Skolplansch

Nu har en av skolplanscherna åkt upp.
Känner mig inte riktigt nöjd,så det kommer nog att flyttas om med tiden.

Lite krukor och trådfat fick hamna under på en Ikeapall som har stått ute sen i vintras.

I dag när jag kom hem låg ett paket på hallgolvet,
jag fattade ingenting först när jag klämde på kuvertet.
Har inte beställt något var min tanke.
I låg det här underbara hjärtat! Från fina vännen Anki

Det hade inte kunnat komma lägligare.
Åkte hem tidigare från jobbet med frossa och humöret nere i skosulorna.
Kändes som en helt värdelös dag...Inte ofta dom inträffar nu för tiden.
Så blödig som jag är så fällde jag ett par tårar när jag tittade på hjärtat.
Nu, ett par treo senare och sömn så känner jag mig lite piggare.

Och nu är det dags att packa bilen inför loppisen i morgon.
Fattar inte hur vi ska få med allt! 04:00 ska vi vara där.
Men kul ska det bli!

Kram Hannis

29 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej Hannis!
Hoppas du snart känner dig bättre!
Hjärtat var bara hur fint som helst! Ett sånt som man smälter av...

Kram Mariette

Hem och Lycka sa...

Krya på dig Hannis! Skolplanschen ser jättefin ut där och hjärtat var ju urgulligt.

kram

Lauras gård sa...

Vilket fint hjärta du fick! Hoppas du kryar på dig så du orkar med loppisen! Kram Stina

Marita sa...

Så himla tokigt att bli krasslig nu när du har loppisen på gång! Hoppas du mår betydligt bättre i morgon. Men du, det var rackarns vad tidigt ni ska vara där!!!
Fint hjärta du fick! Gulligt!
Lycka till i morgon!!
kram, Marita

Mamma C sa...

Hoppas att du kurerar dig tills imorgon.Lycka till och ha en fin helg.
Kram mamma C

Inka sa...

Hej, Hannis!

Åh, vilken jättefin skolplansch. Jag tycks aldrig springa på någon. Men någon gång hittar jag kanske en.
Men vad ditt skåp är vackert. Jag vill också ha ett sån´t...suck!
Vad gulligt av Anki att ge dig hjärtat. Verkligen snällt.

Trevlig helg och hoppas du mår bättre nu.

Kram Inka

Helen sa...

Vad underbart att få oväntade presenter!

Hoppas verkligen att du frisknar till snart igen!
Ha en så bra helg du kan!
Kram!

lottens vita och gröna sa...

oh vännen, kryp nu ner och lägg dig och glo på burken och ha ditt lilla fina hjärta breved dig och krya på dig!
lycka till då med loppis i morgon! varmkram lotten

pysseltanten sa...

Meeen...hur gullig e hon på en skala, allas vår ANKI...=)))
Shit pommes vännen...de håller väl inte på o växa ut en knorr?...
Hoppas de går bra för er på loppisen imorrn...=)))
Själv jobbar jag heela helgen, så här blir de inga loppisar inte...=((
Ha en fortsatt mysig kväll...
Kraamizar Git
P.s ..o krya nu på dej för allt i världen....=))))

Fröken Fräken sa...

Fyra på morgonen?!?! Nu är jag sådär förskräckt över dina morgonvanor igen! ;-)Jag ska på loppis imorgon, men den öppnar inte förrän kl 10, passar bättre för mig.. ;-)

Men trist med krasslighet.. jag bara väntar på att bacillerna ska slå till mot mig efter allt resande, kursande och konfererande. Hoppas att det bara var något tillfälligt för dig! Ett vackert hjärta måste ju verka uppiggande!!

annashusidingtuna sa...

Krya nu på dig till i morgon!! Vilken gullig kompis, det är precis sådant man behöver när man känner sig krasslig!
Kram Anna

Anki sa...

Men gumman! Det var inte meningen att göra dig ledsen *ler*
Du ska väl inte bli sjuk du oxå? Du som ska upp före tuppen å loppa!
Hoppas ni får kul och du kommer säkert att sälja mycket...bara fina saker tänker jag!
Krya på dig & sköt om dig!

Goa kramen hjärtat!

LenaS sa...

Hoppas du känner dig lite bättre idag och att ni får sälja massor på loppisen!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Hoppas att du och din syster har en lyckad dag på loppiset och att du fick med dig allt i bilen. Undrar om du kommer hem med mer än du åkte med;)? Det där hjärtat var verkligen otroligt vackert! Förstår att du fällde en liten tår, hoppas att humöret är bättre idag!
Nu skall jag rensa huset inför visningen imorgon. Måste gå emot alla mina principer och skala bort allt lulllull, blääää. Skall bli skönt när vi har fått det sålt så att jag kan ta fram allt pynt som gör huset till ettt hem!
Stora kramen från Maria

lolla sa...

halloj
tack för din gulliga kommentar om mössan...
oj vad det sja bli spännande att höra hur loppisen gick.
Hoppas bara att du är lite piggare idag.
massa kramar lolla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs☺
Så vackert.o gillar hjärtat extra mycket!!

Trevlig helg ♥ Kram Millan

Vita små hjärtan sa...

Jag är alldeles frälst i ditt vackra skåp!!!!!
Å vilken gullig vän, såna ska man vara rädd om!
Kramar Agnetha

sara på hedepipan sa...

Gulligt av eb vän, det betyder mycket. Kl 4 för loppis hjälp det vill jag höra mer om.
kram/sara

Vit som snö sa...

Åhh vad trist att bli risig om man ska stå på loppis. Tur för treo men ännu mer tur för underbara vänner som Anki! Vilket ljuvligt hjärta!
Krya på dej! Kram Cilla

My Lovely Things sa...

Åh va fint..Skåpet är så snyggt--älskar den modellen..

Plancherna är verkligen vill ha saker"Tack för d vill kolla allti hemmet nummrerna..

skönt att du mår bättre!
Kram Anna

Hanna sa...

Lycka till på Loppisen.
Kram
Hanna

Pysselpalatset sa...

oj, så kul.... lycka till med försäljningen. jeanette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du mår bättre och att Loppisen gick bra. Ett sånt fint hjärt du fått av Anki. Hon är har allt ett gott hjärta hon, förstår att du blev glad. Jag tycker din plansch hängde fint där över pallen.
Ha nu en bra söndag.
Kramis
AnnaMaria

Viola sa...

Nu hoppas jag att du mår betydligt bättre och att loppisaffärerna gick bra, så gulligt utav Anki...kram

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis pannis!!

Vilket fint hjärta du har fått.. Känns ju lite som att din vän kände på sig att du behövdes piggas upp lite..

Hoppas det gick bra på loppisen oxå..

Kram på dig!!

Lantligt i stan sa...

Vilket fint hjärta du fått och så lägligt det kom när du inte mådde bra! Hoppas du är piggare nu och att det gick bra på loppisen!
Kram Anki

Husmys sa...

Hoppas att du mår bättre!Verkligen ett lägligt tillfälle som det fina hjärtat kom till dig. Hoppas att loppisen gick bra!
Kram Anneli

Krydda Livet sa...

Åh jag gillar det stora vita skåpet. Wow vad fint det är :)

Tack! Vad roligt att du tyckte stolen blev fin. Jag tycker själv att den blev riktigt fin om man jämför med innan och som du sa, stolskjolen blev pricken över i:t :)

Jobben.. hmm det verkar vara stiltje. Jobb-Sverie suger - suck. Men jag hoppas fortfarande på Norge. Lovar att berätta hur det går :) Än så länge inget!

Kram Josefin

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej Hannis,,
Hoppas du blev bättre o att loppisen gick bra.. skåpet o planchen va jättefint... kram till dig sussie