Diskställ

Jag brukar pipa om att det är svårt att hitta snygga diskställ för en billig peng.
Och är dom billiga så brukar dom inte hålla så länge.
Men i auktionsvärlden på nätet kan man ju hitta det mesta...
Zink jajjemän!

Inte så stort men det behöver det å andra sidan inte vara för en person heller.
När det kommer gäster får helt enkelt en av dom ställa upp som disktorkare.

En köpt burk som jag pickat hål i botten på får agera bestickställ.

Hittade små vita skålar med silverkant på en loppis för ett tag sen så dom åkte med förstås.

Ja, och som vanligt har jag lyckats skapa ett smärre kaos.
Nu har jag börjat släpa fram det gamla porslinet efter gammelmormor som jag så noga packat längst in i förrådet för att det inte ska bli förstört.
Varför ha det i ett förråd när det går att använda?
Går det sönder så gör det.
Självklart stod det bakom alla "bra att ha saker"så jag fick plocka ut en del för att komma fram till lådan.
Nu är hallen som precis blev tömd efter ytterligare ett lass till tippen full av saker igen...
Jag föredrar att kalla det kreativt kaos i stället för förvirring.
Ett litet lyxproblem sådär på en Lördag=))

Kram Hannis

36 kommentarer:

Lauras gård sa...

Riktigt snyggt diskställ! Smart med burken med hål i. Billigt och bra! Hade tänkt kolla in Eurorica då jag var på stan senast, men tiden sprang i väg så det får bli en annan gång. Nu är jag sugen på Fullerö då jag fick reklamblad där i från. Mycket snyggt...

Jag har varit i Libanon och Bosnien och arbetat för en massa år sedan. Intressant och lärorikt. Man träffar folk från hela världen och man lever under speciella förhållanden. Kram Stina

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Jag tycker oxå det är jätte svårt att hitta fina diskställ.. Ditt är super fint, har inte sett sånt förut..
Jag tycker absolut att du ska åka till presentboden, som du säger så kan du säkert hitta loppis på vägen.. Emmaus ligger ju om du åker gamla vägen..

Hoppas vi syns!!
Kram!!

♥ Pia..... sa...

Hej Hannis!..Snyggt diskställ..och smart bestickkorg....trevligt med kreativt kaos..Det är precis vad jag har hos mej just nu:)..målar ju det där ..**skåpet som aldrig tyckas bli klart..
Pia

fröken knopp sa...

diskstället va jätte fint!! o burken..toppen ide!!

tallrikarna i diskstället va underbara..har letat efter nåt liknande på loppis men inte hittat några..så lyckliga dig!!!

hoppas att du har en bra lördag kväll!!

kramar elin

Anki sa...

Goding!
Kreativt kaos...låter sååå mycket bättre, hihi!
Vilket snyggt diskställ du fått tag på, burken med hål i var smart...den idén snor jag direkt! Här ligger besticken huller om buller mellan tallrikar och glas...kan det oxå räknas som kreativt kaos tro??
Härligt med det gamla porslinet, å du vet jag torkar gärna *ler*

Kramis hjärtat!

Hemma på Landet sa...

Det var ett riktigt fint diskställ det där.:-) kram

lottens vita och gröna sa...

guuu vad fint, ha det gott i helgen goa hannis! varmkram lotten

Vitbalansen - Helena sa...

Vad kul med ett så snyggt och dessutom annorlunda diskställ! I mitt kök är diskbänken så liten att hälften täcks av diskstället. Har ett från Ikea som visserligen sväljer mycket och är i en helt okey modell, men något i stil med det du har hittat vore ju guld att ha.

Hoppas att du får en fin söndag!

Kram från Helena

~mormorshem~ sa...

Vilket tjusigt diskställ!
Härhemma...använder jag oftast...två diskställ numer, hihi, fråga mej inte varför :-) Det bästa som jag vet är att diska, torka och ställa in i skåpen på en och samma gång, men här kan det också bli tvärsom att det liksom hopar sej någon dag, eller så.
Kreativt kaos, är ord jag gillar! :-)

Kram från Eva

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Det var ett toppen diskställ! Jag tycker det är skönt när det inte är så stort!

Hoppas du har en skön helg och att den fortsätter så:)
Många kramar
Karin

S o F sa...

Något sådant har jag aldrig sett tidigare. Riktigt snygg och tufft!

Förstår om du är nöjd.

Ha det gott!

Plupps krypin sa...

Mycket läckert diskställ.Din hall låter som om den skulle vara tagen här så är det ständigt känns det som. Med ett gäng tonåringar 4 hundar med allt vad det innebär av skor, koppel, innebandyklubbor,hundvästar,enhjuling,jackor,mössor,vantar plus ett DRAGSPEL som är min speltokiga mans. Ja du ser din hall är nog snygg i jämförelse.
Helgkramar Yvonne

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Jättesnyggt diskställ och vilken smart idé med burken som bestickkorg :)

Du får fråga på hur mycket du vill :) Torpestalimpan är så otroligt enkel att göra och precis som jag skrev så är det bara att blanda samman alla ingredienser. Häll i allt i en stor bunke och rör ihop med en slev. Degen eller snarare smeten blir lös så det är bara att hälla i den i två smorda avlånga brödformar, du behöver inte platta till den eller något. Sätt ugnen på 150 grader och ställ in brödformarna i nedersta delen av ugnen (inte botten) och grädda i 1½ timme. Den är verkligen mumsig :) Prova den, det klarar du galant :)

Ha en skön söndag.
Kram Åsa

Mia sa...

Wow, vilket diskställ! Udda, litet och smidigt och otroligt snyggt!

Ha en fin söndag!
Kram Mia

Lily´s nya... sa...

Supersnyggt diskställ! Jag tycker det är bra att det inte är så stort :D Smart idé att göra hål i botten på en konservburk!
Kreativt kaos är härligt ;-)))
Ha de gott vännen
Kram Lily

sara på hedepipan sa...

Jag håller med dig letar själv efter diskställl men det jag hittat kostar nästan 600 kroner men det är snyggt. Du hade tur, fann ett snyggt till ettt OK pris, grattis.
kaoset leder till ett bra beslut om att använda sakerna.
Kram sara

LenaS sa...

Åh vilket läckert diskställ! letar efter ett nytt diskställ men det behöver vara lite större då vi är en stor familj....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så snyggt och nätt diskställ! Själv har jag ett från IKEA i två våningar som jag egentligen inte gillar. Men det tror jag åker ut nu när jag flyttar till huset. Nilla

Fröken Fräken sa...

Snitsigt diskställ och roligt med ett som ser lite annorlunda ut liksom! Jag såg ett charmant diskställ i knalligt mintgrön men det var så litet, det gick bara att ställa tallrikar i det, ej glas..Hm???
Hm, den som bara hade grejer i hallen tycker jag nu... fortfarande har min gamla bokhylla inte hämtats, så alla dess delar är utspridda över hela lägenheten, varenda bordsyta verkar belamrad, och jag har massor med påsar som ska ner i källaren. Och så måste balkongen tömmas innan snön kommer på riktigt..

Eller så ligger jag i soffan och äter praliner.

Hm, tuffa bud.

Sjabbig men chic sa...

Urfint diskställ! Jag letar också efter ett snyggt icke för dyrt diskställ.

Ha en fin söndag
Lisa

Hanna sa...

Fint porslin och snyggt diskställ!
Ha en bra söndag!
Kram'
Hanna

"M" sa...

Lagom storlek på diskstället och jättesnyggt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är inte ofta man skriver snyggt! om ett diskställ. Men det här var riktigt jättefint, vilket bra köp. Och så smart med burken, passade perfekt ihop. Ditt porslin är så vackert, klart du ska använda det.
Goa kramen
AnnaMaria

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilket läckert diskställ! Annorlunda och fint. Jag tänker likadant om porslin, går det sönder så går det sönder. Hellre användas än att stå gömd i ett skåp.
Ha de gott
Kram Marie

anne sa...

Snyggt diskställ!!!
Smart med den där burken, att picka hål i botten och ha som bestick ställ (skriva upp för framtida bruk)

Vi använder min mormors gamla finporslin till vardags, jag säger som du, kan man använda det så ska man, ingen mening att låta det ligga och samla damm.

Kram Anne

Huset mitt i byn sa...

Vilken tur du hade som fick tag på det fina diskstället och bestickburken passar ju perfekt ihop.

Lev och må
Kram Pernilla

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!
Så fint!!!! Räcker ju bra till dig!
Annars finns ju alltid engångsartiklar :)
Ha en go vecka!
Kram Agnetha

Tulipa sa...

Så snyggt diskställ!!

Jag hitade fina gamla i trä förra helgen, men om de håller vete katten!

Kram mariette

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Visst är det härligt med lyxproblem ibalnd! Ditt "nya" diskställ var jättefint och visst är det roligt när gästerna hjälper till. Det är ju i köket det händer!

Hoppas att du får en skön vecka!

Kramar Anna-Lena♥

Vita-hjärtan sa...

Vilket snyggt diskställ du har hittat, zink som är sååå fint!

Nu ska jag kika runt lite mer på din blogg..

Trevlig kväll, Evelina

Mamma C sa...

Mycket snyggt diskställ och bestickburken var toppen.
Kram mamma C

Anki sa...

Gumman, är du sjuk?! Hmm...huvudvärk har jag oxå haft, länge! Det blir varken bättre eller sämre!
Hoppas du inte är totalt däckad och att det går över fort! Den verkar segdragen den här influensan!

Goaste kramisen hjärtat!

Änglarnas hus sa...

Halloj!
Ur kaos föds ordning..hihi.. du ska se att det reder ut sig..
Fin, fint diskställ.. självklart ska gästerna torka om de e många..

Ha det gott!
Kramis Sanne!!

Tidsmästarinnan sa...

Tjena Hannis!
Det där gillade jag skarpt! Smart burk till gafflarna också, vi har en sån där korg man hänger utanpå diskstället (båda är ikea tror jag), och när man diskar lite yvigt så flyger ofta den korgen i en vid båge genom köket (innehållande potatisskalare samt smörknivar med mera). Nä, din var bättre OCH snyggare :-)
kram på dig vännen!
Susanne

Hanna sa...

Halloj det var längesen. Ja, du kan ju tänka dej vad min man tycker när jag får såna ideér. För det är han som tapetserar. I somras kom jag ju på att vi skulle måla om vardagsrummet och möblera om. Då låg jag heller inte på plus eftersom han fick dra om alla kablar till hemmabion. Hihi, jag e en rolig fru!
Ap-fastigheter har blivit uppköpta av Vasakronan nu och jag tycker det fungerar bra. Det är ju som vanligt det här med snöskottning och sandning men annars trivs vi bra. I de husen där vi bor har vi fått säkerhetssytem vid portarna så det ska bli telefoner där.
Kramis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag tyckte det var ett jättesnyggt diskställ! Har haft problem med att hitta något jag också... Så det är på auktion man ska titta!
Och jättebra det där med burken till besticken... riktigt läckert!
Och kaos är inte svårt att skapa... Det är svårare att hålla ordning!
kram
Marie