Euforica

Ja, då var det Söndag igen. Roffe W var förstås väldigt bra och
likaså Lördag & Söndag hos syrran i Stockholm.

Jag skrev i förra inlägget att Euforica har öppnat i Uppsala.
Jag brukar inte göra reklam för affärer hos mig men
Euforica är värd att nämnas av flera anledningar.
Så här ser en av hörnorna ut...Alla bilder går att klicka på.

I just den här hörnan finns det som jag gillar mest.
Sjalar och filtar gjorda av återanvända saris.

Det här är alltså riktigt handarbete.
Men det bästa är att det finns ett tänk med det här som
skapar arbete för människor som vill leva ett annat liv
men inte har dom bästa förutsättningar.
Det handlar om att ge kvinnor som lever i slum och fattigdom
en möjlighet att få arbete,affärskunnande och framför allt ett bättre egenvärde.
Och självklart får dom lön och man använder sig av Fair trade.

Jag gillar det!

En kombination av färg,material och mönster skapar inspiration.

Kolla mattan! Finns i olika varianter och färger.

Kuddar, massor av kuddar!

Vackra tunikor,klänningar,väskor & sjalar

Vitt och fattigmanssilver finns förstås
Det var här jag köpte den lilla flaskan som flera frågat om,
likaså skålen till ringarna är härifrån.

Ljuslyktor i massor

Fina tvålar på ett silverfat är ju aldrig fel.

För att hitta dit så klickar ni här
Där hittar ni adress & öppettider.

Blev mycket bilder och trots att jag inte har så mycket färg hemma hos mig så fick jag ny inspiration.
Framför allt från sättet att blanda material på.
Och nu ska jag sluta tjata och ge mig ut på en titt hos er.

Kram Hannis

26 kommentarer:

Hipsterlillamy sa...

Guuu vilken mysig affär det ser ut att vara...!! Dit får du ta mig när jag kommer!!
Är föressten i storstan 11/12-12/12...=)
KRAAAAM

sara på hedepipan sa...

Oj vad mycket fint! Jag skulle vilja ha massor och kuddarna. mums. Mattan va underbar, tänk att ha en stor sådann, men det kostar väl multum.
kram sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en butik med riktig färg-glädje. Mattan var underbar, jag gillar röda mattor.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Lily´s nya... sa...

Så mycket fint! Underbart handarbete, och färger!
Och vilket bra tänk...återbruk och fairtrade menar jag.
Den sista bilden med tvål på ett silverfat...Ljuvlig

Kram Lily

pysseltanten sa...

Vilken härlig affär...=)) Mysiga färger...=))
O ljuslyktorna sen...mmmmm....
Fast...NÄÄÄÄ Git...du har REDAN för många ljuslyktor...hihi...
Senast idag kom de upp en på väggen..som varit en utelykta från början...hittad på LOPPIS...såklart..=)))
Ha nu en myyysig kväll, vännen...
kraamizar Git

Mamma C sa...

Vilket ställe, den affären skulle lite närmare. Då hade jag besökt den direkt.
Kram mamma C

Tulipa sa...

Oj vad läckert...

Jag gillar det skarpt!!

Kram Mariette

lolla sa...

vilken härlig affär...och så bra att det gynnar de "mindre" lottade.
kuddarna var verkligen härliga och färgerna i alla saker gör en så glad...
ha en fin måndag Hannis
kram lolla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Wow! Vilken färgkick! Och så bra att det kommer till användning och framförallt till kvinnor som behöver ett arbete...
Nu ska jag kika in på deras sida också!
Kram
Marie

Anki sa...

Jag hojtar hödt för mig själv oxå, eller gjorde igår iaf! Det gick inte att kommentera på dig, provade flera ggr men det kom bara upp en ruta med ERROR?? Undrar om fler hade problem? Nu är jag iaf här...Vilken härlig butik du, var det en sån matta? Den skulle du slagit till på, hihi! Nä, men mycket fint, gillade fatet med tvålarna, men det hade katten oxå gjort...han äter tvål idioten!

Mailar dig ikväll, trodde jag gjort det redan men icke!! Lite vilsen kanske?! Å inte kan jag stava heller, hmm...Nu ska jag försöka få undan allt tills dom ska måla i morgon!

Kramis Hjärtat!

Änglarnas hus sa...

Halloj!
Den butiken var en riktig färgchock för mig..Så häftiga färger..
Trots att allt ( nästan) är vitt hemma gillar jag färger..
Fin, fina detaljer och mattan var gudomlig!!

Ha det gott!
Kram Sanne!

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Men oj så mycke saker i alla de härligaste färger!!!! Godis för ögat!
Kram Agnetha

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj vilken härlig blandning av färg. Även om jag själv inte vill ha så mycket färg så blir man glad av det.

Bra också som du säger att det ger fattiga kvinnor nya möjligheter.

Kram Viveka

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Kul att du tittade in hos mej fast jag inte gjort inlägg på väldigt länge... Vilken färgexplosion...vackert! Verkar vara en rolig affär som man kan spendera en stund i och få inspiration och ideer, förstår att du gillar den.
Hoppas vi ses snart igen ha de gott
Kram Marie

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Kul att du tittade in hos mej fast jag inte gjort inlägg på väldigt länge... Vilken färgexplosion...vackert! Verkar vara en rolig affär som man kan spendera en stund i och få inspiration och ideer, förstår att du gillar den.
Hoppas vi ses snart igen ha de gott
Kram Marie

HannasVirrVarr sa...

Så härligt med sådant - att man kan göra en god gärning samtidigt som man skaffar något fint till sitt hem!

Huset mitt i byn sa...

Wow vilken härlig mix av sköna färger och saker, kan förstå att du hittar en hel del läckert där.

Önskar dig en skön vecka
Kram Pernilla

Lauras gård sa...

Men vilken härlig butik! Har inte hört om den i Uppsala, men dit måste jag! Lite Indiska över det och Indiska har ju också så mycket fint! Tar jag med flickorna blir jag nog ruinerad för de skulle älska butiken. Kanske ska ta mig en titt själv först... Kram Stina

Hanna sa...

Så mycket fina bilder!
Hanna

Monkan sa...

Aha, har du varit i Stockholm i helgen, jag också ;-) Och favoritloppisen här, är det den (har glömt vad den heter…) vid Skanstullsbron? Men du verkar ju ha det rätt bra på närmare håll också, vad många härliga bilder från Euforica. Den avslutande, tvålarna på fatet, är nog min favorit i serien. Sen att jag inte har plats för sånt i badrummet, och att allt kanske ändå skulle smälta ihop till en stor klump i fukten och värmen där inne… men så himlans fint i alla fall!

Tallrikshyllan är ju bara fin! Och så många fina saker som fick komma fram i ljuset. Åh vad fint det är!!! Alltså, det här med sticksågen och handöverfräsen, jag trodde aldrig att det skulle hända men jag tror faktiskt att det bräcker den där första upplevelsen i din blogg, när jag såg förvandlingen av ett nyinköpt just ihopskruvat IKEA-skåp till helt underbar shabby.

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Vilken butik :) Vilka otroligt vackra färger och att det man köper bidrar till att hjälpa någon annan tycker jag mycket om :)

Ha en trevlig dag.
Kram Åsa

Pysselpalatset sa...

Hej, vilken härlig butik du rekomenderar... var ligger kyrkogårdsgatan..? måste dit och shoppa.... till julen. tack för att du alltid lämnar så rara söta kommentarer hos mig...jag blir verkligen glad för dem... Kram Jeanette

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallå hannis,
Men guuu vicken härlig affär åh ja vill åka dit.. o själva syftet med det var såå himla kanon...kramisar sussie

Viola sa...

Vilken ljuvlig butik..där skulle jag tänka mig att botanisera..hoppas du haft en bra dag i höstrusket, kram

Lantligt i stan sa...

Ser ut att finnas mycket fint där! Kuddar och ljuslyktor skulle jag nog säkerligen plocka med mig därifrån. Ha det gott!
Kram Anki

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej!
Vilken underbar färgexplosion! Lyllo dig som bor nära!
Ha en fortsatt skön vecka,
kram Maria