Liten låda...

Naturligtvis så kunde jag och syrran inte låta bli att springa en
liten sväng på stan när jag var hos henne i Stockholm...
Ytterligare spilkum har jag skaffat mig men det här är nyproduktion,
och dessutom billig sån.

Korklösa "flaskor" hittade jag också

Har inte varit på något större pysselhumör senaste dagarna
men en liten låda från loppisen fixade jag till.

Den stank gammal ladugård men efter en stund i
säck med ättika och lite färg så försvann det.

Små ting står det på den och det är just det som hamnade i lådan.
Det är bra det här med att rensa även om det tar tid,
hittar saker i förrådet som jag har "glömt" bort att jag hade.
Lådan är en sån sak.
Så nu gör jag klart sånt som legat, kartan är ett annat bortglömt exempel som
nu äntligen är klar.

Begravningen blev ett ljust och fint avsked.
Alla säger Hej då på sitt eget sätt,
olika minnen blandas och en del skratt blev det som avslutning.

Och jag känner mig piggare!
Det måste vara alla era hejdundrande krya på dig rader som gjorde det =))

Kram Hannis

28 kommentarer:

sara på hedepipan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sara på hedepipan sa...

Kul att höra att du känner dig piggare. Ja man glömmer bort saker man har och det tycker jag är kul när man hittar dom eller om man flyttar runt den för att se vart den passar.
Må gott kram / sara

LenaS sa...

Skönt att du börjar känna dig mer kry!Jättehärliga bilder och lådan blev jättefin!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina saker du köpte, spillkum och flaskor. Jag gillar vitt porslin mycket. Och din lilla låda blev jättesöt, det var ett super pyssel. Skönt att du mår bra nu.
Önskar dig en fin Allhelgona
Goa kramen
AnnaMaria

Cathrin sa...

Att rensa kan ju också vara en väg till att må bättre. Även om jag själv inte är så bra på att rensa är det rätt skönt efteråt, och man hittar ju ofta många bortglömda grejer. Gillar verkligen spillkum! Och fina flaskor om än korklösa :)
Ha det fint!
Kram
Cathrin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, nu är du ju i pysslartagen igen! Då mår du säkert bättre... och skönt att det gick bra med begravningen.
Lådan blev jättefin!
Kram
Marie

~mormorshem~ sa...

Fantastiskt så fin lådan blev...!!!
Skönt att Du känner Dej piggelin igen :-)


KRAM från Eva

Vita små hjärtan sa...

Hej gumman!
Fina fynd....
Kikar in o önskar dig en trevlig helg.....
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Ibland är det ju tur att man glömmer bort saker som man har, så att man kan återupptäcka dem istället för att köpa nytt. Här fyller jag på halvfärdiga projekt med fler nya projekt. Det känns ändå lite mysigt att ha det stökigt om det är för att det pågår pyssel i varje hörn!

Söta saker allihopa! Om det är spillkumen från Indiska så har jag en likadan. Oj, vad mycket som jag har TÄNKT baka i den :-)

Jepp, vem vill egentligen ha perfektion? Inte jag iaf!

Hem och Lycka sa...

Vad fina fynd du gjort! Beklagar sorgen efter din nära. Tack för fina ord hos mig.

kram Mia

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad fin lådan blev. Begravningar är superjobbigt men på något sätt känns det lättare efteråt och det är väl det som är meningen...det är bra att gråta ut en gång för alla. Jag ska lägga en blomma hos min lillebror i helgen, han gick bort nyårsafton 2008,det gör så ont fortfarande men det är bara att tillåta sig själv att vara ledsen när minnen och tankar dyker upp.
Ha de så gott i helgen
Kram Marie
Kram Marie

sinnlighet sa...

Hej kära Hannis, så trist med begravning men så fint skrivet... alla tar farväl på sitt sätt!! Jag har skickat ett mejl till Dig angående vår tävling!!

Agneta

Hanna sa...

Så mycket fint du har köpt.
Skönt att du känner dig kryare.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Lily´s nya... sa...

Skönt att du är på bättringsvägen :D
Härliga fynd du gjort! Älskar din låda...
Ha en skön helg
Många kramar från Lily

Anki sa...

Vad fina grejer du köpt i storstaden!
Lådan blev skitsnygg, visst är det kul med lådor?!...och jag gillar din konsoller *ler*

Kramis hjärtat!

Lindas Vita Lantliv sa...

Kram på dig!

Monkan sa...

Nämen, jag trodde ju att du gillade kossa-lukten ;-) med din ko-tavla och kossasnöret. Jag har inte testat galltvålen på min illaluktande burk än, bara stängt igen locket efter vädringen, för att se hur mycket lukt det är kvar, men sen ska det tvålas och om det inte hjälper så är det alltså ättika som gäller.

Din låda blev jättefin och passar så bra in med allt annat fint du har :-) Perfekt pryllåda.

Vilket fint diskställ du fått tag på. Det är ju jättebra att visa upp ditt fina porslin i också ju :-)

Neeeej, jag dementerar starkt. Jag har inte inte inte börjat med minsta lilla julpysslande. Jag har tänkt det är allt, tänkt på att jag ska återskapa den mysiga känslan jag hade i köket förra julen, tänkt på julkorten, som ska göras i god tid i år (jo, eller hur...). Men vänta, jo, jag köpte ju två amaryllislökar på Hem-mässan i början på oktober. Ja, du hör ju själv hur knäppt det låter. Plantera lök och jag? De säger att det ska vara så himlans lätt, de där som kan, men jag hyser inte några större förhoppningar om att lyckas. Jag kommer garanterat att ha en backup redo i form av köpta färdigplanterade lökar...

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Skönt att du känner dig piggare.
Begravningar är alltid otroligt jobbiga, skönt att ni fick ta ett fint avsked.
Så fin lådan blev :)

Kram Åsa

Anci sa...

God morgon !
Åh, vad jag är glad att jag vann den underbara skylten hos Wabi & Sabi !! Jag ser verkligen fram emot att få den :)
Jag mailar min adress till dig. Jag ska skriva om min vinst i inlägget idag, tänkte jag.

Ha en skön helg !

Kram
Anci

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Nej vad skoj :) Jag hoppas att det blev bra.

Kram Åsa

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Så skönt att du känner dig piggare och att ni hade en trevlig dag i Stockholm. Skönt att höra att begravningen blev ett ljust avsked, precis som man vill ha det.
Ha en skön och inte alltför läskig Halloweenhelg,
kram Maria

Viola sa...

Skönt att höra att du mår bättre...och fyndar härliga ting det är du en mästarinna på, hoppas kvällen är skön, kram

Torparfrun sa...

Hej!

Länge sedan sist :-)
Lådan blev jätte fin men bästa behållning denna gång från ditt inlägg var "tipset" om ättikan för att få bort lukt, att jag inte har tänkt på det *s*
Kram Torparfrun

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Skönt att höra att du mår bättre! Lådan blev superfin. Praktiskt för alla små saker som ligger och skräpar.

Önskar dig en skön vecka!

Kram Anna-Lena♥

Lantligt i stan sa...

Så mycket fint du hittat! En sådan spillkum har jag letat efter, men inte hittat någon! Vart köpte du den? Det är ju så fint med vitt porslin, både nytt och gammalt. Dina flaskor var så fina liksom lådan. Ha det gott!
Kram Anki

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej min sockertopp!

Såååå glad jag blev att du gillade hyllan. Blev lite orolig eftersom jag inte hörde nåt :o
Ska leverera tre till i veckan.

Så snygg lådan du hittade på loppisen blev efter din make over. Du är ju grym på det där.

Skönt att höra att du blivit piggare.

Må bäst

Kraaaaaaam

Viveka

Anki sa...

Hej skruttan!
Jag har nåt litet till dig inne hos mig!
Titta in!

Kramis hjärtat!

Pysselpalatset sa...

Hej, ja begravningar är inte det mest upplyftande... men att du fick ljusa minnen med dig i bagaget är bra.... Att ta farväl är svårt och sorg är svår... men det märkliga är att man nästan alltid går stärkt från en begravning. Man kan ta itu med sorgen när det praktiska äntligen är över.... Hoppas din förkylning är på avtagande.. och att du nu är redo för lite julpyssel... tack för ditt besök hälsar Jeanette