Loppis efter vägen...

I Fredags så stack vi iväg, jag och vännen J.
Vi har känt varandra sen i 13-års åldern vilket betyder att vi hängt i hop i över 25 år!
Mycket konstigheter,sorgligheter och roligheter hinner hända på 25 år
så vi kan varandra.
Meningen var att hennes gubbe skulle med men nu gick inte det.
Vilken otur för oss (ironisk)
Vi såg genast möjligheten att stanna vid varenda loppis på väg ut till stugan!
Och det gjorde vi.

Här är några av fynden.
Vi hittade ett gammalt hus med loppisskylt,
huset såg ut att vara övergivet och i princip klart att rasa i hop vilken minut som helst.
Men vilken guldgruva!
Den här spillkumen som var full av spindelnät åkte med.

Mera porslin!
När mannen som hade loppisen såg min stirrande blick och snabba rörelser
så tog han fram en bananlåda för att packa mina saker i...

En tratt, bjöd på en sån här på Tradera men hoppade av när summan började bli lite väl hög.
Slutsumman blev 200:- !!!
Jag gav 20:- för tratten på loppisen

En hög med små flaskor som kan användas till både det ena och andra.
Nästan allt jag köpte där stank bensin och var fullt av spindelnät men med diskning så försvann det.

Gamla skolplanscher.
Första loppisen vi var in på tog 40:- styck för dom.

Ännu en lampa som ska sprayas mattsvart tror jag.

En helt ljuvlig helg som inte är slut än.
Sammanfattningsvis:
Grillat, eld i kaminen,vin,samtal,promenad till vattnet,morgonkaffe i solen,jazz på radion,billiga loppisar.
Har varit så trött ett tag men nu kom äntligen energin tillbaka.

Nu ska jag fixa klart köksstolarna!

Kram Hannis

39 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åhh du, den lampan! jag skulle ha den som den är. Så himla fin ihop med vitt och precis det här nya factory-stuket. Spillkummen och skålarna var toppenfynd. Vilken bra loppis. Korsen har jag köpt på Tradera, det ena från en fransk antik-marknad (skrev hon som sålde) det vet man ju inte. Men dom är fina, sök på kors. Och du, jag har också köpt vit sjal av Anki, det är en favorit, den ligger i soffan jämt. När jag inte har den på mig.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

pysseltanten sa...

Gooodmorning...=)))
Ahaaa....så de e DÄÄÄRFÖR du inte hälsat på...=)))
Tänkte väl...hmmm...längesen Hannis kommenterade...
Så du har varit iväg o fått lite TJEJTID du....mmmmm...låter LOVELY...=)))
O loppisar har du hunnit med..
Skulle varit iväg igår, men fick åka iväg med en sjuk kise till djursjukhuset...blev inlagd med dropp...
Idag e de jobbekväll igen, så blir inget idag heller...=(
En sån lampa som du köpt har jag...=))
O duu..den där tratten...200 pix??? shit pommes...då låter 20 myyycke bättre...=)))
Ha nu en mysig o pysslig söndag, vännen, o VÄLKOMMEN HEM...=)
Kraaaamizar Git

Vit poesi sa...

Åh vilka fynd du gjort!! Jag har också några sådana trattar.
kram Malin

Mamma C sa...

Så trevligt ni har haft det och vilka fynd du gjorde. Kul att energin har kommit tillbaka oxå. Här är den fortfarande försunnen. Så mycket som jag vill sätta penseln på men jag orkar inte.
Kram Mamma C

Annica Manby sa...

Vilken helg...
Jag förstår att du har fått ny energi.
Själv har jag målat, målat och målat.

Ha en fortsatt bra dag.

Kram annica

LillaFlisan sa...

Kan bara utbrista: LYLLOS!

vilka fina fynd!


Ja, tänk att man ska aldrig döma något/någon efter utsidan......

Fast jag hittade också ett riktigt ruckel till loppis. Såg ut som Bates Motel från Psyko och tänk, där inne var det VÄRRE än utsidan, hahaha.

Kram

Flisan

Home No.1 sa...

Ahh vilka fina fynd och vad gör det med lite spindelnär det är det värt till såna bra priser det är då loppis är LOPPIS!

Ha en fin söndag...nu ska jag läsa vidare i din blogg=)
Kram Annica.

Vit som snö sa...

Men din lyckans ost, vilken guldgruva!!! Bara ljuvliga fynd och priser som gör att man kan kalla det fynd! Tradera tycker jag börjar spåra ur prismässigt ibland.
Skolplanscherna är ju hur fina som helst, inte alls lätta att hitta med riktigt fina motiv. O porslinet...mmm så fint! Tur att väninnans gubbe blev hemma!!!
Kul att du är med i min tävling!
Ha en skön söndag! Kram Cilla

Carina sa...

Hej

Vilka fina fynd.
Har varit på jakt efter skolplancher läng men har tyckt att dessa har varit för dyra 450-500kr har dessa kostat.
Ha en bra dag
Kram

Fröken Fräken sa...

Jag säger då det; ge mig inte två veckor på Mallis, utan en rekorderlig loppisturne med landställe, eldande, vatten och m a s s o r av fynd! Det är ju på sådana där ställen där doften och ordningen inte är den bästa som man kan göra de bästa fynden! Och det finns ju inget som inte ättika eller klorin kan ta bort ;-)
Du har ju tokfyndat! och spillkummen - mums!!!

Huset mitt i byn sa...

Vilken härlig helg....mys med bästisen, frisk luft, massa fynd på loppisar....ja rent ut sagt RIKTIGA fynd, Vilken lycka.

Ja nu börjar jag bli lite friskare.
Kram Pernilla

Nettan sa...

så många fynd,,kulnär man hittar sånt..ha en bra dag.. kram N

Anki sa...

Hihi...har du varit på turné?? Alltså du har verkligen både näsa & ögon tjejen...för fina fynd vill säga, hihi...
Vilken härlig helg ni har haft, elda å gå på dasset, det är livet det *fniss*

Goa kramen Anki

Marita sa...

Åhh vilka fina fynd du gjort!!! Nu blev jag lite avundsjuk faktiskt!! Den loppisen skulle man ju vilja besöka... men nu har ju du redan köpt allt fint... :-D
kram, Marita

Viveka i Bläckhornet sa...

Önskar att jag kunnat vara en mygga på din axel och följt dig hela helgen :)

Vilket mys ni haft!!!

Och fynden sen...ojojoj.

Kram Viveka

My Lovely Things sa...

Grattis!!
vilka kanon fynd..helt otroligt fina fynd..
Sånt gör en lycklig..
kram Anna

LenaS sa...

Åh wow vilka underbara fynd! Tänk vad sådana loppisar kan gör en glad ;o)
Ha en fin eftermiddag min vän!
Kramis/LenaS

Elisabeth - anyhow.se sa...

AJ så dyr tratt - inte din alltså, utan Traderingen! :) Men du - vilka fynd du gjort, verkligen!!!

S o F sa...

Wow! Tack för alla bilder på alla fynd - hur kul som helst att se.

Kan en dag bli bättre än så här? Mycket svårslaget tror jag. :)

Ha det gott i veckan!

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Men tänka sig att du alltid hittar så mycke roligt o mysigt!!!! :)
Mysigt med en sån vän som man haft länge....
Kramar Agnetha

Husmys sa...

Kul att åka på loppis när man gör fynd! 20kr var ju ett bättre pris för tratten.
Men lampan, ska du verkligen måla den? Tycker den är fin som den är.
Kram Anneli

Krydda Livet sa...

Hej Hannis! Vilka ljuvliga loppisfynd. Som vanligt :) Du kan det där du. Och jag tackar för fina ord hos mig och för gratulationen. Nog blev det ett hejdundrande party alltid. Oooh det kändes dagen efter, men skoj var det hehe.

Kram Josefin

Änglarnas hus sa...

Men du har tur du Hanna!! vilka fynd.. inte ofta man kan hitta så billiga ställen att frossa i.. en bananlåda full med grejor!! .. jag skulle trott att jag drömde.. och vilka priser sen!.. själv fyndade jag i vårt eget garage idag hihi..

Kraaam Sanne!!

Monkan sa...

Kan det vara så att hennes gubbe hoppade av turen för att han var insåg att ni skulle stanna vid varenda loppis även om han var med :-) Väldans massa fynd du fick ihop, imponerande. Och imponerande är också mannen som hade loppisen 1) att han till att börja med insett att det här var eftertraktade saker så att ha inte kastat dem och 2) hade grejat bananlådor för den händelse att en loppisdrottning som Hannis skulle titta in :-)

Det där slagbordet, vad skulle du släpa hem det för? Jo, för att göra det tipptopp jättefint så klart! :-) Garnet? Det finns väl bara en sak att göra. Du har väl full koll på virkning nu :-) så då är det bara att sätt igång med att testa stickning!

(Pssst... Stavningen i sidomenyn "utlotning"...)

Lindas Vita Lantliv sa...

ÅÅÅ vilka fynd! Låter som att ni har haft det underbart!

Kram Linda

lolla sa...

men vilken härlig helg du haft...
mysigt med gamla vänner.och loppisar.
Lampan gillade jag verkligen
kram lolla

Helena sa...

Hej! Vilka jättefynd, den loppisen skulle man ju ha varit med på. Det är så roligt när man hittar små loppisar som visar sig vara riktiga skattkammare! Ha en skön vecka! Kram Helena

sara på hedepipan sa...

Jag skulle vilja haft din helg min var inte så rolig. Om jag ändå kunde få ta en resa med en vän och ta varje loppis vi ser.
Lyckos dig
kram sara

Viola sa...

Här är en till som haft eldorado i helgen...vi hade ju vårat igår marie och jag....) verkliga fynd du gjorde...hoppas måndagen varit bra, kram

pysseltanten sa...

Hihi...du vet väl va dom säger...OMVÄXLING FÖRNÖJER....=)))
Har mixtrat lite med bloggen idag...=))
Kuuuuul....hihi...
Näää...just de...JAG HAR JU INGET LIV...hihi....=))))
Vi e nog lite skruvade allihop....hiihi...
Kraaaamizar Git

Anki sa...

Ligga på soffan å klappa???
Hörru, i morrn kommer avloppsmannen med den nya toan...så här spills ingen tid!
Nu ska det snytas, piffas & puffas & ja du vet, hihi...
Eller nää, jag skiter i det...får ta det en annan dag!

Gosekramen!

Lantligt i stan sa...

Det var väldans vad fint du fyndat! Spillkummen blev jag avis på, letar efter en sådan. Vilken tur att ni hamnade på dessa fina loppisar, rena guldgruvan! Någon gubbe ska man nog inte ha med på loppisturerna, om han inte är intresserad själv förstås. Min är det inte. Fast visst tvingar jag honom ibland ändå om vi råkar passera någon skylt.
Nä nu börjar det bli läggdags!
Kram Anki

Inspiration i vitt sa...

Vilken underbar lite loppis tripp ni varit på, ja ingen ide att ta med männen på det, de brukar ju oftast bara säga att är du inte färdig snart hihi.
Vilka fynd du gjort, spillkummen var såå fin ja det var allting föresten.
kram på dig Hannis/Ingela.

Ölandstok sa...

Låter som om du har haft en riktig toppenhelg! Och vilka härlig loppisfynd =)
Kramar!

Anki sa...

Mmmm...kom att tänka på målar-killarna vet du! More to come!!! Då kanske kranen slutat droppa oxå, hihi...Det var precis vad jag sa till avloppsmannen, kan du fixa min droppande kran oxå??? Då drog han, hmm...
Aja, småkillar!! Jag menade ju den i köket!!

Kramelikram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ojojoj! Det var inte dåligt vad mycket fynd du har gjort! Kan tänka att ni var glada åt att kunna stanna på alla loppisar... Det är ju så förb... kul!
Violan och jag hade ju vår tur i helgen, och då fyndades det också en del...
Kram
Marie

Lauras gård sa...

Vilken guldgruva ni hittade! Tur att huset inte hade hunnit rasa i hop innan ni kom dit... Jag tror din kompis man var glad över att han inte var med. Det är ju inte alla som ser charmen i det man själv gör... Kram Stina

Nygammalt sa...

Wow wow wow vilka fynd du har gjort! Riktigt imponerad! :)

Vad härligt med en tjejhelg, det behöver man. Jag har också några nära vänner som jag har hållit ihop med i måååånga år :)

Kram.

Ann-Catrin sa...

Du.. den loppisrundan hade JAG velat vara med på.. himmel vilka fynd!!
kramar
A-C