Säck..

Min Lördagsloppis blev inte av.
Här öste det ner regn och eftersom att det är en uteloppis så stannade jag hemma.
Pysslade lite i stället!
Kom på att jag i mitt överbelamrade förråd hade en rulle med linnegardiner från landet.
Så 06:10 Lördagmorgon började jag klättra in där för att hitta rullen.
Sydde en säck som jag sen textade på.

Har slarvat lite avsiktligt med färgen för att den ska se lite använd ut=))
Blev nöjd med den här!

Ett pyssel som inte tar så lång tid,det gillar jag.
Hittade dom här konsolerna tidigare och nu fick dom bli prydnad på skåpet i vardagsrummet.


Nu ska jag måla stolar på löpande band!
Och njuta av Söndagen!

Kram Hannis

39 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men gud så fint! Det var himla fint målat, och så vackert och ha den så i stolen. Dina konsoller är också läckra, ser så där gamla ut, jättefint. Ha det gott och kram till dig.
AnnaMaria

Levindas Värld sa...

Vackert målat Hannis!!! Den ligger så fint där den ligger :)

Jasså du ska måla stolar nu, själv har jag en del pyssel att stå i jag med å det är väl bara att sätta fart...hihi!

Ha en fin söndag du med!

Lilla Blå sa...

Jättefin säck. Vilken pyssel tjej du är såå tidigt på dagen =)

Kramar @nette

LenaS sa...

Åh vad fin den vart har också funderat på att göra egna säckar får se om det blir av ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Duktiga du vad fint du gör :) Säcken ser jättefin ut och vackert textat.

Tack för alla tips och råd:)

Kram på dig!

Anki sa...

Hej skruttan!
Men den är ju såååå skitsnygg! Nu får du snart göra till mig *ler* Nu blir jag oxå sugen på att måla säckar igen!
Konsollerna passar fint som prydnad, vilka fina ideér du har! Synd att det inte blev nåt loppis, men du har ju pysslat fint ist, hihi...Så snygg blev den!

Kramis Anki

Fröken Fräken sa...

Först och främst: huuuuuuur bär du dig åt för att stiga upp och vara igång 06.10 en lördagsmorgon?? Jag kan knappt kravla mig upp till halv nio när jag är ledig.

Jättefin kudde! Jag funderar just på om mina monogramhanddukar ska bli kuddar, eller om jag skulle kunna trolla ihop en gardin? Men så ser jag mig om i mitt stökiga hem, och tänker att jag får tvångskommendera mig själv till att städa istället.

Annica Manby sa...

Vad får du all din energi i från. jag blir så imponerad av allt du gör.

Säcken är helt underbar vilken tur att det regnade igår.

Kram annica

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Nu blev jag sugen på att pyssla när jag ser dina vackra säckar. Fast egentligen väntar trädgården på mig...hmm.

Ha en skön dag

Kram Viveka

Hipsterlillamy sa...

Jajja....06.10....det var då baske mig tidigt.....!!!!
Hahaha...maniska människa...
KRAAAM

Hem och Lycka sa...

Vad fint! Blev ju grymt snyggt.

kram

Huset mitt i byn sa...

Wow så fint....jag blir alltid lika imponerad av din påhittighet och kreativitet, du är en riktig inspirationskälla för mig.

Hoppas stolsmålning går bra
kram Pernilla

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Du är en förståndig människa du ;)
Hoppas du får en mysig kräftskiva :) Lät bra mycket roligare än städning...

Kram Åsa

Viola sa...

DU har en kreativitet so heter duga...så fint det blir ...ser fram mot det färdiga resultatet och tack för den goa hälsningen , har firat med nostalgiMarie i helgen, kramen

livetpåfyran sa...

Hej Hannis!

Jättesnygg blev den. Du är duktig du! Nätkupan fyndade jag vit faktiskt för en ynka tia.

Vilka fina fynd du gjorde, speciellt det där lilla bordet, det hade jag inte gråtit över om jag hittade ett sånt.

Ha det gott, kram Pia

jakt,skor,barn,inredning sa...

Det var som sjutton, pysselsugen så tidigt på morronen? Men tjusigt blev det =) Nilla

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen! Jaså så morgonpigg du var då!!!
Men så fint du gjort, händig må jag säga!!!
Kramar Agnetha

lottens vita och gröna sa...

jisus my god vaaaaaaad fint!!! kanoninspiration, ska stöppla nåt med...

varmkrma lotten

Hemma hos Klara... sa...

Vilken energi du har :) Får verkligen inspiration när jag kikar in till dig :) Du hittar så mycket fint på alla loppisar!

Ha en härlig vecka!
Kram Helena

Tulipa sa...

Snyggt jobbat!

Hoppas du hunnit njuta lite av solen också!

Kram Mariette

Vit som snö sa...

Vad härligt kreativ du varit! Visst hinner man mycket om man kliver upp så i ottan! Jaa, loppis i ösregn är ingen höjdare.
Säcken blev superfin, du ska verkligen vara nöjd med den!
Ha en mysig o pysslig vecka!
Kram Cilla

Millas hem sa...

Hej!
Superduktig är du, säcken är verkligen jättefin!

Kram Camilla

STENLYCKA sa...

Vad morgonpigg du var. Vilken fin säck du har gjort. Du är så kreativ och duktig.
Tyvärr så har nog inte min lilla mamma så långt kvar enligt vad läkarna säger. Hon är gammal och funktionerna i hennes kropp börjar ta slut. Men det är väldigt jobbigt att se mamma lida och ha ont jag känner mig så hjälplös.
Ha det så gott och lycka till med alla dina stolar.
Kram på dig och tack för din hälsning den värmer.

Vit poesi sa...

Åh va duktig du är!!! Superfint!
Kram Malin

MiaMaria sa...

Hejsan!


Mycket vackert...så ni har haft regn...här har vi haft sol i helgen skönt!

HA en bra vecka Hannis!

MiaMaria

Helena sa...

Snyggt! Vad duktig du är! Och ambitiös, 06.10 på morgonen. Jag som tycker synd om mig själv när jag går upp kl 07.00 men då ska du veta att jag sitter stilla så mycket jag kan de första två timmarna! Ha en skön vecka! Kram Helena

lolla sa...

hejsan
oj vad tidigt du började ditt pysslande...du är riktigt morgonpigg du...
Fint det blev det du målat och vilka fynd du gjort..
Mössan är snart klar, den blir superfin...
kram lolla

Inka sa...

Hej Hannis!

men gud vad fint du textat.
Hur gör man? Antar att man köper textilfärg? men sen då? Använder du dig av någon mall, eller? Det är bara så snyggt.

Ja, det kallar jag för loppis också gumman, stolarna och allt, för 120:-, är det sant? Vilket flyt.

Väntar med spänning på Äpplet-stolarnas utseende i vitt.

Ha en fin vecka

Kram Inka

Fröken Fräken sa...

Aha! Remol, det ska omedelbart testas! Hittar man det på mataffärer eller är det mer en färgaffärsprodukt?
Även med väckarklocka så vete sjutton om jag skulle ta mig upp 06 en lördag....

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Vilken fin blogg du har! Visst är det kul att hitta spår från tidigare ägare :) Säcken blev ju jättefin! Kram

Lily of the valley sa...

Tack för dina rara ord :D

Så jättesnygg säck, superfint målat! Sån energi du har :D))
De konsolerna är bara så vackra!

Idag ska alla tunga saker och möbler på plats, så det blir till att vakna upp på ett nytt ställe :D
Sedan behöver jag nog 4 veckors semester ;-))))

Kram Lily

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja jädrar så fin den blev!
Sådana där kan du göra och sälja vetja!
Har du skrivit på fri hand också?

kram
Marie

Tant Ulrika sa...

Underbara ting..jättefint!!

Vill oxå tipsa dig om en "passande tävling" hos mig :)

http://uj76.blogspot.com/2009/08/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_25.html

..en med chans att vinna presentkort + fraktfritt från en underbar inredningsbutik! Kika gärna in o ha en finfin dag! Kram

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men herre gud såå fin säck du gjort!!! såå himla fint alltihop... kramen till dig sussie

RANA sa...

Du skrev "konsoler"; jag läste "kalsonger". Du skrev "säck"; jag läste "suck". Hm?

Tack för rufset. Det lindrar. :-)

Du är en fining!
Kram, Rana

RANA sa...

Och säcken blev jättefin. Fattar inte hur det där pysslet kan vara ett sånt som "inte tar så lång tid"...

Kram igen.

Änglarnas hus sa...

Vilket hantverk att måla på linne såå fint! och så morgonpigg man e då ;)
06.15 finns det inte mycket inspiration hos mig hihi

Det ska bli spännande att få se dina stolar klara..här målas det på kökssoffa just nu!

Kramis sanne!!

Lallis - liv och leverne sa...

Liksom bara hur snyggt som helst!
kram Lallis

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色