Karta och sanningar

Dagens lyxproblem är denna karta...

Jag tycker om den, men jag vet inte om jag tycker om ramen...
Funderar på att måla den förstås

Men risken finns att själva kartan försvinner om ramen blir vit.

Vad tror ni?

Har fått två utmaningar, här kommer den första från Anki.

10 sanningar om mig:

1. Jag älskar opera!
När Pavarotti sjunger Nessun Dorma så ryser jag i hela kroppen.

2. Var ett envist och ifrågasättande barn.
När min mormor vid ett tillfälle sa NEJ, så tittade jag(sju år) på henne och sa:
Kan man få en förklaring tack!
Det hänger till viss del kvar som vuxen...

3. Jag kallas för radiopratare av min ena syster för att jag alltid pratar med mig själv,
gör det även när jag har sällskap vilket gör att en viss förvirring uppstår i bland.

4. Jag tror på lojalitet. Människor som inte kan stå upp för vänner och familj är inget jag vill
ha i mitt liv.

5. Är djurvän. Har en gång stulit en misshandlad Doberman som visade sig tillhöra en indrivare.
Blev lite nervöst ett tag men efter diverse diskussioner så blev hon(hunden alltså) kvar i min
ägo.
Kanske inte helt rumsrent men vad göra?

6. Avskyr när människor använder skuld och skam för att skaffa sig makt över andra.

7. Från det att jag var 17 år till det att jag var 32,jobbade jag med människor som har
dubbeldiagnoser, psyk/missbruk. Sen bytte jag till transportbranschen.
Det där med kontraster är min grej....

8. Har ett hett humör och kan i vissa fall vara för stor i munnen.
Kommer alltid på det för sent.

9. Min familj går före allt. Vad vore jag utan dom?

10. En stor dröm var länge att få se och gå på bron i Mostar efter renovering av den.
Det fick jag uppleva i hop med min ena syster.
Det är några år sen och jag bär det minnet med mig fortfarande.
Jag blev så tagen av känslan där att jag grät.

Om ni nu har orkat läsa ända hit så hoppas jag att ni inte tror att jag är en helt galen människa!

Man ska ju skicka den här vidare och det gör jag till:
Vita små hjärtan
Så vitt jag kan se
Lily
Som vanligt bara om man vill och har lust=))

Nu,måla vägg!

Kram Hannis

34 kommentarer:

Nettan sa...

hej du.. klart du inte skall måla den..då försvinner kartan ..
kul att läsa att du jobbat med dubbel dig psyk /missbruk ,, där är jag nu sen 10 år... tidigare .. jobbade jag på sluten psyk avd med borderline... just nu vill jag bara byta jobb.....men transport.. va kul... hur gör man.... man kan ju bara vård...
måla på stor kram nettan

LenaS sa...

Kul läsning om dig ;o) Jag hade nog valt att måla ramen svart för kontrastens skull ,o)
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

zinkbaljan sa...

Hmmm det kanske skulle bli fint med en ljusgrå ram.....;=)

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var intressant läsning du. Ska googla Mostar, för det vet jag inte var det är. Gillar väldigt mycket det du gjorde för hunden, sånt blir jag riktigt glad av.
Stor kram
AnnaMaria
Ps, jag skulle måla ramen och shabba rejält.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu har jag googlat, och det var en häftig bro, fanns flera bilder på den. Ska läsa mer sen
Kramis
AnnaMaria

Anki sa...

Åh du det var kul med dinasanningar...fast dom flesta visste jag ju redan! Bara älskar det du gjorde för hunden, har faktiskt gjort en liknande grej för mååånga år sen!
Tycker nog du ska måla ramen...svart kanske?! Det kan bli snyggt, inte furufärgad iaf va? Skitsnyggt med kartan, fast du har ju hum om det här du, hihi...
Mailar ikväll...det har varit så jäv-- mycket!

Kram hjärtat!

Viola sa...

Inte vit...men en mörk färg..kanske mörkar brunt...och lite sliten.. skulle bli fint..härlig läsning! Ha en skön kväll, kram

Gunilla sa...

Måla den svart!

Änglarnas hus sa...

vad spännande att få lära känna dig bättre.. :)

Jag skulle plocka ur kartan ur ramen och bara hänga upp den så på väggen..få lite mer "gammal- skolkänsla"..

Ha det gott!!

Kraam Sanne!

sinnlighet sa...

Hannis, den skall vara i högblank babyljusblå!!

Agneta

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

Vad intressant att få läsa mer om dig och lära känna dig lite bättre! Tycker att du delade med dig fint av dig själv... Det är alltid lite svårt. Skrattade gott åt din argumentation med din mormor. Gissar att min son kommer säga liknande saker snart.

Kartan är verkligen fin och jag blev kluven kring måleriet. Svart är snygg men kan bli lite hårt. Jag lutar nog åt en färg mot det mörkare hållet. Kanske kan man måla på en mörkare nyans och "shabba" den lätt för en sliten känsla.

Hoppas att du får en fortsatt fin vecka!

Kram Anna-Lena♥

Mamma C sa...

Njaaa, det var svårt med färgen. Kul läsning om dig. Jag snackar oxå med mig själv. Oftast när jag lagar mat och bakar.
Kram Mamma C

sinnlighet sa...

ok då, blek turkos halvmatt då, och så får Du skava till den lite.. det är inte alls fel med puderbabyljusblått... sorry men jag menar det!!

Agneta

Ett ögonblick av mitt liv sa...

God morgon Hannis!

Hoppas att allt är bra :)

Roligt att få lära känna dig bättre :) Jag älskar det du gjorde för den stackars dobermannen, det är bra att det finns människor som du!

Ursnygg karta! Jag hade valt att måla den i någon grå nyans.

Kram Åsa

Pysselpalatset sa...

Hej varför inte måla den svart!!!!!
Sen skulle jag vilja säga att av dina svar...att döma ---är en ytterst klok kvinna... en som man gärna har till vän... kram Jeanette

Vitt o Vältummat sa...

Kul att läsa lite om dig. Apropå gjutning med flytspackel så gör man precis som med finbetong. Jag använder aldrig dubbla formar mer än när det ska bli en skål eller ljusstake. Då får man gjuta mellan 2 formar...
Kram
Åsa

Lauras gård sa...

Ramen hade jag målat i en neutral färg som finns med på kartbilden.

Kul att läsa det du skrivit om dig! Tufft av dig att ta hand om hunden! Bron i Mostar har jag åkt förbi då den var relativt nyförstörd. Inte läga att stanna vid den då... Har inte varit där sedan det blev fred. Kram Stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaså är det så du är??? Ja, det ante mig! Hihi! Kul att läsa om dig, men det där om opera var oväntat!
Ramen skulle kanske passa bättre om den var lite mörkare brun... så skulle nog jag göra!
Vi får se vad du hittar på... för ideer har du ju gott om också! Det glömde du skriva!
kram
Marie

LillaFlisan sa...

Jag gillar kartan precis som den är!

Den har patina!

Kram

Flisan

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis pannis!!

Va kul att höra om dina sanningar.. =)

Så mycket fint jag har missat då.. Alla underbara lampor.. Så himla fin idé att spraya dem.. Måste till Ikea.. Pronto!!!

Ha en fortsatt bra vecka!!

Kram

Fröken Fräken sa...

Jag har lite samma problem med ramarna till mina rostavlor. Bakgrundsfärgen på dem är lite gulaktig och jag tror inte det blir bra med vitt då.. För dig kanske det skulle passa med grått?

Mostar? Hur kommer det sig?

Jodå, det problemet har slagit mig också!!! HUUUR ska jag göra i vinter när jag vill spraya? Jag gissar att minusgrader och sprayfärg inte kommer överens. Jag funderar på en stor kartong och min källare?

Fröken Fräken sa...

..och så glömde jag skriva att sockerlådan har jag en gång i tiden målat med vit färg som jag blandat ut med mycket vatten. Hade det varit idag vet jag inte om jag hade målat den, men det är förstås snyggt att få bort lite av den väl gula furufärg som en del av de lådorna kan ha..

sinnlighet sa...

T U R K O S

Agneta o;)

Lily´s nya... sa...

Hej vännen!
Härligt att höra dina sanningar!
Jag älskar barn som ifrågasätter... en liten utmaning...Min son har var en grabb som ville veta mycket, och varför! Han vill fortfarande veta mycket men kanske inte alltid varför...

En varm grå ton på ramen tror jag hade blivit snyggt. Kartan är jättefin....

Ha de gott
kram Lily

Anki sa...

Gullig du är som vill vara med i min tävling! Jag är allt med å slåss om dina snygga skyltar oxå!
Vet du nu ska jag "ungkarla" i soffan, haha!

Kramis hjärtat!

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilka trevliga sanningar är kul att få veta lite mer om vem som finns bakom bloggen. Tavlan Är fin som den är. Nilla

lolla sa...

halloj
klart som korvspad att du ska måla ramen vit...jag tror att kartan blir lika fin i en vit ram..
kul med dessa utmaningar för nu har jag lärt känna dig lite mer känns det som....kul tjejj...
kram lolla

Vit som snö sa...

Vilka härliga sanningar om dej du goa tjej! Tror inte alls att du är galen utan en fin lojal vän!
Ljuvlig karta! Jag tycker ramen skulle bli fin i någon mörkare nyans, egentligen en mustig mörkbrun som du sen shabbar till så den ser sliten o gammal ut.
Kram Cilla

Vita små hjärtan sa...

Hej vänen!
Antar utmaningen! Fixar till den till nästa inlägg :)
Charmig karta!!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Lindas Vita Lantliv sa...

Rolig läsning om dig :)

Jag hade inte målat ramen...kontrasterna tror jag kommer bli för stora mellan nytt och gammalt...men förstår dina tvivel...men det är vad JAG tycker...

Kram Linda

~mormorshem~ sa...

Tror Ditt val blir bäst ifråga om ramen :-)

Roligt att läsa om Dig.
Gillar kontrasterna där i yrkesverksamheten!

~Kram från Eva~

Hanna sa...

Jag gillar också kartor och en jordglobb är något av det finaste jag vet.
Hanna

Pysselpalatset sa...

Hej tack för titten, Du frågade om olivträdet... Bäst mår den om den får "vila" iett rum med ca 10-14 gr.. så vid jultid brukar jag ta ner den i källaren och sätta den i tvättstugan.... där är det både kallare och ljust....men tills dess mycket fukt.. besprutar lövverket och litte vatten i krukan... kram Jeanette

Nygammalt sa...

Hej Hannis!
Så kul att få läsa mer om dig. Kan känna igen mig ibland, men inte med djur...de är jag rädda för ;-)

Tavlan du har fått tag på är jättefin. Hmm...undra hur ramen skulle bli i ljusare grå färg?

Kram.