Tallrikshyllan...

Japp, nu hänger den där! Tallrikshyllan alá Lilla Flisan
För det var hon som gjorde ritningen, och det var förstås hos henne jag såg den och tänkte:
Man kan ju alltid prova.
Har aldrig hanterat varken sticksåg eller överhandsfräs innan men man lär så länge man lever på fler än ett plan kan man ju säga.
Så här blev min....

Jag är riktigt nöjd och ganska stolt.

Den rymmer en hel del som tidigare fått stå gömt i ett skåp.

Gammalt samlat porslin...

i hop med mått, en del av dom kommer från mormor och morfar.

Nya och gamla flaskor

Kakformar med ros i, har blivit en återkommande grej hos mig.

Jag har svurit, skurit mig,sågat snett och börjat om.
För att inte tala om pulsen jag hade när jag drog i gång överhandsfräsen,
skräckblandad förtjusning kan man kalla det!
Men det var det värt!
Så nu ska jag börja rita på skohyllan jag ska snickra i hop.

Har påbörjat ett nytt projekt,
i färgen Turkos(Den du Agneta) med en lite brytning av smuts,
konstig beskrivning men så blev färgen efter div pigment.
Dom har tålamod med mig på färgaffären!

Till er goa bloggisar och kanske andra som tittar in, önskar jag en skön Söndag!

Kram Hannis

47 kommentarer:

sinnlighet sa...

Hannis Hannis Hannis, Gud vad Du är inspirerande och jag kan föreställa mig att Du och Flisan tillsammans kan flytta Sverige 'något till höger' med Er energi - om Ni så önskar!!

Agneta

The Secret Garden sa...

Hejsan! Så snyggt det blev!! Ja man ska aldrig ge upp när man vet hur man vill ha någonting och så är det ju ännu roligare när man har gjort grejen själv!:)

Ha en bra söndag!

Viola sa...

VIlket proffs du är...vad jag blir impad utav di vackra skapelser och nog har du fått dit vackra skatter ur gömmorna, ha själv en skön söndag, kram

S o F sa...

Nöjd och stolt är precis vad du ska va!

Vilken utmaning att ge sig på att hantera verktygen som krävdes. Vad är det ordspråket säger: "Hälften vågat, hälften vunnet" och det verkar ju stämma i ditt fall.

...och pyntat så fint!

Ha det gott i veckan!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses vad du är händig, så jättefin den blev. Du kan känna dig nöjd och stolt. Och mycket fint vitt porslin hade du.
Mailegkaniner har jag köpt hos Maude/Gårdsromantik. Har sett att Tess/Tilda och mari också har. Sen har jag budat hem ganska många på Tradera.
Ha en fin söndag
Kramis
AnnaMaria

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Jisses så snygg den blev!!! Ser inte ut som om du har gjort annat än snickrat och sågat i ditt liv :)
Superfin!!!

Så roligt att du vill vara med i min lilla utlottning :)
Lycka till!!!

Kram Åsa

Leamarlené sa...

Åh så snygg. Förstår att du är stolt över den.. det skulle jag också vara. Vilket bra jobb du har gjort.

Kram Marlené

Lindas Vita Lantliv sa...

Klart att du ska vara stolt över dig själv! JAG skulle varit skit-mallig (rent ut sagt) om JAG hade lyckats göra den....såå himla fin! Du är verkligen duktig!

Skön söndag till dig med!

Kram Linda

Vitbalansen - Helena sa...

Vad snygg den blev, och vad duktig du är! Så himla bra jobbat, Hannis! Jag är mäkta imponerad. Mycket fint har du dessutom ställt i hyllan.

Kram från Helena

Hem och Lycka sa...

Nämen shit vad fin, vad duktig du är!

kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Oj, så fin den blev: BRAVO! Är så sugen på att få komma in i nya huset och sätta upp våra saker. Jag har en helt underbar tallrikshylla som Maries (Vita ranunkler)snälla make gjorde till mig som jag LÄNGTAR efter att sätta upp. jag har redan markerat ut vart. Vill så gärna visa mer från huset, men vi har inte fått tillträde ännu, så jag vill inte hålla på att ta kort riktigt ännu. Dessutom så har jag fått en ny systemdigitalkamera men inte installerat rätta programmen för att kunna föra över RAW-kopior. Lovar visa MÅNGA bilder när jag väl har fixat det. Hoppas att du har haft en skön helg och får en mysig söndagskväll,
kram MAria

Mamma C sa...

Så duktig du är, den blev jättesnygg. Vad spännande med den nya färgen.
Kram Mamma C

Anki sa...

Gumman du är ju fan helt makalös! Det är klart du ska vara stolt...massor!!
Skitsnyggt! JAG är stolt över dig vet du!
Fast jag visste ju att det skulle bli bra, men nu när den är klar är det ju så mycket bättre än bra!
Nu kommer snart Vilde Bill & jag, hämtar dig så du kan snickra hos mig, hihi!

Tusen kramar hjärtat!

jakt,skor,barn,inredning sa...

Stolt ska du absolut vara, den blev jättefin .Nilla

LillaFlisan sa...

Hannis är min nya IDOL 2009!!!
Du är väl ändå den tuffaste av tuffa!

Hyllan blev HELT fantastisk. Och SÅ snygg vit så nu drar det i min måleri-tarm igen,hehehe!

MEN alla mina andra möbler i köket är ju grå så min hylla får nog sitta kvar ett tag till på väggen.......

När jag känner suget igen efter en vit hylla kan jag ju helt enkelt bara surfa in till dig och njuta lite!

Stor kram

Flisan

furia sa...

Jösses va duktig du är! Jag tog oxå mig an och trodde att jag skulle lyckas härma Flisans tallrikshylla, själv, men gjord typ alla fel!! För tunt virke, förborrade inte hålen så virket sprack och sladdade med överhandsfräsen... så att I`M IMPRESSED!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Jättefina bilder...

Återkommer....

Må gott


Maliin

Lily´s nya... sa...

Förstår att du är nöjd och helstolt! Den är SUPERFIN!
Mycket fina saker på hyllan!

Ha de gott
Kramar Lily

LenaS sa...

Vilket jobb, den vart ju jättefin, du är så himla strong som ger dig på att göra saker själv!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Vita små hjärtan sa...

Så fint, ja du kan få till det du!!!
Nu har jag antagit din utmaning!!!
Kram på dig!

Hanna sa...

Så fina bilder!
Ha en fin söndags kväll.
Kram
Hanna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hannis!!

Jag förstår att du är stolt!! Och ett sånt tålamod du måste ha..jag hade nog brutit ihop halvvägs..hihi..måla är mer min grej!!
Spännande med nya projekt..och turkos... det är en favofärg här med ;)

Ha det gott i veckan!!

Kraaam Sanne!

Lantligt i stan sa...

Kanonfint blev det! Jösses vad händig du är! Fint har du gjort på hyllan också. Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Anki

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis!!

Men du e väl en riktig pärla.. Att du har den själv.. Herre gud!! Den e ju hur fin som helst..
Ska bli spännande att se dina andra projekt..

Ha en bra vecka..
Kram på dig!!

MiaMaria sa...

Hejsan Hannis!

Bra kvinna reder sig själv!

Vilket vackert jobb du gjort du ska känna dig SÅ nöjd den blev ju hur bra som helst.....

HA en bra vecka!
MiaMaria

Tulipa sa...

OJ SÅÅ FIN!!!
Värsta hantverkaren juh..!

Kram Mariette

Lauras gård sa...

Klart du ska känna dig stolt! Den är ju kanon fin!!! Såå duktigt av dig att få till en hylla då du inte har snickrat tidigare. Fast man skulle kunna tro att du har gjort ett antal tallrikshyllor innan... Vad mycket fint du har fyllt den med! Älskar de små måtten! Det ska bli kul att se skohyllan! Ha en bra vecka! Kram Stina

My home is my Castle - by Kari sa...

Så flott den ble :)

Klem,Kari

lolla sa...

duktiga du....
den blev ju kanonfin...
Det gäller att vara modig och våga prova på lite olika saker, och det verkar du vara..
kram på dig
lolla

anne sa...

Men vad du är duktig!!!!
Förstår att pulsen rusade då du stratade med överhandfräsen - läskigt!
Jag brukar utnyttja min karl (snickare som han är) till dylika projekt, smidigt eller hur?

Jätte, jätte fint blev det och jag insåg plötsligt att en tallrikshylla är precis vad jag behöver! :)

Cathrin sa...

Så imponerad jag är! Du är ju otroligt duktig. Hyllan blev verkligen jättefin! Är på jakt efter en sådan (modellen mindre) att ha över min lilla dotters säng, men jag skulle faktiskt aldrig komma på idén att göra den själv. Skulle säkert spräcka ett blodkärl när pulsen blir alltför hög eftersom inget blir som jag ville. Men nu har du gett mig idén att leta efter en nyproducerad i stället för en gammal.

Ha en riktigt fin dag!

Hälsningar
Cathrin

Ett hus i vitt sa...

Hej!
Vad roligt att du blev nöjd med skärbrädan :-). Fiint du har gjort på tallrikshyllan, det är verkligen något visst med just tallrikshyllor :-). Låter spännande med ditt smutsturkosa projekt, tycker den färgen är superfin. Kram, Anette

My Lovely Things sa...

åH VA FIN!!!

Talrikshyllan är ju kanon..Va duktig du är!!!

Så snyggt med alla saker på den..
Kram Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh vad duktig du är! Hyllan blev ju jättefin! Men var håller du till när du håller på och sågar och donar?
Och så mycket fint du har satt upp på den också!
Kram
Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!! Så himla fin den blv tallriks hyllan!

Kramelikram Millis ♥
Ha en fin vecka!!☺

Fröken Fräken sa...

God kväll mästersnickaren Hannis!
Har du druknat i beställningar på den finfina tallrikshyllan än? Jag ska banne mig se om inte herr Fräken kan snickra ihop en sådan åt mig.. själv har jag vissa fobier för elektriska verktyg som också är sågar...
Du får säkert in en kakhörna nånstans också! ;-)

Tidsmästarinnan sa...

Men Hannis!
jag tror jag smäller av. Så himla fiiiin!!
Och vilken stolthet att ha gjort den själv! Jag har nog aldrig ens hört talas om en överhandsfräs faktiskt. Fast nu vill jag ju ha en med en gång och prova :-)

Den passar perfekt där också, helt enkelt superbt snyggt.
Kram!
Susanne

meandmyhome sa...

Härligt!! Stolt skall du vara - såå fin den blev!! Inspirerande.. man kanske skulle våga sig på sågen o hammaren ändå...
Hmm.. :)

Hanna sa...

Fina bilder!
Ha en bra kväll!
Kram
Hanna

Loppisliv sa...

Hejsan Hannis. Himmel vad fin den är din tallrikshylla, och så har du gjort den själv, vad duktig du är!! Sträck på dig flicka lilla! Stolt som bara den tycker jag du ska vara, den är kanonfin. Och så har du pyntat så himla fint på den också. Vete katten om jag skulle klara av det men kanske man skulle prova, blir lite snickar sugen nu ju. Extra roligt när man gjort något alldeles själv. Trevlig vecka, kram Paula

Pysselpalatset sa...

Hej hannis,
Nä ge upp är inte vår melodi... eller hur...ursnyggt blev det.Ett stort tack för grattiset... Jag hade en jättebra dag... Ler Kram Jeanette

Vitt o Vältummat sa...

Har du gjort den själv??Jag blir verkligen imponerad! Kan knappt slå i en spik...Fast jag har ju aldrig provat på något annat...Hyllan kan du verkligen vara stolt över!
Ha det bra
Kram
Åsa

Elisabeth - anyhow.se sa...

Sanslöst bra gjort - verkligen! Nu är jag grymt nyfiken på ditt nästa turkosbrytarprojekt! :)

Viveka i Bläckhornet sa...

Klart du ska vara stolt över att ådstakommit den fina hyllan. Superfin!

Åhh alla dessa vackra saker du har på den också...mmm.

Kram Viveka

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj,
Men du är ju för härlig guu va du e händig.. blev såå snyggt hyllan är kanonfin...kramen sussie

Huset mitt i byn sa...

Klat gumman att DU ska var jätte stolt och mallig....så fin den blev!
Nu väntar jag mad spänning på skohyllan, med din design bakom så lär den bli kanon fin.

Kram Pernilla

Dessie sa...

Oh så fint! Det tycker jag också att du ska vara stolt över, den blev ju toppenfin. /Dessie