Gammalt & nytt

Helt vanliga äggkoppar ramlade jag över...
Det är alltid bra att ha,framför allt när det är slit och släng för en femma.

Har haft turen att hitta skålar i olika form på sista tiden
och nu har dom släppts ut från skåpen.
Hamstringsförbud råder, vilket i min värld betyder att saker ska användas
eller åtminstone stå framme.
Får väl se hur länge det håller.

Ännu en form, ni vet en sån där"måste ha"

Lite nytt blev det när Euforica öppnade i Lördags.
Den söta lilla flaskan får stå på fatet bland armbanden.

Och ringarna fick ny förvaring i form av den här lilla skålen.

I morgon blir det Roffe Wikström.
Den hesa rösten går inte av för hackor!Det svänger kan man säga.
Lördagen sticker jag till Stockholm för en systerdag, min favoritloppis där ska besökas.
Hamstringsförbud betyder ju nödvändigtvis inte att man inte kan titta...
Ni håller väl med?

Och TACK, för era fina rader om tallrikshyllan!
Ni är godingar allihopa!

Kram Hannis

27 kommentarer:

Viola sa...

Oh...Roffe en av mina favisar..har åtskilligt utav honom på CD ...är ett bluesfreak förstår du..fina fynd du gjort...njut för mig oxå, kram

Änglarnas hus sa...

Hej Vännen!!

Så kul du skriver..hamstring..hihi Det tror jag inte på!!
du kommer att fortsätta att shoppa fynd ;)..jag tänker lika dant..bara titta..men icke!! Det finns alldeles för mycket "stackars saker" som vill hitta ett hem, MITT hem ;)

Ha det gott i Stockholm!!

Kramiiis Sanne!!

Viveka i Bläckhornet sa...

Till stockholm -hur härligt lät inte det?
Det är sju år sedan jag besökte vår huvudstad. Visst är det på tiden att jag får en husmors semester dit snart?

Ha en alldeles underbar tripp

Kram Viveka

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis!!

Du har verkligen flyt med loppisarna nu.. Skålar kan man inte få för många av..
Älskar din lilla glasflaska, är den gammal eller ny?

Kram på dig!!

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

Du visar så fina saker jämt. När slutar du med det ... väcker så mycket habegär hos mig, hihi... Sakerna från butiken euforica var väldigt fina. Vad är det för en fin butik??? Ligger den i Uppsala?

Vad mysigt det låter med en stockholmssväng. Bor ju egentligen väldigt nära men åker in så sällan. Borde skärpa mig lite med det!

Hoppas att du hittar något fint "hamstringen" till trots!

Kram Anna-Lena♥

pysseltanten sa...

Halloj, vännen...=))
Meen eller huur?...Klart att saker ska va framme...om än inte nödvändigtvis användas...=))
Superfina fynd har du gjort...
Jag är oxå på jakt efter lite fina SKÅLAR...de kan man nog inte få för många av...=))
Ha en härlig kväll...
Kraamizar git

Lily´s nya... sa...

Underbara skålar äggkoppar, glasflaska, skål och form! Ja, de där med hamstringsförbud känner jag till ;-))) Väldigt svårt att uppfylla bara ;-)))) Låter mysigt med systerdag :D
Ha de gott vännen
Kram Lily

Anki sa...

Hjärtat mitt!
TITTA, hmm jovisst du!!!
Jag älskar skålar, men har alldeles för lite av dom, hihi...Visst är det snyggt att ha dom framme!
Men köpte du den lilla flaskan och skålen på nya butiken? Jättefina, flaskan är en sån där måste ha grej...säger jag som oxå borde låsa in hamstern, haha...
Roffe & Stockholm? Du vet att roa dig du! Nu får jag försöka klura på vad jag ska fresta med...ah ska allt hitta nåt *ler* Får väl trösta mig med Bon Jovi på radion!
Mailar sen!

Kramisen!

Home No.1 sa...

Hej !

Ja loppis lät superkul!
Och som du sa, man kan ju alltid titta=)))

Kram Annica.

Pysselpalatset sa...

O, så härligt med roffe... blir avis.. Aha.. titta kan jag inte göra..... det går bara inte.... lycka till och så glömde jag säga att de vita äggkopparna är bedårande.. kram Jeanette

Huset mitt i byn sa...

Så härligt att ha "hamstringförbud" ser så fint ut på hyllar och skåp men hos mig ser det bara plottrigt ut.....
Ha en trevlig systerdag i stora staden.

Kram Pernilla

Vita små hjärtan sa...

Ja då, jag håller med!!!! Fast man kan ju ändå hitta nån sån där jätte-nödvändig bra-ha-sak! :)som man absolut inte kan vara utan!!!
Ha så trevligt!!!!
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon Hannis. Här spelas också Rolf Wikström ibland, han är bra, har aldrig sett honom live. Det kommer och bli en bra kväll för dig idag. Och Stockholm i november, det är inte fel du, en Irisch på Stortorgskällaren framför brasan...mmm
Du kan väl häva köpförbudet över helgen i fall att, jag är expert på och häva förbud. Den lilla skålen till ringarna var alldeles otroligt söt, bra köp.
Ha nu den bästa av helger
Kramar
AnnaMaria

HannasVirrVarr sa...

Jo, det är ett roligt uttryck :) Vad fina äggkopparna är i sin enkelhet och skålen för ringarna är fin, jag har också lite smycken i en liten skål, inte lika fin sock ;)

Trevlig helg till dig med!
Kram Hanna

S o F sa...

"Inte köpa, bara titta..." ;)

Önskar dig en fin och rolig dag med syrran och loppisarna!

Lallis - liv och leverne sa...

Fina saker:)
Ha en fin helg gumman
Kram Lallis

Hanna sa...

Så mycket fint härliga gamla skålar.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst kan man "bara" titta... Men det är attans så svårt.... Iaf för mig! Oftast hittar jag ju något jag inte kan klara mig utan...
Ha nu en härlig helg!
kram
Marie

sinnlighet sa...

Hej Hannis, vill bara önska Dig en skön skön helg och titta nu med både ögon och händer!!

Tack för Dina inlägg på min blogg!!

Agneta

Lauras gård sa...

Flaskan och skålen på de två sista bilderna var hur fina som helst! Jag gillar glas i alla de former. Skulle vilja ha några fina karaffer. Visst är det svårt att låta bli att handla ibland. Men du brukar väl sälja också? Kram Stina

Fröken Fräken sa...

Hamstringsförbud, det lät väl lite väl strikt? Ibland måste man ju förbarma sig över saker också. Tänk tex om det inte är någon annan som köper dem!?

Här håller jag på och tvingar min bror att ringa runt för att försöka få tag i ett släp till morgondagens hyllinköp. Han sa att den skulle gå in i bilen, men kom på att det fattades ynka 15 cm!! Så släp, var är du?! FÖr nu vill jag ha hem hyllorna!!

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt mysig helg :)

jag gillar dina äggkoppar, så fina!

Kram Åsa

Beas barnslikheter sa...

Det var eeeevigheter sedan jag var iväg och loppisfyndade. Jag blir helt sjuk av att se dina fina fynd.

Betongängeln sa...

såå väldigt fint porslin...är så svag för de där lite slitna loppis-sakerna i porslin...super
kram
annelie

~mormorshem~ sa...

Sköna ting att njuta av här, som alltid.
Hoppas du njuter gott av Roffe-rösten också :-)

Kram från Eva

Inka sa...

Hej Hannisgumman!

Först måste jag bara säga att tallrikshyllan blev så FIIIIIN. Gud vad du är duktig. En tallrikshylla vill man inte vara utan.

Vilka vackra skålar. De har en sådan fin patina.
Och de fina sakerna från Euforica går inte heller av för hackor.Men äggkopparna kan du skicka hit, hihi.

Du har sjukt bra smak vännen.

Hoppas Stockholmsbesöket med syrran blev bra.

Jättekram Inka

anne sa...

Hej!
Alltså, det är ju dig jag ska prata med nästa gång jag ska åka mot Uppsala... där jag bor är det dåligt,dåligt med butiker i inredningsväg och loppisarna har ganska taskigt utbud just nu, men du hittar ju hur fina grejor som helst!!!

Så länge sakerna, som du skrev, används så är det ju inte hamstring, då behövs ju grejorna, alltså kan du md gott samvete handla lite till :)

Kram Anne