Stolar...

Jag började ju tjata om dessa stolar innan sommaren tror jag det var...
Men nu är dom målade och omklädda!
Så här såg dom ut.

Och så här blev dom.
Fördelen med att dom faktiskt är klara är att jag nu måste ta tag i att måla
slagbordet jag fyndade.
Stolarna är en kontrast mot bordet som gör att jag hoppar till när jag kommer in i köket!
Oharmoni med andra ord.

Och eftersom att jag är tokig i "sandpapperlooken" så fick det skrubbas även denna gång.

Två olika sorters stolar fick det bli.

Om jag inte är helt fel ute så är det här tyget brorsans gardiner från tonårsrummet.
Dom har några år på nacke med andra ord.
Mormor har sparat på det mesta...

Lät att ta av och tvätta=))

Det finns en nackdel med att vara hemma och ledig när solen skiner,
jag ser oputsade fönster, damm, ännu större dammtussar och grus...
Men jag struntar i det just i dag!
Jag lägger mig på rygg med datorn på magen och kikar runt hos er i stället.

Kram Hannis

31 kommentarer:

Nettan sa...

verkligen fina stolar..
kram N

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Åh, så fina stolarna blev! Ska bli kul att se hur slagbordet blir. Ha en skön slappardag!
Kram Maria

Plupps krypin sa...

Vilken fin skillnad det blev på stolarna. Bra med en mormor som sparat. Brorsans gardiner, coolt! Kram Yvonne

annashusidingtuna sa...

Fina stolarna blev!
Känner som du om när man är hemma och mest stressar runt...just nu gör jag inte många knop här hemma men från soffan syns allt!!!Det stör mig att jag inte orkar ta tag i det.
Kram Anna

lolla sa...

ja nu fick jag se stolarna, de blev ju kanon fina.
snyggt med lite olika modeller åxå.
Nu är et bara att ta tag i slagbordet.
kram lolla

pysseltanten sa...

Deee gör du heelt rätt i...=))
Såg oxå mina fönster...känns som att de inte va så länge sen jag putsade...men SHIT pommes...va prickiga dom e av FLUGSKIT...hihi..
Hörru....du har en liten utmaning att hämta hos mej...om du känner för de vill säga...=)))
Ha nu en superfin dag...o du...stolarna blev KANON...
Kraaamizar Git

LenaS sa...

Du vad fina stolarna blev!
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för din fina hälsning. Det är frestande och göra som du, men dammsugaren står och stampar ute i hallen, blää..inte alltid man känner för och städa. Dina stolar är görfina, du har shabbat så himla snyggt. Att det är två olika modeller var jättecharmigt.
Ha en toppendag
Goa kramen
AnnaMaria

Pysselpalatset sa...

Hej, väntar med spänning på bordet, stolarna blev härliga. Gillar äppelstolar. ha en god eftermiddag.. och glöm fönsterputsningen... det regnar iallafall imorr´n ler. Kram Jeanette

Änglarnas hus sa...

Jamen det där blev ju kanon!!
gillar också att gå fram med sandpappret.. ser så välanvänt och mysigt ut då.. målade mina köksbänkar i somras och svärsonen hade då sagt till dotra "kommer inte det där att nötas lätt?"

hihi.. han har inte förstått min grej ännu.. Inte lätt!! ;)

Ha det gott!!

Kraam Sanne

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll Hannis!
såå himla fina blev stolarna.. ja håller med om när solen skiner på så ser man att de är dax att ta tag i fönstren.. Puh..visst va de billigt m väskorna ja blev så gla.. kramen till dig sussie

Viola sa...

Stolarna blev verkligen så fina...nu har jag en stor matgrupp som ska målas....nja...det kunde ju vara lite lagom...ha en skön helg, kramen

Vita små hjärtan sa...

Men ååå vilka vackra stolar!!!Tror jag har lite mani på stolar!!! Vit är ju alltid en trevlig färg!
Kram o ha det gott!/Agnetha

Tulipa sa...

Hallå där!

De blev supernice!!!

Kram mariette

Pia..... sa...

hej...smyger in härt och får se ...superfina stolar..och..blir så trött på mej själv..att jag inte kan få tummen ur..vill måla min fula gula köksmöbel i vitt ..förstås..men kan inte bestämma mej om vilken sorts färg jag ska ha..oljefärg eller vlip..vad använde du dej av.och ska du måla slagbordet i samma..de blev väldigt fina..och tror nog att mina stolar skulle bli detsamma om JAG nu bara kunde bestämma mej..det som gör att jag tvekar är OM jag skulle välja grundfärg bara..OM det blir för vitt och stickigt i ögonen..jag har inte särskilt vitt hos mej mer grått..:)....äää får kanske ta och prova mej fram..ha en skön kväll..kram..pia

Pia..... sa...

hej...smyger in härt och får se ...superfina stolar..och..blir så trött på mej själv..att jag inte kan få tummen ur..vill måla min fula gula köksmöbel i vitt ..förstås..men kan inte bestämma mej om vilken sorts färg jag ska ha..oljefärg eller vlip..vad använde du dej av.och ska du måla slagbordet i samma..de blev väldigt fina..och tror nog att mina stolar skulle bli detsamma om JAG nu bara kunde bestämma mej..det som gör att jag tvekar är OM jag skulle välja grundfärg bara..OM det blir för vitt och stickigt i ögonen..jag har inte särskilt vitt hos mej mer grått..:)....äää får kanske ta och prova mej fram..ha en skön kväll..kram..pia

Lily sa...

Hej Hannis vännen! Jag tycker du har en sund inställning till oputsade fönster o.dyl :D
Superfina blev de, dina stolar! Jag gillar din sandpappelock!
Kramisar Lily

Mamma C sa...

Vilka fina stolar det blev efter din förvandling.
Kram Mamma C

Annica Manby sa...

Kanon fina stolar.
Mmmm blev väldigt sugen på att leta efter sådana stolar.
Jag har fixat köket denna vecka slitet som en gris, äntligen färdig. Och bra blev det.

Kram annica

Anki sa...

Mmm skitsnyggt! Det är snyggt med "sandpapper" looken!
Vill (läs behöver) oxå ha nya stolar, men jag släpar ju bara hem en massa annat jag, haha...
Jag har oxå en utmaning till dig, om du vill! Men bara om du vill!!

Å gissa om mina fönster skriker efter lite omvårdnad, hmm...Tänkte målarna skulle komma nån gång, men jag får nog efterlysa dom! Kan man ringa Hasse Aro tro??

Kramis hjärtat!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Hannis!

Å vilket fint jobb du har gjort med stolarna! Jättesnyggt! Bra jobbat!

Önskar dig en jättefin helg!

Jes

Anki sa...

Mjau...eller morr kanske!? Nu har jag försökt få tag på målarna i två dagar, tror du nån svarar...näpp, kan dom veta att det är jag tro?? Det är ju jäv-- segt så det är inte sant! Det vore ju bra om det blir klart innan snön kommer!

Å det gör du rätt i...att inte göra nåt, hihi...Tänk om jag kunde det...jag gör tusen grejer samtidigt och inget blir klart, hmm...Målade lite smågrejer på fm efter att jag tränat hund, men nu skiter jag i det, nu ska jag åka ut å lägga spår!

Mailar dig ikväll! Kramis hjärtat!

Vit som snö sa...

Dom blev superfina! Bra att ha sparmajor i sin omgivning, det mesta kommer till användning nån gång.
Jag har demonstrativt vänt blicken bort från fönstren idag på min lediga dag, har använt dagen till njuuutning!
Ha det gott! Kram Cilla

HannasVirrVarr sa...

Supersnygga blev dom. Så härlig form på ryggstöden :) Trevlig helg! Kram Hanna

Fröken Fräken sa...

Nämen åh, har du varit ledig! Lyllos! Fast det var visst många som tog ledigt idag, dagen efter vår tvådagars kick-off.. undras varför?... moahahaha... ;-)

Stolarna ser jättefina, så jag räknar med att bordet blir lika sjangdåbelt ;-)

Emmas väggord sa...

Vad fina de blev, dina stolar! Jag får nog erkänna att jag är något av en stolsfetischist ;) HELA källaren är typ full, för att inte tala om resten av huset, men jag står alltid beredd att fynda några till :P

Får kanske sälja av dem vad det lider..

Ha en skön fredag!
Kram Emma

Karin Krut sa...

Stolarna blev verkligen jättefina! Joo jag är också hemma på dagarna och ser allt damm och sånt, det är itne så roligt alla gånger ;) Den billacken du skrev om i förra inlägget med lampan, vad är det för lack? Det såg verkligen snyggt ut!
Ha en skön helg
Kram Karin

Lauras gård sa...

Så fina! Det är charmigt med omaka stolar men samma klädsel. Ja, tänk i bland kommer gammalt sparat till användning. Har också massor av gamla gardiner i kökssoffan. Så länge jag har plats får de ligga kvar... Kram Stina

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Så snygga stolarna blev! Superbra...

Är nyfiken på ditt slagbord som du berättar om. Är alldeles galen i mitt :)

Ha en härlig helg

Kram Viveka

Husmys sa...

Skillnaden blev verkligen stor med vit färg,jättefina stolar.
Ah, vem har inte lite skit i hörnen!
Kram Anneli

Hanna sa...

Så fina de blev!
Hanna