inte går runt, det måste vara snudd på omöjligt att konkurrera med "jättarna"- fast som du säger- charmen finns hos dom små!
Kram Cilla

Home By Virginia sa...

Hei :)

Mange fine skatter der ja... De tre eskene er så utrolig flotte synes jeg...

Ønsker deg en herlig helg...!!! :D

Klem fra Malin Virginia

Vitbalansen - Helena sa...

Vilka snygga saker du fick tag på - allihop! Hoppas att du får en fin helg och att tallrikshyllan kan komma på plats vid en grannvänlig tid på dygnet :-).

Kram från Helena

Mamma C sa...

Bra att du skippar borrningen just nu. Vilka fina saker du hittat. Visst är dom fina dom där trälodorna. Jag har några som gubben tagit hem från jobbet. Dom ska målas vita.
Kram Mamma C

Nettan sa...

Vill ha allt .. så fina saker.. och vilken skål.... ha en bra helg .. kram N

LillaFlisan sa...

hohohohoho!

Då måste jag ju bara kika in i morron för att kolla in din hylla!½

Jag är ju så sjukt nyfiken på att se resultatet!!!

Kram

Flisan

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen!

hihi under idol är väl ett toppentillfälle..
du såna där lådor går jag oxå igång på.. urfina och perfekt tt ha lite överallt bara så där

kram kram
A-C

Lilla Blå sa...

Nu har jag missat nåt här ser jag, vilken plantskola är det?
Massor med fina prylar har du hittat. Grattis till dem

ha en fin höst dag

kramar @nette

Montebello Möbler sa...

Nämen vilka fina saker !
Har så mycket å ta igen med läsning ... härligt!
Ville bara säga hej på dig, nu ska jag snart öppna butiken ... kallt idag men oändligt vackert.

Kramar Malin :)

LenaS sa...

Åh vilka härligheter du köpte!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Före 20 måste du få borra några hål. Det går ju så fort. Nu är säkert hyllan uppe. Bra lådor fick du tag i, och jättefina krukor. En sån luftig låda kunde man ha till mossa-förvaring. Idag ska vi till skogen och plocka mossa och lite lummer. Snart fryser det fast.
Ha en mysig lördag
Stor kram
AnnaMaria

sinnlighet sa...

Åhh Hannis, Du är tokig, hur får Du plats med allt? Som vanligt är det dejliga fynd. Men du...blir ramen turkos nu då??

Agneta

Fröken Fräken sa...

Herr Fräken envisas med att tro att mitt sprayande på balkongen skulle kunna störa grannarna..? Bah!
Men, stiliga fynd! Jag skulle också ha grabbat tag i de trälådorna. En restaurang inte långt från mitt jobb ställer jämt ut trälådor (de har väl fått dem med någon varuleverans) Jag har försökt peppa mig till att gå in och höra om jag kan ta ett par stycken...

Jomenvisst! En del säljare är tydligen knäppa, och försöker sälja grejer som inte är de grejer som var i annonsen! Nu har jag hämtat mig genom att köpa två skomakarlampor med plåtskärm. I guld!!! Men det är lätt kirrat med spray. På balkongen. Till grannarnas förtjusning. ;-)

Fröken Fräken sa...

Herr Fräken envisas med att tro att mitt sprayande på balkongen skulle kunna störa grannarna..? Bah!
Men, stiliga fynd! Jag skulle också ha grabbat tag i de trälådorna. En restaurang inte långt från mitt jobb ställer jämt ut trälådor (de har väl fått dem med någon varuleverans) Jag har försökt peppa mig till att gå in och höra om jag kan ta ett par stycken...

Jomenvisst! En del säljare är tydligen knäppa, och försöker sälja grejer som inte är de grejer som var i annonsen! Nu har jag hämtat mig genom att köpa två skomakarlampor med plåtskärm. I guld!!! Men det är lätt kirrat med spray. På balkongen. Till grannarnas förtjusning. ;-)

anne sa...

Hej!
Så fina saker du har köpt - härligt när butiker har utförsäljning samtidigt som det är tråkigt om det är en fin affär som stänger...

Var nog klokt att vänta med borrningen... kan nog vara grund för vräkning annars :OP

Jag röstar på vitmålning av ramen till den fina kartan, jag tror inte kartan "försvinner".

Kram Anne

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Så många fina saker du hittar :)

Så roligt det ska bli och få se din tallrikshylla på plats :)

Kram Åsa

Viveka i Bläckhornet sa...

Samma här!
Säg trälådor så kommer jag rusande...

Kanon fina fynd du gjort. Härligt när man kan fynda till bar priser.

Önskar dig en fin helg

Kram Viveka

Lauras gård sa...

Men vad fint du har köpt! Vilken plantskola var det? Det är ju alltid trevligt om man kan fynda... Tror inte grannarna uppskattar om du sätter upp tallrikshyllan under bästa sändningstid... Kramis Stina

Viola sa...

Vilka läckra lådor...skulle jag oxå ha kunnat tänkt mig..) har du borrat idag då..:) ha en skön kväll, kram

Monkan sa...

Jättemysiga trälådor. Vet du, jag tror ni är lika glada både du lådorna, att de följde med dig hem :-)

Svaret är Nej med myyycket stort N, hur kunde du ens tänka tanken att borra under Idol?! ;-) Fast jag är lite kluven, är ju nyfiken på resultatet, få se din fina tallrikshylla på plats.

Håller med om att ramen till kartan inte är den bästa tänkbara... Helvit kanske inte blir så bra, men shabby? Eller nåt som ger mer kontrast, en mörk färg.

Pratar med dig själv även när andra är närvarande… Nä, jag är inte förvånad :-) Och inte han som hörde dig prata för dig själv i affärn förra hösten heller ;-)