Loppis & tjuvtitt

Hann en snabbvända på loppis i går.
Lite vitt porslin som jag jagar som en tok.

Skålar av alla de slag behövs ju alltid.
En sån där bra ursäkt jag använder mig av=))

Och dom här bara stod där och väntade, en burk och ett mått.

För att ni inte ska tro att jag tappat målargrejen helt så
kommer här ett smakprov på tallrikshyllan.

Nu är den bara grundmålad men ska sätta fart i dag,
sen måste ju väggen spacklas och målas innan jag kan sätta upp den.
Fick mersmak på att snickra efter att ha snickrat i hop tallrikshyllan så i går köpte jag några träbitar som ska bli skohylla.
Hur det blir med den saken återstår att se.

Kram Hannis

40 kommentarer:

sinnlighet sa...

Hej Hannis, ville bara säga godmorgon och inhämta lite dagsenergi från Dig!!

Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack, kunde inte för mitt liv komma på hur man stavar till chans, så läste jag din kommentar, nu har jag ändrat. Helt hjärnstillestånd. Vitt porslin är alltid fint, svårt och hitta på loppis. Men du har fyndat bra. Tallrikshyllan ser också jättefin ut.
Ha en bra söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Ett ögonblick av mitt liv sa...

God morgon Hannis!

Hörrudu skålar kan man väl aldrig få för många av eller hur ;)
Jag beställde själv 6 stycken nya frukostskålar igår + två greengatemuggar, jag älskar vackert porslin och dina nya skålar ser verkligen jättefina ut :)

Ha det bra och ät många kanelbullar idag på kanelbullens dag :)

Kram Åsa

Gårdsromantik sa...

Jaha - nu har du satt nya griller i mitt huvud - måste jaga vitt porslin:-)

Också en sån där gammal registreringsskylt!!!

Kram Maud

Viola sa...

God morgon denna gråa och ruskiga söndag...vilket väder vi har haft i helgen...så här har det oxå målats..du ser ut som du har fått hem en vacker hylla, den ser jag fram emot att få se på plats..ha en skön söndag, kramen

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vitt porslin helt underbart, tyvärr är man inte ensammen på loppis om att söka det gamla vita. Ser ut som du haft en lyckat loppis runda.Kram Tesan

Mammatillungar sa...

Fina skålar och mysig blogg=)

Nygammalt sa...

Hej duktiga Hannis!
Du är alltid lika allert och duktig! Det där med billackeringen...fast på lampor då, vilken grej! Blev sååååå snyggt.

Kram.

Beas barnslikheter sa...

Vad häftigt med lackerandet...det har aldrig slagit mig att man faktiskt kan "fuska" lite på så sätt. HÄftig idé!

Fröken Fräken sa...

Jomen, den ursäkten begagnar jag mig alltid av när det gäller ljustakar. Eller korgar. Eller tyg. Eller bord. Hm, kanske dags att ändra grepp...?
Här är jag grymt målarsugen, men inte en skvätt färg så långt ögat når. Och nog är det märkligt att färgaffärer inte har öppet på söndagar! Fattar de inte att det är den dagen som jag är som mest sugen på att måla??
Så jag gör som jag brukar, möblerar om istället! Lycka till med målandet, du som kan!!!

Annica Manby sa...

Skönt att du inte glömmer bort att måla. Jag ska erkänna att det har smittat av sig på mig, jag målar nästan allt jag ser. Tänk vad roligt det är nytt och fräscht blir det.
Härliga skålar du har fått tag på och för den delen får man aldrig för mycket av skålar.

Kram annica

Marita sa...

vilka fina fynd du har gjort!
har du snickrat den fina tallrikshyllan själv??? Duktig du är!! Har kommit på att även jag behöver en tallrikshylla... men jag får nog allt försöka hitta någon färdig att köpa. Om jag hittar rätt storlek...annars får jag kanske lov att bli händig jag också!
kram, Marita

Vitt o Vältummat sa...

Så duktig du är! Lampan blev ju superfin och hyllan har du snickrat själv. Herregud, jag kan inte slå i en spik ens...
Ha det bra
Kram/Åsa

Anki sa...

Goeftermidda!
Förstod väl att du skulle loppa, hihi...älskar vitt prslin...men kommer oftast hem med annat, hmm...
Jag är djupt impad över din tallrikshylla...du ser här behövs inga karlar, hihi! Å skohyllan ska bli väl värd att vänta på!
Gud vad du kan!

Kramis hjärtat!

LenaS sa...

Åh vilka härliga fynd och vad duktig du är som gjort tallrikshyllan och nu ger dig på en skohylla, vi skulle göra en stor tallrikshylla var tänkt men hm inte har det blivit av ännu....*suck*.....
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Mamma C sa...

Vilka fnd du gjort, men du är rätt duktig på detta. Jisses, vilken energi du har med snickrande och målande.
Ha en bra söndag.
Kram Mamma C

pysseltanten sa...

Halloj vännen...=))
Här har det oxå loppats i dagarna tu...=))
Och målats...hihi..
Köpte en superfin trapp-pall igår, som bidde vit...SUPERNAJS...=))
O idag blev de två ljusstakar, maffiga o mulliga...hihi..
De var blå, men bidde vita...=))
Hörru..så du SNICKRAR oxå...
Shit, tjejen, va du e BEGÅVAD med en otroooolig mängd KREATIVITET!!!!
Den blev ju superfin...
Ha nu en härlig söndag...
Kraaamizar govännen...=))..Git

Änglarnas hus sa...

Så duktig du är som snickrar och donar..!!
Måla ger jag mig på, men snickra..Nej! det blir aldrig bra ..hihi..

Ha en bra vecka!!

Kraam Sanne1

Lantligt i stan sa...

Vilka fina loppisfynd! Så vackert med vitt porslin. Vad duktig du är på att snickra! Måla fixar jag, men snickeriet överlåter jag till sambon. Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Anki

Viveka i Bläckhornet sa...

Jaha ,bara snickrar ihop så där? Du är ju bäst!Du är ju hur duktig som helst.

Och detta underbara vita porslin som man aldrig får nog av...

Kram Viveka

zinkbaljan sa...

Oj så mycket fint du hittat!! Det är kul att fynda!!! ;=)


Kraaaaaaam

lolla sa...

halloj!
Näe vitt porslin kan man ALDRIG få för mycket av hihi
Härligt att du blev snickarsugen ser framemot att se din skohylla.
ha det gott
lolla

Vit som snö sa...

Vad skönt att höra att du inte tappat målarstinget;-)
Så fina fynd! Näe, jag känner ingen som har för mycket vitt porslin!
Kram Cilla

Tulipa sa...

Hej Hannis!

Var köper du billacken? ( På bilverkstan kanske..?!)

Har du gjort en egen tallrikshylla? Hur avancerad är inte du!?

Har du någon beskrivning till den?

Vet inte om du fått svar på växten längre ner, men det är en echeveria.

Kram från en imponerad Mariette (som också vill snickra tallrikshyllor och lackera lampor ..*hihi*)

Monkan sa...

En bra ursäkt? Jag skulle se det som en Sanning, man behöver absolut skålar av alla möjliga storlekar och former, så är det ju bara. Tack för tjuvtitten :-) det ska bli spännande att se tallrikshyllan när den är klar.

Suckulenter är fint men brukar inte bli långvariga hos mig. Jag visste inte att de kunde blomma, det kanske kommer en bid sen när den slagit ut så man får se?

Brorsans gardiner från tonårsrummet, det är ju lysande!

Vilket lyft för stolarna med vit färg, framför allt den rödaktiga, de trärena var ju snygga redan innan men jag kan ju förstå om du vill ha det enhetligt.

LillaFlisan sa...

IIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHH!!!

GUD så spänd av förväntan jag är att få se hyllan!!!!

Du är allt helt makalös som snickrat i hop den alldeles själv!

(bugar av beundran)

Kram

Flisan

Pysselpalatset sa...

Härlig bild... så du snickrar själv? Jag är full av beundran hyllans detaljer är underbar... ha en god och glädjande vecka. Kram Jeanette

My Lovely Things sa...

Hej!
Men åh vilken trevlig tallrikshylla! Du kan du!!

Ska bli kul att få se den i sin helhet!!

Jätte fina skålarJag vitt porslin är jag väldigt svag för med..
ha det så bra..
kram Anna

meandmyhome sa...

Finfina fynd!!
Snickrar du själv??! Inte illa..! Ska bli spännande att se skohyllan!
Kram Sofia

Plupps krypin sa...

Hej.
Inga förgiftade grannar idag?
Vitt porslin är ju så fint. Tyvärr så har jag inte så mycket av den varan, några få grejor bara.
Tallrikshylan var ju snygg, jag som har ett kök med svarta glasluckor kanske skulle ha en svart på mina röda väggar. Hemskt va, men det var mannen som bestämde kök. Jag ville ha bondromantik.Men resten av huset har jag bestämt, med lite smicker kanske det blir nya luckor i framtiden, "fniss".
Kram Yvonne

Vita små hjärtan sa...

Hej gumman!
Vackra saker, absolut nödvändiga! :)
Kram på dig!

sinnlighet sa...

Hej Hannis, va kul att Du vaknade till liv o;))

Det börjar rassla till i tävlingsnerven hos folk!

Agneta

Lauras gård sa...

Oj, snickra i hop en tallrikshylla och sedan skohylla! Vilken gjrej! Ser fram emot att se skohyllan! Din tallrikshylla är jätte fin! Såå duktig du är! Kram Stina

Lily´s nya... sa...

Så härligt porslin du hittat!
Åh, din tallrikshylla!!!!
Och, skyltarna du gjort som finns hos WABI&SABI!
JISSES Hannis!!!! Jag är full av beundran över din skicklighet och kreativitet!!!!!!
Kramar
Lily

Inspiration i vitt sa...

Vad du är duktig Hannis, ojoj vilken fin tallrikshylla du har gjort, det skulle jag aldrig kunnat gjort om jag så fick en miljon hihi.. Fina loppisfynd oxå, jag letar alltid vitt porslin jag med.
Kram på dig/Ingela.

Huset mitt i byn sa...

Vad duktig du är på att snickra, visst är det roligt?
Fina vita fynd ha r du också gjort.

Kram Pernilla

anne sa...

Hej!
Man kan ALDRIG få för mycket porslin :) behövs ju till så många olika saker och det är bra att ha i många olika variationer för alla olika tillfällen!

Fina fynd har du gjort, vitt proslin som är fräscht tycker jag är svårt att hitta på loppis.

Ska bli kul att se tallrikshyllan sen när den är klar,
Kram Anne

Helena sa...

Vilka härliga loppisfynd du hittat! Här har det inte blivit mycket loppisfynd på siston, trist! Ha en skön dag! Kram Helena

Betongängeln sa...

Mycket fina fynd du gjort...vitt kan aldrig bli fel tror jag***
Kram
annelie

Anonym sa...

lart mycket