Smycken på bricka...

Några loppisbrickor fick en dusch av vitt.

Och en av dom fick bli en bricka för ringarna.

Tycker om att ha smycken framme, blir lite av en dekoration.

Ikea i går, kom förstås inte därifrån tomhänt...
Föll för den här lampan som ska få ny färg,inte vit dock.

Eftersom att mina grannar demonstrativt smäller igen sina fönster när jag sprayar på balkongen(lätt att glömma bort sig när ivern sätter in),
så ska jag i helgen bege mig till väninnan som har uteplats.
Ja, vi ska ju måla om hennes hall också men en kaffepaus måste jag ju få så då ska jag passa på.

Ja hörrni, helg igen!
Och en trevlig sådan önskar jag er.

Kram Hannis

26 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Fina brickorna blev, vad använder du för spray till metall? Tror du att den vanliga som de har på biltema funkar?Eller vilken brukar du ha som favorit?
Kram Anna

sara på hedepipan sa...

Ja grannar...
Hoppas du fär en underbar helg.
kram sara

Vit som snö sa...

Brickorna blir så fina med vitfärg, tror jag måste prova det.
Vilka vackra smycken du har, klart dom måste få ligga framme!!
Önskar dej en skön helg!
Kram Cilla

Krydda Livet sa...

Hej Hannis :) Hoppas allt är bra. Vad fint du har gjort med brickorna. Så skulle jag med vilja göra. Sprayar du? Vilken spray och är det svårt att få det fint? Många frågor :) Det är svårt att spraya tycker jag då det lätt vill rinna. Några tips?

Hoppas du får en fin helg. Själv drar jag på bröllop i helgen och det ska bli så roligt. Kram Josefin

Plupps krypin sa...

Trevlig helg! Du får inte förgifta grannarna.Fniss! Kram Yvonne

~mormorshem~ sa...

Helt otroligt underbara smycken!

Hihi, jasså grannarna smäller igen fönstergluggarna, men då, och färg som doftar såå gott ;*)

Hoppas att Du får en riktigt go helg.

Kram från Eva

lolla sa...

hejsan
vilken kanonide att spraya brickor..de blev ju jättefina..
vilken färg använder du??
ha en fin fredag lolla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du målat brickor i metall det har jag inte tänkt på att det går. Bra ide´, det ska jag komma ihåg. Ja det luktar ju lite av sprayfärg, men ute försvinner det ju fort.. Dina brickor blev jättefina, att ha ringarna på var fint. Ha nu en bra helg bland färgburkarna.
Kramisar
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Där ser man..jag hade såna brickor förut men tyckte att de var FÖR blanksilvriga..inte var jag så smart som du!! Jättefina vita!!

Ha en mysig målarhelg!!

Kraam Sanne!

Lantligt i stan sa...

Så fina brickorna blev! Perfekt till ringarna. Ha en trevlig helg!
Kram Anki

Fröken Fräken sa...

Jag gissar att lampan ska bli svart! Har dem också, en i silver och en i gräddvitt.
Här har det börjat sprayas också! (trots att vädrets makter inte är helt med mig) Ute på balkongen, men jag har inte märkt att grannarna störs?! Dina grannar borde ju vara glada över att få ta del dina pysslerier :-)

pysseltanten sa...

Halloj vännen....=)))
Så fina dom blev...brickorna..=))
Så du har såna kinkiga grannar...=//
Tur du ska till väninnan då...))
Ha en häärlig helg...
Kraamizar Git

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll!! men va fina brickorna blev som vita.. jättefint m smyckena framme så där.. trevlig helg kram sussie

STENLYCKA sa...

Vilken fiffig idé att måla brickorna.
De blev så fina.
Ha en bra helg!
Kram

Anki sa...

Skruttan!
Har du lyckats skaka liv i grannarna, hihi...jojo alltid finns det nåt att gnälla över, hmm...Jag menar lukten försvinner ju fort! Så du målar om hos andra du? Du kanske ska komma till mig då, jag behöver all hjälp jag kan få, haha...

Jag har oxå målat brickor, det blir faktiskt bra! Snyggt med ringarna på den lilla! Jag har dragit hem ett till skåp, så nu står det och väntar på att bli målat, när jag nu ska ta tag i det, puh!!
Snyggislampa du köpt...du hittar alltid så fina lampor!
Nej nu ska jag se Dirty dancing...igen!!

Goa kramen hjärtat!

Mamma C sa...

Blev kanon snyggt och vilka fina maffiga ringar du har. Ha en bra helg du med.
Kram Mamma C

Marita sa...

Men ojjjj vad fina brickorna blev med färg på!!! Jag som har några sådana rackare ligger undanstuvade för att jag tyckte de var så fula!!
Vad är det för sorts färg du använder??
kram, Marita

Lily sa...

Brickorna blev jättefina!
Fina ringar....
Hmmm!Känsliga grannar....får med tiden se hur mina är när jag sätter igång med sprayburken...;-)
Ha en skön helg
Kram Lily

Marita sa...

Tusen tack för tipset!!!

Ja titta på den filmen, superbra!! Man behöver dessutom se filmerna i rätt ordning. Jag har inte läst böckerna än, det har maken gjort. Tänkte läsa dem efter att jag sett alla filmerna. Nu går vi bara och ser fram emot nästa...
Ha en skön helg!
kram, Marita

Nygammalt sa...

Heeeej Hannis!
Vilken fiffig idé att måla brickorna så där. Perfekt att få möjlighet att göra det ute hos en vän. Skulle vilja måla om mitt vardagsrumsbord men det är ju lite jobbigt när man sover i samma rum...hur gör du där?

(Vilket fint hjärta du fick, förstår att du blev glad)

Kram.

LillaFlisan sa...

Men vilken liten supersöt bricka!

Här har det också sprayats idag fast mina grannar är så gulliga så dom skulle aldrig säga något ( eller så är deför att de är så vana med mina målaningsprojekt så att de blivit lite avtrubbade,hehehe!)

Puss och kram

Flisan

Lauras gård sa...

Ja, det är svårt att komma hem tomhänt från Ikea. Det är alltid något som man behöver... Tur att det inte är så dyrt!

Brickorna blev jätte fina!

Kram STina

Vit poesi sa...

Så fint du gör!
Kram Malin

fyra vindar sa...

o ja sprayar i min lada..o då flyger svalorna demonstrativt ut..närå..så e d inte men iaf..hi..sprayfärg e un superuppfinning..så enkelt o snabbt!! så bra!
hej fra miss sophie

Matilda K sa...

Hej hej

Vilken trevlig och pysslig blogg du har. Hittade hit först idag. Jag sprayar också lampor för fullt. Klämspoten från Ikea blev hur fin som helst!

Kram
Matilda K

Emmas väggord sa...

Vilken trevlig blogg du har, kul att hitta hit!

Hils,
Emma.