Projekt

Var precis på väg till jobbet. Bara för att upptäcka att jag var en timma tidig...
Hur det gick till har jag inte en aning om!
Men det är ju skönt att slippa stressa*skrattar*
Det här är vad jag håller på med nu.
Fick tre stolar av mamma som i hop med äppletstolar ska få bli nya köksstolar.
Så just nu står dom på tork efter att ha blivit limmade.
Sen ska det målas och bytas klädsel.

Tallrikshyllan som jag har pysslat med sen i våras.
Sågat och snickrat och nu ska den få färg är det tänkt.

Mina priser från Husmys kom i går. Och vilka priser!
Hon har gjort allting själv! Måste köpa kritor så jag kan börja använda tavlan.

Och kolla på den här!
Den passade mig verkligen.
Påminner mig om att träna på något jag har lite av,tålamod!

Och skylten!

Fint!!

Ha en fin dag alla ni goa!

Kram Hannis

37 kommentarer:

Hanna sa...

Superfin form på ryggstöden, de kommer bli toppen. Blir roligt att se resultatet :)

Kram Hanna

Hipsterlillamy sa...

Åh vilka fina saker. Gillar det där ordspråket mest!! Nåt man skulle behöva påminnas om varje dag kanske....

POKHönan

Ardisia sa...

Hej Hannis!
Dina stolar är så snygga, vad blirre för färg på dem? Vitt antar jag ;)

Tallrikshyllan, har du snickrat ihop den helt själv?? Duktig du är!

Ha en bra dag nu :) Det lär du få eftersom du slapp stresset imorse!
Kram Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hmmm... Jag ser att du har papper på golvet, när du ska måla! Du är en förståndig tjej du! Jag är så förb... lat att jag aldrig tar fram pappret, utan målar ändå... sem ligger jag där,efteråt, på alla fyra och skrapar bort färgen med nageln! Ha!
De kommer att bli jättefina! Undrar vad du ska ha för tyg?
Och vilka fina priser du har fått sedan...Oj!
Kram
Marie

Husmys sa...

Hej!
Vad kul att du var nöjd med dina priser och att jag kunde lätta upp din dag med det paketet igår.
Kram Anneli

LenaS sa...

Åh vilka fina vinster, grattis! Stolarna kommer bli jättefina de också!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anki sa...

Hihi...det var därför du var så tidig!?
Dom stolarna kommer att bli så bra, jag letar oxå gamla men hittar inga jag vill ha!
Men hur duktig är du...har du gjort den hyllan själv?? Den är ju skitsnygg!
Ska bli kul att se när det är färdigt *ler*
Lite avis på dina fiina vinster, du är säker görnöjd! Aja, får väl dra fram färg & pensel å sno nån idé, hihi...

Hörs sen! Kramis gumman!

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vilka fina vinster du fått, bra sagt ;)

Det kommer bli kanon m stolarna....men en timma för tidig t jobbet? Skulle ALDRIG lyckas hända med mig? *s*

Kram Linda

Fröken Fräken sa...

Men kvinna! Hur går det till? Att komma igång en timme för tidigt? En timme för sent, ja det skulle jag kunna lära dig ;-)
De där stolarna kommer ju att bli hur fina som helst! Och jag är väldigt imponerad av din egensnickrade tallrikshylla.

Har testat att spraya med en variant av, vad tillverkarna kallade, zinkspray. Den ena var mer blank aluminium och STANK! Den andra var väldigt trögsprayad och lite glittrig..?? Nä, tacka vet jag Biltema.

lolla sa...

oj vilka fina saker du fått hem...kul kul
stolaran kommer att bli superfina när du målat och klätt om dem,kul med lita annorlunda köks stolar.
kram lolla

Vitt o Vältummat sa...

Fiint!
Kram/Åsa

Viola sa...

Dom stolarna ihop kommer att bli så fina och så din tallrikshylla...:-)

Vilka fina vinster du går och vinner då...lyckos dig, hoppas dagen varit bra..här fick man stanna hemma för vård av sjuk hund....kramen

Vita små hjärtan sa...

Charmig modell!!!! Toppenfina stolar!
Kram Agnetha

Lily of the valley sa...

Jättefina stolar! Har du bestämt vilken färg du vill ha på dem?
Din hylla ser underbar ut!!!
Visst är det skönt att slippa stressa :D
Nu när jag är ledig kan jag inte sova!!!!! Typiskt :-(
Ha de gott
Kram Lily

Vit som snö sa...

Grattis!! Så fina vinster!
O dina stolar kommer att bli superfina efter lite vit kärlek.
Har du gjort en tallrikshylla?! Vad händig!!
Kram Cilla

RANA sa...

Aaoch, det där om tålamodet är så sant, så sant - men så orimligt svårt. Klarar DU sånt?

Kram till dig, du tidiga människa.

:-)

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Jättefina stolar :) Kommer bli så snyggt när de är målade och har fått en annan klädsel. Du är duktig du :)

Grattis också till de jättefina vinsterna :)

Kram Åsa

~mormorshem~ sa...

Vilka fina stolar!
Jag tycker att de ser så fina ut, omålade också...men de blir säkert ännu finare när du målat dem.

~Kram från Eva~

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj Oj va mycket fina saker du håller på med.. stolarna kommer bli så fina vita... kram sussie

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj Oj va mycket fina saker du håller på med.. stolarna kommer bli så fina vita... kram sussie

Viveka i Bläckhornet sa...

Jätte fina stolar du fått. Kommer att bli kanonfina när de är klara.

Har du gjort tallrikshyllan själv? Precis en sån modell vill jag också ha.

Det var meningen att det skulle bli ett sommar reportage teamet fick olika förhinder och sedan flyttades det fram i tiden. Så nu vet jag inte riktigt när. Tror jag vill vänta till nästa sommar nu...

Kram Viveka

Lauras gård sa...

Stolarna är jätte fina! Det är så fint med omaka gamla stolar runt ett bord. Tallrikshyllan är så fin. Det ska bli kul att se den målad och med saker i. Kram Stina

STENLYCKA sa...

Vilka underbara stolar.Grattis till de fina priserna.
Det skall bli spännande att se din tallrikshylla färdig.
Kramis

Anki sa...

Hej stumpis! Håller hon hus då??
Sitter här redo med koppen & hmmm, tillbehör...Vafalls, inget??? Har hon tappat musen eller, hihi...

Kramis!

Änglarnas hus sa...

Grattis till vinsterna..Din lyckos..!!

Vad duktig du är som snickrar, jag har inte tålsamod till sånt..köpte en blå, ful tallrikshylla och bara målade om..lagom för mig hihi..
Hoppas att du visar stolarna när de är klara..
P.S Tack så hemskt mycket för lyckönskningarna till nya jobbet!!

Kraaam Sanne!! :)

Pysselpalatset sa...

Hej Hannis, Du vann ett tröstpris i Pysselpalatsets utlottning maila din adress.. så skickar jag en liten sak... Kram Jeanette jeanettearne@hotmail.com

Pysselpalatset sa...

Hej, Du fick ett litet tröstpris i min tävling... skicka din adress på min mailadress jeanettearne@hotmail.com sså sänder jag dig ett litet paket. kram Jeanette På pysselpalatset

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis så fint du vann. Och vilken fin tallrikshylla du hade. Och jättekul att du vill vara med i min utlottnig, du verkar ha turgudarna på din sida.
Kramar AnnaMaria

lolla sa...

hejsan
klart att du kan beställa Åremössan.....
120 kr frakten ingår
mejla mig vilken färg du vill ha så kommer den på posten i ett nafs....
nor@live.se
kram lolla

Monkan sa...

Vilken snygg matta du har ;-) Såna toppenfina stolar du fått, vad blir det för färg ;-) nädå, jag menar vad blir det för tyg? Jättebra att ha så fina köksstolar, då kanske du sitter längre till frukost och inte riskerar att komma för tidigt :-) Ja hur sjuttsingen gick det till?! Skulle inte kunna hända mig, inte om vi pratar morron i alla fall.

Åh så du har fått dina fina vinster nu, hon är verkligen superduktig på att tillverka saker, t.om egna bokstäver! Och modig då, sticksåg är läskiga saker tycker jag. Jättefin och söt tallrikshylla som du gömmer bakom stolarna... Ja du är ju precis lika duktig och modig du! :-) Både sticksåg och fräs, sånt proffs!

Ordspråket var ju lysande, det är nåt som jag också skulle behöva tänka på.

Lantligt i stan sa...

Grattis till dom fina vinsterna! Stolarna var superfina, blir dom vita sedan? Visst är det skönt att slippa stressa, men morgontrött som jag är kommer jag alltid i sista minuten. Dessutom lägger jag mig alldeles för sent på kvällarna. Ha en trevlig kväll!
Kram Anki

livetpåfyran sa...

Vilken fin modell det var på stolrna och dina priser var ju superfina!

ha det gott kram kram Pia

Inspiration i vitt sa...

Hej, Hannis tack för din fina kommentar hos mig, du är så söt så.
Hoppas att du får mycket glädje av boken och att du blir inspirerad.
vika fantastiska priser du vunnit, ojoj vad vackert och du!stolarna kommer att bli så vackra när du satt klorna i dom.
Kram på dig/

Krydda Livet sa...

Wow vilka projekt. Du är alltid så duktig. Och din tallrikshylla är jag så imponerad av. Så fin! Ännu finare blir den ju med vit färg och den får komma upp på väggen. Du visar oss väl sen? :)

Kram Josefin

annashusidingtuna sa...

Så mycket fint du pysslar fram, tallrikshyllan kommer bli toppen och stolarna också för delen.
Så fina priser du har vunnit förstår att du är glad för dem det hade jag också varit.
Kram Anna

Nygammalt sa...

Hej vännen!
Grattis till dina fina vinster. Kul!
Och fina stolar har du fått också. Duktig du har varit med tallrikshyllan, ser väldigt fin ut.

Tålamod...ja det är inte jag rik på heller. Och jag borde nog sikta på att komma 1 timme tidigare så man slipper stressa hela tiden...men bara det inte vore ca 1 timme till jobbet...ha ha, nu ljuger jag. Hade inte ens gjort det om jag hade bott granne med stället ;) Men ska försöka komma liiiite tidigare iaf.

Kram.

Inka sa...

Hej, gumman!

Väntar med spänning på resultatet av äpplet-stolarna. som jag vet kommer bli helt bedårande, när du målat dem. Jag är väldigt förtjust i Äpplet-serien.
Hoppas du haft en trevlig sommar.

Vaddå, tålamod? vad är det...hahahaha.


Kram Inka