Sifon

Att sälja på loppisen var en upplevelse!
04:00 var vi där jag och syrran.
04:05 kom dom...
uppköparna med ficklampor(det är sant) som glatt rotade trots
att vi knappt packat upp.
Så 04-06 sålde vi mest,vi blev nöjda i alla fall.
Om man nu har vägarna förbi Uppsala på en Lördag när det är loppissäsong på Vaksala torg,missa inte det!
Här finns allt från skräp till antikviteter.Billigt och dyrt
Jag brukar vara där tidigt när jag handlar för att hinna fynda.

En snabb runda hann jag med och hittade denna Sifon!
För 50:-

Jag faller alltid för detaljer så även när det gäller den här.
Texten och nätet

Lite rost men vad gör väl det!

Lunchloppis stack jag i väg på i dag.
Hos Röda korset, och där hittade jag dom här

Detaljer igen!

Hittade böcker av Jan Mårtenson på loppisen så det passar ypperligt att fördjupa sig i en stund,
i hop med en vit Toblerone förstås.

Tack för alla krya på dig hälsningar=))
Kram Hannis

36 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Du ska sälja saker på loppis inte köpa mer "bra-att-ha-saker" ;-))
Kram Åsa

Lilla Blå sa...

Menar du att dem kom redan kl 04 - 06 på morronen och handlade på Vaksala torg???? helt otroligt att de är sååå morronpigga. Jag ska ta mig dit en dag.

ha det så bra

kramar @nette

Lilla Blå sa...

Menar du att dem kom redan kl 04 - 06 på morronen och handlade på Vaksala torg???? helt otroligt att de är sååå morronpigga. Jag ska ta mig dit en dag.

ha det så bra

kramar @nette

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Hoppas allt är bra med dig! jag har knappt hunnit med att blogga ett tag och inte kikat in till dig som jag brukar (inte till några knappt).
Hoppas du är bättre! Vi har också varit sjuka och det är ju så trist. Man tappar liksom farten.

Men du har i alla fall inte tappat fyndögat *ler*. Vilka ljuvliga fynd du gjort och vilken tur att hitta alla dem. Men att börja en loppis klockan fyra en Lördag känns verkligen lite väl tidigt för mig. Kommer alla säljare dit då? Nu är du ju morgonpigg så då är det kanske inte så jobbigt!

Krya på dig och de allra varmaste kramarna från mig!

Karin

Lantligt i stan sa...

Det var väldans vad morgonpigga loppisbesökare där! Fina fynd du hittat. Ser att du köpt en exakt likadan sifon som jag har! Tycker den är så fin. Den syns lite i föregående inlägg bredvid notbladen. Roligt att försäljningen gick bra. Gick bra även för mig på min marknad där jag sålde. Hade tur med vädret, det började inte regna förrän vi packat ihop och var på väg hem. Ha en trevlig kväll!
Kram Anki

Anki sa...

Hallojsan godingen!
Undrade vart du tatt vägen?? Men du är ju här, hihi...
Men du såå tidigt?? Vad är det för folk, med pannlampor, haha...det måste ha vart en syn!
Jaja, ska det va så ska det! Å fina fynd har du gjort, ja det är klart man ska köpa oxå, inte bara sälja! Den sifonen är jag inte så lite avis på *ler*...å dom BOLS flaskorna känner jag igen, mamma hade såna!
Hoppas du känner dig bättre och har hunnit sova ikapp lite!

Goa kramen hjärtat!

Lauras gård sa...

Men jag har totalt missat loppisen på Vaksala torg!! Visste att den fanns, men har fått för mig att det är mest skräp. Nu är jag sugen på en tidig morgon och springa runt och rota bland saker...

Visst är det kul att det finns gamla byggnader på gården, men jag mår lite dåligt över att de är dåligt skick. Ladugården ska renoveras i höst så efter det kanske det blir de mindre uthusen. Kram Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men vilken sifon, att det var lite rost gjorde den faktiskt finare. Bra köp du hann med, en sån har jag kikat efter läänge.
Kramisar
AnnaMaria

Mitt hem är min borg sa...

Hallå!!

Jo jag har ju tänkt på den där marknaden, men att behöva gå upp vid fyra för att hinna i tid före uppköparna vet jag inte om jag e så sugen på.. =)

Fina fynd har du hittat i alla fall..

Kram på dig!!

Mamma C sa...

Det var som attan så morgonpigga dom var där då :-)
Sifonen var snygg, gör inget att den var lite rostig.
Kram Mamma C

Vit som snö sa...

Jo uppköparna är som tokiga men det är ju bra att få sälja. Synd bara att dom norpar så mycket godbitar... För kl.4 orkar iallafall inte jag stå redo för "jakt". Kul att det gick bra o jättefina saker har du fundat!!!
Kram Cilla

Vit som snö sa...

Jag menar fyndat såklart;-) Här går det undan! Kram Cilla

Monkan sa...

Jag har sålt på loppis en gång i mitt liv och det var precis sådär, de kom medans man höll på att packa upp, för att norpa åt sig godsakerna. Men alltså, klockan fyra, som i noll fyra? På morronen? Jisses! Och så hade du ändå ork och tid att gå och göra lite egna fynd :-)

Fint med en pall sådär med fina saker på, jag vill också ha en pall, eller stege. Frågan är bara hur det skulle få plats. Det går liksom inte.

Vad trevligt att han fin present liggande och vänta när man kommer hem från jobbet :-) Men hur gick det med frossan då...? Det lät ju inte så bra, kanske du håller på att bli sjuk, ta det lite lugnt och känn efter hur du mår.

Fröken Fräken sa...

Allt låter toppen med den där loppisen! Förutom starttiden och att den ligger i Uppsala då! ;-) Här såg jag idag annonsen för höstens begivenhet, den stora fyndmarknaden. Den blir av 24/10, så nu har nedräkningen börjat ;-)

Jag har också hängt på Röda Korset på lunchen, och nu ligger spetslakan i blöt i klorin i badkaret igen! :-)

pysseltanten sa...

Halloj vännen...=))
Men shit pommes frites....sååå tidigt...
Såklart att man ska ha lite med sej hem när man sålt på loppis...=)))
Den där sifonen var superfin...tyckte rosten gjorde den ÄNNU finare...=))
Ha en mysig kväll..
Kraamizar git

Helena sa...

Hej Hannis! Hoppas du mår bättre nu! Vilken vacker sifon, helt i min smak! Jag håller med, det är kul med detaljer! Ha en skön måndagskväll! Kram Helena

Viola sa...

Vad roligt att det gick så bra...och du den sifonen var ju bar så vacker...så läcker, ha en fin dag, kram

LenaS sa...

Ja se dessa uppköparna ;o)Sifon var urläcker förstår att du föll för den!
Ha en härlig dag!
kramis/LenaS

annashusidingtuna sa...

Men jösses vad tidigt!!!!
Har liknande erfarenheter från när jag och svärmor sålt loppis att man knappt hunnit packa upp innan de kommer och vill handla men då har klockan i alla fall varit över 0800 på morgonen.
Fina saker du hittade var det också.
Kram Anna

sinnlighet sa...

Hej hjärtat,
Finfina bilder - och som vanligt vill jag ha ha ha ha!

Är Du sugen på oktobertävlingen? Skicka i sådana fall ett mejl till mig!

Moses ja, Du undrade vad som hänt med honom. Han mår bättre än bäst, men tyvärr inte jag tillsammans -med honom. Mega-allergi för sphynx-nakenheten, som utsöndrar något som får mig att sluta andas. Jag måste hitta ett nytt hem till honom!

Agneta

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt! Men så tidigt folk ger sig ut!!!! :)
Kram Agnetha

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Vilken sifon!!! Uuuuursnygg!!!

Ja dessa uppköpare, man hinner ju aldrig vara med. För nog börja med samma stil.

Angående slagbordet...hade absolut köpt det om det inte varit så dyrt. Men det märks ju i hushållskassan så det går liksom inte att smyyyyyyga in det. Men än har jag inte gett upp.

Kram Viveka

Home No.1 sa...

Hej Hannis ahhh den sifonen var vacker tycker mycket om den men har aldrig ägt nån själv...ha en fin dag!
Kram Annica.

Inka sa...

Hej, Hannis!

Vilken underbar sifon. Den är så annorlunda, just för att den är nätad. Flaskorna är ju också väldigt fina. Jag har sett sådana förr men de hade inte etiketterna kvar.
Ja, tänk att uppköparna kommer som råttor kring en ostkant. Men jag har alltid undrat om de köper till sig själva eller för att sälja dyrare i sitt stånd? Vet du?

Ha det så bra gumman. Gillar dig!

Kram Inka

Plupps krypin sa...

Nu blir jag ju lite sugen på att gå på Vaksala torg. Förra gången gick ju inte så bra. Vaktparad eller vad det nu va. Hm, får försöka klämma in ett besök. Skönt att höra att du är piggare igen.
Må så gott. Yvonne

lolla sa...

halloj
jasså du passar på att köpa på dig lite saker åxå vännen hihih...
kram lolla

Lily sa...

Hej vännen!
Tack för din omtanke :D

Loppisen påminner om en som jag brukar sälja på i Lund. Visst är det kul att stå och sälja :D På söndag ska jag försöka sälja lite saker som blivit över ;-)Denna gången ska jag prova en bakluckeloppis.

Ska läsa i kapp hos dig...

Många kramar från Lily

Loppisliv sa...

Verkligen jättefin och ovanlig sifon du fick tag på där. 50 kronor vilket fynd!! Gillar också texten på och att den är lite rostig gör den extra charmig. Kram Paula

Änglarnas hus sa...

haha..jag känner igen det där..brukar förvandlas till bakluckeloppis då de rycker i grejerna så fort man öppnar luckan..
Du gjorde lite fynd och om man har sålt av lite får man väl köpa lite..tycker jag.. :)

Kraam Sanne!

Huset mitt i byn sa...

Halloj gumman
Hoppas du mår bättre nu....fast det brukar man göra när man fyndar saker :) speciellt så¨FINT som du har hittat. Har letat och letat efter en sifon men jag verkar nog bet på det.

Kram Pernilla

sara på hedepipan sa...

Låter fantastiskt.
Kram sara

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Fy sjutton vilken okristlig tid! Då ska man ju sova ju... iaf gör jag det.
Men det är klart ska man hitta något så får man väl masa sig dit. Man kanske kan gå dit om man har varit ute på krogen på kvällen, och då går man direkt dit... hihi
Fina fynd har du gjort iaf!
Kram
Marie

Vitt o Vältummat sa...

Den sifonen var fin! Synd man inte är i Uppsala.
Kram/Åsa

Änglarnas hus sa...

Tack för gratulationen!! :)

Kraam Sanne

Inspiration i vitt sa...

Men herre guuu ett sånt loppis har jag aldrig hört talas om hihi så roligt det lät och fina saker slank helt oförhappat med hem ser jag hihi.
Kram på dig/Ingela.

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色